Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 304 [ 7598 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 304  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Juffen en meesters verzamelen!

 
Profiel   

Groep 0 is een instroomgroep waarin het hele jaar / deel van het jaar kinderen inkomen die net 4 zijn geworden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 10:42 



 
Profiel   

|Dus voor groep 1 aan gewoon?
Wist helemaal niet dat dat bestond

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 14:05 



 
Profiel   

Ik meld me ook! Ik studeer aan de Pabo in Eindhoven en ik heb hiervoor onderwijsassistente gedaan, onderwijsassistente heb ik met 2 vingers in m'n neus gedaan en stelde voor mij eigenlijk vrij weinig voor. Nu word ik uitgedaagd en heb ik het echt heel goed naar mijn zin!
Ik loop stage in een achterstandsbuurt op een speciale school voor kinderen met een extreme taal- en rekenachterstand. Echt superleuk en leerzaam, maar wel extra intensief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 14:23 



 
Profiel   

Voor groep 1 inderdaad, na de zomervakantie gaan ze dan naar groep 1 en komt er weer een nieuwe instroomgroep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 14:23 



 
Profiel   

Echt serieus, mensen die geen stage kunnen vinden in het 2e jaar? En dan? Dat moet toch ook ingehaald worden enzo, dus loop je sowieso een achterstand op. Bizar is dat, mijn stagebegeleidster vind het heerlijk dat ik er ben. Ik neem nakijkwerk uit handen en tijdens de uren die ik lesgeef zit zij achterin de klas met haar laptop/nakijkwerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 15:47 



 
Profiel   

Ooit heb ik een mentor gehad (kleuterjuf bij wie ik stage liep) die duidelijk eigenlijk geen zin had in een stagiaire. Nou, dat heb ik geweten. Wat een zuur secreet was dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 15:53 



 
Profiel   

Stagaires zijn niet altijd handig denk ik, ze kosten veel tijd vooral. Denk dat veel mensen daar niet op zitten te wachten ofzo..

Stom zeg muppett..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 15:58 



 
Profiel   

MaartJ schreef
Echt serieus, mensen die geen stage kunnen vinden in het 2e jaar? En dan? Dat moet toch ook ingehaald worden enzo, dus loop je sowieso een achterstand op. Bizar is dat, mijn stagebegeleidster vind het heerlijk dat ik er ben. Ik neem nakijkwerk uit handen en tijdens de uren die ik lesgeef zit zij achterin de klas met haar laptop/nakijkwerk.


Maar niet iedere begeleider laat z'n stagiaire dat doen en niet iedere begeleider kan dat laten doen. Ik heb bijv. vrij weinig nakijkwerk gedaan. En als mijn begeleider achterin de klas zat dan deed hij voornamelijk aantekening maken op wat goed was en wat verbetert moest worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 16:00 



 
Profiel   

MaartJ schreef
Echt serieus, mensen die geen stage kunnen vinden in het 2e jaar? En dan? Dat moet toch ook ingehaald worden enzo, dus loop je sowieso een achterstand op. Bizar is dat, mijn stagebegeleidster vind het heerlijk dat ik er ben. Ik neem nakijkwerk uit handen en tijdens de uren die ik lesgeef zit zij achterin de klas met haar laptop/nakijkwerk.


Ik moet ook zeggen dat ik nooit veel nakijkwerk uit handen heb kunnen nemen/kan nemen en wanneer ik lessen geef wordt er voor mij ook feedback opgeschreven om dit later na de les te kunnen bespreken.
Daarnaast vraag ik na schooltijd ook nog eens om tijd om nog dingen na te bespreken. Dus stagiaires kosten wel degelijk veel tijd. Maar inderdaad, ze kunnen ook verschillende dingen uit handen nemen en bij verschillende activiteiten is het ook zeker handig als je met z'n tweeën bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 16:17 



 

Ik heb heeeel veel moeite gehad met het vinden van een stageplek, maar de begeleider die ik nu heb is gelukkig wel blij met mij. Ik neem op de woensdag 2 van zijn drukke lessen over (2 klassen van 31/32 leerlingen) zodat hij kan nakijken en andere dingen kan doen. Het is tijdens de lessen ook gewoon handig om iemand te hebben die een beetje kan rouleren en vragen kan beantwoorden lijkt mij. Feedback krijg ik ook wel, maar dat doen we vaak tijdens de lessen zelf of tussen 2 lessen door. De voordelen van een stagiair lijken mij zwaarder opwegen dan de nadelen eigenlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 18:50 



 
Profiel   

Staan jullie alleen voor de klas als stagiair of met een medestudent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 19:37 



 

Ik draai de klassen die ik doe gewoon in mijn eentje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 19:41 



 
Profiel   

Ik meld me ook!!

Ik zit net in het eerste jaar van de PABO (Deventer) en ben nu met mijn eerste stage bezig, sterker nog, ik heb vandaag de derde dag achter de rug! Vandaag al in mijn eentje van 13-15 de klas gedraaid (de juf had het heel druk met andere dingen en was ontzettend blij me mij :+ ). Ik geniet er echt van. Ik had grote zenuwen verwacht voor de klas, maar die zijn er helemaal niet.

Ik krijg ook al veel nakijkwerk te doen en ik mag tijdens het zelf werken rondlopen en vragen beantwoorden, ik heb heel erg het gevoel dat ik echt de leerkracht ondersteun en dat voelt fijn. Het is wel een moeilijke klas, dat wordt ook beaamt door vrijwel elke docent die daar in de klas komt, maar tot noch toe red ik me goed.

Voor mij voelt het echt of ik eindelijk op de juiste plek ben beland.

patatkraam schreef
Stagaires zijn niet altijd handig denk ik, ze kosten veel tijd vooral. Denk dat veel mensen daar niet op zitten te wachten ofzo..


Ik denk dat als je de juiste student bij je in de klas hebt en je die als groepsleerkracht op de juiste manier ondersteunt, een stagair(e) heel veel werk uit handen kan nemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 19:49 



 
Profiel   

Maar studenten moeten juist nog heel veel leren. Bovendien moet er voortdurend gereflecteerd worden, hierin zit denk ik nog vrij veel tijd en energie. Tuurlijk is er wel ondersteuning voor de leraar ,maar dit neemt niet weg dat een stagiair toch tijdrovend is denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 19:52 



 
Profiel   

Molfre schreef
Ik meld me ook!!

Ik zit net in het eerste jaar van de PABO (Deventer) en ben nu met mijn eerste stage bezig, sterker nog, ik heb vandaag de derde dag achter de rug! Vandaag al in mijn eentje van 13-15 de klas gedraaid (de juf had het heel druk met andere dingen en was ontzettend blij me mij :+ ). Ik geniet er echt van. Ik had grote zenuwen verwacht voor de klas, maar die zijn er helemaal niet.

Ik krijg ook al veel nakijkwerk te doen en ik mag tijdens het zelf werken rondlopen en vragen beantwoorden, ik heb heel erg het gevoel dat ik echt de leerkracht ondersteun en dat voelt fijn. Het is wel een moeilijke klas, dat wordt ook beaamt door vrijwel elke docent die daar in de klas komt, maar tot noch toe red ik me goed.

Voor mij voelt het echt of ik eindelijk op de juiste plek ben beland.

patatkraam schreef
Stagaires zijn niet altijd handig denk ik, ze kosten veel tijd vooral. Denk dat veel mensen daar niet op zitten te wachten ofzo..


Ik denk dat als je de juiste student bij je in de klas hebt en je die als groepsleerkracht op de juiste manier ondersteunt, een stagair(e) heel veel werk uit handen kan nemen!


Ehm, ja, maar heb je ook gedacht aan feedbackmomenten, evaluaties, invullen van extra formulieren voor de studenten, omgooien van je programma omdat een student een aantal lessen moet geven voor de opleiding? Een leerkracht heeft er echt extra werk aan. Nakijken heb je zo gedaan als je even de goede manier hebt gevonden;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 19:54 



 

Zo, pfoepfoe... Heb eindelijk al mijn hertentamens afgerond, nu maar hopen dat het genoeg is.....

Hebben jullie (studenten dan) ook al die leuke bekwaamheidseisen en competenties? Ik word er helemaal duizelig van

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 21:09 



 
Profiel   

patatkraam schreef
Staan jullie alleen voor de klas als stagiair of met een medestudent?


in de eerste 'samen', ieder een gedeelte van de les of hij soms een hele les en ik soms een hele les. Docent altijd achterin. In de 2e was ik helemaal alleen, en is de docent ook wel eens echt weggegaan uit het lokaal, meestal achter en feedback opschrijven. Maar een keertje moest hij naar een crematie en heb ik de rest van de les overgenomen (lief klasje) en bij een andere die moest met een mentor leerling wat dingen doen een paar keer en vroeg ze of ik het goed vond dat ze wegging tijdens de les (een paar keer een hele les bij dezelfde klas die ook best braaf waren) en dat zal vast niet mogen, maar ik denk voor mezelf ook wel leerzaam :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 21:27 



 

Wow ik heb wel erg veel "verantwoordelijkheid" op mijn stageschool merk ik toch wel. Het is een hele kleinschalige school, maar ik draai samen met mijn WB (werkplekbegeleider) ook gewoon de mentoruren van een klas. Is dan wel een hele lieve en leuke klas (van de week was ik op woensdag een beetje down omdat het uit is gegaan met mijn vriend, hebben ze aan een andere stagiaire gevraagd wat er aan de hand was. Toen zou ik donderdag met ze gaan koken voor wat personeel op school, hebben ze muffins en een grote bak ijs voor me gekocht en zijn ze heel lief zelfstandig gaan koken en daarna zelf alles schoon gaan maken :D )

Die klas zie ik ook een beetje als mijn mentorkindjes. Ik sta ook gewoon alleen bij hun voor de klas maar ik heb dat nooit erg gevonden. Ik vind het juist wel wat leuks hebben, het is zo'n lieve klas dat ik het ook wel aandurf om wat meer met ze te doen dan alleen observeren en wat kleine lesdelen.

Ik weet niet of ik nog een beetje logisch overkom, maar goed haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 21:43 



 

Bovenstaande gebeurtenis is voor mij dan ook echt zo'n momentje geweest zo van oooooooh wat ben ik blij dat ik in het onderwijs ben gegaan.. Lieverds zijn het, stuk voor stuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 21:48 



 
Profiel   

Ik krijg ook absoluut wel feedback op wat ik doe, en we doen altijd wel aan het eind van de dag nabespreken. Misschien hangt het af van de persoon maar mijn stagebegeleidster baalt in elk geval heel erg dat ik volgende week alweer moet stoppen.. Voor mij heeft het echt 2 kanten. Balen natuurlijk omdat ik 't wel ontzettend naar m'n zin heb, maar ook wel weer fijn dat ik weer wat meer tijd heb en dat er gewoon weer iets is afgesloten.

Ik ben trouwens zelden alleen in de klas. Heb 1x 2 lessen helemaal alleen gedraaid. Toen was ze om 12 uur ziek naar huis gegaan. Hierbij heeft ze eerst gevraagd of ik het zag zitten, zo niet dan zouden ze uitval hebben, maar ik ging er voor. Scheelt wel dat beide klassen die dag ook een so op het programma hadden staan.
Anders zit ze eigenlijk altijd achterin, maakt wat aantekeningen en doet werk voor zichzelf of maakt filmpjes van mij als ik dat vraag en soms loopt ze wel eens weg om iets te kopiëren ofzo. Moet zeggen dat ik het eigenlijk wel prettig vind dat ze er zit. Heb er geen last van en soms loop je als beginnend docent wel eens vast en dan kan ik 't sneaky even aan haar vragen :D

@Emmaa_ dat zijn de leuke dingen he :) Dat mag ik gelukkig ook wel eens ervaren dat die kids ineens een spontane lach op m'n gezicht weten te zetten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-13 22:49 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
patatkraam schreef
Staan jullie alleen voor de klas als stagiair of met een medestudent?


in de eerste 'samen', ieder een gedeelte van de les of hij soms een hele les en ik soms een hele les. Docent altijd achterin. In de 2e was ik helemaal alleen, en is de docent ook wel eens echt weggegaan uit het lokaal, meestal achter en feedback opschrijven. Maar een keertje moest hij naar een crematie en heb ik de rest van de les overgenomen (lief klasje) en bij een andere die moest met een mentor leerling wat dingen doen een paar keer en vroeg ze of ik het goed vond dat ze wegging tijdens de les (een paar keer een hele les bij dezelfde klas die ook best braaf waren) en dat zal vast niet mogen, maar ik denk voor mezelf ook wel leerzaam :j

Wij hebben geen goede eerstejaarsstage gehad, omdat ze ons gewoon niet kwijt konden. -O-
En dit jaar loop ik zelf geen stage, vanwege omstandigheden dus ik krijg sowieso studievertraging helaas.

Lijkt me inderdaad leerzaam als je stiekem alleen staat. :P Leraar zal het ook wel inschatten of het p dat moment kan ja of nee..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-13 09:04 



 
Profiel   

Het is inderdaad heel leerzaam om helemaal zelf de klas te draaien! Nu op de pabo moeten we het natuurlijk kunnen, maar op OA deed ik dat ook regelmatig (mijn werkplekbegeleiders vertrouwde mij daar toen volledig in) en daar heb ik toen al wel heel veel van geleerd en was het nu dus ook weer extra makkelijk om gelijk alleen voor de klas te staan tijdens deze stage. En daarnaast is het ook vooral heel erg leuk om het zelf te doen :)!
Sorry voor eventuele spellingsfouten, mn telefoon werkt niet helemaal mee ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-13 11:49 



 
Profiel   

Toen ik nog stageliep heb ik heel veel alleen voor de klas gestaan. Eerste jaar niet, tweede jaar draaide ik samen met een andere stagiare ter vervanging van onze zieke stagebegeleidster haar lessen. Derde jaar heb ik 1 keer iemand achterin de klas gehad en de rest alleen maar alleen voor de klas gestaan en zo ook tijdens mijn LIO.

Ik heb dus nooit veel feedback gehad en was een hele makkelijke stagiaire voor de meeste begeleiders. Of het de beste manier is weet ik niet, maar ik weet wel dat ik er niet onder geleden heb. Je leert toch door vallen en opstaan. En ik filmde mezelf geregeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-13 18:53 



 
Profiel   

Ik geef nask 1 en biologie. Bijna afgestudeerd aan de deeltijd opleiding. Vanaf dag 1 sta ik alleen voor de klas in een volledige baan. Letterlijk voor de leeuwen gezet plus examenklas. Heel bizar maar leerzaam geweest.

En btw in de derde kan op het bord schrijven wel helpen. Klas afhankelijk. Ik heb een klas waarbij het super werkt. Meteen zijn ze stil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-13 19:13 



 

martina1 schreef
Toen ik nog stageliep heb ik heel veel alleen voor de klas gestaan. Eerste jaar niet, tweede jaar draaide ik samen met een andere stagiare ter vervanging van onze zieke stagebegeleidster haar lessen. Derde jaar heb ik 1 keer iemand achterin de klas gehad en de rest alleen maar alleen voor de klas gestaan en zo ook tijdens mijn LIO.

Ik heb dus nooit veel feedback gehad en was een hele makkelijke stagiaire voor de meeste begeleiders. Of het de beste manier is weet ik niet, maar ik weet wel dat ik er niet onder geleden heb. Je leert toch door vallen en opstaan. En ik filmde mezelf geregeld.

Ik heb inderdaad hetzelfde. De ene keer gaat het beter dan de andere keer maar ik heb er zo eigenlijk wel voldoende aan. Vind het fijner om praktijkervaring op te doen en geen "last" te brengen aan mijn begeleider dan constant maar aan mijn handje vastgehouden te worden. Denk dat het niet echt veel kwaad kan voor een eersteklas ook. Ze leren toch vrij "weinig" qua stof, het is eigenlijk puur het bezig houden en motiveren voor het vak.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-13 19:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 304 [ 7598 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 304  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen