Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saintelette

Berichten: 3182
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:08

Emmaa_ schreef:
Het ligt er denk ik heel erg aan welk vak je kiest in de lerarenopleiding. Ik weet toevallig dat er voor mijn opleiding (Aardrijkskunde) wel veel banen vrij komen omdat we maar met 18 op de opleiding zijn. Er komen binnenkort veel banen vrij door de vergrijzing en daarom hebben wij wel een redelijke "banengarantie". Als ik kijk hoe veel mensen op de HU de Pabo doen snap ik prima dat er gewoon niet genoeg banen zijn voor al die toekomstige docenten. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld Engels of Geschiedenis.


In welk jaar zit je? (Ik doe em in Tilburg ;) ) maar hier zijn geen banen op dit moment.. In de hele regio hebben er twee banen online gestaan (op bijna heel Noord-Brabant) dus is ook niet bepaald denderend..

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:54

hallo, ik wil me graag melden ik heb maandag een intake gesprek op een school voor de opleiding klassen assistente wat me super lijkt om te doen, ik heb voor heen 4 keer stage gelopen op een basisschool wat ik super vond om te doen.
Hoe bevalt het jullie om om deze opleiding te volgen ? na deze opleiding wil ik graag de opdeling Pedagogisch Medewerker volgen

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:56

Wat ik toch eventjes wil zeggen, wat ik al langer eigenlijk wil doen :')

Ik heb echt respect voor de mensen die nu nog docent willen worden. Puur om 't feit als ik zie hoe de jeugd met elkaar en met volwassen om gaat .. Ik zou er echt niet mee kunnen leven.
Hoe docenten behandeld worden en waar ze voor uitgemaakt worden, pfoeh. Echt diepe respect +:)+

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:00

Dank je Courses, haha :D

Ik heb vanmiddag mijn eerste kennismaking gehad op mijn nieuwe stageschool. Toch wel weer spannend al die nieuwe indrukken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:08

Saintelette schreef:
Emmaa_ schreef:
Het ligt er denk ik heel erg aan welk vak je kiest in de lerarenopleiding. Ik weet toevallig dat er voor mijn opleiding (Aardrijkskunde) wel veel banen vrij komen omdat we maar met 18 op de opleiding zijn. Er komen binnenkort veel banen vrij door de vergrijzing en daarom hebben wij wel een redelijke "banengarantie". Als ik kijk hoe veel mensen op de HU de Pabo doen snap ik prima dat er gewoon niet genoeg banen zijn voor al die toekomstige docenten. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld Engels of Geschiedenis.


In welk jaar zit je? (Ik doe em in Tilburg ;) ) maar hier zijn geen banen op dit moment.. In de hele regio hebben er twee banen online gestaan (op bijna heel Noord-Brabant) dus is ook niet bepaald denderend..

In Utrecht :) Ik weet in ieder geval dat ik stageplekken aangeboden krijg waar ze eigenlijk willen dat ik volledige klassen gaan overnemen omdat er een tekort is. Helaas ben ik volgend jaar pas tweedejaars en hebben ze dus niet zo veel aan mij :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:09

Courses schreef:
Wat ik toch eventjes wil zeggen, wat ik al langer eigenlijk wil doen :')

Ik heb echt respect voor de mensen die nu nog docent willen worden. Puur om 't feit als ik zie hoe de jeugd met elkaar en met volwassen om gaat .. Ik zou er echt niet mee kunnen leven.
Hoe docenten behandeld worden en waar ze voor uitgemaakt worden, pfoeh. Echt diepe respect +:)+

Tof dat je dat zo zegt! :D Dat laatste ligt er heel erg aan met wat voor instelling je zelf voor de klas staat... Ik heb nog nooit last gehad van leerlingen die mij uitscholden of boos tegen mij worden, omdat ik ook respect tegenover hun toon en naar ze luister. Maar misschien loop ik op dit moment wel stage op een school met hele brave kindjes haha

Saintelette

Berichten: 3182
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:23

Emmaa_ schreef:
Saintelette schreef:

In welk jaar zit je? (Ik doe em in Tilburg ;) ) maar hier zijn geen banen op dit moment.. In de hele regio hebben er twee banen online gestaan (op bijna heel Noord-Brabant) dus is ook niet bepaald denderend..

In Utrecht :) Ik weet in ieder geval dat ik stageplekken aangeboden krijg waar ze eigenlijk willen dat ik volledige klassen gaan overnemen omdat er een tekort is. Helaas ben ik volgend jaar pas tweedejaars en hebben ze dus niet zo veel aan mij :=


Haha ja dat had ik gezien, maar ik vroeg me af hoeveelste jaars je was ;) maar momenteel nog 1e dus ;) Bevalt het?

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mijn scholen (stages) wel zo uitkies dat die mogelijkheid (van geweldadige leerlingen oid) zo klein mogelijk is.. Dus liefst niet stads of hoger niveau.. Dit jaar (en wss ook volgend jaar) katholieke lyceums gehad, nou daar zijn ze best braaf ;)

Anoniem

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:50

Het bevalt mij heel goed! En ik loop op dit moment inderdaad op een christelijke scholengemeenschap, volgend jaar wil ik een wat vrijere school opzoeken omdat ik graag wil weten of ik het dan ook nog zo leuk vind haha.

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:53

wat leuk zo'n topic.. werk een flink aantal jaren in het voortgezet speciaal onderwijs en daarvoor een aantal jaren op een justitieschool....
het werken doe ik met heeeeeeeel veel plezier, en elke dag is anders..

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:53

Ik heb eigenlijk ook alleen nog maar brave kids gehad.. Op het VMBO in mijn eerste stage waren ze wel brutaler dan op het HAVO/VWO waar ik afgelopen jaar stage liep. Maar was ook beide een Christelijke school.

Ben nu druk bezig met stage zoeken voor volgend jaar maar er wordt gewoon niet gereageerd door scholen.. Echt heel vervelend want 29 juni beginnen de vakanties hier en mijn stage begint gelijk met het nieuwe schooljaar.. Althans dat is dus de bedoeling.

Anoniem

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:07

Ik heb tot nu toe het meeste moeite met mijn 1 basis/kader klas. Gewoon hele drukke kinderen die het liefst overal aan willen zitten en alles met hun handen doen. Elke week een goede praktijkles verzinnen voor Aardrijkskunde is toch wat lastig dus helaas moeten ze van mij ook af en toe de theorie gaan doen. Dit vinden ze dan wat minder leuk :=

Voor de rest heb ik nu een 3 havo/vwo klas waar enorm veel slimme en lieve kinderen in zitten. Ik sta op van mijn stoel en doe de deur dicht en ze zijn al muisstil, echt heerlijk!

Goof

Berichten: 28845
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:44

Emmaa_ schreef:
Voor de rest heb ik nu een 3 havo/vwo klas waar enorm veel slimme en lieve kinderen in zitten. Ik sta op van mijn stoel en doe de deur dicht en ze zijn al muisstil, echt heerlijk!


Zou ik echt de zenuwen van krijgen, van die muisstille brave kinderen.
Geef mij liever lekkere VMBO'ers met hun uitgesproken mening en lekkere verhalen tijdens het werken :D

Anoniem

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:59

Ik meld mij hier ook even :)
Ben momenteel derde jaars pabo student en volgend jaar begint mijn lio en ook nog mijn gym stage! Doe tegelijk de bewegingsminor erbij :)
Deze 2 weken nog even bikkelen voor mijn scriptie, essay en project en dan even bijkomen hoop ik..

Eilandmeisje

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:01

Goof schreef:
Emmaa_ schreef:
Voor de rest heb ik nu een 3 havo/vwo klas waar enorm veel slimme en lieve kinderen in zitten. Ik sta op van mijn stoel en doe de deur dicht en ze zijn al muisstil, echt heerlijk!


Zou ik echt de zenuwen van krijgen, van die muisstille brave kinderen.
Geef mij liever lekkere VMBO'ers met hun uitgesproken mening en lekkere verhalen tijdens het werken :D


helemaal mee eens, doe mij ook maar de VMBO leerlingen :)

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:24

Hoi allemaal! Geen idee of ik hier al eerder gereageerd heb haha.

Maar hoi, ik ben net geslaagd voor mijn havo en wil heel graag de lerarenopleiding Engels gaan doen.

Kunnen jullie mij misschien iets vertellen over het banenaanbod? Ik zie hele uiteenlopende meningen hier over en zou het daarom heel graag eens aan jullie vragen :)

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:09

Emmaa_ schreef:
Ik heb tot nu toe het meeste moeite met mijn 1 basis/kader klas. Gewoon hele drukke kinderen die het liefst overal aan willen zitten en alles met hun handen doen.


Ik heb afgelopen jaar ook basis/kader gehad en vond het ook erg pittig. Aankomend jaar krijg ik vmbo-t, lijkt me toch een stuk makkelijker!

Saintelette

Berichten: 3182
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:14

xMercury schreef:
Hoi allemaal! Geen idee of ik hier al eerder gereageerd heb haha.

Maar hoi, ik ben net geslaagd voor mijn havo en wil heel graag de lerarenopleiding Engels gaan doen.

Kunnen jullie mij misschien iets vertellen over het banenaanbod? Ik zie hele uiteenlopende meningen hier over en zou het daarom heel graag eens aan jullie vragen :)



Gefeliciteerd!! *\o/*

Engels is natuurlijk een verplicht vak (en daarnaast de opkomst van tweetalig onderwijs), dus er zal altijd vraag naar zijn. Alleen daarnaast is Engels ook een populair vak, wat dus veel mensen gaan doen.. Ik heb net ff voor je op meesterbaan.nl gekeken, en daar zijn redelijk veel vacatures, maar die moet je dan ook weer wel met veel mensen delen.. Lastig..

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:17

Dankjewel :D en ook bedankt voor je informatie :) Daar heb ik veel aan!

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:18

Inderdaad gefeliciteerd met je diploma! Bij ons is Engels de grootste van de lerarenopleidingen, groter dan Nederlands...

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:21

Dankjewel!

Volgens mij in Tilburg ook, maar het blijkt dat er van de 150 uiteindelijk nog 20 overblijven.. Dus dat valt dan wel weer mee, toch?

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:29

Nouja, bij Nederlands zijn we met ruim 50 studenten begonnen, waarvan er dit jaar 12 afstuderen. En Nederlands is net als Engels een verplicht vak, dus in vergelijking daarmee is Engels dan nog steeds groot. Aan de andere kant zou ik jezelf niet door statistieken laten tegenhouden, onderwijs blijft altijd bestaan en is altijd in beweging, dus waar er nu misschien weinig werk is (weet ik zo niet hoor), kan dat over 4 jaar weer heel anders zijn.

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:31

Oh oke, ja je hebt gelijk! We zien wel :) Hopelijk vind ik later een leuke baan! Jij studeert dus Nederlands?

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:34

Dat komt vast helemaal goed! Ik ben vierdejaars aan de opleiding Nederlands ja, had dit jaar moeten afstuderen, maar ik moet mijn LIO (eindstage) herkansen helaas!

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:35

Oh jammer zeg! Heel veel succes!!

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:34

Wat een leuk topic :)
Hier nog een docent in wording. Ik ben 3e jaars geschiedenis student aan de NHL en plak een extra jaar aan m'n studie vast waardoor ik volgend jaar nog niet op lio ga. Ik wil graag nog wat extra ervaring op doen en ik hoop dus dat er een mogelijkheid is om een verlengde 3e jaars stage te doen. Tevens een mooi jaar om alvast met m'n minor te starten :)
En als ik dan alle wachtende zie op een lio stage wordt ik al bang voor volgend jaar... nog meer geschiedenis studenten en stageplekken zijn al zo moeilijk. (achteraf gezien was een ander vakgebied misschien beter geweest, maar ja geschiedenis is zo leuk :) )