Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 429 van de 435 [ 10851 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432 ... 435  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

 
Profiel   

https://www.rijschoolpro.nl/rijschool/2 ... dpr=accept
Ik ben heel blij dat we weer mogen lessen vanaf volgende week! *\o/* (en ik behoor tot de categorie als ik koorts heb of hoest zou ik me afmelden en als mijn instructrice wil dat ik handschoenen aandoe doe ik dat :j )
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 19:36 



 
Profiel   

Ik bekijk morgen eerst wat er uiteindelijk in de noodverordening komt te staan en ga aan de hand daarvan weer lessen aanbieden, los van wat bijvoorbeeld een instantie zoals het hierboven genoemde rijschoolpro van allerlei aanbevelingen doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 19:42 



 
Profiel   

ANWB heeft mij ook laten weten dat ik weer mag lessen, maar met mondkapje. Ben benieuwd, ik ben er wel aan toe. Hopelijk binnenkort dan ook m’n faalangst examen en er vanaf

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 20:36 



 
Profiel   

Ik heb vandaag weer gereden! :) Het ging echt best wel lekker! De les van vandaag, meer doen met mijn rem en wat minder met mijn gaspedaal. Ik rij echt vaak net op het randje, ook in situaties waar het niet zo goed kan. Ohja en afstand van de stoep, maar dat is al sinds het begin een dingetje :Y) Maar het ging echt beter dan verwacht :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 15:08 



 

CBR wil dat ik een rijtest ga doen. Ik zag het als mogelijkheid dat ze dat zouden besluiten. Maar ik had het niet verwacht en baal er even ontzettend van, weer vertraging :=

CBR, ik heb zelfs rijles gehad in onze hoofdstad zonder fietsers of wandelaars om te kegelen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 11:13 



 

Kairos schreef
Ik heb vandaag weer gereden! :) Het ging echt best wel lekker! De les van vandaag, meer doen met mijn rem en wat minder met mijn gaspedaal. Ik rij echt vaak net op het randje, ook in situaties waar het niet zo goed kan. Ohja en afstand van de stoep, maar dat is al sinds het begin een dingetje :Y) Maar het ging echt beter dan verwacht :)

Netjes!
Bedenk eens dat je een kopje water in de auto hebt staan die niet om mag vallen, dan ga je (in mijn geval) rustiger en bedachter rijden.
Maar he, rijles is om te leren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 11:17 



 
Profiel   

Bubblewrap schreef
CBR wil dat ik een rijtest ga doen. Ik zag het als mogelijkheid dat ze dat zouden besluiten. Maar ik had het niet verwacht en baal er even ontzettend van, weer vertraging :=

CBR, ik heb zelfs rijles gehad in onze hoofdstad zonder fietsers of wandelaars om te kegelen. :D


Wat is de relatie tussen het lessen in Amsterdam zonder iets te raken en het doen van een rijtest? Je moet juist gelest hebben om een rijtest te kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 12:48 



 
Profiel   

Mag ik vragen wat een rijtest eigenlijk is? Nog nooit van gehoord. Sorry als die vraag vaak gesteld is :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 16:51 



 
Profiel   

Als je op je gezondheidsverklaring een vraag met "ja" moet beantwoorden zoekt het cbr uit of je met die verklaring/aantekening kan autorijden. Dat kunnen ze testen oa met een rijtest. Je gaat dan een stukje rijden en afhankelijk van de reden van de rijtest kijken ze of je medisch gezien in staat bent om auto te rijden. Dat kan bv een spierziekte zijn maar ook adhd (of je lang genoeg je concentratie kan vasthouden en aandacht kan verdelen)
Een rijtest is geen examen en je word dus ook niet beoordeeld op dat vlak. Maar het is natuurlijk wel makkelijk als je een beetje knap kan rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 17:03 



 

Polly schreef
Bubblewrap schreef
CBR wil dat ik een rijtest ga doen. Ik zag het als mogelijkheid dat ze dat zouden besluiten. Maar ik had het niet verwacht en baal er even ontzettend van, weer vertraging :=

CBR, ik heb zelfs rijles gehad in onze hoofdstad zonder fietsers of wandelaars om te kegelen. :D


Wat is de relatie tussen het lessen in Amsterdam zonder iets te raken en het doen van een rijtest? Je moet juist gelest hebben om een rijtest te kunnen doen.

Specifiekere info wil ik wel via PB sturen. ;)

Maar het komt er op neer dat ik een aangeboren afwijking heb, en er in het dagelijkse leven geen hinder van ondervind. Dus ook niet in de auto. Het ritje hoofdstad-verhaal was even een uiting van frustratie ;)
Ik begrijp dat veiligheid voorop staat, maar vraag me af of ze het systeem niet anders in moeten richten.

E_J schreef
Mag ik vragen wat een rijtest eigenlijk is? Nog nooit van gehoord. Sorry als die vraag vaak gesteld is :=


CBR heeft het mooi omschreven op de site:
"In uw geval is het noodzakelijk om te beoordelen of uw aandoening van invloed is op het veilig en verantwoord besturen van een voertuig. En dat kan alleen in de praktijk."
https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/nl/rijtest/waarom-moet-ik-een-rijtest-doen.html

Op deze pagina kun je doorklikken naar de rijtesten op verschillende aspecten.
https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/ ... ijtest.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 17:06 



 
Profiel   

Oh zo, oké! Bedankt voor het uitleggen. Ja ik kan me voorstellen dat je baalt dat je het moet doen, Bubblewrap

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 17:23 



 
Profiel   

Is een rijtest verplicht als je nog nooit gereden hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 17:24 



 

Nayomie schreef
Is een rijtest verplicht als je nog nooit gereden hebt?

Nee. Het is alleen verplicht als na de gezondheidsverklaring en uit de gegevens van een arts blijkt dat je medische situatie invloed kan hebben op het besturen van een auto.

Om de test te doen heb je wel enkele rijlessen ervaring nodig. Anders kunnen onderwerpen als 'versnellingspook bedienen zonder naar de versnellingspook te kijken' wat lastig zijn ;)


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-20 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 17:40 



 
Profiel   

Ik doelde inderdaad op wanneer uit je gezondheidsverklaring blijkt dat er iets van een test voor nodig is.

Dus stel, je vult je gezondheidsverklaring in en je hebt nog nooit rijlessen gehad maar je hebt ergens dus wel 'ja' op geantwoord, en ze vragen je om langs te komen. Moet je dan eerst nog rijlessen nemen? Of hoef je dan uberhaupt geen rijtest te doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 17:44 



 
Profiel   

Rijles nemen is dan wel handig, als je nog nooit gereden hebt is het wat lastig rijtest doen

@bubblewrap ik zie nog steeds het probleem niet. Rijtest is kosteloos, kost je alleen huur auto van de rijschool en als het echt zo onzinnig is als je zelf zegt zal je na 1 rijtest wel vrijgegeven worden. Maar voor de mensen die niet zo handig zijn en misschien wel niet in staat zijn een rijbewijs te halen zijn die testen wel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 17:56 



 
Profiel   

Bubblewrap schreef
Kairos schreef
Ik heb vandaag weer gereden! :) Het ging echt best wel lekker! De les van vandaag, meer doen met mijn rem en wat minder met mijn gaspedaal. Ik rij echt vaak net op het randje, ook in situaties waar het niet zo goed kan. Ohja en afstand van de stoep, maar dat is al sinds het begin een dingetje :Y) Maar het ging echt beter dan verwacht :)

Netjes!
Bedenk eens dat je een kopje water in de auto hebt staan die niet om mag vallen, dan ga je (in mijn geval) rustiger en bedachter rijden.
Maar he, rijles is om te leren!

Dat zal ik eens doen! :)
Ja inderdaad, ik denk zo op het einde komt alles goed en als ik een lesje meer nodig blijk te hebben zij dat zo. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 21:31 



 
Profiel   

Ik heb against my better judgment toch maar een nieuw examen ingepland :')
De eerste keer dat de rijschool belde heb ik nee gezegd omdat ik momenteel het geld niet heb en de gok niet durfde te wagen dat ik het tegen die tijd wel heb, maar een uur later belden ze nog een keer of ik het zeker wist omdat alle normale examens al weg waren en er nog 4 faalangst examens beschikbaar waren :=

Nu dus maar de verste datum gekozen (2 juli) met de gedachte, dan gaan er 2 rondes studiefinanciering overheen en heb ik nog een paar weken de tijd om geld ergens vandaan te toveren. En nu is het alleen nog maar hopen dat ik hem dan wél eindelijk haal. Driemaal is scheepsrecht toch? -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-20 19:02 



 
Profiel   

E_J schreef
Ik heb against my better judgment toch maar een nieuw examen ingepland :')
De eerste keer dat de rijschool belde heb ik nee gezegd omdat ik momenteel het geld niet heb en de gok niet durfde te wagen dat ik het tegen die tijd wel heb, maar een uur later belden ze nog een keer of ik het zeker wist omdat alle normale examens al weg waren en er nog 4 faalangst examens beschikbaar waren :=

Nu dus maar de verste datum gekozen (2 juli) met de gedachte, dan gaan er 2 rondes studiefinanciering overheen en heb ik nog een paar weken de tijd om geld ergens vandaan te toveren. En nu is het alleen nog maar hopen dat ik hem dan wél eindelijk haal. Driemaal is scheepsrecht toch? -O-


Bij mij toen wel!! Hopelijk voor nou ook! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-20 22:18 



 
Profiel   

E_J schreef
Ik heb against my better judgment toch maar een nieuw examen ingepland :')
De eerste keer dat de rijschool belde heb ik nee gezegd omdat ik momenteel het geld niet heb en de gok niet durfde te wagen dat ik het tegen die tijd wel heb, maar een uur later belden ze nog een keer of ik het zeker wist omdat alle normale examens al weg waren en er nog 4 faalangst examens beschikbaar waren :=

Nu dus maar de verste datum gekozen (2 juli) met de gedachte, dan gaan er 2 rondes studiefinanciering overheen en heb ik nog een paar weken de tijd om geld ergens vandaan te toveren. En nu is het alleen nog maar hopen dat ik hem dan wél eindelijk haal. Driemaal is scheepsrecht toch? -O-


Ik heb 2 keer mijn theorie moeten doen.
In totaal dus zo'n 6 keer ofzo.
En mijn praktijk 6 keer.
Ik heb tussendoor wel een jaartje ofzo pauze gehad.
Veel geld
Maar heb hem nu bijna 2 jaar (in augustus).
Ik heb een mini krasje gereden.
En voor de rest niks gaat super ben er kei blij mee.
En nu achteraf ben ik zo blij te hebben doorgezet.
Ik zou niet meer zonder kunnen.

Ik zakte ook op stomme dingen en moeilijk uit de zenuwe komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 22:05 



 
Profiel   

Wat fijn dat het jou toch gelukt is! Ik vind het zelf heel vervelend want het werkt zo demotiverend om iedere keer te zakken op die zenuwen. Het is echt naar om iedere keer weer die nieuwe lessen en dat nieuwe examen wat zooooveel geld kost in te plannen als je dan tijdens je lessen merkt dat je gewoon hartstikke prima kan rijden, en je alleen zakt omdat je stress hebt. Daarvan zakt de moed me echt een beetje in de schoenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 11:32 



 
Profiel   

Ik heb even een vraagje of jullie nog tips voor mij hebben.

Ik ga hopelijk zo snel mogelijk examen doen, ik heb er al een gehad in februari maar daar slaagde ik niet voor omdat ik een fout maakte. (Ik nam een bocht en moest rechts uitkomen, maar stuurde teveel naar links en de examinator dacht dat ik links wilde rijden, en greep toen in).

Ik heb denk ik al 50 lessen gehad, en de lessen zelf gaan de afgelopen 10 a 15 keer bijna altijd erg goed. De examinator maar ook mijn rij instructeur geven aan dat ik erg goed kijk. Soms zou ik iets beter vooruit kunnen kijken, maar dat gaat zeker de afgelopen lessen ook erg goed. Ik heb de auto prima onder controle, moet alleen eraan werken dat ik soms iets te snel wil gaan en daardoor te gehaast ben.

Vorige les hebben we alleen maar hele kleine en nauwe straatjes gereden, dus ik heb mijn les over te snel willen gaan wel geleerd :+.

Ik ben niet bang, ik rij zo de snelweg op, kan in en uitvoegen zonder problemen.

Waar het bij mij vooral misgaat is dat ik soms niet weet welke weg ik op moet. Wat echt heel stom klinkt, I know. Of wanneer ik van baan moet wisselen. Wanneer ik een bocht maak dat probeer ik aan te houden dat als je rechts rijd, dat je rechts uit moet komen, maar op een of andere manier raak ik die gedachte steeds kwijt. Ik ga twijfelen, moet ik rechts of links uitkomen? Ik vind het ook erg lastig dat ik over het algemeen heel erg twijfel bij instructies.

Niet eens omdat ik het zelf niet weet, als je namelijk verteld: "ik wil dat je hier en hier naartoe rijd, ga je gang", dan kan ik dat prima. Maar als iemand mij de instructie geeft om hier naar links te gaan en daar naar rechts dan gaan alle alarmbellen in mijn hoofd rinkelen. Ik vraag dan heel vaak om conformatie: "je bedoelt dat ik hier naar rechts moet, toch? Of de volgende?"

Bij mijn examen ben ik bang dat ze denken dat ik niet weet wat ik moet doen ofzo, terwijl ik het meer vraag als een soort van "zeker weten dat ik goed bedoel wat er gezegd wordt."

Als iemand tips heeft om wat meer rust te hebben in mijn hoofd tijdens het rijden dan hoor ik het graag. Ik zat te denken om nog wat regels door te nemen die ik heb geleerd tijdens mijn theorie examen om op die manier meer zekerheid te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-20 15:03 



 
Profiel   

Heel simpel, niet steeds bevestiging vragen, voer de opdracht zoals jij hem begrijpt.
Op verkeerd rijden zak je nml niet.
Ik heb er eens gehad die ging overal links waar de examinator rechts zei en vice versa ( :')) maar op twijfelen en op het laatste moment de plannen wijzigen (en dus op de verkeerde rijstrook uitkomen) zak je wel.

Probeer dit ook te trainen met je instructeur. Laat hem/haar 2x de opdracht zeggen en spreek af dat als jij daarna om bevestiging vraagt dat je instructeur doet of ie knettergek is en gewoon laten zeggen: "geen idee" en dan doe jij wat je denkt wat goed is, je zal merken dat dat bijna altijd is wat je instructeur bedoelde..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-20 17:11 



 
Profiel   

Eigenlijk is het vrij simpel. Als er 2 banen zijn voor links af en jij staat in de rechterrij moet je uitkomen aan de rechterkant. En als je links staat moet je links uitkomen.

Is er 1 baan voor het afslaan en komt die uit op een weg met meerdere banen dan hou je altijd rechts aan zoals je dat geleerd zou moeten hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-20 17:14 



 
Profiel   

Edit: net stond hier nog een reactie die zei dat als je voor de bocht 1 rijstrook hebt dat je dan mag kiezen, dat dit oa van je vervolgkeuze afhangt..

Of als je achter een slome duikelaar staat, zolang je maar op tijd te keuze maakt en correct uitvoert.

Denk dat daar ook een verschil zit tussen instructeurs die vooral auto doen (meerderheid leert rechts houden) en instructeurs die ook bv motor geven, die zoeken meer de ruimte en vlotte baan.

Dat merkten wij iig heel sterk bij onze rijschool indertijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-20 17:18 



 
Profiel   

Ik snap wat je bedoelt, dan sorteer je meteen goed voor, maar als het 2 banen zijn voor rechtdoor wordt je wel geacht rechts aan te houden. Zelfs als je na 400 meter links af zou moeten slaan moet je eerst recht aanhouden.

Tenminste, zo heb ik dat wel geleerd.

Polly, dat zal het verschil wel zijn dan denk ik. Bij ons werd alleen autorijles gegeven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-20 17:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 429 van de 435 [ 10851 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432 ... 435  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen