[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 13:31

Ik maakte de fout bij het boek dat ik echt aaaaalles in m'n kop stampte. Tot het berekenen van de formule voor de remweg aan toe. Voordeel hiervan wel is dat ik het theorie examen echt binnen no-time in kon vullen omdat alle vragen ineens heel makkelijk waren. :') En meteen geslaagd :+

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16232
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 21:41

Ik heb vandaag mijn eerste rijles gehad. Ik vond het zo ontzettend leuk *\o/* Wel heel spannend maar het ging me goed af. We zouden alleen gaan sturen maar ik heb al gas gegeven, koppeling gebruikt en geschakeld :D De instructeur is echt een hele fijne man en legt fijn uit. Vanaf nu elke dinsdag om 7 uur sochtends les :Y)

Ook via theorietoppers ben ik nu de theorie aan het leren. Die man legt echt fijn uit zeg!

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:21

Hoihoi, even een vraagje. Gaf jullie instructeur ook aan hoeveel lessen hij denkt dat je nog nodig hebt? (Ongeveer)?

Ik ben nu op mijn 18e lesuur volgens mij en ik heb nog 10 uren in mijn pakket. Maar mijn instructeur zegt dat hij niet kan aangeven hoeveel les ik nog nodig heb en hij weet dus ook nog niet wanneer we het praktijk examen kunnen plannen.. maar ik vind het fijn om te weten wanneer ik ongeveer ga afrijden zodat ik daar naartoe kan werken.

En bovendien schijnt het vaak heel druk te zijn met het inplannen van de praktijk bij het cbr dus ik wil daar niet te laat mee zijn (dat hij op het laatste moment pas zegt, oke laten we het nu gaan plannen maar dat ik dan nog maandenlang moet wachten)..

Ook ben ik bang dat mijn rijschool misschien de tijd wil rekken zodat ik extra lessen moet bijkopen. Ik vind het niet erg om een aantal uren extra te doen als dat moet maar het is wel fijn om dat van te voren een beetje te weten..

Hoe ging dat bij jullie?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:31

De meeste rijscholen hebben wachtlijsten en die willen echt niet langer dan nodig rijden.
Hoeveel uur je nodig hebt hangt af van hoe jij je vaardigheden en verkeersinzicht ontwikkeld en vooral dat laatste laat zich lastig voorspellen dus dat je rijschool het niet kan aangeven klopt wel. De meeste leerlingen rijden hier in de regio af tussen de 40 en de 60 lesuren maar dat is gemiddeld dus er zijn ook mensen die na 20 uur afrijden en sommige hebben 80 uur nodig. Helaas niks over te voorspellen.
Luister naar je instructeur die is hiervoor opgeleid, rij de lessen die je krijgt en probeer ook buiten de lessen om (bv op de fiets of als je met iemand mee rijdt) je aangeleerde vaardigheden (kijken voor je richting aangeeft, je hebt geen spiegels op je fiets maar je kan je wel aanwennen dat je even naast je kijkt voor je je hand uitsteekt) en nader en beoordeel kruispunten zoals geleerd in de lessen, dus straatjes inkijken als je ergens voorbij rijdt maar ook de stappen die je geleerd hebt voor het oversteken van een kruispunt kan je heel prima oefenen op de fiets. Serieus ermee bezig zijn.
Niet elke keer vragen hoeveel uur je nog moet dat is dus niet te voorspellen, je instructeur houd echt wel rekening met de aanvraagtijd voor het examen, dat is dagelijkse kost als je instructeur bent dus dat doen ze echt wel.

Succes met je lessen

LiannePuthzy

Berichten: 6995
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:34

Fearn schreef:
Hoihoi, even een vraagje. Gaf jullie instructeur ook aan hoeveel lessen hij denkt dat je nog nodig hebt? (Ongeveer)?

Ik ben nu op mijn 18e lesuur volgens mij en ik heb nog 10 uren in mijn pakket. Maar mijn instructeur zegt dat hij niet kan aangeven hoeveel les ik nog nodig heb en hij weet dus ook nog niet wanneer we het praktijk examen kunnen plannen.. maar ik vind het fijn om te weten wanneer ik ongeveer ga afrijden zodat ik daar naartoe kan werken.

En bovendien schijnt het vaak heel druk te zijn met het inplannen van de praktijk bij het cbr dus ik wil daar niet te laat mee zijn (dat hij op het laatste moment pas zegt, oke laten we het nu gaan plannen maar dat ik dan nog maandenlang moet wachten)..

Ook ben ik bang dat mijn rijschool misschien de tijd wil rekken zodat ik extra lessen moet bijkopen. Ik vind het niet erg om een aantal uren extra te doen als dat moet maar het is wel fijn om dat van te voren een beetje te weten..

Hoe ging dat bij jullie?


Ik hoorde vlak voor het aflopen van mijn pakket dat ik zeker nog wel wat uurtjes nodig zou hebben. Ik weet niet meer hoe en wat precies met het inplannen van examens, is ook alweer bijna 5 jaar terug

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:49

Polly schreef:
De meeste rijscholen hebben wachtlijsten en die willen echt niet langer dan nodig rijden.
Hoeveel uur je nodig hebt hangt af van hoe jij je vaardigheden en verkeersinzicht ontwikkeld en vooral dat laatste laat zich lastig voorspellen dus dat je rijschool het niet kan aangeven klopt wel. De meeste leerlingen rijden hier in de regio af tussen de 40 en de 60 lesuren maar dat is gemiddeld dus er zijn ook mensen die na 20 uur afrijden en sommige hebben 80 uur nodig. Helaas niks over te voorspellen.
Luister naar je instructeur die is hiervoor opgeleid, rij de lessen die je krijgt en probeer ook buiten de lessen om (bv op de fiets of als je met iemand mee rijdt) je aangeleerde vaardigheden (kijken voor je richting aangeeft, je hebt geen spiegels op je fiets maar je kan je wel aanwennen dat je even naast je kijkt voor je je hand uitsteekt) en nader en beoordeel kruispunten zoals geleerd in de lessen, dus straatjes inkijken als je ergens voorbij rijdt maar ook de stappen die je geleerd hebt voor het oversteken van een kruispunt kan je heel prima oefenen op de fiets. Serieus ermee bezig zijn.
Niet elke keer vragen hoeveel uur je nog moet dat is dus niet te voorspellen, je instructeur houd echt wel rekening met de aanvraagtijd voor het examen, dat is dagelijkse kost als je instructeur bent dus dat doen ze echt wel.

Succes met je lessen


Ah okee, ja dan is het nog even afwachten. Ik zit ook een beetje met de looptijd van mijn theorie nog, deze is nog t/m september geldig maar hij zei wel dat we het voor die tijd proberen in te plannen.

Alleen met de lessen die ik nu dus nog heb kan ik Max nog 3 maanden vooruit voordat ze op zijn, dus dan zit er wel nog een lange overbrugging tussen (mocht de praktijk bijvoorbeeld pas in september zijn en dan zitten er nog 2 maanden overbrugging tussen). Maar ik verwacht dan wel nog wat extra lessen te moeten ja, als t gemiddelde 40-60 is

Bedankt voor de tips trouwens, dat ga ik proberen :D

Ik weet trouwens nog nadat ik mijn theorie had gehaald dat ik zó erg met die verkeersregels in mijn hoofd zat dat ik zelfs in de supermarkt in het gangpad dacht aan allerlei dingen zoals voorrang, korte bocht voor lange bocht etc (met het winkelkarretje :')) . Misschien ook handig om daar op de fiets dan een gewoonte van te maken :D

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 16:22

Dat is zeker handig, zeker gezien het feit dat die regels op de fiets ook van toepassing zijn ;)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16232
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:32

Wat een rust hier :D

Ik ben in december in één keer geslaagd voor mijn theorie dankzij de fijne video's van Theorietoppers *\o/*

Op 3 juli staat mijn praktijk examen gepland. Rond 11 uur. Heb er aan de ene kant heel veel zin in want ik hoop dat ik aankomende vakantie kan rijden :D

Ik heb nu 15 rijlessen gehad en voel me echt al goed comfortabel in de auto. Alle bijzondere verrichtingen heb ik gehad en gaan goed. Alleen de snelweg nog. Mijn rijleraar volgt de normale methode van het CBR niet dus we doen het via een andere weg. Normaal doe je de snelweg al veel sneller blijkbaar. Heb er al wel een keer op gereden. Ik heb een pakket van 30 rijlessen dus ik heb nog genoeg tijd om de puntjes op de i te zetten.

Ik vind de rijlessen onwijs fijn alleen mij rij instructeur zegt echt heel vaak af en verplaatst de rijles. Soms heb ik 2 weken geen rijles en dan weer 1 uur of 1,5 uur. Maar het fijne lesgeven weegt goed op tegen het afzeggen dus ik laat het voor nu maar even zo. Ik heb het iig wel aangegeven dat ik dit niet fijn vindt en hij zou er beter op letten.

Aangezien ik geen tussentijdse toets doe heb ik ook gevraagd of ik een rijles mag volgen bij een collega instructeur om te kijken of ik ready ben voor het examen. En dat kon. Scheelt me weer en dan zit ik ook bij iemand anders in de auto zodat ik kan wennen aan het rijexamen.

Zijn er nog mensen bezig met hun rijlessen? Of is iedereen geslaagd? :D

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:09

Gefeliciteerd met je theorie! Filmpjes tegenwoordig zijn zo veel prettiger dan hardcore uit een boek leren.

Wat fijn dat je al zo veel vertrouwen hebt, dan komt het vast en zeker goed. Heb je al een datum intussen geprikt voor een examen? Of staat dit nog op de planning om aan te vragen?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16232
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 19:41

Nayomie schreef:
Gefeliciteerd met je theorie! Filmpjes tegenwoordig zijn zo veel prettiger dan hardcore uit een boek leren.

Wat fijn dat je al zo veel vertrouwen hebt, dan komt het vast en zeker goed. Heb je al een datum intussen geprikt voor een examen? Of staat dit nog op de planning om aan te vragen?

3 Juli is mijn eerste examen *\o/*

Ik hoef met mijn rijlessen alleen nog het klaverblad bij Hoevelaken en dan heb ik alles gehad. Ik wil graag nog mijn bijzondere verrichtingen oefenen en voorsorteren bij kruispunten, daarna voel ik me helemaal examen ready :D

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 02:15

Man, ik ben nu al een eeuwigheid bezig met het halen van mijn rijbewijs. Ik begon er net voor corona aan en geloof het of niet, ik heb nog steeds geen rijbewijs in mijn bezit :'). Het grappige is dat ik het autorijden zelf een eitje vind. Ik voel me zelfverzekerd en heb totaal geen angst op de weg. Alsof de verkeersborden en regels vanzelf naar me toe komen. Maar dan hebben we die theorie...

Ik heb al 4 pogingen gedaan om dat theorie-examen te halen. Ik heb zelfs een hele dagcursus gevolgd, maar zonder succes. Na de derde mislukte poging durfde ik gewoon niet meer. Ik was bijna door mijn rijlessen heen toen ik moest stoppen vanwege een verhuizing. Enige tijd later heb ik mezelf weer bij elkaar geraapt en besloot ik om opnieuw het theorie-examen in te plannen. Ik heb als een gek gestudeerd, dagen en nachtenlang. Ik gebruikte een online cursus van NuTheorie waar alles in video's werd uitgelegd. Heb 30 oefenexamens gedaan en 29 daarvan met succes afgerond. Ik was er echt heilig van overtuigd dat ik het deze keer zou halen maar zakte keihard met 8 fouten op waarvan ik dacht mijn beste onderdeel. Ik dacht echt dat ik alles wist!

Op dat moment zakte de moed me in de schoenen. En nu zijn we alweer vier maanden verder. Het CBR heeft bijna geen beschikbare plekken en ik heb zelf ook weinig tijd. Op 4 juli staat er weer een theorie-examen gepland. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer durf. Ik ben zo ontzettend gefrustreerd, vooral als ik zie dat iedereen om me heen slaagt en ik nog steeds niet eens in de buurt kom van mijn rijbewijs. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee :=.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 06:49

Je hebt 1x een dagcursus gedaan? Bij een rijschool of bij zo'n cursusaanbieder?

Ik zou bij een goede rijschool (dus grotere rijschool, langer bestaand, die zelf cursus geven) een theoriecursus boeken (die zijn meestal echt langer dan 1 dag). Leg ook daar je probleem uit, dan hebben ze vaak goede tips.
Zij kunnen echt goede tips geven over de valkuilen van een examen en de vragen goed uitleggen.
Vaak worden de vragen op examen net even anders gesteld dan in de boeken waardoor je denkt het antwoord te weten maar dan zit het hem in net hoe het zinnetje er staat (dan is het meer begrijpend lezen).

Succes!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16232
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 08:27

Wat vervelend Doef :( Je geeft aan dat de oefenexamens wel goed gaan, is het daarom niet gewoon de spanning die de overhand neemt als je in de examenruimte zit? Ik hoop dat het 4 juli goed gaat. Ik duim voor je!



Ik heb nogal wat gezeik gehad met mijn rijlessen -O- Mijn rijles gaat al voor de tweede week niet door. Vorige week had hij zich verslapen en deze week laat hij een andere instructeur appen dat hij ziek is. Dit is al de zoveelste keer dat hij ziek is of afzegt en ik heb aankomende maandag mijn examen. -:(-

Ik zou gister gebeld worden door mijn instructeur hoe we dit gaan oplossen. Ik had, zoals ik verwacht had, geen belletje gekregen. Dus ik heb mijn instructeur een appje gestuurd met de vraag waarom ik niet gebeld ben terwijl dit wel gezegd werd. Kreeg ik een appje terug dat ik de andere instructeur die mij die ochtend geappt had, maar weer moest appen voor verdere instructies. :+

Ik heb de andere instructeur gelijk geappt en gevraagd om mij te bellen. Ik had ondertussen begrepen dat het goed mis is met mijn vaste instructeur maar ik baal gewoon echt heel erg dat het op dit moment gebeurd. Ik heb de instructeur uiteraard wel beterschapswensen gegeven. Kreeg het idee dat hij of zwaar overspannen is of dat er in zijn gezin iets aan de hand is.

De andere instructeur heeft mij gebeld en deelde mee dat hij dit weekend in Duitsland zit en mij niet de overige 6 uur kan laten rijden. Ik heb mijn examen maandag om 10.45 uur en die andere rijsinstructeur gaat mij 2 uur van te voren ophalen zodat we nog kunnen oefenen. Dat is al erg fijn.

Het geluk is dat het een erg grote rijschool is, en ik nu donderdag nog wel twee uur kan lessen bij de eigenaar van de rijschool. Dat is al een hele opluchting. Ik mis nu alleen nog steeds 4 uur :+ Hoop dat het wel terugbetaald wordt want dit wordt normaal niet gedaan dacht ik.

Het enige vervelende is dat ik de aankomende 2 lessen in 2 verschillende auto's rijdt en het goed kan zijn dat ik in een onbekende auto moet afrijden. Daar heb ik denk ik de meeste spanning voor :(

Natuurlijk onwijs vervelend voor mijn vaste rijinstructeur maar ik baal gewoon ontzettend van het traject waar ik ingezeten heb met hem. Op het laatste moment afzeggen, tijden verplaatsen, veel ziekgemeld. Hierdoor heb ik heel onregelmatig les gehad.

De andere rijsinstructeur die ik aan de telefoon gehad heb heeft me gelukkig wel een hart onder de riem gestoken en heeft me een beetje op proberen te peppen dat het mij echt gaat lukken. Ik hoop het maar...

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:16

Maureen, gefeliciteerd!!!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16232
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:38

Afbeelding


Jaaa dankjewel! *\o/*

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:29

Hoi heeft iemand tips?

Ik heb in oktober mijn praktijkexamen, maar ik had mijn instructeur specifiek gevraagd om het examen niet smorgens te plannen, want ik slaap soms heel erg slecht of helemaal niet als ik zenuwachtig ben.. als het dan in de middag is kan in smorgens in elk geval nog wat uitrusten mocht de nacht slecht zijn geweest.

Ik probeerde ook nog niet naar de datum te kijken en hij zou dan op de dag zelf tegen mij zeggen dat ik dan moet afrijden (de week had ik wel in mijn agenda).

Maar m'n theorie verloopt straks dus moest een nieuw theorie examen inplannen. Daardoor zag ik helaas toch per ongeluk de dag en de tijd..

Nu is het examen dus toch vroeg in de ochtend gepland.. dat gaat echt niet goed komen.. ik ken mezelf en ik kan gemakkelijk een hele nacht doorhalen als ik aan het piekeren ben. Dan kan ik echt niet goed autorijden.

Ik heb wel medicatie voor het slapen maar officieel mag je dit niet de dag voor het autorijden innemen (vertraagt ook het reactievermogen).

Zijn er meer mensen met slaapproblemen of die voor het examen slecht sliepen en hoe deden jullie dat?

Kairos
Berichten: 2713
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 20:44

Fearn schreef:
Hoi heeft iemand tips?

Ik heb in oktober mijn praktijkexamen, maar ik had mijn instructeur specifiek gevraagd om het examen niet smorgens te plannen, want ik slaap soms heel erg slecht of helemaal niet als ik zenuwachtig ben.. als het dan in de middag is kan in smorgens in elk geval nog wat uitrusten mocht de nacht slecht zijn geweest.

Ik probeerde ook nog niet naar de datum te kijken en hij zou dan op de dag zelf tegen mij zeggen dat ik dan moet afrijden (de week had ik wel in mijn agenda).

Maar m'n theorie verloopt straks dus moest een nieuw theorie examen inplannen. Daardoor zag ik helaas toch per ongeluk de dag en de tijd..

Nu is het examen dus toch vroeg in de ochtend gepland.. dat gaat echt niet goed komen.. ik ken mezelf en ik kan gemakkelijk een hele nacht doorhalen als ik aan het piekeren ben. Dan kan ik echt niet goed autorijden.

Ik heb wel medicatie voor het slapen maar officieel mag je dit niet de dag voor het autorijden innemen (vertraagt ook het reactievermogen).

Zijn er meer mensen met slaapproblemen of die voor het examen slecht sliepen en hoe deden jullie dat?

Ik sliep de eerste keer echt heel slecht, elk uur van de klok gezien en was toen gezakt op een voorrangsfout (ik was net het parkeerterrein bij het CBR af :')). Andere examens sliep ik nog steeds niet geweldig(wel beter dan de 1e), maar kon gewoon prima rijden (toch meermaals gezakt op onzeker zijn en daardoor stomme fouten). Laatste keer (6e keer) had een rijinstructeur me de rust gegeven (dat ik de examinator die ik als streng/onprettig ervaarde sowieso zou krijgen, gezien ik bnor en medisch was) en toen streste ik niet meer daarover en sliep prima: geslaagd.

En verder had ik lavendeldruppels op mijn kussen gedaan. Dat deed bij mij niet bijzonder veel. Rook wel lekker :') Maar wat je denk ik het beste kan proberen te kijken: wat doe ik overdag als ik goed slaap (slaapkwaliteit 8 of hoger) en dat de dag voor je rij-examen ook proberen

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:17

Skup!!!!

Ik heb mijn theorie-examen gehaald *\o/* in een keer. Ik had materiaal van Vekabest met online e-learning en oefenexamens en gehaald :D

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:19

Gefeliciteerd!!

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 01:01

Thanks :D

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:28

Hoi, even een vraagje.

Bij mijn rijschool kost een losse les 55 euro. Op de site staat dat dit 60 minuten is.

Nu wil mijn instructeur voor een les van 100 minuten (volgens hem een blokuur) 110 euro vragen, dus het dubbele. Maar het is slechts 40 minuten extra, geen 60.

Kan hij dat zomaar vragen? Op de site staan ook geen tarieven voor een blokuur. Ik vind het dus niet kloppen. Hij zou het minuten tarief van een 60 minuten les erbij op moeten tellen. Dan kom ik uit op 92 euro.

Hoe is dat bij jullie rijscholen?

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:30

Ik zou sowieso niet zo lang willen lessen, mijn hoofd was na dat uur echt al gaar. Zeker in het begin zou ik dat niet doen.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:33

zonnebloem18 schreef:
Ik zou sowieso niet zo lang willen lessen, mijn hoofd was na dat uur echt al gaar. Zeker in het begin zou ik dat niet doen.


Haha ik ben op het eind juist, ik moet nog snel een aantal vlieguren maken omdat mijn examen binnenkort al is. En ik moet nog wat dinge verbeteren. Vandaar

Gaat mij meer om dat deze prijs niet klopt..

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:20

Waar ik rijles gaf was je 20min onderweg naar het examen gebied, als je dan een uur les hebt heb je precies 20min om in je examengebied te oefenen.
Leerlingen wilden liever thuis opgehaald worden dan naar het examengebied komen..

Kairos
Berichten: 2713
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 14:15

Ik betaalde in 2021 84,30 voor een 2 uurs les bij mijn laatste rijschool. Dit waren wel echt 2 klokuren.
De rijschool daarvoor rekende ook 2 klokuren. Bij beiden moest je wel iemand ophalen in die tijd.

Wat Polly zegt herken ik ook, zit hier zeker 20 minuten van het examengebied af, dus minder dan 2 uur voegt weinig toe.
Laatst bijgewerkt door Kairos op 12-10-23 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt