[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:10

En communiceer goed met je instructeur als je iets moeilijk vind. Hij is er om je te helpen en als je dichtklapt is het alleen maar lastiger om het onder de knie te krijgen.
Misschien kan hij het dan eerst iets verkleinen naar ergens in deze straat bijvoorbeeld en dan weer een beetje uitbouwen. Hij wil vast wel met je meedenken als je aangeeft dat je het lastig vind. Je bent er tenslotte om het te leren.

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:16

bedankt voor de tip!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:39

Goed, ik heb woensdag mijn theorie examen gepland staan en na talloze theorie examens gemaakt te hebben als voorbereiding begint de moed mij een beetje in de schoenen te zakken. Ik word echt geen wijs uit de gevarenherkenning (als ik eindelijk denk het door te hebben dan haal ik er alsnog 90% fout op) en vind de beredenatie ook op z'n zachtst gezegd extreem onduidelijk. De ene situatie met ruiters vraagt om afremmen, dan weer gas loslaten. De ene bocht is weer wél een remgeval, waar de andere het weer niet is. Ik word er echt niet wijzer uit.

Tevens heb ik ook geregeld vragen over bepaalde iconen in de auto die ik nergens in mijn theorieboek kan terugvinden (bandenspanning systemen?) waar ik ook niet helemaal van snap hoe ze willen dat je dat weet.

Iemand met drastisch goede tips of manieren hoe ik hier wat duidelijkheid in kan krijgen? Ik word er ondertussen echt moedeloos van -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:34

Ik had wat richtlijnen gekregen:
sneeuw - meestal gas los
> 20 km/h - meestal niets doen
situaties met kinderen - meestal remmen
snelheden 30 tm 50 gas los
boven 50 remmen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23424
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:07

dat hele gevaarherkenning vragen staan echt helemaal nergens op. Toen ze geïntroduceerd werden riepen bijna alle instructeurs al dat het waardeloze vragen waren (je mag ook niet voor niks 50% fout hebben).

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:16

Ik zal wel echt een verkeerd boek hebben ofzo maar ik kom vragen tegen over termen (ABS, bepaalde iconen) die ik nooit en de nimmer in het boek heb zien staan. Word ondertussen bloedlink van al die examens met vage vragen, hoe verwachten ze nou dat je dit weet als je hier niet eens de stof voor krijgt?

Edit: Serieus, ik heb net nog een examen gemaakt en ik begin er ondertussen echt meer een 'het-zal-wel' mentaliteit bij te krijgen van de vragen die ertussen staan. Zaken over testen met de politie en wat ze wel en niet kunnen testen? Kom op, dit is toch niet van toepassing.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23424
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:41

dat staat toch allemaal in je leerboek?
Dashboardlampjes zijn wel belangrijk om te weten.

LiannePuthzy

Berichten: 6963
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:57

In mijn boek stond dat allemaal wel

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:19

Waar doe je proefexamens? Ik vond de meeste online proefexamens moeilijker dan het echte examen.. dashboardlampjes kan je ook even googlen maar die moeten sowieso in je boek staan. Zou gewoon de belangrijkste goed leren.

Wat ik deed met proefexamens was steeds mijn fouten opschrijven en gelijk opzoeken/Googlen.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 22:18

Ik heb heel veel gehad aan iTheorie, is denk ik voor jou te laat om nog mee te beginnen, maar dat was echt heel duidelijk. Mocht je zakken zou je eens kunnen kijken of je rijschool of 1 in de buurt theorielessen aanbiedt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 22:53

zonnebloem18 schreef:
Ik heb heel veel gehad aan iTheorie, is denk ik voor jou te laat om nog mee te beginnen, maar dat was echt heel duidelijk. Mocht je zakken zou je eens kunnen kijken of je rijschool of 1 in de buurt theorielessen aanbiedt.

Eens :j

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:00

Succes vandaag Courses (of is het al gelukt ? )

Zag vandaag dat de theorie weer op de de schop gaat per 1 november ,van 2 naar 3 onderdelen . Ben blij dat ik mijn pasje al heb ,klinkt zoveel lastiger .

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:02

Rebecca schreef:
Succes vandaag Courses (of is het al gelukt ? )

Zag vandaag dat de theorie weer op de de schop gaat per 1 november ,van 2 naar 3 onderdelen . Ben blij dat ik mijn pasje al heb ,klinkt zoveel lastiger .

Oh, maakt het verschil of ik mijn theorie al gehaald heb maar praktijk nog niet?

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:04

Rebecca schreef:
Succes vandaag Courses (of is het al gelukt ? )

Zag vandaag dat de theorie weer op de de schop gaat per 1 november ,van 2 naar 3 onderdelen . Ben blij dat ik mijn pasje al heb ,klinkt zoveel lastiger .


Fijn -O-

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:19

Nee je theorie blijft gewoon geldig :)

Gevaarherkenning blijft en kennis&inzicht worden gescheiden in 2 aparte categorieën , allicht een goede stap vooruit maar word het wel lastiger van

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:23

Rebecca schreef:
Nee je theorie blijft gewoon geldig :)

Gevaarherkenning blijft en kennis&inzicht worden gescheiden in 2 aparte categorieën , allicht een goede stap vooruit maar word het wel lastiger van

Onzin, het wordt helemaal niet lastiger. Is het cbr heel duidelijk over in hun communicatie. Als je gewoon goed leert is er niks anders aan.

Ze splitsen bv milieuvragen (kennis) van voorrangssituaties (inzicht). Je kan nu 5 vragen over voorrang fout hebben zonder te zakken. Daardoor die splits, zodat de onderverdeling zuiverder is.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:16

Met 1 fout gezakt uiteraard (op de meest belachelijke, onzinnige vraag ever). Ga ermee stoppen denk ik. Het is mij al de stress en de kosten even niet waard.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:38

Courses schreef:
Met 1 fout gezakt uiteraard (op de meest belachelijke, onzinnige vraag ever). Ga ermee stoppen denk ik. Het is mij al de stress en de kosten even niet waard.

.
Ooooohh jawel dat is het wel. Maar dat besef je pas als je je rijbewijs op zak hebt.

Het is zo een ontiegelijk verademing.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:41

Mijn broer liep er ook zo om te stressen nadat hij het de 1se keer niet had gehaald. Hij riep ook telkens dat hij ermee ging stoppen. Maar gewoon doorgezet en man wat is hij nu blij dat hij hem op zak heeft :D En ik ook want nu kunnen we met de auto naar Schiphol :')

Ik zit pas op les 5, dus ben benieuwd hoe het bij mij allemaal gaat verlopen.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:45

Dat denk ik ook elke keer weer voor rijlessen. "Ik stop wel, scheelt me zo veel stress" maar elke keer houd ik in gedachte wat voor verademing het is als ik hem eenmaal heb. Dan nu maar even flink veel stress en gejank, maar dan heb ik hem straks wel. :j

Vandaag 12de rijles gehad, mag nu mijn tussentijdse toets plannen. :D Super fijn!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:33

Absolem schreef:
Courses schreef:
Met 1 fout gezakt uiteraard (op de meest belachelijke, onzinnige vraag ever). Ga ermee stoppen denk ik. Het is mij al de stress en de kosten even niet waard.

.
Ooooohh jawel dat is het wel. Maar dat besef je pas als je je rijbewijs op zak hebt.

Het is zo een ontiegelijk verademing.


Haha, ja. Dat zegt iedereen. Maar dat ligt voor iedereen anders, ik moet nu ook halsoverkop van rijschool wisselen en dat gaat me nog een klap geld kosten ook dus I'm good for now. Op 1 slechte, onduidelijke vraag zakken was wel even de druppel.

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:34

Courses schreef:
Met 1 fout gezakt uiteraard (op de meest belachelijke, onzinnige vraag ever). Ga ermee stoppen denk ik. Het is mij al de stress en de kosten even niet waard.


Ahh vervelend! Ik ben de 1e keer ook gezakt met 1 fout teveeln, ik weet hoe frustrerend dat is. Gewoon gelijk weer inschrijven en weer proberen, je haalt hem echt wel :) uiteindelijk is het zo fijn om een rijbewijs en autotje te hebben, zou zonde zijn als je nu opgeeft!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:43

Probleem is een beetje dat ik met een fulltime baan zit en niet zomaar 'even' vrij kan krijgen ervoor. Tevens is oktober een bizar drukke maand en ga ik aan het eind van die maand ook weer naar Tokyo terug dus dan zit ik ook weer met data en wanneer het CBR beschikbaar is (komende twee weken is er bijvoorbeeld al geen plek).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:14

jammer courses :(:) hoop dat het snel goed komt! als je een reis ertussen hebt zitten is het misschien makkelijker om daarna weer verder te gaan?
Laatst bijgewerkt door Dani op 09-11-19 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel van bericht verwijderd ivm privacy.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:09

Even sinds school weer is begonnen een beetje een break gehouden van alles omtrent auto :')
Maar nu heb ik 10 oktober theorie les & examen gepland! Driemaal is scheepsrecht, toch? Hopen dat ik het deze keer wel haal -O-