Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10166
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 21:33

Sheran schreef:
Goof schreef:
Long time, no post :D
Hoe is het met iedereen hier?

Examens komen eraan, spannende periode!


Heel spannend!
En jeetje PSvanLot, waarom verwachten jullie nu zo weinig?

Van mijn kant is het hier en beetje stil omdat het ZO VRESELIJK DRUK is.


Zeer lage eindcijfers waarmee ze het examen in gaan en/of steeds een gemiddelde onder de 5.5 tijdens de se weken.

Goof

Berichten: 28852
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 21:38

Ja, herkenbaar. Volgens mij echt nog een gevolg van die lockdowns en de online lessen.
Balen Sheran, is het zo druk op school nu?

Ik heb een waanzinnige mavo 4 dit jaar, mijn fijnste, leukste groep ooit. Ik vind het stiekem zo erg dat ik ze dalijk niet meer zie.

PSvanLot

Berichten: 10166
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 21:42

Goof schreef:
Ja, herkenbaar. Volgens mij echt nog een gevolg van die lockdowns en de online lessen.
Balen Sheran, is het zo druk op school nu?

Ik heb een waanzinnige mavo 4 dit jaar, mijn fijnste, leukste groep ooit. Ik vind het stiekem zo erg dat ik ze dalijk niet meer zie.


Dan hebben wij bijna dezelfde groep! Ik heb een fijne mentorklas van 19 leerlingen waarvan er maar 4 jongens zijn. Ze gaan zo leuk met elkaar om en ze zijn allemaal zo leuk en lief!

Ik weet niet of het met lockdowns te maken heeft, de inzit is gewoon laag en motivatie ver te zoeken. Dit vind ik helaas al jaren wat afnemen, in alle leerjaren.

Als ik de huiswerk attitude van de eerstejaars zie, dan houd ik mijn hart vast voor de komende jaren!

AnnemiekvM

Berichten: 8253
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 22:11

Hier geen eindexamens, maar wel de eindtoets. Ook al is het advies al een tijdje binnen is dit toch spannend.

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 22:12

Hier ook druk, druk, druk met van alles. Een paar leerlingen die nog geen vervolgopleiding hebben, examenvoorbereiding en kleine en grote incidenten (meer dan voorheen lijkt wel).

Voor een aantal leerlingen wordt het ook echt tijd dat ze hun vleugels uitslaan, dus laat de examens maar komen!

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 22:32

PSvanLot schreef:
Goof schreef:
Long time, no post :D
Hoe is het met iedereen hier?

Examens komen eraan, spannende periode!


Hier is het heel erg spannend, de prognose voor dit jaar is dat we ongeveer 85% geslaagden zullen hebben. Dat is een enorme tegenvaller tegenover andere jaren. We zitten altijd rond de 97%.

Iemand wat gevolgd betreffende de nieuwe CAO?

Hier hetzelfde. Je merkt dat deze groep er het meest last van heeft gehad.
Dit jaar is ook het enige jaar dat er geen Corona regels waren in hun middelbare schoolloopbaan.
Ook qua achterstallig werk weg werken zijn ze laks.

Ik heb wel de berichtgeving gelezen rondom de inzet van de cao onderhandelingen. Ben benieuwd.
Ik vind het wel ingewikkeld dat we bezig zijn het geld van de werkdrukvermindering uit te zetten. En niet gezegd dat, dit uit de nieuwe onderhandelingen komt :+ al zag ik het wel weer terug komen.
Ik vind medezeggenschap mooi hoor (en leuk) maar ik vind het wel een belasting van je MR. Zonder echte handvaten, ook niet vanuit de bonden. En het is vooral veel papier en extra vergader werk.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 06:26

Ik heb niks over de CAO gevolgd, ik heb ook geen examenklassen haha.
Wel een paar weken terug op ResearchED geweest, congres voor onderwijsprofessionals met hele gave sessies.

Ik ben wel echt toe aan meivakantie, nog 2 weken, eerst lekker Pasen.

Flying_Angel

Berichten: 15724
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 17:17

Spannend hoor die examens!!

Hier in praktijkonderwijs geen last van.

Maar, mijn school heeft veeel minder aanmeldingen dan voorgaande jaren. Zo weinig dat drie mensen zonder vaste aanstelling eruit moeten. Helaas hoor ik daar ook bij. Ben pas in december begonnen, dus weer iets anders zoeken.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:23

Wat balen, Flying_Angel! Ik zag dat er genoeg vacatures zijn op het moment, dus een nieuwe baan is vast snel gevonden. Desondanks vervelend dat je weer moet zoeken naar iets nieuws.

De drukke periode is hier net voorbij en ik heb dit jaar geen examenklassen. Die drukte merk ik hier dus niet zo.

Goof

Berichten: 28852
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:27

Ahh, dat is echt balen zeg.
Hoop dat je een andere fijne school vindt.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 21:04

Flying_Angel schreef:
Spannend hoor die examens!!

Hier in praktijkonderwijs geen last van.

Maar, mijn school heeft veeel minder aanmeldingen dan voorgaande jaren. Zo weinig dat drie mensen zonder vaste aanstelling eruit moeten. Helaas hoor ik daar ook bij. Ben pas in december begonnen, dus weer iets anders zoeken.

Balen zeg :(
Hier hoor je dat ook. En in verhouding veel aanmeldingen voor basis 1. Dat is eigenlijk niet zoals het hoort.
Hopelijk vind je snel iets nieuws.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:16

Flying_Angel schreef:
Spannend hoor die examens!!

Hier in praktijkonderwijs geen last van.

Maar, mijn school heeft veeel minder aanmeldingen dan voorgaande jaren. Zo weinig dat drie mensen zonder vaste aanstelling eruit moeten. Helaas hoor ik daar ook bij. Ben pas in december begonnen, dus weer iets anders zoeken.


Wat rot zeg! In welke regio zoek je en welk vak?

PSvanLot

Berichten: 10166
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:26

Wat enorm vervelend! Hopelijk vind je snel een nieuwe fijne plek!

Wij zijn stabiel laag gebleven. Zijn een hele kleine school met ongeveer 260 mavo leerlingen. Dit jaar weer 60 aanmeldingen. Kunnen/mogen we drie klassen van maken.

Hebben wel aardig wat instroom in alle jaren en zitten dan in het examenkandidaten met ongeveer 26 kinderen per klas.

Flying_Angel

Berichten: 15724
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 18:55

Amandavd schreef:
Flying_Angel schreef:
Spannend hoor die examens!!

Hier in praktijkonderwijs geen last van.

Maar, mijn school heeft veeel minder aanmeldingen dan voorgaande jaren. Zo weinig dat drie mensen zonder vaste aanstelling eruit moeten. Helaas hoor ik daar ook bij. Ben pas in december begonnen, dus weer iets anders zoeken.


Wat rot zeg! In welke regio zoek je en welk vak?


Ik zit qua werkgelegenheid heel gunstig. Achtergrond is leraar Nederlands en ik woon in de Randstad. Ik wil alleen zo graag op een fijne plek waar ik echt langere tijd wil blijven.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 19:24

Flying_Angel schreef:
Ik zit qua werkgelegenheid heel gunstig. Achtergrond is leraar Nederlands en ik woon in de Randstad. Ik wil alleen zo graag op een fijne plek waar ik echt langere tijd wil blijven.

Heb je een maximale reistijd?

Flying_Angel

Berichten: 15724
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 20:11

Hangt een beetje af van hoe laat ik moet starten. Ik moet nu om 08.00 uur aanwezig zijn, dan is een kwartier echt wel Max. Anders Max een uurtje deur tot deur.

98xsophiex98

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: naast de buren

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:15

Mag ik mij ook melden?
Zit nu in mijn 4 jaar van de lerarenopleiding biologie! Doe er een jaartje langer over, dus volgend jaar mijn lio in! Dus nu druk aan het zoeken naar een lio-plaats

PSvanLot

Berichten: 10166
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:21

98xsophiex98 schreef:
Mag ik mij ook melden?
Zit nu in mijn 4 jaar van de lerarenopleiding biologie! Doe er een jaartje langer over, dus volgend jaar mijn lio in! Dus nu druk aan het zoeken naar een lio-plaats


Ik heb wel een plaatsje voor een collega in opleiding! Maar weet totaal niet of je in de buurt zit. Tilburg.

Goof

Berichten: 28852
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:06

98xsophiex98 schreef:
Mag ik mij ook melden?
Zit nu in mijn 4 jaar van de lerarenopleiding biologie! Doe er een jaartje langer over, dus volgend jaar mijn lio in! Dus nu druk aan het zoeken naar een lio-plaats


Vermeld even je regio!
Wie weet kan iemand iets betekenen.

Goof

Berichten: 28852
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:06


PSvanLot

Berichten: 10166
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:19


Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:32

Als taaldocent denk ik dan toch vaak dat mensen taal niet helemaal doorhebben.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 12:22


PSvanLot

Berichten: 10166
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 12:43

Ik vind het ook een belangrijk onderwerp, maar dat het Laks hier een handleiding voor gaat schrijven? Dan denk ik echt schei toch uit.

Eerst een kliklijn voor docenten en nu een taalgids? Er wil al geen mens meer docent worden en dat wordt er zo niet beter op.

Je staat als profesional toch met de allerbeste intenties voor de klas? Op mijn kleine, allochtone schooltje heb ik een aantal transgenders, een non binair. Leerlingen hebben zelf aangegeven hoe aangesproken te worden en dat is natuurlijk geen enkel probleem en daar wordt ook bijzonder goed rekening mee gehouden.

Niet alles hoeft uitgekauwd op papier te staan en aan allerlei regels te hangen toch?

En ik denk dat wij een zeer professionele beroepsgroep zijn die hier goed mee om kunnen gaan. Een enkeling die dat niet kan moet hier persoonlijk op aangesproken worden.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 13-04-23 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28852
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 12:46

Westernfreak schreef:
PSvanLot schreef:


Ik denk: schei toch uit... Steek je tijd in dingen die belangrijk zijn.


Dit is een belangrijk thema voor jongeren.


Daarom moet hoe een leerling zich voelt volgens mij gewoon bespreekbaar zijn en is het belangrijk dat een docent een veilig klimaat biedt, maar in de basis zijn we allemaal jongetjes met piemels en meisjes met vagina's.