[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoyceLa

Berichten: 2125
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:32

Ik heb gisteren mijn theorie gehaald!! Was eenSuper lange dag na 5 uurtjes slaap maar ben onwijs blij en opgelucht! Ik raad iedereen dan ook echt een theorie cursus aan! Dingen blijven hangen door herhaling en simpele ezelsbruggetjes! En dingen worden duidelijk bij mij althans.

JoyceLa

Berichten: 2125
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:33

Bubblewrap schreef:
Hier waarschijnlijk even een stop qua lessen.
Ik heb namelijk nog geen antwoord van het cbr over de gezondheidsverklaring... Dus morgen even bellen :+ Als alles goed loopt, in februari mijn tussentijdse. Maar voor het geval dat het bij het cbr nog lang duurt, hebben we het maar niet ingepland :=


Wat vervelend! Hopelijk krijg je snel je antwoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:10

Het antwoord: 'dat kan uiterlijk 21 weken duren. '
Meer info over bijvoorbeeld de huidige status konden ze niet geven.
Dus dat wordt echt afwachten. En duimen dat ze niet pas eind maart reageren :+


JoyceLa schreef:
Ik heb gisteren mijn theorie gehaald!! Was eenSuper lange dag na 5 uurtjes slaap maar ben onwijs blij en opgelucht! Ik raad iedereen dan ook echt een theorie cursus aan! Dingen blijven hangen door herhaling en simpele ezelsbruggetjes! En dingen worden duidelijk bij mij althans.

5 uurtjes slaap? Poeh, knap! Had je zoveel spanning? :D

Gefeliciteerd!

Kairos
Berichten: 2728
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:24

Bubblewrap schreef:
Het antwoord: 'dat kan uiterlijk 21 weken duren. '
Meer info over bijvoorbeeld de huidige status konden ze niet geven.
Dus dat wordt echt afwachten. En duimen dat ze niet pas eind maart reageren :+


JoyceLa schreef:
Ik heb gisteren mijn theorie gehaald!! Was eenSuper lange dag na 5 uurtjes slaap maar ben onwijs blij en opgelucht! Ik raad iedereen dan ook echt een theorie cursus aan! Dingen blijven hangen door herhaling en simpele ezelsbruggetjes! En dingen worden duidelijk bij mij althans.

5 uurtjes slaap? Poeh, knap! Had je zoveel spanning? :D

Gefeliciteerd!

Hierom hadden ze bij mij dus al gezegd: Dien nu maar in en we plannen je 1e les over 3 maanden :') Al had ik echt mega snel antwoord dus het verschilt van persoon tot persoon denk ik

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:41

Hier juist: 'wacht even tot je je theorie hebt, aangezien die beperkt geldig is' :x
Afijn, we zullen wel zien!

Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:07

Bubblewrap schreef:
Hier juist: 'wacht even tot je je theorie hebt, aangezien die beperkt geldig is' :x
Afijn, we zullen wel zien!


Juist helemaal niet handig als je er langer dan 1,5 over doet kun je weer opnieuw je theorie gaan halen andere rijschool zoeken zijn er genoeg wil de een niet zijn er nog meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:19

AnnexUdith schreef:
Bubblewrap schreef:
Hier juist: 'wacht even tot je je theorie hebt, aangezien die beperkt geldig is' :x
Afijn, we zullen wel zien!


Juist helemaal niet handig als je er langer dan 1,5 over doet kun je weer opnieuw je theorie gaan halen andere rijschool zoeken zijn er genoeg wil de een niet zijn er nog meer.

Excuus?

Dit is weer typisch bokt. Je kent mij niet, en de rijschool al helemaal niet. Het enigste wat je leest is 1 enkele zin, en dan raad je aan om een andere rijschool te zoeken?! Of er in ieder geval over te denken?!

Jij weet niet hoe mijn huidige contact met de rijschool is, en de wijze waarop ze meedenken zonder geldgewin.

JoyceLa

Berichten: 2125
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:25

Bubblewrap schreef:
Het antwoord: 'dat kan uiterlijk 21 weken duren. '
Meer info over bijvoorbeeld de huidige status konden ze niet geven.
Dus dat wordt echt afwachten. En duimen dat ze niet pas eind maart reageren :+


JoyceLa schreef:
Ik heb gisteren mijn theorie gehaald!! Was eenSuper lange dag na 5 uurtjes slaap maar ben onwijs blij en opgelucht! Ik raad iedereen dan ook echt een theorie cursus aan! Dingen blijven hangen door herhaling en simpele ezelsbruggetjes! En dingen worden duidelijk bij mij althans.

5 uurtjes slaap? Poeh, knap! Had je zoveel spanning? :D

Gefeliciteerd!


Dank je wel!

Ik moest die avond ervoor werken tot laat haha. Dus sliep gelukkig goed haha.

Wel balen dat het zo lang duurt, de tip van nieuwe rijschool zoeken lijkt mij wat ver gaan.. het is algemeen bekend dat het drie maanden kan duren voor je de verklaring binnen hebt... En soms zal het wat sneller gaan en soms zal het wat langer duren, is natuurlijk vervelend maar daar kan de rijschool ook niets aan doen.. En die verklaring is toch geen anderhalf jaar geldig? Dat is je theorie die anderhalf jaar geldig is ;)

Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 00:17

Excuus?

Dit is weer typisch bokt. Je kent mij niet, en de rijschool al helemaal niet. Het enigste wat je leest is 1 enkele zin, en dan raad je aan om een andere rijschool te zoeken?! Of er in ieder geval over te denken?!

Jij weet niet hoe mijn huidige contact met de rijschool is, en de wijze waarop ze meedenken zonder geldgewin.[/quote]

Ik bedoelde het helemaal niet raar hoor of gemeen dus vind je reactie beetje vreemd.... Probeerde je alleen een tip te geven dat ik al bijna op 1,5 rijles zat en dus mijn theorie opnieuw had moeten doen als ik het van te voren had gedaan. Het was alleen maar een tip om je kosten te besparen als je langer bezig bent dan 1,5 jaar maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 01:18

Dan ook vanuit mijn kant excuses. Dan heb ik het anders opgevat ;)

Ik ga ervan uit dat ik mijn rijbewijs wel binnen 1.5 jaar heb na mijn gehaalde theorie. Ik heb nog tot begin 2021.
Het gaat mij verbazen als het bij het CBR zo lang duurt om mijn gezondheidsverklaring te beoordelen. En dan is er vast wel ruimte voor 1 (of 2x) praktijk ;)

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:24

Als je alle vragen met "nee" kan beantwoorden heb je binnen 5 minuten bericht dat het is goedgekeurd. Moet je wel een vraag met "ja" beantwoorden, dan komt er mensenwerk aan te pas en word je gekeurd door een arts en wordt die informatie door het CBR beoordeeld volgens de wetgeving Regeling Eisen Geschiktheid 2000. Dat duurt momenteel - door alle veranderingen van handmatig naar digitaal - erg lang.

Daarom snap ik ook dat een rijschool zegt dat je beter even kan wachten en bijvoorbeeld in de tussentijd je theorie gaat halen, zodat je niet lest terwijl er nog geen concreet doel is. Als je dan 2x in de week aan het rijden zou zijn dan houd je rijschool er een mooi verdienmodel op na :+

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:31

Ik zal even een tip geven voor de gezondheidsverklaring : veel bellen bellen en mailen en oliebol. Dan heb je em zo. Ik heb em 3 keer moeten aanvragen, 3de keer bleek niet te hoeven. Maar heb constant er achter aan gebeld. 4 weken verstreken bellen, geen gehoor mailen. Etc. Als je er wat druk opzet kunnen ze het wel ineens snel regelen (en had geen spoed ofzo. Ja de 3de keer is soort van spoed gegaan, maar heb daar niet voor betaald.

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:59

Bedankt voor alle reacties! Ik heb info cq stappenplannen nu, dus zal er even achteraan :D

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:20

Dinsdag mijn tussentijdse toets gehad, ik was zo zenuwachtig! Uiteindelijk ging het gelukkig best goed. Vrijstelling voor de bijzondere verrichting is binnen! Dus dat deel van het praktijkexamen kan niemand me meer afnemen *\o/*
Iemand tips om te leren wat meer op mijn gevoel te rijden? Het enige commentaar wat ik kreeg was dus om verder vooruit te kijken en meer op mijn gevoel rijden ipv de regeltjes zo zwart-wit in mijn hoofd te hebben. Ik heb bijvoorbeeld nog heel erg in mijn hoofd dat ik altijd terug naar de 2 moet schakelen voor een rotonde, en mijn examinator zei dat hij vaker had dat als ik bij een rotonde nog aan het remmen was om terug te schakelen, hij liever had gehad dat ik door was gereden en in de 3 de rotonde had genomen omdat dat makkelijk kon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:25

E_J schreef:
Dinsdag mijn tussentijdse toets gehad, ik was zo zenuwachtig! Uiteindelijk ging het gelukkig best goed. Vrijstelling voor de bijzondere verrichting is binnen! Dus dat deel van het praktijkexamen kan niemand me meer afnemen *\o/*
Iemand tips om te leren wat meer op mijn gevoel te rijden? Het enige commentaar wat ik kreeg was dus om verder vooruit te kijken en meer op mijn gevoel rijden ipv de regeltjes zo zwart-wit in mijn hoofd te hebben. Ik heb bijvoorbeeld nog heel erg in mijn hoofd dat ik altijd terug naar de 2 moet schakelen voor een rotonde, en mijn examinator zei dat hij vaker had dat als ik bij een rotonde nog aan het remmen was om terug te schakelen, hij liever had gehad dat ik door was gereden en in de 3 de rotonde had genomen omdat dat makkelijk kon.



Ik rijd nooit in z'n 3 de rotonde op. Denk dat ik dan op m'n zij lig. Verschilt per auto of dat kan. Als jij in de 2 wil dan mag dat gewoon. Alles mag, zolang je je maar aan de regels houd en veilighandelt. :) ik ben ook gewoon geslaagd met een ingreep. Waarom? Omdat ik het rustig aan deed. En ook meteen aangaf ohh oliebol die zag ik niet. Die zat echt in de dode hoek.

Beste tip tijdens autorijden, blijf jezelf. En trek je vooral niet teveel aan van de mensen die om je heen rijden en gekke capriolen uit gaan halen.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 18:06

Marije_1997 schreef:
Ik rijd nooit in z'n 3 de rotonde op. Denk dat ik dan op m'n zij lig. Verschilt per auto of dat kan. Als jij in de 2 wil dan mag dat gewoon. Alles mag, zolang je je maar aan de regels houd en veilighandelt. :) ik ben ook gewoon geslaagd met een ingreep. Waarom? Omdat ik het rustig aan deed. En ook meteen aangaf ohh oliebol die zag ik niet. Die zat echt in de dode hoek.

Beste tip tijdens autorijden, blijf jezelf. En trek je vooral niet teveel aan van de mensen die om je heen rijden en gekke capriolen uit gaan halen.

Met in de 3 rotondes rijden bedoel ik ook voornamelijk grotere rotondes zoals bijv de Keizer Karel in Nijmegen :)
Maar maakt het op mijn praktijkexamen dan niet zo uit als ik het zo wat rustig aan doe? Ik ben bang dat ze dan gaan zeuren over de doorstroom oid :=

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23526
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:49

Zolang de doorstroming niet in de knoei komt niet.
Vlot waar het kan en behouden waar het moet :)

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:44

Ah fijn! Dankjewel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:52

E_J schreef:
Marije_1997 schreef:
Ik rijd nooit in z'n 3 de rotonde op. Denk dat ik dan op m'n zij lig. Verschilt per auto of dat kan. Als jij in de 2 wil dan mag dat gewoon. Alles mag, zolang je je maar aan de regels houd en veilighandelt. :) ik ben ook gewoon geslaagd met een ingreep. Waarom? Omdat ik het rustig aan deed. En ook meteen aangaf ohh oliebol die zag ik niet. Die zat echt in de dode hoek.

Beste tip tijdens autorijden, blijf jezelf. En trek je vooral niet teveel aan van de mensen die om je heen rijden en gekke capriolen uit gaan halen.

Met in de 3 rotondes rijden bedoel ik ook voornamelijk grotere rotondes zoals bijv de Keizer Karel in Nijmegen :)
Maar maakt het op mijn praktijkexamen dan niet zo uit als ik het zo wat rustig aan doe? Ik ben bang dat ze dan gaan zeuren over de doorstroom oid :=


Ohh ja nee ik woon in de middle of nowhere in Friesland. De rotondes die ik neem, zijn eieren of mini rotondes Hahaha.

Ja hoor je kan gwn rustig doen, als je maar zoveel mogelijk mee rijd met het verkeer waar het kan. En gwn doen alsof je met een kennis/familie rijd. Lekker mee kletsen (ze proberen je daarmee af te leiden, doe het zelfde :p). Ik had wel een aangepast examen ivm concentratie stoornis (wat geen invloed heeft op m'n autorijden), maar denk dat er geen verschil in zit. Behalve dan dat je 1 keer mag stoppen om een soort van te "resetten".

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:39

Ik ben vanochtend eindelijk geslaagd voor praktijk Zo blij, eindelijk van de ellendige lessen af. Nu nog kijken voor een klein autotje en dan lekker kilometers maken.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:09

Gefeliciteerd *\o/*

Kairos
Berichten: 2728
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:23

Gefeliciteerd *\o/*

Ik ga met ups en downs :') Denk dat het er op het eind op neer komt dat er twintig lessen bij moeten ofzo x) Vorige week ging het schakelen top, nu loop ik steeds weer raar te doen en maak ik domme fouten. (uh, niet remmen voor een rotonde is een rare, domme fout, zeker als je er al 4 hebt gereden die les, met remmen ervoor en de 5e ineens met 40 gaat rijden :"))

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:56

Nou, vandaag laatste rijles voor mijn examen gehad. Dinsdag rijexamen voor de auto. Instructeur zei dat ik goede slagingskans heb. Dat is ook fijn. :j

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:58

Nayomie schreef:
Nou, vandaag laatste rijles voor mijn examen gehad. Dinsdag rijexamen voor de auto. Instructeur zei dat ik goede slagingskans heb. Dat is ook fijn. :j

Alvast heel veel succes! Ik heb maandag ook mijn laatste les voor mijn examen gehad, komende maandag examen. Hopelijk mogen we elkaar volgende week feliciteren :D

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:59

E_J schreef:
Nayomie schreef:
Nou, vandaag laatste rijles voor mijn examen gehad. Dinsdag rijexamen voor de auto. Instructeur zei dat ik goede slagingskans heb. Dat is ook fijn. :j

Alvast heel veel succes! Ik heb maandag ook mijn laatste les voor mijn examen gehad, komende maandag examen. Hopelijk mogen we elkaar volgende week feliciteren :D

Spannend zeg! Jij ook vast veel succes. :D