PhD's?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troi
Berichten: 17029
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:59

singa schreef:
Proficiat troi! Welk werk doe je nu?

Ik heb hier ooit eens gereageerd toen ik nog aan m'n onderzoek moest beginnen zag ik. Ondertussen zijn we bijna 3 jaar verder. Die waren goed begonnen, maar ondertussen ben ik in een dip beland. Tijdens het vooronderzoek verliep de samenwerking met m'n promotor prima, maar van zodra m'n interventie concreet uitgebouwd moest worden was het politiek eigenbelang van m'n promotor belangrijker dan de resultaten uit m'n vooronderzoek. Ik werd in een bepaalde richting gepusht en wat ik ook probeerde, ik trok steeds aan het kortste eind. Sindsdien verloopt de samenwerking maar stroef, en heb ik het gevoel dat ik gewoon uitvoerder ben van wat me wordt opgedragen. Motivatie is ver zoek momenteel, maar ach, we zien wel waar ik beland. Ik heb alvast voor mezelf uitgemaakt dat een academische carrière niets voor mij is, wat m'n motivatie natuurlijk ook niet ten goede komt.

Iemand die dit herkent? Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?


Werkzaam als post-doc bij het umcg, al sinds 2010. Leuke werkplek waar ik lekker mag doen waar ik zin in heb :)

En ja ik herken heel goed wat jij beschrijft van mijn promotietijd. Ook een periode waarbinnen mijn promotor alles bepaalde en ik vooral diende te gokken wat zij wilde dat ik opschreef. Eerst me er tegen verzet maar uiteindelijk me maar overgegeven en haar ideeën overgeklad. Ik ben er niet bepaald heel trots op maar uiteindelijk werkte het wel en ben ik nu op een werkplek beland waar het wel leuk is.

Balen arabesk, waarom ben je gekapt?

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:29

Ik ben een jaar bezig nu (zondag was mijn 1-jarig jubileum haha)
Bij mij gaat het allemaal best OK, sta op 1 lijn met supervisor en heb het geluk dat ik 2 briljante studenten heb (mijn legertje minions noem ik ze, binnenkort misschien uitgebreid naar 3 en dan nemen we de wereld over).

Ik begin nu wel een beetje in 'wat ben ik eigenlijk aan het doen' paniek aan het raken: na een jaar hard werk heb ik aardig wat dingen op de rails staan qua methodes etc., nu nog iets biologisch relevants er van maken (oftewel; gaan doen waar het echt om gaat). Mijn supervisor is een soort van aan het afwachten wat ik er mee wil (= fijn), maar dat is best moeilijk.

Wij hebben sinds kort een postdoc in afrondingsfase van haar PhD elders, die elke paar dagen wel een keer roept "O wat ben ik blij dat ik daar weg ben!" als ze weer eens contact had met haar supervisor.
Dit is een vaker voorkomend probleem lijkt het ;)

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:19

@ Vientje - fijn dat verlenging (ook financieel) gelukt is! Ken een aantal mensen die in de WW hun proefschrift af moesten schrijven.. En je bent al behoorlijk op weg met 2 publicaties! Wat een vreemde gang van zaken bij artikel 3; krijg je niet alle reviewer comments in één keer? Wat goed dat artikel 4 en 5 ook al onderweg zijn, wordt een mooi proefschrift! Discussie lijkt me inderdaad ook het lastigste..

@ troi - zonde he? Die overgebleven boekjes.. Wat voor werk doe je nu?

@ Jewemm - net begonnen met je PhD? De drie studenten schrijven alleen hun these bij je? Of gaan ze ook meehelpen met het onderzoek? Waar gaat je onderzoek over?

@ Singa - Wat jammer dat je onderzoek niet lekker loopt door het micromanagement van je promotor. Dan voel je je inderdaad alleen maar uitvoerder en werkt niet motiverend. Wil je daarom niet verder in de wetenschap? Want het kan natuurlijk anders. En herken het wel een beetje, mijn eerste jaar zat ik in NYC bij een (co)promotor die ook ontzettend aan het micromanagen was, dat kwam uiteindelijk ook neer op doen wat zij zegt en schrijven wat zij wil. Soms kreeg ik er wel eens iets doorheen, maar koste veel overtuiging en onderbouwing. Gelukkig zit ik nu bij een fijne promotor waarmee je kan overleggen en sparren (en wat er ook uitkomt, je hebt tenminste het gevoel dat het ook jouw keuze is).

@ Dispar - in welke tak van de wetenschap wil je promoveren?

@ Arabesk - jammer! Vanwaar dat je ermee gestopt bent?

@ Noeska - jij ook al minions? :)) Klinkt alsof je een fijne promotor hebt - afwachten en hulp bieden als je het echt nodig hebt.


Zelf ben ik lekker bezig, lekker druk, afgelopen jaar twee masterstudenten begeleid, een groep eerstejaars geneeskunde studenten, extra werk voor wetenschapsvertaling (naar middelbare scholen workshops geven) en aan 10 projecten/manuscripten gewerkt (8 eerste auteur). Er is er nu één gepubliceerd, twee onder review (duurt laang voordat je wat terug hoort), één net revisies af en terug gestuurd, drie naar co-auteurs om daarna gesubmit te worden, twee aan het schrijven en één nog wat laatste analyses. Aardig op dreef en hoop meeste voor juni in publicatie proces te hebben zodat ik dan boekje kan gaan schrijven. Per 1 juni kan ik hier voor een jaar verder als post-doc, erg blij mee!

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:25

Goed bezig, MacavityL +:)+

Ik heb wel een heel promotietraject doorlopen, maar uiteindelijk geen proefschrift geschreven. Inmiddels ben ik ook in het stadium dat ik geaccepteerd heb dat dat er niet meer van komt., al blijft het wel eeuwig jammer. Laat ik het er maar op houden dat ik van te voren niet kon inschatten hoe groot de effecten zijn van (het gebrek aan) begeleiding.

Inmiddels werk ik alweer bijna 6 jaar "aan de andere kant van de wetenschap", ofwel ik hou me bezig met het uitzetten van onderzoeksfinanciering en -beleid bij een goed doel (Reumafonds). Totaal ander werkveld dan mijn promotietraject, maar nog steeds elke dag leuk :j

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:50

Dat klinkt wel heel interessant Hilli, leuk zo'n andere wending maar dan toch gerelateerd :) Zoiets zou mij ook behoorlijk trekken!

Top Macavity, dat klinkt productief en soepeltjes verlopend! En ook meteen door als postdoc, fijn! Zelf geregeld qua financiering of hadden ze nog ruimte voor je?

Noeska: hele bekende tweedejaars-dip! Kom je wel doorheen, gewoon doorbikkelen :j

Singa, wat een nare situatie....helaas hoor je dat veel, is funest voor je promotie :(:) Hier was ook veel al uitgestippeld, en mijn -enorm slimme, geleerde, vakidioot en vooraanstaand in het onderzoeksveld zijnde- begeleiders waren dan ook erg sturend. Continu het gevoel dat ik het wiel na aan het maken was wat zij uitgevonden hadden :') Maar daarbij werd/wordt wel prettige begeleiding gegeven, en wat zij willen zien is ook precies hetgene wat het onderzoeksveld nodig heeft. Dus heb me daarbij neergelegd: ik doe dan wel niet helemaal mijn "eigen" ding, maar het blijft uiterst nuttig en relevant. Daar heb ik mijn motivatie uitgehaald. Mijn eigen onderzoeksfeestje vieren ga ik dan wel doen als ik meer kilometers op de teller heb zelf :) Hoewel ik geen ambitie heb wbt postdocs oid, ik wil ook de uitvoering in eigen hand houden en niet volledig verdwijnen in manage- en schrijfwerk.

Idd niet gebruikelijk dat er zo'n bak aan feedback nog "achternagestuurd" wordt bij een verzoek om revisie, begeleiders en co-auteurs waren ook uiterst verbaasd. Maar ja, wat doe je eraan....heb dus maar deadline uitstel gevraagd (en gekregen), gevraagd of comment van reviewer 3 ook nog te verwachten valt (nee _/-\o_ ) en ben aan de slag gegaan. Inmiddels zit eerste versie van de reactie/aangepast manuscript op de mail naar de co-auteurs, hopelijk is hij al aardig OK. Ik heb er wel een hard hoofd in dat het geaccepteerd gaat worden, die reviewer was zó vreselijk negatief... :o

Motiveert ook absoluut niet om er aan te werken, heb na 3 dagen gefrustreerd beeldschermstaren in volledige blok een oude truc van stal getrokken: alle commentaren apart op A4 afgedrukt, benodigde documenten pen en papier erbij gepakt, mezelf er mee opgesloten en een deadline van 3 uur voor finishen van het "tentamen" gegeven :Y) Call me crazy, maar na 3 uur had ik een acceptabele handgeschreven versie klaar liggen hoor _O- Weg writersblock :D

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:01

Leeft deze topic nog een beetje? :) Ik wilde namelijk zelf een topic beginnen hierover maar toen zag ik deze! En het lijkt me leuk om mee te kletsen als mensen daar nog interesse in hebben. Ik ben vooral benieuwd hoeveel van jullie een eigen paard (of juist niet) combineren met een PhD. Daar twijfel ik veel over namelijk.

Ik ben net begonnen aan mijn tweede jaar PhD. Aan de ene kant heel leuk omdat ik eindelijk lekker in mijn onderwerp zit en aan de andere kant lastig omdat ik nu meer de druk voel om resultaten te leveren terwijl ik voor mijn gevoel toch nog aan het begin zit. Hoe ervaren jullie dit?

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:30

Wow, leven :D Wat leuk!

Hier inmiddels vijfdejaars en buiten contract bezig (4 jaar en 9 maanden contract gehad). Drie artikelen gepubliceerd, eentje nu gesubmit en nog eentje binnenkort naar tijdschrift. Nu bezig de puntjes op de i te zetten wbt intro/discussie etc van het proefschrift, de planning is om het in december naar de leescommissie te sturen *\o/*

In mijn tweede jaar kwam mijn eerste artikel uit (review), daardoor werd de druk wel minder. Maar idd, dat gevoel van "er moet wat gebeuren" had ik vooral in het tweede jaar sterk. Meeste publicaties komen hier ook in het staartje dus dat was wel lastig.

Ik heb al sinds het begin een eigen paard en rij daarnaast ook nog een paard bij. Het is pittig, ik heb vooral keuzes moeten maken wbt sociaal leven (tijd maar ook financieel). Maar ik zou het een volgende keer wel weer zo doen :) Gaat niks boven een buitenritje ter inspiratie :D

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:39

Wow gefeliciteerd! *\o/* Wat super dat je zo ver bent! Binnenkort ben je Dr!
Ik ben nog lang niet toe aan een artikel publiceren maar mijn proefschrijft bestaat uit een boek ipv artikelen dus gelukkig hoeft dat ook nog niet. Wel zou ik het heel leuk vinden om volgend jaar eindelijk resultaten te presenteren aan mensen ipv alleen ideeën :P Ik hoop dat ik dan ook dat gevoel van druk kan verminderen .

Leuk om te horen dat jij het met een eigen paard hebt gecombineerd! Het kan dus :D Vind je het nu in je laatste jaar lastig te combineren qua tijd? Ik hoor zoveel verhalen over 12 uur per dag werken in het laatste jaar dat ik me daar vooral zorgen over maak :')

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:20

Oh wat interessant, een heel ander type proefschrift! Dat lijkt me zo veel lastiger dan artikelen als proefschrift. Heb al moeite met mijn helikopterview in de algemene discussie := Zitten er wel vorm/inhoudseisen aan zo'n boek? Ik vind het standaard format van artikelen altijd heel fijn werken nl. Wat is je onderwerp eigenlijk?

Ik kan me indenken dat met zo'n boek het zo'n "homp" is waar je tegenop kijkt zonder tussenstations, maakt dat de druk ook zo hoog?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het aantal uren wat ik nu aan proefschrift werk niet weet :o Gemiddeld zal het wel op 10 uur per dag uit komen, maar ik werk steeds korte tijdsstukken. Ochtend meestal op stal, middag paar uur proefschrift, 's avonds nog wat uren, en bij inspiratie 's nachts en/of weekend ook door :+ Maar vandaag had collegaatje bijvoorbeeld vanochtend proefpromotie waar ik vragensteller was, dus staat het hele schema weer op zijn kop.

12 uur aan 1 stuk strak aan proefschrift zitten staat bij mij garant voor 12 verbraste uren, dus ik probeer alleen maar effectieve uren te klokken en verder bij de computer weg te blijven, en dat komt hoe dan ook neer op een dagdeel per dag "vrij". Dan schiet het het meest op :) Het schiet zo iig meer op dan toen ik nog -betaald- 40 uur per week minimaal mezelf achter de computer diende te plakken :o

Yessy

Berichten: 23039
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:02

Hier al even klaar maar al jaren een paard dus die ging echt niet weg. Ik sta heel bewust sinds ik ben begonnen (en nu als postdoc) op een stal waar alles wordt gedaan, incl 10-12 uur per dag naar buiten dus als ik ineens moest overwerken dan hoefde ik me niet heel schuldig te voelen. Ik heb nooit in het lab gewerkt en je kan simpelweg geen 14 uur per dag achter de PC zitten (tenminste, ik niet, ik heb de concentratiespanne van een goudvis) dus vaak lukte het wel om ergens een half uurtje pony te aaien. Rijden deed ik niet in de meest stressvolle periodes, dat trok ik echt niet.

Voor hen die bijna klaar zijn: succes met de laatste loodjes, het komt goed en uiteindelijk het boekje in je handen hebben is fantastisch :D

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:17

Ik heb (helaas) geen eigen paard, maar ben bijrijder.
Voor 2 avonden in de week en ik merk dat ik daar best al wat moeite mee heb (dus respect voor iedereen die veel meer voor elkaar krijgen!)

Ik 'moet' namelijk elk weekend naar het Zuiden des lands omdat mijn vriend (en konijntjes :+ ) daar wonen. We hebben daar een volledig appartement (mijn doordeweekse woning is maar bescheiden), en ook de vriendenclub en familie zitten, dus zelden komt hij mijn kant op. Dit zijn dus een soort van 'gemiste' vrije avonden omdat ik vrijdag- en zondagavond reis.
Daarnaast is vriend 'gewoon' in een bedrijf aan het werk, dus merk ik dat die er niet op zit te wachten als ik in het weekend ga zitten werken.

Dus moet ik mijn doordeweekse avonden wel aanspreken om soms door te pakken, ik doe experimenteel werk (wetlab) dus vaak passen de experimenten simpelweg niet in 5 dagen per week. Waardoor die 2 avonden paardrijden zwaar bevochten moeten worden voor mijn gevoel. Maar als ik mezelf dan toch naar stal gesleept heb (want ik zou ook eens een keer een avond apathisch voor me uit kunnen staren op de bank, mijn huis schoonmaken of een leven vinden), ben ik altijd blij dat ik het toch maar gedaan heb. Heerlijk even mijn hoofd leeg maken.

Ik zit ook in mijn 2e jaar dus die druk voel ik ook.
Daar komt bij dat mijn supervisor ook haar druk begint te voelen, ze heeft een tenure track contract waarbij ze zich binnen een paar jaar moet bewijzen en de voorwaarden zijn niet mis.
Een deel van dat bewijzen leunt op mij, als eerste PhD van de groep.
Op die manier is het dus dubbele druk, inclusief het 'hoe gaat dit ooit lukken?' gevoel wat ik er soms van krijg.

Maargoed, ik hoor zo vaak mensen zeggen dat het allemaal langzaam op stoom komt en pas op het einde de artikelen komen, dat ik me er niet te veel zorgen over moet maken. Komt vast wel goed :')

heleen06

Berichten: 568
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:05

Ik begin komende week met een PhD traject. Een eigen paard en ik rijd nog een paard voor iemand anders. Tijdens mijn coschappen heb ik dit ook kunnen combineren, zelfs toen ik nog in Rotterdam studeerde en de paarden in Drenthe stonden. Ik ben heel benieuwd hoe dit de komende jaren vorm gaat krijgen!

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:27

Mag ik aanhaken? Ik ben een PhD aanvraag aan het voorbereiden, deadline voor indienen is maart 2016 en juni 2016 weet ik of ik hem heb of niet. Wel is er al een omkaderende aanvraag ingediend (voor materialen enz) en daar krijgen we in januari nieuws van. Als dat is goedgekeurd is er al meer kans dat mijn PhD aanvraag er ook door zal geraken. Ik vind het wel heel spannend :)

Hier drie paarden in eigen beheer en overweeg er nog een vierde bij te nemen :o Ik werk nu fulltime met veel overuren en het lukt, met heel veel puzzelen, nu ook wel. Als ik aan de PhD kan beginnen kort mijn reistijd naar werk in met één uur! Dus dan wordt het volgens mij zelfs makkelijker. Of dat maak ik mezelf toch wijs :')

Wat voor onderzoek doen jullie? :)

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:43

*\o/* *\o/* *\o/* Ik heb gisteren mijn proefschrift verdedigd *\o/* *\o/* *\o/*

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:44

Gefeliciteerd, Nickeltje! Supergaaf! :#

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:45

Proficiat Nickeltje :D

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:10

Proficiat Dr. Nickeltje! 8-) *\o/* *\o/*

F_Orumster

Berichten: 15340
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:38

Gefeliciteerd Doctor!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:21

Wat goed Nickeltje! Gefeliciteerd!! *\o/*

Ik ben inmiddels een datum aan het prikken voor mn promotie :)

Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:24

Mag ik hier ook binnenvallen? :)
Ik begin volgende week met een PhD in het UMCG, dus helemaal aan het begin van het hele traject ;)

Sizzle

Berichten: 35721
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:27

Ik heb nog in het eerste topic gezeten met Hilli en Arabesk. Ben inmiddels na 6 jaar postdoc geweest te zijn medical writer. Dat bevalt me tot nu toe erg goed.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:41

Ik kom me ook even melden, sta ook nog aan het begin van mijn PhD traject :) Ik doe mijn doctoraat aan KU Leuven in België, op de faculteit Computerwetenschappen.

Ik heb vorig jaar één masterstudent gehad en een praktijklabo begeleid, dit jaar heb ik drie masterstudenten.

Thuis heb ik ook 3 pony's, waarvan ik er 2 actief train voor de (wedstrijd)mensport. Op dit moment ben ik nog alleenstaand en heb ik een huis met stalling af te betalen (en te onderhouden), dus ik moet mijn tijd en budget heel goed managen :o Maar voorlopig lukt het...

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:23

Wow wat een drukke mensen allemaal hier, met veel paardentijd en jij hebt 3 (!) masterstudenten Eline91, respect!
Ik had er afgelopen jaar 2 en dat was wel veel werk soms hoor :+
Maar wel super leuk!

Dit jaar heb ik één aanmelding voor een masterstage (en misschien nog een scriptie hier en daar)

Nickeltje, gefeliciteerd!
Hoe vond je de verdediging gaan?

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:35

Nickeltje: Gefeliciteerd!

Hier ook 3 masterstudenten. Maar de combinatie van hun (veld)werk begeleiden tijdens mijn eigen veldwerk was misschien iets te veel van het goede. Komend jaar in elk geval geen master studenten, maar in februari wel een bachelor student.
Ik ben nu aan m'n 2e jaar bezig. Toch scheelt het wel dat er 3 studenten zijn, want in combinatie met mijn eigen werk heb ik (volgens mijn promotor) al genoeg data voor een proefschrift. Maar ik wil er een afgerond verhaal van maken, dus ga ik komend jaar nog een experiment doen, en het jaar erna misschien ook nog. Of dat wordt een onderwerp voor een masterstudent.

De combinatie met eigen paard heb ik sinds een jaar. Nou ja, eigen paard. Paarden van van m'n moeder. Vorig jaar heb ik ze (in overleg met m'n moeder) te koop gezet, omdat ik al het werk met ze doe, maar nu zo ver weg woon... Maar het voelde niet goed. Dus in overleg hebben we ervoor gekozen om de paarden te houden en de jongste in te laten rijden. Betekent dus wel dat ik probeer bijna elk weekend naar m'n moeder te gaan, omdat het te ver weg is om dit op een doordeweekse avond te doen. Het is een keuze die ik gemaakt heb, maar ik ben er erg blij mee! Die 11 uur in de trein elk weekend levert een verplicht rustmoment voor mij op. En daarbij geeft het werken met m'n meisje zo veel energie, dat ik het er graag voor over heb!

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:23

Sizzle schreef:
Ik heb nog in het eerste topic gezeten met Hilli en Arabesk. Ben inmiddels na 6 jaar postdoc geweest te zijn medical writer. Dat bevalt me tot nu toe erg goed.

Daar heb ik nog nooit van gehoord, wat houdt dat in? :)

Leuk Tivara, UMCG is een fijne werkgever als PhD!

Grappig, een Belgische PhD'er erbij! Zit daar nou veel verschil in met NL? Heb ooit nog in Leuven gesolliciteerd voor een PhD, 371 kandidaten voor 2 trajecten en ik was nummer 3....was goed balen toen :P Leuven is ook wel een toffe stad leek me.

Ik heb enkele Masterstudenten gehad, maar nooit tegelijkertijd gelukkig. Vind begeleiden wel erg leuk om te doen!

Blegh, vandaag mijn paper afgewezen -O- Is een feasibility study en dat is niet goed genoeg (was ook wel een ambitieuze keuze hoor, dat journal voor die paper). Balen! Nu maar ombouwen voor een ander journal.