Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:32

Stil hier.. Ik heb laatst een bevestiging gekregen van de HvA dat mijn inschrijving voor de lerarenopleiding Engels (deeltijd) nu officieel is *\o/* Ik heb er zin in!

Anoniem

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:57

Gaaf!! Mag ik vragen waarom je voor de deeltijd variant hebt gekozen?

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:28

Omdat ik na de havo eerst 'een jaartje' ben gaan werken. Dat jaartje zijn er 6 geworden. Mijn vader wil niet mee betalen aan mijn opleiding en mijn moeder kán niet meebetalen. En in die zes jaar heb ik inmiddels ook vaste lasten opgebouwd, dus ik heb onkosten waar ik niet onder uit kom.
Anders had ik ook wel liever de voltijd variant gedaan. :)

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:26

Heb je dan ook al een baan? Of is dat dan weer niet verplicht?

Junip

Berichten: 5507
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: NL

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:35

Mag ik me ook melden als BIJNA juf? Hoop in juli of augustus af te studeren aan de Pabo :)

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:45

@MaartJ, bij deeltijd hoef je geen baan te hebben die gericht is op je opleiding. Dus ik heb een baan in een hele andere richting :)

Je hebt ook nog Duaal, dat is wel voor mensen die al werken in een bepaalde sector en daarnaast zichzelf verder willen ontwikkelen dmv een opleiding.

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:49

Maar loop je dan wel stage of iets dergelijks? Je moet dan toch ergens je praktijkervaring op doen?
Ik weet inderdaad dat er bij mij op school in de deeltijd ook mensen zitten die niet werken of in een andere richting werken, maar hoe zit het dan met stages...
Maar bij mij op school hoeft het met Duaal helemaal niet zo te zijn dat je een betaalde baan hebt, het duale traject is meer gericht op de praktijk dus meerdere uren stage die niet verplicht betaald moeten worden.

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:52

Hmm grappig! Ik heb altijd begrepen dat duaal echt was als je al in een bepaade sector werk (maargoed, dat kan natuurlijk ook een stage zijn/ onbetaald werk)
En deeltijd dus naast een baan.

Ik krijg ook zeker wel stages (daar gaan dan ook mijn verlofdagen aan op) ! alleen wel minder als dat je met de voltijdstudie hebt.

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:54

Aaah okk dan snap ik het! Best apart trouwens want als je op het MBO een deeltijd opleiding wilt volgen moet je een contract hebben van minimaal 20 uur in de richting waarin je gaat studeren.

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:57

ik ben zelf ook nog een beetje zoekende naar alle juiste informatie hoor! Was laatst op de opendag van de HvA maar mensen waren daar zelf nog niet helemaal op de hoogte van het studieplan voor het komende jaar. Dus de echt praktische informatie heb ik nog niet.

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:03

Nee joh maakt niet uit, ik vroeg het me gewoon af omdat ik niet weet hoe het zit met de deeltijd.

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:04

haha, nou, zodra ik meer weet zal ik je even inlichten om je nieuwsgierigheid te helpen ;)
Ik begrijp nu van een vriendin die ook een lerarenopleiding deeltijd volgt aan de HvA, dat zij het eerste jaar maar 5 dagen stage had.

Anoniem

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:02

Bij de HU weet ik dat het niet uitmaakt in welke sector je werkt. Bij de deeltijd zitten bij ons (Aardrijkskunde) mensen die al geschiedenis docent zijn maar er zit ook iemand die werkt bij een bedrijf dat luiers verkoopt.

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:12

Wat leuk, dit topic!
Ik ben sinds 2 jaar werkzaam in het basisonderwijs, en heb nu sinds november groep 5. Een hele fijne groep, erg jammer dat ik ze na de vakantie "kwijt" ben ;)
Het valt alleen helaas niet mee om een baan te vinden, zeker niet fulltime. Daarom denk ik er ook over om nog een studie (deeltijd) te gaan volgen. Alleen welke...

RonavhN

Berichten: 1994
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Breda, Noord-Brabant

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:24

Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben vorig jaar op de pabo in Tilburg begonnen, helaas mijn P niet gehaald door de wiscat en dus van school af.. Maar ik wil het echt heel graag dus heb besloten het toch nog een keer te proberen en ik ga er alles aan doen om het dit keer wel te halen! :D
Ga in september beginnen aan de HZ in Vlissingen, heb heel veel zin om weer te beginnen!

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:50

Wat leuk, in Zeeland :)! Vind het zo jammer dat ik naar Rotterdam toe moest voor mijn opleiding.
Ik had trouwens in mijn 1e jaar ook maar 14 of 15 dagen stage, echt een observerende stage.

Mloei

Berichten: 1774
Geregistreerd: 18-05-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:00

Ik meld me ook! Nu in juni twee jaar afgestudeerd als juf en ondertussen ook alweer 2 jaartjes aan het werk. Op dit moment heb ik groep 4/5 en 7/8 van de basisschool. Erg leuk om te doen! :)

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:52

Hier gaat het niet helemaal volgens planning... Heb mijn eindstage (LIO) niet gehaald, dus dat wordt een heel jaar opnieuw doen. Erg vervelend om de eerste 3 stages met goede cijfers te halen en net de laatste dan niet, pfff....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:04

Ik twijfel heel erg tussen de opleiding pabo of logopedie.
Kan iemand mij vertellen wat de Pabo in het kort eigenlijk precies inhoudt? Leer je echt weer taal en rekenen? Krijg je ook lessen in hoe je om moet gaan met kinderen? Moet je een keuze maken welke groepen je les wilt gaan geven? etc.
Ik moet me eigenlijk deze maand inschrijven voor een opleiding en ik twijfel nog zo erg..

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:20

Hoe kan dat Sonja? Ben je het er zelf mee eens of dat ook nieT?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:30

Hallo! Ik kom ook even binnenvallen. Dit jaar is mijn eerste jaar aan de lerarenopleiding Spaans op de HU, en naar verwachting zit ik komend jaar in het tweede jaar :D Ik loop stage op een militaire kazerne (geen Spaans helaas, een Spaanse stageplek krijgen is bijna niet te doen...) bij het vak Engels, maar omdat het het eerste jaar is hebben we nog niet écht met lesgeven te maken, maar meer met observeren. Ik heb elke 4 weken een nieuwe klas omdat het dus een kazerne is, en de militairen maar 4 weken school hebben en dan weer bivak, etc. etc. Van de docent engels mag ik per klas die ik heb een proefles Spaans geven in de laatste week van hun school, en dat vonden ze allemaal erg leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:34

Rebeccaa schreef:
Ik twijfel heel erg tussen de opleiding pabo of logopedie.
Kan iemand mij vertellen wat de Pabo in het kort eigenlijk precies inhoudt? Leer je echt weer taal en rekenen? Krijg je ook lessen in hoe je om moet gaan met kinderen? Moet je een keuze maken welke groepen je les wilt gaan geven? etc.
Ik moet me eigenlijk deze maand inschrijven voor een opleiding en ik twijfel nog zo erg..

Heee Rebec! Ik doe zelf de lerarenopleiding maar bij ons op school word ook de pabo gegeven en ik weet dat wij heeeeeel veel pedagogische vakken krijgen :j Dus je leert echt hoe je om moet gaan met kinderen idd.

Eilandmeisje

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:38

Mag ik mij ook melden?
Zit nu in mijn 4 jaar van de lerarenopleiding geschiedenis! Doe er een jaartje langer over, dus volgend jaar mijn lio in! Erg zin in. Gister mijn lio-bekaam assessment gehaald, dus ik mag! Hebben jullie ook zulke assessments?

Anoniem

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:41

Ja, ik heb in augustus mijn startfase hoofdbekwaam :j

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:24

MaartJ schreef:
Hoe kan dat Sonja? Ben je het er zelf mee eens of dat ook nieT?


Ik gaf 3 klassen les, waarvan 1 voor mijn stage(beoordeling). Net die ene klas liep het hele jaar al niet lekker... Dus dat was jammer maar helaas.

miinynke schreef:
Mag ik mij ook melden?
Zit nu in mijn 4 jaar van de lerarenopleiding geschiedenis! Doe er een jaartje langer over, dus volgend jaar mijn lio in! Erg zin in. Gister mijn lio-bekaam assessment gehaald, dus ik mag! Hebben jullie ook zulke assessments?


Ja ik heb precies hetzelfde gehad! Aan welke instelling studeer je?