Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 19:39

_kimm schreef:
Zoals ik het nu lees is het voor de kinderen maar moeten wij als school noodopvang gaan regelen voor de kinderen met ouders in cruciale beroepen. Dit liep tijdens de laatste lockdown toch best nog op in het aantal leerlingen

Aah zo ja! :(:)

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 19:39

Noodopvang en hoogstwaarschijnlijk online onderwijs. Noodopvang zal bij ons om zo'n 150 kinderen gaan.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 19:47

suffie schreef:
Noodopvang en hoogstwaarschijnlijk online onderwijs. Noodopvang zal bij ons om zo'n 150 kinderen gaan.


online onderwijs zou toch vreemd zijn als ze het vervroegde vakantie noemen. Het opvangen snap ik wel.

_kimm

Berichten: 1789
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:11

suffie schreef:
Noodopvang en hoogstwaarschijnlijk online onderwijs. Noodopvang zal bij ons om zo'n 150 kinderen gaan.


In ieder geval geen afstandsonderwijs maar dus wel noodopvang.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:13

Ik ben blij dat we geen afstandsonderwijs hoeven te realiseren.
Het aantal noodopvangkinderen blijft hopelijk ook beperkt.

Ik ben benieuwd hoe dit georganiseerd gaat worden.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:15

Pfff, gelukkig geen afstandsonderwijs. Opvang wordt wel een uitdaging, dat gaan we redden.

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:21

Ik vrees dat er ruim gebruik gaat worden gemaakt van de noodopvang. En dan levert het niets op.
Van mij had de school open mogen blijven.

_kimm

Berichten: 1789
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:32

Op het journaal hebben ze het nu toch over online lessen. Ik weet nu niet zo goed hoe of wat.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:35

Rutte zei duidelijk: "geen afstandsonderwijs. En dus ook geen bezoekjes aan indoorspeeltuinen en opa's en oma's."

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:37

Ik werk zelf in het VO en zal mijn kinderen een aantal dagen mee gaan nemen.

@Kimm, er is echt heel duidelijk gezegd geen afstandsonderwijs, vakantie dus.

_kimm

Berichten: 1789
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:44

PSvanLot schreef:
Ik werk zelf in het VO en zal mijn kinderen een aantal dagen mee gaan nemen.

@Kimm, er is echt heel duidelijk gezegd geen afstandsonderwijs, vakantie dus.


Ja dat begreep ik ook maar door dat item raakte ik een beetje in de war. Waarschijnlijk konden ze het item niet meer aanpassen ofzo.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:14

Op de site van De nos staat:

Citaat:
Scholen worden geacht volgende week over te gaan op onderwijs op afstand, maar verplicht is dat niet. Vanwege de korte voorbereidingstijd is er begrip voor als scholen volgende week helemaal geen les geven, ook niet digitaal. De buitenschoolse opvang is volgende week gesloten, maar gaat in de kerstvakantie weer open.


https://nos.nl/artikel/2409513-avondloc ... aatregelen

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:17

Wat haal je jezelf op de hals als je nu nog 'even' onderwijs op afstand gaat opzetten. Na de kerstvakantie pak ik de boel weer vol goede moed op met mijn klas.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:21

Annetje schreef:
Op de site van De nos staat:

Citaat:
Scholen worden geacht volgende week over te gaan op onderwijs op afstand, maar verplicht is dat niet. Vanwege de korte voorbereidingstijd is er begrip voor als scholen volgende week helemaal geen les geven, ook niet digitaal. De buitenschoolse opvang is volgende week gesloten, maar gaat in de kerstvakantie weer open.


https://nos.nl/artikel/2409513-avondloc ... aatregelen


Dat is echt niet wat er in de persconferentie gezegd werd, wel het eerste gedeelte wat in het item beschreven wordt.

'Allereerst even wat nieuw is: de basisscholen sluiten een week eerder. Het OMT-heeft er drie adviezen lang op aangedrongen om te overwegen de kerstvakantie te verlengen. De besmettingscijfers zijn in deze leeftijdscategorie het hoogst. Een week extra vakantie moet helpen de golf onder basisschoolkinderen te breken.
Scholen worden geacht volgende week over te gaan op onderwijs op afstand, maar verplicht is dat niet. Vanwege de korte voorbereidingstijd is er begrip voor als scholen volgende week helemaal geen les geven, ook niet digitaal. De buitenschoolse opvang is volgende week gesloten, maar gaat in de kerstvakantie weer open.'


Afbeelding




Dus beter het hele item quoten ipv enkel het laatste stukje.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:29

Daar staat toch hetzelfde? Het gebouw gaat dicht en de regering vindt het mooi als iedereen onderwijs op afstand geeft, maar ze snappen het helemaal als dat niet lukt. Je mag als basisschool dus gewoon kiezen.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:30

Denk niet dat een school daarvoor gaat kiezen.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:32

PSvanLot schreef:
Denk niet dat een school daarvoor gaat kiezen.


De heel ijverige wel.

Een school uit mijn stichting heeft zelfs voor Sinterklaas toen een pakket werk meegegeven 'voor het geval dat...' Ik ben toch blij dat mijn directie zich niet zo op laat jutten. :=

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:34

marleen_88 schreef:
PSvanLot schreef:
Denk niet dat een school daarvoor gaat kiezen.


De heel ijverige wel.

Een school uit mijn stichting heeft zelfs voor Sinterklaas toen een pakket werk meegegeven 'voor het geval dat...' Ik ben toch blij dat mijn directie zich niet zo op laat jutten. :=


Ben ook heel benieuwd wat ouders en leerkrachten daar van vinden als er les gegeven wordt. Mijn kinderen door het dolle dat ze eerder vakantie hebben. Als morgen school komt met thuisonderwijs dan gaan ze dat denk ik niet doen haha.

De basisschool van mijn kinderen heeft ook altijd een noodpakket klaar gehad, maar gelukkig niet hoeven gebruiken.

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:40

marleen_88 schreef:
Wat haal je jezelf op de hals als je nu nog 'even' onderwijs op afstand gaat opzetten. Na de kerstvakantie pak ik de boel weer vol goede moed op met mijn klas.


'Even'?
Op zich doen we dat toch al 2 jaar nu, dus dat moet je inmiddels toch zo kunnen oppakken?
Als wij morgen dicht zouden gaan zouden wij direct online lessen kunnen verzorgen. ik spreek dan wel over het VO trouwens.

Ik ben blij dat wij gewoon doordraaien tot de kerst.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:45

Goof schreef:
marleen_88 schreef:
Wat haal je jezelf op de hals als je nu nog 'even' onderwijs op afstand gaat opzetten. Na de kerstvakantie pak ik de boel weer vol goede moed op met mijn klas.


'Even'?
Op zich doen we dat toch al 2 jaar nu, dus dat moet je inmiddels toch zo kunnen oppakken?
Als wij morgen dicht zouden gaan zouden wij direct online lessen kunnen verzorgen. ik spreek dan wel over het VO trouwens.

Ik ben blij dat wij gewoon doordraaien tot de kerst.


Wij zouden ook niet meteen kunnen starten (ook vo) en er zeker een paar dagen voor nodig hebben. Leerlingen zonder laptop bijvoorbeeld.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:53

Al onze chromebooks moeten losgekoppeld worden, de nummers op de overeenkomsten, die moeten mee naar huis, getekend weer terug. Dat alleen duurt al dagen... :=

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:56

Jeetje Goof, ik weet niet op wat voor school je werkt en ik ken je natuurlijk überhaupt niet persoonlijk, maar ik verbaas me over je berichten altijd! :D Uit je berichten komt het echt over alsof er bij jullie niets chaotisch of stressvol verloopt. Ik werk op een fijne en uitstekende school, en natuurlijk zouden we wel per direct afstandsonderwijs kúnnen verzorgen, maar dat zou nog niet helemaal perfect op poten zijn hoor, de eerste dag...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 07:54

Ik denk dat het bij ons ook per direct zou kunnen, dat afstandsonderwijs. Alle leerlingen hebben een eigen laptop en de docenten sinds kort ook. Ondertussen is er natuurlijk ook al best wat online onderwijs gegeven dus ik verwacht niet dat dat moeilijkheden zal geven. Ik zit wel in het vo.
Als basisschool zou ik geen afstandsonderwijs geven. Dat lijkt me voor ouders met opvangen van de kinderen en dergelijke alleen maar moelijker.

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:12

Sheran schreef:
Jeetje Goof, ik weet niet op wat voor school je werkt en ik ken je natuurlijk überhaupt niet persoonlijk, maar ik verbaas me over je berichten altijd! :D Uit je berichten komt het echt over alsof er bij jullie niets chaotisch of stressvol verloopt. Ik werk op een fijne en uitstekende school, en natuurlijk zouden we wel per direct afstandsonderwijs kúnnen verzorgen, maar dat zou nog niet helemaal perfect op poten zijn hoor, de eerste dag...


Oh nee hoor, geen perfectie bij ons op school :D
Maar wij werken al met laptops en digitaal, we werken daarnaast veel met programma's als lessonup, quizizz, coolcheck etc. Als onze leerlingen vandaag thuisblijven kunnen we inmiddels gewoon meteen online lessen verzorgen.
Ik moet zeggen dat wij wat dat betreft inderdaad weinig stress ervaren, maar iedereen wordt er ongelukkig van, dus laat het VO maar gewoon lekker op school blijven dit jaar.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:48

Sheran schreef:
Jeetje Goof, ik weet niet op wat voor school je werkt en ik ken je natuurlijk überhaupt niet persoonlijk, maar ik verbaas me over je berichten altijd! :D Uit je berichten komt het echt over alsof er bij jullie niets chaotisch of stressvol verloopt.


Grappig dat je het benoemt, dit ervaar ik ook zo! En nu zijn wij op school heel actief met OGW, maar het is bij ons niet zó perfect! :D

Wie van jullie werkt trouwens op vmbo-t en is bezig met het praktijkgerichte programma D&P? Of doet zelfs mee met de pilot?