Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:55

Bij dit soort dingen ben ik eigenlijk altijd coulant :j
Voor de klant fijner, maar voor jezelf ook want je maakt iemand blij. En je verliest er niks op in principe dus dan is het helemaal simpel.

Er zijn gelukkig genoeg mensen die het enorm waarderen als ze net dat beetje extra begrip en service krijgen en vaak prijzen die je dan ook weer aan bij andere mensen, tevreden klanten en elkaar een beetje menselijk en vriendelijk behandelen en elkaar wat gunnen, maken het de moeite waard allemaal vind ik :)

Zeker als het nog nieuw is. Als een klant zich gewoon vriendelijk opstelt dan ben ik de beroerdste niet om ze niet met spullen te laten zitten die ze niet (meer) willen, heb wel van veel langer dan 2 weken teruggenomen ook :o

Bij klanten die minder vriendelijk of ronduit bot zijn vanaf contactmoment 1, ben ik wel strenger overigens. Gelukkig heb ik die zelden, maar elke paar jaar zit er wel 1 tussen die meteen op hoge poten iets van je wil eisen dat ik zonder problemen zelf had aangeboden als ik vriendelijk benaderd was, maar als het zo moet dan hoeft het van mij niet! Die krijgen het dan ook wel te horen dat ik daar niet van gediend ben en afhankelijk van de reactie die daar op volgt bekijk ik het wel weer verder wat we er mee doen :=

Ik trek wel de grens bij artikelen die niet courant meer zijn omdat ze uit het assortiment of veranderd zijn. Maar wat gewoon weer netjes terug de verkoop in kan dat is prima toch :)

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:33

Ik ga mee met de voorgaande posten.

Wat betreft hoge poten zou ik willen aanvullen dat er ook mensen tussen zitten die bang zijn dat hun klacht niet serieus genomen wordt als ze niet "streng eisen". Als je rustig verteld dat het allemaal netjes geregeld gaat worden hoor je soms bijna letterlijk de zucht van verlichting ;)

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:09

Ja zeker! Vandaar ook dat ik afwacht hoe de reactie is als ik vertel dat ik de kwaadste niet ben, maar ik niet op dergelijke toon aangesproken wens te worden.

Dat je bij voorbaat al, zonder enig voorgaand contact dat daartoe aanleiding gegeven zou kunnen hebben, als een halve crimineel wordt weggezet omdat iemand zelf niet goed de artikelomschrijving heeft gelezen ofzo := Terwijl het bijzonder moeilijk is om van mij een in de service teleurgestelde klant te vinden, het is dus niet zo dat ze zich al wapenen doordat ze allerlei ervaringen van anderen gehoord of gelezen zullen hebben.

Maar daar pas ik voor hoor, dat krijgen ze wel eerst te horen dat we het niet op die manier gaan doen :)
Maar gelukkig komt dat echt zelden voor, eens in de zoveel jaar een keer. Dus dat valt goed mee.

riskatc
Berichten: 77
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Deventer

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:09

Nou, de waardering voor de service is ver te zoeken....
Heb een nette mail gestuurd dat retour kon etc en oa gevraagd om bericht te sturen met de tracktrace als het gepost was.
Geen reactie of iets ontvangen, vandaag de postbode met de doos aan de deur.
Let wel, de doos rijlaarzen zelf met daarop in eddingstift het adres geschreven. Niet eens dicht geplakt, geen omdoos, de vulling uit de laarzen En alles letterlijk in de doos gedrukt dus laars plat erin en vulling erbovenop.
Vind dit dan eigenlijk asociaal, de wijze van retour is ook netjes beschreven en vermeld op mijn site.....

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:00

riskatc schreef:
Nou, de waardering voor de service is ver te zoeken....
Heb een nette mail gestuurd dat retour kon etc en oa gevraagd om bericht te sturen met de tracktrace als het gepost was.
Geen reactie of iets ontvangen, vandaag de postbode met de doos aan de deur.
Let wel, de doos rijlaarzen zelf met daarop in eddingstift het adres geschreven. Niet eens dicht geplakt, geen omdoos, de vulling uit de laarzen En alles letterlijk in de doos gedrukt dus laars plat erin en vulling erbovenop.
Vind dit dan eigenlijk asociaal, de wijze van retour is ook netjes beschreven en vermeld op mijn site.....


Foto’s maken ervan en melden dat je geld inhoudt daarvoor. Laarzen zijn zomaar niet meer verkoopbaar (lang niet iedereen zit te wachten op laarzen zonder doos) . Belachelijk dit

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:21

Ohhh om je kapot te ergeren!

riskatc
Berichten: 77
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Deventer

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:49

Pluisje88 dit was ook mijn gedachte, nu wat is reëel hierin qua bedrag.
De doos met daarop in koeienletters mijn adres en uit model vind ik inderdaad niet geschikt voor wederverkoop. Dus ja laarzen zonder originele verpakking wordt het dan....
Afbeelding
Daarbij zit er redelijke kreukels rond de enkel en neus van de linkerlaars. Het is soft leder en dit kreukt eerder maar ik vraag me af in hoeverre het van even passen komt of ook van de wijze waarop alles in de doos is gedrukt.
Inderdaad Rien10, om je kapot te ergeren

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 23:18

Wat kost het jou nu je ze niet meer normaal kunt verkopen? Zegmaar het verschil tussen de inkoopsprijs en de nieuwe te verwachten verkoopsprijs? Het mag je zeker in geen geval geld kosten. En die klant mag het best merken in de portomonnee is mijn mening. Sommige dingen doe je gewoon niet

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 06:09

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat je daarin echt een afweging zou moeten maken. Kan je de laarzen nog verkopen als je ze terugneemt? Zo ja hoe veel verlies zou je daar evt op leiden?

Als ik het zo lees lijkt het mij alsof je een hele persoonlijke zaak runt en daar hoort ook bij dat je klanten heel belangrijk voor je zijn. Persoonlijk zou ik zeggen, als ik er niet een gigantisch verlies op draai neem ik ze terug zodat die meid misschien nog eens iets anders bestelt, of tegen haar vrienden en vriendinnen vertelt hoe fijn jij daarmee om ging. Je weet nooit waarom ze pas nu belt, misschien spelen er wel flinke persoonlijke omstandigheden.



Ik zou ook gewoon coulant ermee omgaan. Eventueel vragen of ze een review op je site willen sturen nadat je de extra service hebt verleend.

Mocht het een op maat bestelling zijn geweest kun je ook nog denken aan een tegoedbon ipv geld terug (dan kunnen ze het bedrag gewoon weer bij jou besteden). Misschien iets om over na te denken voor het geval zoiets gebeurd.

riskatc
Berichten: 77
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Deventer

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 13:50

@Hippologic, ik ben er nu dus coulant mee omgegaan en kreeg ze vervolgens zonder verder bericht op een niet nette wijze retour. Zie mijn andere, latere reactie. Geeft een 'stank-voor-dank' gevoel....

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:53

DrFurioux schreef:
Hallo allemaal!

Leuke webshop Georgette! Ziet er erg goed uit :) Ik zie ook dat je Facebook pixel werkt. Haal je daar nog handige data uit mbt adds op Facebook?

Ik heb mezelf afgelopen week ingeschreven bij de KVK met een eigen webshop (http://www.topdas.nl).
Het is niet voor het eerst dat ik een eigen bedrijf heb, maar wel in de ecommerce wereld. Zouden jullie me wat feedback kunnen geven over de shop? Ben benieuwd of ik nog dingen kan verbeteren.
Hij is helemaal operationeel! Alles werkt :)



Ik zag hele leuke stropdassen, totdat ik een productfoto van de klant zag. Je hebt dus een dropship bedrijfje via Aliexpress?

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:10

Vraagje. Wie werkt er met adwords, en wat voor budget zet je daar in?
Ik heb het nu eindelijk werkend, maar vind het lastig om te bepalen hoeveel ik daarin wil storten. Denk dat ik het nu wel weet (beetje kijkend naar huidige omzet/winst) maar ben wel nieuwsgierig hoe jullie dit doen!

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:09

Nirvana_ schreef:
Vraagje. Wie werkt er met adwords, en wat voor budget zet je daar in?

Dat hangt heel erg af van hoe groot de kans is dat kijkers koper worden en hoeveel marge je per verkoop hebt. Heb je veel windowshoppers dan zet je het budget per advertentie zo laag mogelijk. Heb je een product dat mensen eigenlijk alleen zoeken als ze ook willen kopen kun je hoger gaan zitten.

Een ander punt is zoekwoorden, komen er op de meest voor de hand liggende zoekwoorden drie advertenties boven dan kom je met paar cent per klik weg. Is het algemener dan loont het misschien om de cpc hoger te zetten.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:00

riskatc schreef:
@Hippologic, ik ben er nu dus coulant mee omgegaan en kreeg ze vervolgens zonder verder bericht op een niet nette wijze retour. Zie mijn andere, latere reactie. Geeft een 'stank-voor-dank' gevoel....


Ik snap dat het balen is, maar nooit je werkwijze bepalen aan de hand van je slechtste klant. Ik heb in een dierenwinkel eens een deken gekocht voor mijn paard, maar was te groot. Ruilen kon niet, omdat de winkel daar slechte ervaringen mee had (ze hadden eens een halster teruggekregen dat gepast was bij een paard met schimmel). Allemaal goed, ik ga daarvoor geen stennis schoppen, ik ben vriendelijk terug in de auto gestapt en ben daarna nooit meer naar deze dierenwinkel geweest. Niet uit rancune, maar ik wil niet het risico lopen om met spul te blijven zitten dat niet past.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:47

Rex_Rolfo schreef:
Nirvana_ schreef:
Vraagje. Wie werkt er met adwords, en wat voor budget zet je daar in?

Dat hangt heel erg af van hoe groot de kans is dat kijkers koper worden en hoeveel marge je per verkoop hebt. Heb je veel windowshoppers dan zet je het budget per advertentie zo laag mogelijk. Heb je een product dat mensen eigenlijk alleen zoeken als ze ook willen kopen kun je hoger gaan zitten.

Een ander punt is zoekwoorden, komen er op de meest voor de hand liggende zoekwoorden drie advertenties boven dan kom je met paar cent per klik weg. Is het algemener dan loont het misschien om de cpc hoger te zetten.


Goede, geen idee eigenlijk. Denk vooral het tweede, alleen zoeken als ze ook willen kopen.
Ik heb geen algemene zoekwoorden, ofja, heb zo goed als geen concurrentie in NL. Ik denk dus dat ik redelijk laag kan blijven. fijn!

Tot nu toe 33 clicks voor gemiddeld 6 cent per klik. Lijkt me vrij goedkoop, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal

loismooij15

Berichten: 296
Geregistreerd: 24-12-14
Woonplaats: bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:28

Hoi Allemaal,

Voor mijn afstudeer opdracht ben ik benieuwd naar ervaringen met QR-codes.. Zijn hier wellicht mensen die mij hiermee kunnen helpen?

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:51

loismooij15 schreef:
Hoi Allemaal,

Voor mijn afstudeer opdracht ben ik benieuwd naar ervaringen met QR-codes.. Zijn hier wellicht mensen die mij hiermee kunnen helpen?


Ja hoor. Wat wil je weten?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:17

Mag ik even binnen vallen met een dilemma?

In 2016 ben ik de oorsprong (wellness en welzijn voor paarden) gestart en heb het domein www.deoorsprong.eu genomen omdat .nl en .com vergeven waren.
Nu denk ik dat een .nl meer bezoekers aantrekt en wil ik naar een ander domein gaan. Ik heb tips gelezen over het kiezen van een domein maar daar kom ik niet op een goed domein uit die ook nog beschikbaar is.

Het idee van de naam oorsprong was dat ik meerdere activiteiten en producten eronder kon hangen om dat ik manueel lymfedrainage therapeut ben en kruiden verkoop voor paarden. Dus diensten en webshop.

Is het gek om een domein te nemen dat heel anders is dan je bedrijfsnaam?
Is het aan te raden om de bedrijfsnaam of handelsnaam te veranderen?
Wat is het meest helder voor klanten?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:28

Het is in mijn ogen essentieel dat de domeinnaam omschrijft wat erachter zit. Een zeer algemene naam is nietszeggend voor een bezoeker. Je kunt ook doorverwijzen, b.v. lymfedrainage punt nl naar de pagina op deoorsprong die daar over gaat en paardenkruiden punt nl naar een andere pagina op deoorsprong.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:48

Precies wat Rex Rolfo zegt.
Bijvoorbeeld bij het boek "Rauw voer natuurlijk in de voerbak" is de url ook niet www.rauwvoernatuurlijkindevoerbak.nl Dat zou te lang zijn. We hebben er www.rauwvoervoeding.nl van gemaakt. Het dekt wel de lading, maar is niet 100% gelijk.
Bij "de oorsprong" denk ik (en dat is persoonlijk) meer aan een kerkgenootschap. (Hier in het dorp hebben we "de Bron" denk dat mijn associatie daar vandaan komt).
Werk je voornamelijk als jouzelf als persoon? Dan zou je ook je www.VoornaamAchternaam.nl kunnen doen en dan doorverwijzen naar de dingen die je doet.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:03

Bedankt voor jullie snelle reactie.

Ik heb tevens www.equinemld.nl voor de lymfe en www.dianadam.nl en www.paardenkruid.nl
diandam.nl is doorgelinkt naar de oorsprong.eu de webshop staat op www.deoorsprong.eu

De webshop gaat naar www.paardenkruid.nl en de lymfedrainage afspraken gaan via equinemld.nl dianadam.nl kan dan de algemene site zijn waar ik al mijn expertise uitleg. Dan kan ik de oorsprong.eu door laten linken naar dianadam.nl

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:41

Ik wil mij graag melden. Net in Belgie een vennootschap onder firma gestart met de nu helaas ex-partner.
Beide zijn we dus zaakvoeder. Op dit moment nog onbezoldigd en dat zal ik voorlopig ook blijven. Onze hoofdtak is Glazenwasserij en schoonmaak. Echter bied ik me zelf ook aan voor de schoonmaak van stallingen en terreinen (desinfectefen van boxen, paden reinigen, ...). Dit is hopelijk extra inkomsten voor mezelf in de toekomst. Momenteel heb ik mijn voltijdse job opgezegd en ben ik aan het werk als stalknecht. Eigenlijk in de bedoeling om voor het bedrijf te gaan werken maar gezien de relatie gestrand is, is dit nu niet aan de orde.
Zou ik nu dus activiteiten gaan uitvoeren op het bedrijf of zou ik beter een bijbaantje zoeken? In principe heb ik een redelijk goede verstandhouding met de partner maar zou er moeilijk gedaan kunnen worden over inkomsten?

Www.hutscleaning.be

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 12:50

Tja. De emotionele kant van de zaak kunnen wij niet beoordelen.
En de financiële/fiscale kant zou ik met je boekhouder of fiscalist bespreken.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:24

Een vraagje voor jullie ondernemers. Hoe hebben jullie marktonderzoek gedaan voor je diensten? Ik heb een korte vragenlijst gemaakt voor mijn doelgroep: paardeneigenaren die met clicker training werken (veel of weinig, maakt niet uit).

Ik heb de vragen gedeeld op FB, via mijn mailing list en op mijn blog. Hebben jullie nog andere ideeën hoe ik marktonderzoek kan aanpakken? Bedankt voor het meedenken. :D

BillyJ: Ik heb er geen ervaring mee en ik ben geen expert hierin, maar het lijkt me dat als jij onder de bedrijfsnaam (andere) inkomsten genereert dat je zakenpartner (ex-lover of niet) recht heeft op een deel. Als jouw bedoeling is dit gewoon te delen zoals je zakelijk bent overeengekomen lijkt me niet dat je "moeilijkheden" hoeft te verwachten. Als je onder jullie gezamenlijke bedrijf echter inkomen genereert voor enkel en alleen jezelf, wat denk je?

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:09

HippoLogic schreef:
Een vraagje voor jullie ondernemers. Hoe hebben jullie marktonderzoek gedaan voor je diensten? Ik heb een korte vragenlijst gemaakt voor mijn doelgroep: paardeneigenaren die met clicker training werken (veel of weinig, maakt niet uit).

Ik heb de vragen gedeeld op FB, via mijn mailing list en op mijn blog. Hebben jullie nog andere ideeën hoe ik marktonderzoek kan aanpakken? Bedankt voor het meedenken. :D


Wij hebben een soort basis marktonderzoeken gedaan.

Hoeveel soortgelijke bedrijven/diensten liggen er in de buurt?
Wat zijn hun tarieven?
Wat zijn hun aanbiedingen?
Wat verwachten de klanten?
Is er vraag naar een extra bedrijf in onze sector?
.....

Wij zijn vooral veel langsgegaan bij bedrijven die de activiteiten uitvoeren en bij mensen/firma's waar iemand al dan niet de diensten al levert.

Tegenwoordig kan je het ook heel makkelijk online zoals je zelf al zegt.
Maar ga zeker ook langs op de locaties waar jij je diensten zou willen uitvoeren. Zo krijg je een beter beeld van de wensen van de klant. En probeer mensen te vinden die al iets soortgelijks doen en vraag hun voor advies.



En op de vraag naar mij; momenteel staan wij zowieso allebei onbezoldigd dus inkomsten halen we er beide voorlopig niet uit. Ook grote uitgaven zijn beperkt zonder mekaars toestemming bvb.