Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
PSvanLot schreef:Ik laat klas 1 praktische opdrachtjes doen thuis, simpel en leuk. Als ze geen toetsen maken is het ook geen ramp, daar komen ze niet door achter te liggen.
lenaa_tje schreef:PSvanLot schreef:Ik laat klas 1 praktische opdrachtjes doen thuis, simpel en leuk. Als ze geen toetsen maken is het ook geen ramp, daar komen ze niet door achter te liggen.
Dat zeg ik ook niet maar stellen dat ze daardoor een gigantische achterstand krijgen vind ik niet juist. Ik ben echt niet bezig met bezigheidstherapie binnen mijn lessen. Een toetsmiddel is een controle middel.
lenaa_tje schreef:Dat schreef Margaretha waar wij beide op hadden gereageerd. Een gat in je middelbare schoolcarrière om niet kunnen toetsen vind ik overdreven. Dus wij bedoelen inderdaad hetzelfde gok ik zo.
PSvanLot schreef:lenaa_tje schreef:Dat schreef Margaretha waar wij beide op hadden gereageerd. Een gat in je middelbare schoolcarrière om niet kunnen toetsen vind ik overdreven. Dus wij bedoelen inderdaad hetzelfde gok ik zo.
Ik zit tv te kijken en te reageren, niet te doen dus haha.
Voor mij is toetsen sowieso geen middel om het niveau of de kunde van de leerling te testen, maar dat is een andere discussie.
Annetje schreef:Zelf denk ik dat achterstanden niet zozeer op theoretisch niveau zullen liggen, maar meer op gebied van concentratie, motivatie en zelfs op sociaal vlak.
Echte toetsen nemen wij nu ook niet af. We nemen formatief toetsjes af, maar niks echt qua cijfers.
_kimm schreef:Nou het besluit is genomen het po moet weer open. Ik moet zeggen dat ik het toch wel spannend vind deze keer.
Sheran schreef:Voor de mensen met eindexamenleerlingen die nu verdeeld over twee klassen zitten:
hoe pakken jullie dit aan? Ik heb er echt moeite mee. Mijn kinderen zijn heel lief maar echt ontzettend passief, dat frustreert me soms wel. Er komt gewoon niks uit en ik kan ze ook niet in de gaten houden als ik zelf in het andere lokaal zit. Ik leg nu echt belangrijke dingen 2x uit, maar alles 2x doen is best heftig. Ik laat ze nu soms nakijken met filmpjes van internet, maar wat hebben ze dan nog eigenlijk aan de les? Het is echt een beetje schipperen...
Sheran schreef:Voor de mensen met eindexamenleerlingen die nu verdeeld over twee klassen zitten:
hoe pakken jullie dit aan? Ik heb er echt moeite mee. Mijn kinderen zijn heel lief maar echt ontzettend passief, dat frustreert me soms wel. Er komt gewoon niks uit en ik kan ze ook niet in de gaten houden als ik zelf in het andere lokaal zit. Ik leg nu echt belangrijke dingen 2x uit, maar alles 2x doen is best heftig. Ik laat ze nu soms nakijken met filmpjes van internet, maar wat hebben ze dan nog eigenlijk aan de les? Het is echt een beetje schipperen...
Sheran schreef:Voor de mensen met eindexamenleerlingen die nu verdeeld over twee klassen zitten:
hoe pakken jullie dit aan? Ik heb er echt moeite mee. Mijn kinderen zijn heel lief maar echt ontzettend passief, dat frustreert me soms wel. Er komt gewoon niks uit en ik kan ze ook niet in de gaten houden als ik zelf in het andere lokaal zit. Ik leg nu echt belangrijke dingen 2x uit, maar alles 2x doen is best heftig. Ik laat ze nu soms nakijken met filmpjes van internet, maar wat hebben ze dan nog eigenlijk aan de les? Het is echt een beetje schipperen...
Sheran schreef:Voor de mensen met eindexamenleerlingen die nu verdeeld over twee klassen zitten:
hoe pakken jullie dit aan? Ik heb er echt moeite mee. Mijn kinderen zijn heel lief maar echt ontzettend passief, dat frustreert me soms wel. Er komt gewoon niks uit en ik kan ze ook niet in de gaten houden als ik zelf in het andere lokaal zit. Ik leg nu echt belangrijke dingen 2x uit, maar alles 2x doen is best heftig. Ik laat ze nu soms nakijken met filmpjes van internet, maar wat hebben ze dan nog eigenlijk aan de les? Het is echt een beetje schipperen...
PSvanLot schreef:Zat me net te bedenken...
Het RIVM zal de 1.5 meter tussen jeugd niet meer gaan terugdraaien zoals afgelopen zomer. Op school gaat dit dus een moeilijk verhaal worden.
De examenklassen moeten op school onderwijs krijgen, hierdoor is er op veel scholen geen plaats meer voor andere leerjaren.
Op de school waar ik werk zijn eigenlijk maar 2 opties...
1. Examens afschaffen en leerlingen na laatste SE week (mits ze alles voldoende staan en geslaagd zijn) naar huis laten gaan. Hier is dat de laatste week van maart. Leerjaar 1/2/3 kan weer (gedeeltelijk) fysiek naar school.
2. Examens door laten gaan en leerjaar 1/2/3 blijft thuis tot de meivakantie en start op 17 mei weer (gedeeltelijk) fysiek op school.
Las net op NOS dat de maatregelen, buiten de opening van het po, nog met iig 3 weken verlengd gaan worden.
lenaa_tje schreef:Want je wil ze allemaal tegelijkertijd pauze laten houden? Bij ons was afgelopen jaar iedereen op school maar verplicht in het lokaal. Verder verschillende de start tijden per leerjaar. (Dat was wel ingewikkeld trouwens. Hoe de roostermaker dat vooral elkaar kreeg )
Wij hebben trouwens wel 3 ingangen dat scheelde ook.