Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:35

Waar staan OGW en D&P voor?

En nee hoor, nogmaals: geen perfectie bij ons. Vooral de communicatie is een ramp, maar ik heb nog nooit een school mee gemaakt waar dat goed verliep.
Ik ervaar inderdaad nooit stress op of van werk, dat klopt dan weer wel :D

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:46

Wijslander schreef:
Sheran schreef:
Jeetje Goof, ik weet niet op wat voor school je werkt en ik ken je natuurlijk überhaupt niet persoonlijk, maar ik verbaas me over je berichten altijd! :D Uit je berichten komt het echt over alsof er bij jullie niets chaotisch of stressvol verloopt.


Grappig dat je het benoemt, dit ervaar ik ook zo! En nu zijn wij op school heel actief met OGW, maar het is bij ons niet zó perfect! :D

Wie van jullie werkt trouwens op vmbo-t en is bezig met het praktijkgerichte programma D&P? Of doet zelfs mee met de pilot?


Ik werk op een vmbo-t school maar weet niet wat OGW of D&P is.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:33

Ik werk op een chromebook-school waar eigenlijk ook heel veel gewoon digitaal verloopt. Veel online lesmethodes, lesboeken, we hebben ook gewoon nog steeds in stand gehouden dat leerlingen hun huiswerk digitaal inleveren... Dus als er nu thuisonderwijs zou komen zou ik ook morgen meteen digitaal aan de slag kunnen zonder enig probleem. Ik durf niet te zeggen of elke docent er hetzelfde in zou staan, maar het zou mij weinig extra stress of werkdruk geven.

Maar dat neemt niet weg dat ik blijer word van gewoon les op school.

Oh jongens ik had vandaag bij een paar klassen enquêtes afgenomen om te vragen hoe ze mijn lessen ervaren (en op het hart gedrukt echt eerlijk te zijn, dat ze ook mochten zeggen als ze vonden dat ik gewoon een ander beroep moest gaan zoeken _O-), en ik ben er een beetje van gesmolten. Ik heb in totaal 2 zesjes als cijfer ontvangen en verder allemaal zevens t/m negens <3 en allemaal complimentjes over dat ze vinden dat ik zo fijn uitleg geef en dat ze niet wisten hoe de lessen nog beter zouden kunnen. En eentje zei dat ze heel erg veel respect had hoe ik het allemaal deed want ik controleerde het huiswerk goed, keek snel toetsen na én kon ook nog eens fijn uitleggen :+

Ik heb zulke lieve kids <3

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:40

Mooi <3

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 08:03

Wat leuk Sadira!

Sorry, OGW staat voor oplossingsgericht werken.

Het praktijkgerichte programma Dienstverlening en producten (het vak krijgt nog een andere naam) wordt vanaf schooljaar 2024-2025 verplicht voor vmbo-t. Ik was benieuwd of iemand van jullie daar al iets mee doet. Wij doen mee aan de pilot en zijn dit schooljaar vast gestart.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:52

Het zal toch niet zo zijn dat we maandag opeens niet meer naar school mogen…. Wat een gedoe weer.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:59

Bij ons is D&P al een aantal jaren een vak.

We zullen zien, zit niet te wachten op online les eigenlijk.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:14

PSvanLot schreef:
Het zal toch niet zo zijn dat we maandag opeens niet meer naar school mogen…. Wat een gedoe weer.

Echt he... -O-

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:15

PSvanLot schreef:
Het zal toch niet zo zijn dat we maandag opeens niet meer naar school mogen…. Wat een gedoe weer.


Wait... whut?
VO?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:16

Ze willen misschien vanaf maandag alles dicht doen. Scholen en niet essentiële winkels ook. Eerder werd al gezegd vanaf woensdag en nu komen er berichten dat ze vanavond een lockdown af gaan roepen.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:18

Flikker op hoor.

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:20

Echt nee hoor, dit kunnen ze niet maken :\

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:40

Dat kunnen ze wel en dat zullen ze ook doen denk ik zo.

Of wij het daarmee eens zijn is een tweede helaas.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:29

Amandavd schreef:
Bij ons is D&P al een aantal jaren een vak.


Bij ons ook, maar voor vmbo-t wordt het een nieuw vak (en landelijk verplicht).

Pffff, zouden ze voor die paar dagen de boel echt nog dicht gaan gooien?

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:31

Amandavd schreef:
Dat kunnen ze wel en dat zullen ze ook doen denk ik zo.

Of wij het daarmee eens zijn is een tweede helaas.


Begrijp het wel hoor, maar leuk vind ik het niet.
Het is gewoon niet te voorspellen en het geeft veel gedoe.

We hebben volgende week goede doelen week. Klas 3 heeft als examenopdracht geld ophalen voor Serious Request. Alles uit de kast getrokken en nu gaat het alsnog niet door.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:31

Te triest voor woorden.
Wéér de leuke week voor de leerlingen weg. Wéér geen leuke afsluiting. Hen wordt echt alles ontnomen.
Ik vind het om te janken.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:34

Goof schreef:
Te triest voor woorden.
Wéér de leuke week voor de leerlingen weg. Wéér geen leuke afsluiting. Hen wordt echt alles ontnomen.
Ik vind het om te janken.


Vraag me alleen wel af of de kinderen dat ook zo zien.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:35

Bij ons ziet het merendeel van de leerlingen een langere vakantie wel zitten. :D

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:38

Wij gaan vrijdag schaatsen met klas 4. Leerlingen vroegen vorige week al of het verzet kon worden als het niet door zou gaan.
Natuurlijk doen we dat!

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:39

Bij ons ook, had gisteren hele bange leerlingen omdat er weer 2 in de klas tegelijkertijd positief waren en meer dan de helft nauw contact was.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:48

PSvanLot schreef:
Amandavd schreef:
Dat kunnen ze wel en dat zullen ze ook doen denk ik zo.

Of wij het daarmee eens zijn is een tweede helaas.


Begrijp het wel hoor, maar leuk vind ik het niet.
Het is gewoon niet te voorspellen en het geeft veel gedoe.

We hebben volgende week goede doelen week. Klas 3 heeft als examenopdracht geld ophalen voor Serious Request. Alles uit de kast getrokken en nu gaat het alsnog niet door.


Ik ook niet hoor. Ik ben dan wel wat egoistischer en vind het voornamelijk voor mijzelf rot dat ik niet kan gaan winkelen, dagjes uit etc.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:18

Amandavd, ik vind het voor de leerlingen heel vervelend, maar inderdaad ook voor mezelf.

Ik begrijp dat het allemaal moet, maar inmiddels ben ik er zo klaar mee dat ik een illegale rave wil organiseren in het bos....

Als ik de NOS mag geloven worden het flinke maatregelen tot 14 januari. Of daar het vo bij zit kan ik er niet uithalen.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:39

PSvanLot schreef:
Amandavd, ik vind het voor de leerlingen heel vervelend, maar inderdaad ook voor mezelf.

Ik begrijp dat het allemaal moet, maar inmiddels ben ik er zo klaar mee dat ik een illegale rave wil organiseren in het bos....

Als ik de NOS mag geloven worden het flinke maatregelen tot 14 januari. Of daar het vo bij zit kan ik er niet uithalen.


Alle scholen dicht stond er, dus dan ga ik er vanuit van wel. Zo niet vind ik dat niet erg. Beter dan nu nog een week online les doen.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:17

Amandavd schreef:
Alle scholen dicht stond er, dus dan ga ik er vanuit van wel. Zo niet vind ik dat niet erg. Beter dan nu nog een week online les doen.

K ben heel benieuwd wat ze straks precies gaan zeggen. Alles via afstandsonderwijs of drie weken vakantie? En echt tot halverwege januari dicht of toch alweer eerder open?

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:26

Annetje schreef:
Amandavd schreef:
Alle scholen dicht stond er, dus dan ga ik er vanuit van wel. Zo niet vind ik dat niet erg. Beter dan nu nog een week online les doen.

K ben heel benieuwd wat ze straks precies gaan zeggen. Alles via afstandsonderwijs of drie weken vakantie? En echt tot halverwege januari dicht of toch alweer eerder open?

Komende week weet ik niet, maar 3 januari gaan ze opnieuw kijken of de scholen na de kerstvakantie open kunnen. De rest van de maatregelen wss tot 14 januari. Stond bij de NOS geloof ik.