Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 207 van de 304 [ 7598 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210 ... 304  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Juffen en meesters verzamelen!

 
Profiel   

daffieduck83 schreef
Veel succes, hier ook nog even vakantie.

Ik heb 30 augustus de introductiedag voor nieuwe docenten op mijn nieuwe school. Ik vind het ook wel spannend.


Ik ook die dag! Heb wel weer zin in het onderwijs geloof ik :D
Voorlopig ben ik nog even lekker op vakantie!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 07:15 



 
Profiel   

Werk ze voor iedereen die vandaag begint! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 07:16 



 
Profiel   

Ik had dit topic denk ik per ongeluk ontstipt denk ik, zie m nu ineens. Ik heb 30 augustus introductie op stage en begin 2 september naast wiskunde ook met Nederlands :j Nederlands in deeltijd, maandag en vrijdag wiskunde lessen, donderdag Nederlands en dan dinsdag woensdag stage. En elke avond behalve vrijdag bijlessen geven als het weer een beetje gaat lopen :=

Verder heb ik alle derdejaars vakken als het goed is (nog 1 herkansing van verslag) uit de tweede helft van het jaar afgelopen jaar al gehaald dus wil proberen om zowel eerste- als tweedejaarsvakken te gaan doen vanaf januari. Ga nu ook eerste periode beginnen met een tweedejaars vak van Nederlands erbij, paste perfect in het rooster haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 07:41 



 
Profiel   

Ik hoop toch dat ik ein-de-lijk mijn tweedegraads bevoegdheid voor Nederlands heb. Gisteren voor de tweede keer mijn laatste onderzoeksverslag ingeleverd. Nu (on)geduldig wachten op het cijfer terwijl ik nog even van twee weken vakantie mag genieten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 16:17 



 
Profiel   

Vrijdag introductie voor startende docenten gehad en vandaag de eerste werkdag met alle docenten. Morgen de eerste kennismaking met een aantal van mijn klassen. Het gaat hier dus echt beginnen. Super spannend, maar ook zo ontzettend leuk, wat een hartelijke fijne school is dit <3 Nog nooit zo fijn onthaald geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 22:00 



 
Profiel   

Veel succes allemaal in het zuiden! Hier begint zo langzaam het voorbereiden wel weer, maar ik hoef maandag pas weer te beginnen. Al merk ik wel dat ik een beetje onrustig begin te worden na 5 weken niets doen, dus is het volgens mij ook wel weer tijd om wat te gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 08:51 



 
Profiel   

Succes iedereen!

Ik moet over 2 weken beginnen maar ik ben er echt nog lang niet aan toe, ben nog niet uitgerust, nog geen ruimte in mijn hoofd, totaal geen zin/energie om weer te beginnen. Hopelijk gaat dat nog over. 6 weken maakt toch echt wel een verschil met 7 voor mij. Ben gewoon weggeweest en alles, echt even uit de vertrouwde omgeving, maar toch...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 12:41 



 
Profiel   

Ik ben vandaag ook weer begonnen. Meteen met een dagje invallen. Ik werk dit jaar 2 dagen in de A pool en heb 2 dagen een vaste klas, groep 5.
Iedereen weer veel plezier en succes dit schooljaar en voor wie nog vakantie heeft, geniet er nog even van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:51 



 
Profiel   

Succes en veel plezier allemaal!

Ik ontmoet morgen mijn stageklassen voor het komende halfjaar, best spannend en ook wel heel leuk, stage zonder leerlingen is natuurlijk erg saai :+ . Voor alle ervaringsdeskundigen: hoe gaan jullie er mee om als een nieuwsgierige leerling vraagt naar je privéleven? Van dingen die ik echt niet wil delen, zeg ik gewoon dat dat privé is, maar ik ben benieuwd hoe jullie dat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:15 



 
Profiel   

Ik heb eerlijk gezegd nog geen zin om weer te beginnen, die vakantie bevalt me wel goed. :+

Wat bedoel je precies, EmmaK95? Dat ze vragen of je kinderen hebt bv? Als dat een groot geheim voor je is, dan kan je gerust zeggen dat je dat liever niet wilt delen. Ik doe zelf niet zo mysterieus over mijn privéleven, maar ik krijg er nou ook niet bepaald veel vragen over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:30 



 
Profiel   

EmmaK95 schreef
Succes en veel plezier allemaal!

Ik ontmoet morgen mijn stageklassen voor het komende halfjaar, best spannend en ook wel heel leuk, stage zonder leerlingen is natuurlijk erg saai :+ . Voor alle ervaringsdeskundigen: hoe gaan jullie er mee om als een nieuwsgierige leerling vraagt naar je privéleven? Van dingen die ik echt niet wil delen, zeg ik gewoon dat dat privé is, maar ik ben benieuwd hoe jullie dat doen.

Hmm over het algemeen vragen leerlingen toch niet zulke rare dingen denk ik. Ze willen weten of je een relatie hebt. Zo ja ben je dan ook getrouwd en ohja heeft u kinderen. Dan komen ze bij huisdieren. Willen ze weten waar je woont en daar ben je met een stad/dorp noemen ook wel klaar. Ivm mijn vak en hoofdstukken die ik doe komen vmbo ers vaak bij alcohol en drugs en daarin ben ik ook altijd eerlijk. (Saai volgens leerlingen)
Verder heb ik vaak vragen over mijn naam en of ik echt niet getrouwd ben. (Hele lange achternaam)

Maar nee niet iets waar ik vooraf over nadenk. Ik heb 1 keer een leerling gehad die zich interesseerde in mijn seksleven en die heb ik gevraagd of hij soms onzeker was. Dat was sowieso een vreemde klas maar dat was duidelijk een juiste reactie want ik heb van die knul nooit meer last gehad. Waar een andere collega in was gegaan over de docent/leerling relatie waarop die klas deze collega helemaal uit joelde. Het gaat vaak gewoon over de band met een groep. En ook samenstelling, ik heb al een aantal jaar achter elkaar groepen met alleen jongens (3e klas kader) heb je een gekke groep heb je ook gekke vragen en situaties is mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:36 



 
Profiel   

Ik krijg meestal ook geen gekke vragen, ze mogen best weten dat ik een vriend en een kat heb :') . Maar mijn stagebegeleider deed er nogal nadrukkelijk over dat ik moest nadenken over wat ik absoluut niet wilde zeggen.
Ik ben zelf altijd best open geweest tot nu toe naar leerlingen toe en dat is altijd goed gegaan. Vragen ze bijvoorbeeld naar mijn sociale media account of willen ze me daarop toevoegen, dan houd ik dat wel af en als ze vragen naar mijn seksleven natuurlijk ook, maar tot nu toe heb ik alleen de standaardvragen gehad eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:41 



 
Profiel   

EmmaK95 schreef
Ik krijg meestal ook geen gekke vragen, ze mogen best weten dat ik een vriend en een kat heb :') . Maar mijn stagebegeleider deed er nogal nadrukkelijk over dat ik moest nadenken over wat ik absoluut niet wilde zeggen.
Ik ben zelf altijd best open geweest tot nu toe naar leerlingen toe en dat is altijd goed gegaan. Vragen ze bijvoorbeeld naar mijn sociale media account of willen ze me daarop toevoegen, dan houd ik dat wel af en als ze vragen naar mijn seksleven natuurlijk ook, maar tot nu toe heb ik alleen de standaardvragen gehad eigenlijk.

Dat lijkt mij meer dan genoeg maar misschien is het ook een bewustwording vraag? Ik heb wel is een stagiaire gehad die gerust leerling toevoegde op snap.. tja dat kan natuurlijk niet. Je hebt ook een voorbeeld functie. Dus als jij iedere week opent met hoe jou feestweekend was.. tja

Ik weet ook niet welk niveau/leerjaar je krijgt? Vragen over uitgaan/alcohol/drugs kun je wel krijgen als jonge docent. Leerlingen proberen zich vaak met je te identificeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:44 



 
Profiel   

lenaa_tje schreef
EmmaK95 schreef
Ik krijg meestal ook geen gekke vragen, ze mogen best weten dat ik een vriend en een kat heb :') . Maar mijn stagebegeleider deed er nogal nadrukkelijk over dat ik moest nadenken over wat ik absoluut niet wilde zeggen.
Ik ben zelf altijd best open geweest tot nu toe naar leerlingen toe en dat is altijd goed gegaan. Vragen ze bijvoorbeeld naar mijn sociale media account of willen ze me daarop toevoegen, dan houd ik dat wel af en als ze vragen naar mijn seksleven natuurlijk ook, maar tot nu toe heb ik alleen de standaardvragen gehad eigenlijk.

Dat lijkt mij meer dan genoeg maar misschien is het ook een bewustwording vraag? Ik heb wel is een stagiaire gehad die gerust leerling toevoegde op snap.. tja dat kan natuurlijk niet. Je hebt ook een voorbeeld functie. Dus als jij iedere week opent met hoe jou feestweekend was.. tja

Ik weet ook niet welk niveau/leerjaar je krijgt? Vragen over uitgaan/alcohol/drugs kun je wel krijgen als jonge docent. Leerlingen proberen zich vaak met je te identificeren.


Ja daar heb je zeker gelijk in. Het is ook goed om er eventjes bij stil te staan. Ik krijg 4vmbo basis/kader klassen, dus de interesse voor alcohol/drugs ed zal er zeker zijn. Maar ik denk dat ik daar wel adequaat op kan reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:20 



 
Profiel   

Precies, vaak gaat het niet verder als getrouwd? Huisdieren? Kinderen? Woonplaats? En anders gewoon zeggen dat je dat voor jezelf houdt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 16:07 



 
Profiel   

Totdat je seksuele voorlichting mag geven.
Dan komen er ineens hele persoonlijke vragen en je moet niet uit ervaring gaan putten. :=
Maar verder nooit gekke vragen gehad, ik vertel veel aan leerlingen en andersom ook altijd.
Als leerlingen op vakantie gaan wil ik altijd alles weten, maar dat komt omdat ik dol op reizen ben.
Super leuke gesprekken krijg je dan.
Ik kletst eigenlijk altijd veel te veel in les, is echt een valkuil.

Maar volgende week beginnen we in het noorden weer en ik ga lekker drie dagen naar Schiermonnikoog en het weer ziet er super uit. :D Nu al zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 16:39 



 
Profiel   

Hahah ja, echt niks geks gehoord vandaag, wel leuke gesprekjes al gehad. Met de meeste klassen moet het wel goed komen om m’n stagelesjes te gaan geven. Nu lekker weekend, maandag weer een frisse start.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 17:08 



 
Profiel   

Succes voor iedereen die vandaag weer moet! Ik begin vandaag ook weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 06:21 



 
Profiel   

Wij zijn al een week bezig, is nog erg onwennig maar ik heb wel een goed gevoel bij mijn nieuwe school. Helaas zitten wij in een vrij oud gebouw en wordt het 33 graden vandaag. Dat wordt zweten.

Succes aan de rest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 06:22 



 
Profiel   

Sterkte in de hitte! Hier hetzelfde, oud gebouw en bloedheet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 06:27 



 
Profiel   

Succes weer voor iedereen die nu start. Zeker als het zo heet is.
Ik ben onderweg naar huis van vakantie nog, vrijdag kennismakingsdag op mijn nieuwe school. Ik heb vandaag mijn rooster ontvangen en ben erg blij dat ik mijn gewenste vrije dag heb gekregen. De rest is ook gunstig! Stiekem wel weer spannend na 2 jaar buiten het onderwijs, maar ik heb wel heel veel zin om te starten volgende week!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 19:41 



 
Profiel   

Hallo allemaal,
Sorry dat ik zo even kom binnenvallen.
Zijn er hier ook juffen of meesters die het zij instroom traject volgen of gevolgd hebben?
Of is er iemand die weet wat ik kan verwachten tijdens het assessment?
Is het traject zwaar? Donderdag middag heb ik een oriënterend gesprek, maar wil me alvast een beetje inlezen. Ik heb een zorg HBO opleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 15:13 



 
Profiel   

Waar ga je het volgen? Ik ben Pabo docent en geef les aan de zij instroom. De combinatie werk en studie vinden veel studenten best zwaar, maar heel veel zijn positief over het werk en het plezier dat het ze oplevert (hoewel de meesten aangeven dat ze zich wel verkeken hebben op hoeveel erbij komt kijken, het vak).
Ik doe geen assessments, maar weet van mijn collega's die dit wel doen, dat de les in praktijk die je moet geven een heel belangrijk onderdeel is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 15:20 



 
Profiel   

Hoi Berthe,
Ik zal het in Zeeland gaan volgen als ik aangenomen word door een school natuurlijk. Dat is stap 1.
Ik ben al heel lang aan het twijfelen over deze stap en nu wil ik het gewoon doorzetten.
Vind nergens echt een omschrijving van wat er nou gevraagd word van je in zo'n assessment.
Je moet een portfolio maken heb ik wel gezien en een les inderdaad. Maar krijg je tijd om je voor te bereiden op die les? Heb dus vooral praktische vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 15:34 



 
Profiel   

Het verschilt echt per opleiding hoe de opleiding in elkaar zit. Natuurlijk werk je wel naar dezelfde bekwaamheidseisen toe. Het portfolio is onder andere belangrijk om je studieprogramma vast te stellen. Het lijkt me heel raar als je je niet kan voorbereiden op een les. Bij ons is dat zeker wel het geval (dat je je kan voorbereiden) en kan me echt niet voorstellen dat dat ergens anders anders is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 15:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 207 van de 304 [ 7598 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210 ... 304  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen