Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28981
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:07

Magrathea schreef:
Hee heftig Goof dat je covid hebt gehad, ben je erg ziek geweest? Of ben je nog steeds niet "symptoomvrij"?


Ik ben anderhalve week goed ziek geweest, maar daarna was ik in principe klachtenvrij en officieel beter.
Maar ik heb onwijs last van vermoeidheid, lig iedere wel een paar uur op bed overdag. Zo bizar hoe dat erin hakt joh.
Het is vandaag 4 weken geleden dat ik ziek werd en positief werd getest en ik ben echt alleeb maar moe en mijn energie zit op 0.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:23

Ik zie er ook tegenop. Ik moet alleen online lesgeven, maar ik vind dat echt geen doen. Mijn hele lijf protesteert en veel leerlingen haken gewoon af.
Ik hoop dat we snel weer fysiek voor de klas staan.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:29

Goof schreef:
Ah zo. Wie houdt er toezicht op de leerlingen dan als jij als docent thuis bent?


Iemand van school. Zij regelen het.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:29

Goof schreef:
Magrathea schreef:
Hee heftig Goof dat je covid hebt gehad, ben je erg ziek geweest? Of ben je nog steeds niet "symptoomvrij"?


Ik ben anderhalve week goed ziek geweest, maar daarna was ik in principe klachtenvrij en officieel beter.
Maar ik heb onwijs last van vermoeidheid, lig iedere wel een paar uur op bed overdag. Zo bizar hoe dat erin hakt joh.
Het is vandaag 4 weken geleden dat ik ziek werd en positief werd getest en ik ben echt alleeb maar moe en mijn energie zit op 0.

Ja snap ik dat je daarvan baalt. Ik bedoelde het ook meer van, dat je in principe wel weer gewoon naar de winkel mag enzo, anders zit je daar ook nog mee. Gefeliciteerd wel! :)

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:30

lenaa_tje schreef:
PSvanLot schreef:
Ik zou niets liever doen dan weer naar school... Baal er erg van.

Ik ga ze online lesgeven vanuit thuis en zij zitten op school in de klas.

Ben benieuwd hoeveel ouders leerlingen thuis houden. Ik kan dat heel goed begrijpen.

Dit is dus de reden dat wij de klassen opsplitsen zodat we er maximaal 15 hebben zitten maar dat hybride lesgeven vind ik best wel lastig.
Voor m’n gevoel zitten er dan ook nog eventuele ouders in m’n klaslokaal.

Gefeliciteerd trouwens! En Goof ook.


En hoe doe je dat met andere leerjaren die je ook les moet geven?

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:30

Annetje schreef:
Ik zie er ook tegenop. Ik moet alleen online lesgeven, maar ik vind dat echt geen doen. Mijn hele lijf protesteert en veel leerlingen haken gewoon af.
Ik hoop dat we snel weer fysiek voor de klas staan.

Misschien valt het mee?
Ik vind het echt een verbetering met de vorige lockdown.
Ik geef wel ‘klassikaal les’ en gooi er enorm veel interactiviteit in..

@psvanlot die geef ik dus vanuit mijn lokaal online les. Op zich wel prettig, je hebt wel je digibord tot je beschikking.
Het verschil van een hele klas online is dat je er niet nog 15 in je lokaal hebt zitten. Bij hybride moet ik dus 2 kunstjes laten zien op hetzelfde moment.

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:48

Dus heel veel gaan hybride onderwijs in... Wij geven klas 1-5 volgens het normale rooster online les, en klas 6 op school. Houdt voor mij in dat ik ook vanuit school online moet gaan lesgeven. Wij konden het voor de vakantie aangeven als we het echt niet zagen zitten om fysiek voor de klas te staan. Voor de vakantie dacht ik nog: vooruit, alleen klas 6, moet kunnen. Maar met de cijfers van nu en de nieuwe variant vind ik het eigenlijk niet meer kunnen om met 30 in een klein lokaal te zitten. Helaas nog niets van school daarover gehoord, ik vrees dat het gewoon doorgaat en ben nu dus te 'laat' met aangeven dat ik niet voor de klas wil. In dat geval zou er ook een onderwijsassistent bij komen zitten terwijl ik op het digibord zichtbaar ben. Ook al niet fijn.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:49

Wow, Goof. Heftig dat je nu nog zo moe bent. Je lijkt me een betrokken docent. Is het een mogelijkheid om je een week ziek te melden? Even een marge opbouwen en je lijf de kans geven om wat beter op krachten komen? In die laatste 3 dagen kun je dan je nakijkwerk wegwerken?
Hybride lesgeven vind ik ook pittig hoor. Het idee dat je een klas onderwijst, leerlingen thuis instrueert en dat ouders meeluisteren maken het best tot een uitdaging. Vind het best kwetsbaar dat ouders meeluisteren. Maar goed! Ik heb niks te verbergen en handel naar alle eer en geweten. Het zal wel weer goedkomen.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:50

Zo bedoel ik hybride niet Sheran ....
ik heb 15 4e klassers in mijn lokaal en 15 online en ik moet ze tegelijkertijd bedienen.
Dat is heel anders dan een hele klas op school in je lokaal en een hele klas thuis online.

Verder heb ik al eerder vanuit huis lesgegeven en klas bij een collega op school. Ook dat vind ik wel heftig inderdaad.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:53

dejavu schreef:
Wow, Goof. Heftig dat je nu nog zo moe bent. Je lijkt me een betrokken docent. Is het een mogelijkheid om je een week ziek te melden? Even een marge opbouwen en je lijf de kans geven om wat beter op krachten komen? In die laatste 3 dagen kun je dan je nakijkwerk wegwerken?
Hybride lesgeven vind ik ook pittig hoor. Het idee dat je een klas onderwijst, leerlingen thuis instrueert en dat ouders meeluisteren maken het best tot een uitdaging. Vind het best kwetsbaar dat ouders meeluisteren. Maar goed! Ik heb niks te verbergen en handel naar alle eer en geweten. Het zal wel weer goedkomen.

Heb je ook echt het idee dat de ouders mee zitten te kijken? (Ik neem aan dat je PO lesgeeft trouwens?)

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:56

@magrathea hoezo PO? Ook vo ouders luisteren mee haha

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:00

lenaa_tje schreef:
Zo bedoel ik hybride niet Sheran ....
ik heb 15 4e klassers in mijn lokaal en 15 online en ik moet ze tegelijkertijd bedienen.
Dat is heel anders dan een hele klas op school in je lokaal en een hele klas thuis online.

Verder heb ik al eerder vanuit huis lesgegeven en klas bij een collega op school. Ook dat vind ik wel heftig inderdaad.


Ik had het verkeerd verwoord, sorry :)
Zijn bij jullie de examenklassen zo half/half op school en de rest online?

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:02

Sheran schreef:
lenaa_tje schreef:
Zo bedoel ik hybride niet Sheran ....
ik heb 15 4e klassers in mijn lokaal en 15 online en ik moet ze tegelijkertijd bedienen.
Dat is heel anders dan een hele klas op school in je lokaal en een hele klas thuis online.

Verder heb ik al eerder vanuit huis lesgegeven en klas bij een collega op school. Ook dat vind ik wel heftig inderdaad.


Ik had het verkeerd verwoord, sorry :)
Zijn bij jullie de examenklassen zo half/half op school en de rest online?

Ja om de klassen klein te houden.

Goof

Berichten: 28981
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:05

Onze examenklassen zijn volledig en volgens rooater op school. Alle overige klassen thuis.

Waarom is het zo erg dat ouders thuis zijn en mee luisteren? Je hebt niks te verbergen toch en bent in deze toch de expert?

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:06

Het maakt mij ook niet uit als ze meeluisteren. Zijn de leerlingen iig actief betrokken haha

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:06

Goof schreef:
Onze examenklassen zijn volledig en volgens rooater op school. Alle overige klassen thuis.

Waarom is het zo erg dat ouders thuis zijn en mee luisteren? Je hebt niks te verbergen toch en bent in deze toch de expert?

Dat vind ik bij online les ook niet erg maar bij half om half wel omdat ik voor m’n gevoel niet de aandacht bij beide groepen kan houden.
Normaal zet je ook de live stream voor ouders niet aan.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:07

lenaa_tje schreef:
Goof schreef:
Onze examenklassen zijn volledig en volgens rooater op school. Alle overige klassen thuis.

Waarom is het zo erg dat ouders thuis zijn en mee luisteren? Je hebt niks te verbergen toch en bent in deze toch de expert?

Dat vind ik bij online les ook niet erg maar bij half om half wel omdat ik voor m’n gevoel niet de aandacht bij beide groepen kan houden.
Normaal zet je ook de live stream voor ouders niet aan.


Dat is onmogelijk om ze allemaal bij de les te houden. Dat lukt je in een lokaal ook niet helaas.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:09

Het zal m’n gevoel zijn :)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:10

lenaa_tje schreef:
Annetje schreef:
Ik zie er ook tegenop. Ik moet alleen online lesgeven, maar ik vind dat echt geen doen. Mijn hele lijf protesteert en veel leerlingen haken gewoon af.
Ik hoop dat we snel weer fysiek voor de klas staan.

Misschien valt het mee?
Ik vind het echt een verbetering met de vorige lockdown.
Ik geef wel ‘klassikaal les’ en gooi er enorm veel interactiviteit in..
ik hoop het! Ik ga proberen mijn lessen zoveel mogelijk als in het lokaal te geven en ik probeer de leerlingen er heel veel bij te betrekken.

Gefeliciteerd voor de jarigen.

Psvanlot wat naar allemaal. Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Sterkte. Goed op jezelf letten en meteen bij je leidinggevende aangeven als het te veel blijkt te zijn.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:16

Vanuit huis gaat het prima lukken. Heb alles al klaar. De eerste klassen zullen even moeten wennen denk ik.

Vind het nog steeds raar dat Slob vindt dat met +20 zestienjarige en ouder in een lokaal wel gewoon kan?

Ik ben niet jarig, geen idee waarom het op 1 januari staat haha.

Goof

Berichten: 28981
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:24

dejavu schreef:
Wow, Goof. Heftig dat je nu nog zo moe bent. Je lijkt me een betrokken docent. Is het een mogelijkheid om je een week ziek te melden? Even een marge opbouwen en je lijf de kans geven om wat beter op krachten komen? In die laatste 3 dagen kun je dan je nakijkwerk wegwerken?


Dank je wel, ik probeer altijd betrokken te zijn, maar ik houd dan ook echt van mijn werk en mijn pubers!

Ja, ik ga het gewoon proberen en als het niet lukt ga ik in overleg en kijken wat de mogelijkheden zijn. Komt vasg goed, maar vind het idd spannend.

Goof

Berichten: 28981
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:24

PSvanLot schreef:
Ik ben niet jarig, geen idee waarom het op 1 januari staat haha.


Wat gek :+
Ik ben overigens wel jarig vandaag, maar dat terzijde haha.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:30

lenaa_tje schreef:
@magrathea hoezo PO? Ook vo ouders luisteren mee haha

Oh echt :') Ik kan me er niks bij voorstellen namelijk. Wat je zal zegt, normaal zet je ook niet een livestream aan. Tuurlijk heb je niks te verbergen maar je zal net een ouder met een slechte bui treffen op een moment dat jij even niet uit je woorden komt := Dat lijkt me spannend.

Ik vind de vergelijking 20+ leerlingen / andere situaties niet helemaal terecht. Onderwijs is imo belangrijker dan in een restaurant zitten. Ik las laatst: als je het woord "terwijl" nou vervangt door "omdat" - dus niet 'je mag niet met 10 in een restaurant zitten terwijl je wel met 20 in een leslokaal mag zitten' maar 'je mag niet met 10 in een restaurant omdat je met 20 in een leslokaal mag'. Imo zijn beperkingen elders ook nodig om onderwijs te kunnen waarborgen. (Niet uitsluitend voor onderwijs natuurlijk.)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:11

Ik heb een ideetje voor een les, en ik vroeg me af of iemand hier een online applet oid kent waar je open vragen in kan vullen, en dat de antwoorden dan in beeld worden weergegeven. Idealiter toont ie de woorden die vaker worden genoemd groter. Socrative heeft zo'n functie geloof ik maar dat kan pas vanaf het pro-abonnement met meer dan 50 studenten, en ik heb er natuurlijk 60 à 70 :')
Het open-vragen deel is nogal belangrijk, voor quizjes heb je ook kahoot enzo maar dat is hier niet zo handig denk ik. Iemand een idee?

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:24

Magrathea schreef:
Ik heb een ideetje voor een les, en ik vroeg me af of iemand hier een online applet oid kent waar je open vragen in kan vullen, en dat de antwoorden dan in beeld worden weergegeven. Idealiter toont ie de woorden die vaker worden genoemd groter. Socrative heeft zo'n functie geloof ik maar dat kan pas vanaf het pro-abonnement met meer dan 50 studenten, en ik heb er natuurlijk 60 à 70 :')
Het open-vragen deel is nogal belangrijk, voor quizjes heb je ook kahoot enzo maar dat is hier niet zo handig denk ik. Iemand een idee?

Lessonup maar ook mentimeter gebruik ik wel of padlet.