Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:02

Bij ons is het heel stil qua besmettingen. Wel veel verkouden leerlingen en collega's, dus die zijn wel allemaal thuis. Anderen moeten daardoor best wat lessen opvangen, dus ik vind het best even intensief zo en ben supermoe.
Maar ik ben erg blij dat we iig deze periode fysiek les hebben mogen geven, ik geniet gewoon het meest met die gasten in de klas. Ik hoop wat dat betreft echt niet dat alles weer gesloten wordt en dat ik weer thuis moet werken. Maar goed, dit is ook alles behalve veilig natuurlijk.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:56

Bij ons op school (mbo) zijn al meerdere positief geteste studenten en collega's .

Ik zou een paar weken een volledige lockdown nog niet zo gek vinden geloof ik.

Wij hebben een dringend advies om mondkapjes te dragen bij verplaatsing binnen de school. Veel studenten zie ik echter zonder rondlopen. Tja...

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 00:05

Brief in de mail. Vanaf maandag iedereen verplicht mondkapje in gangen en aula. Een goed besluit.

Westernfreak, ik verwacht dat we niet lang meer hoeven wachten op een lockdown...

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:18

Hier nog niemand besmet.
Wel een mondkapjesplicht die keurig opgevolgd wordt.
Ik loop niet meer door de klas en help leerlingen aan mijn bureau met een spatschermpje tussen ons in en mondkapjes op.
Het begint de dagelijkse sleur te worden om die mondkapjes de gehele dag te dragen.

Wel geniet ik weer zo van mijn leerlingen. Momenteel met een project over de herfst bezig en als leerlingen dan trots komen vertellen dat ze in de vakantie naar het bos zijn geweest om paddenstoelen voor het project te fotograferen dan ben ik echt heel gelukkig! :D

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:47

Wij hebben nu enkele ouders en één leerling (groep 8) die positief zijn getest.
Ik vrees ook voor een lockdown, maar met groep 3 wordt dat een drama denk ik.

C_estmoi

Berichten: 443
Geregistreerd: 14-02-13

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:13

Ik merk bij ons op school (VO, Noord-Holland), dat er toch wel regelmatig besmettingen zijn onder zowel leerlingen als personeel..
Het onderwijs is belangrijk, en als docent vind ik het prettig dat dit op locatie kan plaatsvinden. Máár: als persoon vind ik het af en toe wel spannend, zou mezelf het liefst zoveel mogelijk opsluiten in huis met de huidige cijfers. Mijn comfortabele afstand tot mensen is inmiddels denk ik een meter of 2/3 (zeker binnen!).
Het voelt af en toe wel hypocriet dat ik in mijn woonkamer maximaal 3 mensen ouder dan 13 mag ontvangen, en in m'n lokaal 30.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:43

C_estmoi schreef:
Ik merk bij ons op school (VO, Noord-Holland), dat er toch wel regelmatig besmettingen zijn onder zowel leerlingen als personeel..
Het onderwijs is belangrijk, en als docent vind ik het prettig dat dit op locatie kan plaatsvinden. Máár: als persoon vind ik het af en toe wel spannend, zou mezelf het liefst zoveel mogelijk opsluiten in huis met de huidige cijfers. Mijn comfortabele afstand tot mensen is inmiddels denk ik een meter of 2/3 (zeker binnen!).
Het voelt af en toe wel hypocriet dat ik in mijn woonkamer maximaal 3 mensen ouder dan 13 mag ontvangen, en in m'n lokaal 30.


Dat vind ik dus exact hetzelfde. Ik geef vandaag 7 lesuren, gemiddeld 28 kinderen in de klas, + de kinderen die nog wat komen vragen... Dat is toch wel heel veel meer dan de 3 die ik thuis zou mogen zien...

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:06

Krom is dat he.
Ik weet niet zo goed hoe ik erin sta. Ik houd mijn afstand zoveel mogelijk in de klas, ik voel absoluut geen angst ofzo. Prive mijd ik wel drukke plekken en samenkomsten of afspraken.

Ik ben onwijs blij dat we gewoon op school zijn. Vanaf vandaag draagt iedereen netjes een mondkapje. Leerlingen zijn blij op school te zijn. Het is het ultieme moment voor spijbelen, maar dat gebeurt gewoon niet, ze willen op school zijn. En dat vind ik super en veelzeggend voor onze school. Ik heb het onwijs naar mijn zin zo en zou doodongelukkig worden als ik weer thuis zou moeten werken.

C_estmoi

Berichten: 443
Geregistreerd: 14-02-13

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:10

Ik snap je punt hoor Goof. Maar ik merk gewoon wel dat ik het veel te druk vind in mijn lokaal; gevoelsmatig zou een leerling of 10/15 de maximale bezetting zijn van wat er fysiek "past". Ik begrijp dat de richtlijnen zo niet zijn, en er is vast over nagedacht. Maar eigenlijk vind ik het gek dat de situatie zoals die nu op scholen is op alle andere plekken absoluut vermeden moet worden.
In je privéleven zou je zeker uit de weg gaan (lijkt mij. Ik wel in ieder geval, vind 30 man al veel in een zaal van 25x25 momenteel).

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:49

Ja ik snap het punt ook wel, maar ook ik voel me er allesbehalve prettig bij. Echt te druk, en ik voel dus wel angst. Ook omdat het zeker niet rustig is qua besmettingen. En ik heb in de winter zelf ook constant wat (kuchje keelpijn) dus ik zou me wel kunnen blijven testen...

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:02

Gaan bij jullie de vergaderingen fysiek nog door? Ik vind het nogal spannend om in een afgesloten ruimte met een stuk of 15 collega’s te zitten na schooltijd waar ook de hele dag kinderen hebben gezeten.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:04

Nee, die doen we nu digitaal. Gelukkig maar, fysiek vergaderen voegt niet zoveel toe bij ons :P

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:09

Ook online inderdaad.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:36

Coby schreef:
Gaan bij jullie de vergaderingen fysiek nog door? Ik vind het nogal spannend om in een afgesloten ruimte met een stuk of 15 collega’s te zitten na schooltijd waar ook de hele dag kinderen hebben gezeten.

Bij ons is het een keuze. Fysiek of aanwezig in een enorme ruimte (2 lokalen met muur er tussen weg) wij hadden vandaag bijv. Leerlingen besprekingen.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:55

Fysiek, in de aula, lekker groot en ver van elkaar.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:05

PSvanLot schreef:
Fysiek, in de aula, lekker groot en ver van elkaar.

Denk trouwens dat dit ook best moet kunnen. Zeker bij een leerling bespreking werkt het op zo’n afstand wel beter dan online.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:07

Wij vinden online leerlingen bespreken juist erg prettig: je kunt de chatfunctie erbij gebruiken, je praat elkaar ook een stuk minder na dan wanneer je fysiek bij elkaar zit, mensen denken eerst nog een keer na voordat ze ergens een plasje overheen moeten doen...

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:09

Wij vinden het idd wel fijn. Iedere dinsdag doen we het. Beginnen plenair met zijn allen en dan vaak uiteen in kleinere groepjes.

Morgen gaat bij ons de mondkapjes plicht in op school en gaat er ook gehandhaafd worden. Ben heel benieuwd

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:09

Sheran schreef:
Wij vinden online leerlingen bespreken juist erg prettig: je kunt de chatfunctie erbij gebruiken, je praat elkaar ook een stuk minder na dan wanneer je fysiek bij elkaar zit, mensen denken eerst nog een keer na voordat ze ergens een plasje overheen moeten doen...


Mijn God wat een slechte uitspraak... Haha

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:11

Fysiek vergaderen mogen wij niet maar na een vergadering drinken we wel weer samen koffie in de personeelsruimte....Ik zie het verschil niet.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:12

PSvanLot schreef:
Sheran schreef:
Wij vinden online leerlingen bespreken juist erg prettig: je kunt de chatfunctie erbij gebruiken, je praat elkaar ook een stuk minder na dan wanneer je fysiek bij elkaar zit, mensen denken eerst nog een keer na voordat ze ergens een plasje overheen moeten doen...


Mijn God wat een slechte uitspraak... Haha

Nah wij hadden wat klassen waarbij een duidelijk plan van aanpak gemaakt moest worden dat wil
in het echt een stuk beter maar moet zeggen als mijn havo bovenbouw klassen zijn snap ik wel wat je bedoelt :')
Bij ons zijn vmbo vergaderingen altijd heel vlot (bij een praktische mentor ..)

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:14

Emilia schreef:
Fysiek vergaderen mogen wij niet maar na een vergadering drinken we wel weer samen koffie in de personeelsruimte....Ik zie het verschil niet.


Ik ook niet, ik vind dat stiekem ook hilarisch.
Panisch doen over vergaderen in 1 grote ruimte, maar in de pauzes wel allemaal in de rij voor de koffie. 8)7

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:24

Bij ons zijn er zelfs fanatiekelingen die geeist hebben dat je de wc moet desinfecteren als je er gebruik van hebt gemaakt.
Nou dat weiger ik. Ik noem het kont corona. Mijn pauzes zijn al kort, doordat ik moet wachten tot de gang leeg is, hesje aan, mondkapje op, tafels desinfecteren, in de rij voor de personeelskamer waar maar 14 mensen mogen zitten. Als ik dan ook nog een wc moet desinfecteren heb ik denk ik 5 minuten pauze. :+

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:26

Oh bij jullie is de aanpak wel heel heftig zeg.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:27

SdaphneS schreef:
Bij ons zijn er zelfs fanatiekelingen die geeist hebben dat je de wc moet desinfecteren als je er gebruik van hebt gemaakt.
Nou dat weiger ik. Ik noem het kont corona. Mijn pauzes zijn al kort, doordat ik moet wachten tot de gang leeg is, hesje aan, mondkapje op, tafels desinfecteren, in de rij voor de personeelskamer waar maar 14 mensen mogen zitten. Als ik dan ook nog een wc moet desinfecteren heb ik denk ik 5 minuten pauze. :+

Zo heftig is het gelukkig bij ons niet (wij hebben extra schoonmakers)
Hebben ze bij jullie dan geen andere ruimtes waar je koffie kan halen/pauze kan houden.

Ik ben blij dat ze dit bij ons per gang doen. Onze grote personeelskamer is afgesloten.