Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 245 van de 304 [ 7598 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248 ... 304  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Juffen en meesters verzamelen!

 
Profiel   

Geen mondkapjes, want bo.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 18:48 



 
Profiel   

Coby schreef
Ik ben benieuwd hoe het bij jullie geregeld is met vergaderingen? Overleggen met ouders en instanties. Gaat dat fysiek door of alleen online ?

Hier vergaderen op school maar op afstand. Maar voornamelijk in kleine groepen. Wij hebben iedere week 2 uur tijd voor team of sectie. Team zijn voor nu werkgroepen.
Ouder gesprekken gaan ook door.

Mondkapjes hadden we voor personeel al een hele tijd. Sinds donderdag voor iedereen als ze in beweging zijn. Ook in de klas als je aan het begeleiden bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 18:50 



 
Profiel   

Wij vanaf morgen dringend advies mondkapje te dragen. Dinsdag gaat het in de MR en zij gaan beslissen of het verplicht gaat worden.

Vergaderen doen we in aula, iedere week. Ouders mogen ook komen, op afspraak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 18:51 



 
Profiel   

Bij ons alleen op de gangen. Wij mogen de klassen niet in lopen. Als een leerling dan positief test moeten misschien meerdere docenten in quarantaine en dat moeten we niet hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 18:51 



 
Profiel   

Dat wat jij aangeeft hebben wij geprobeerd maar dat is niet haalbaar op het vmbo. Ggd geeft ook aan dat, dat prima is. Je hebt geen intensief contact (15 minuten)
Verder hebben docenten en leerlingen dan een mondkapje op wat al strenger is dan op veel scholen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 18:52 



 
Profiel   

Niet te lang uitleggen dus :)
Ja, jullie hebben meer praktijkonderwijs denk ik?

Wij hebben alleen de practica die nu niet doorgaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 18:53 



 
Profiel   

Sheran schreef
Niet te lang uitleggen dus :)
Ja, jullie hebben meer praktijkonderwijs denk ik?

Wij hebben alleen de practica die nu niet doorgaan.

Ook bij de theorie vakken kan je niet alles vanuit je plek voor het bord regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 18:54 



 
Profiel   

Waar loop je bijvoorbeeld tegenaan? (geen kritiek, misschien heb ik gewoon wel tips :P)
Ik gebruik nu bijvoorbeeld gelamineerde A4-tjes als kleine whitboards voor de kinderen waar ze snel iets op kunnen schrijven en die ze omhoog houden als kleine check. Veel kleine testjes die ze inleveren. Kaartjes die ze omhoog moeten houden. Ik maak uitlegfilmpjes op YouTube. Het is even wat lastiger maar het lukt aardig. En ik sta op een stoel les te geven _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 18:56 



 
Profiel   

Dat wat jij doet doe ik normaal al, ook voor afwisseling. Maar een leerling ondersteunen of even erbij halen gaat niet goed alleen voor het bord.
Verder hebben wij ook wel veel leerlingen die het gewoon nodig hebben dat de docent even naast ze zit en ze helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 18:57 



 
Profiel   

Ik pas die werkvormen normaal ook al toe ja.
Ik kom nog steeds onder de leerlingen in de klas. Minimaal weliswaar, maar toch. Vooral de brugklassers hebben toch vragen omdat alles nieuw is, over het online werken etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 19:01 



 
Profiel   

Goof schreef
Ik pas die werkvormen normaal ook al toe ja.
Ik kom nog steeds onder de leerlingen in de klas. Minimaal weliswaar, maar toch. Vooral de brugklassers hebben toch vragen omdat alles nieuw is, over het online werken etc.

Dit inderdaad, je probeert het echt te beperken maar helemaal niet gaat toch niet.

Vorige week ging het toch nog weer mis. Ik had een basis 2 leerling die ineens voor mijn neus stond te springen. Zijn kat had kittens gekregen of ik ze niet wilde zien. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 19:02 



 
Profiel   

Ik loop minimaal door de klas. Misschien 1x per dag. Als er 32 kinderen op elkaar zitten ga ik er niet tussendoor.

Valt me wel op dat er steeds meer kinderen verkouden naar school komen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 19:08 



 
Profiel   

lenaa_tje schreef
Dat wat jij doet doe ik normaal al, ook voor afwisseling. Maar een leerling ondersteunen of even erbij halen gaat niet goed alleen voor het bord.
Verder hebben wij ook wel veel leerlingen die het gewoon nodig hebben dat de docent even naast ze zit en ze helpt.


Nee die leerlingen vallen er inderdaad sneller tussendoor. Sowieso kun je minder oog houden op iedereen. We werken ook wel met een buddysysteem - elke klas heeft voor elk vak kinderen aan wie je iets kan vragem, en die kun je dan naast de andere leerling zetten om het uit te leggen (in plaats van jezelf).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 19:14 



 
Profiel   

Wij hebben vanaf morgen dat alle leerlingen en docenten een mondkapje dragen bij het verplaatsen in de school. In principe moeten wij afstand houden van leerlingen en docenten maar ik ben een van de weinige die toch naar de leerling toeloopt om iets uit te leggen. Waarschijnlijk ga ik dat vanaf morgen met een mondkapje op doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 19:20 



 
Profiel   

Vragen jullie wel altijd of leerlingen het ok vinden? Hier willen sommige leerlingen het namelijk liever ook niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 19:36 



 
Profiel   

Sheran schreef
Vragen jullie wel altijd of leerlingen het ok vinden? Hier willen sommige leerlingen het namelijk liever ook niet...


Of je dichtbij mag komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 19:39 



 
Profiel   

Sheran schreef
Vragen jullie wel altijd of leerlingen het ok vinden? Hier willen sommige leerlingen het namelijk liever ook niet...

Ja hoor. Ik vraag altijd of het goed is dat ik dichterbij kom etc. Maar 1,5 meter is gewoon te veel. Maar een rondje door de klas lijkt mij ook verder geen probleem. Opnieuw wel alleen bij de klassen die het nodig hebben. 5 havo sta ik gewoon voor het bord.
Je moet de meeste leerlingen ook nog steeds wel wijzen op de afstand. Gaan ook, als ze bij je bureau komen te dichtbij staan.
Het lijkt niet zo te leven.


Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-10-20 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 19:43 



 
Profiel   

Amandavd schreef
Sheran schreef
Vragen jullie wel altijd of leerlingen het ok vinden? Hier willen sommige leerlingen het namelijk liever ook niet...


Of je dichtbij mag komen?


Ja, of je dichtbij mag komen. Sommigen willen namelijk ook zelf graag de afstand houden om zichzelf veilig te houden.

Wij hebben afplakspul rond het bureau, een docentenzone en een leerlingenzone. Gaat eigenlijk meestal wel goed, soms moet je ze even naar achteren wijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 19:47 



 
Profiel   

Ik heb trouwens nog geen enkele leerling gehad die dit niet wilde. Wel een leerling die zich zorgen maakte over Corona (daar ging het gesprek ook over) en vervolgens wel een stoel wilde aanschuiven aan het bureau terwijl ik juist een 1,5 meter gesprekssetting had gecreƫerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 19:52 



 
Profiel   

Moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit vraag. Niet eens bij stilgestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 19:53 



 
Profiel   

Sheran schreef
Vragen jullie wel altijd of leerlingen het ok vinden? Hier willen sommige leerlingen het namelijk liever ook niet...


Als het moet, dan vraag ik het inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 20:04 



 
Profiel   

Ik kom na lange tijd even binnenvallen. Ik zit namelijk in quarantaine voor 10 dagen. Mijn stagiaire is positief bevonden en voor de zekerheid hebben ze me naar huis gestuurd. Het voelt zo vreselijk dubbel want ik heb echt werkelijk helemaal nergens last van en klim tegen de muren omhoog. Ik woon ook alleen en zie dus helemaal niemand. Ga braaf niet naar mijn paard en dergelijke. Ik weet niet waar dit naartoe moet, want dit is pas het begin -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 21:27 



 
Profiel   

Ochtend lesgegeven. Hier is de aan de zeer dringende oproep vanuit de overheid en het bestuur van school weinig tot geen gehoor gegeven vanuit de leerlingen. Denk dat nog geen tiende een mondkapje op had, en dan heb ik het ruim genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 13:32 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Ochtend lesgegeven. Hier is de aan de zeer dringende oproep vanuit de overheid en het bestuur van school weinig tot geen gehoor gegeven vanuit de leerlingen. Denk dat nog geen tiende een mondkapje op had, en dan heb ik het ruim genomen.

Bij ons wel heel veel. Heb weinig leerlingen op de gang gezien (docenten en leerlingen mogen niet tegelijk op de gang zijn) maar ook in de klas hadden zeker de helft van mijn leerlingen een mondkapje op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 13:46 



 
Profiel   

Oh Elise, wat balen zeg!

Bij ons was het wisselend. De leerlingen uit mijn klas hadden allemaal netjes een mondkapje bij zich en ze hadden hem nageboeg allemaal op toen ze binnenkwamen. Toen was ik trots.
Maar de andere klassen waren erg laks helaas.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 18:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 245 van de 304 [ 7598 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248 ... 304  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen