Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:55

Momenteel ben ik weer aan de bak in een drukkerij maar ik zit toch te twijfelen om door alle tegenslagen weer naar school te gaan..

Wat zijn leuke relevante HBO opleidingen? Ik ben 3 jaar geleden op de HAN in Arnhem geweest voor de CMD opleiding, maar hoorde daarna van verschillende mensen dat de kwaliteit van de lessen erg slecht was.

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:09

Wat is een beetje de richting die je op wilt? Ik doe zelf cmd in Amsterdam en heb ook wat mensen van andere cmd’s gesproken. Ik heb wel voor de richting frontend gekozen, dus daar kan ik je het meeste over vertellen :')

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:15

Geen idee welke richting ik wil! Ik heb hiervoor een MBO grafische vormgeving gedaan met een keuzedeel fotografie en daarvoor een MBO webdeveloper. Zou zelf denk ik ook voor de front end kant gaan denk ik

Fair
Berichten: 3556
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:16

Zelf vind ik CMD in Amsterdam van goede kwaliteit. Maar ik hoor inderdaad ook dat de studie op andere scholen wel wat steken laat vallen. Maar zoals je jezelf beschrijft zou CMD best passen als je bij de keuze's binnen de studie richting frontend gaat. :)


Bij mij gaat het lekker trouwens. Door naar het derde jaar van CMD en afgelopen blok een goede stage gelopen. Zo goed dat ik er nu werk als Interaction Designer. Ontzettend leuk!

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:13

Kiki1995 schreef:
Momenteel ben ik weer aan de bak in een drukkerij maar ik zit toch te twijfelen om door alle tegenslagen weer naar school te gaan..

Wat zijn leuke relevante HBO opleidingen? Ik ben 3 jaar geleden op de HAN in Arnhem geweest voor de CMD opleiding, maar hoorde daarna van verschillende mensen dat de kwaliteit van de lessen erg slecht was.


Hangt denk ik van je profiel af.
Ik doe cmd in Arnhem en mijn profiel is best streng qua lessen enzo.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:58

Tja, CMD is een studie waar de meningen ontzettend over verdeeld zijn. Ik heb er vier topjaren gehad, geen slecht woord over voor de studie maar het verschilt ook enorm per docent en je eigen inzet.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:00

Als je front-end development op wil is ICT misschien een idee? Ik heb ICT & Media Design aan de Fontys Eindhoven gevolgd en het toffe van de opleiding is dat je echt heel goed kan kiezen welke richting je op wil (nadat je er al lessen in hebt gehad zodat je een goede keuze kan maken).

Vergelijkbaar met CMD maar meer gericht op front-end en minder op communicatie!

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:39

Ik ga toch nog maar is een rondje open dagen doen dan. Heb mij aangemeld bij een aantal scholen voor een seintje als ze weer open dagen hebben. Ga tot die tijd wel overal en nergens werken/freelancen :)

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:22

CMD is een toffe opleiding maar per hogeschool/stad erg verschillend. Mocht je bij Breda langskomen kan ik je wel wat vertellen :)

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:44

Knudd schreef:
CMD is een toffe opleiding maar per hogeschool/stad erg verschillend. Mocht je bij Breda langskomen kan ik je wel wat vertellen :)


Oh wist niet dat er in Breda ook iets zat! Ga ik ook even naar kijken.

Ik zit ook naar scholen in België te kijken ivm. lage kosten voor het schooljaar daarzo. Iemand ervaring mee?

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:12

Ik had erg veel nederlanders in mijn opleiding animatie aan het ritcs in brussels. Qua grafisch design kun je in belgië kijken naar KASK en Sint-Lucas. Persoonlijk geen goeie ervaring met Sint-Lucas maar ken mensen die er wel goed waren. Kosten per schooljaar is zo'n 1000 euro :j

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:13

Quebelle schreef:
Ik had erg veel nederlanders in mijn opleiding animatie aan het ritcs in brussels. Qua grafisch design kun je in belgië kijken naar KASK en Sint-Lucas. Persoonlijk geen goeie ervaring met Sint-Lucas maar ken mensen die er wel goed waren. Kosten per schooljaar is zo'n 1000 euro :j


Ik kreeg New Media Design op het Arteveldehogeschool aangeraden door iemand! Sint-Lucas heb ik idd ook geen goede verhalen over gehoord van de belgen die ik ken.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:38

Artevelde is ook een optie :j Welke richting wil je doen?

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:17

GEZOCHT:

Wij zijn op zoek naar iemand die tegen vergoeding een logo voor onze website wil ontwerpen..
Het gaat om een reisblog/site over reizen met kleine kinderen.
Wij zouden dit ook graag in het logo willen terug zien..

Mocht dit je aanspreken stuur dan even een PB..

alvast bedankt

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:13

Quebelle schreef:
Artevelde is ook een optie :j Welke richting wil je doen?


Ik zat te denken aan de New Media Development opleiding: https://www.arteveldehogeschool.be/ople ... aproductie

Het enige wat mij heel erg tegenstaat is het feit dat Frans gegeven wordt als een vak dat gehaald moet worden.. ik heb op mijn middelbare school geen Frans gehad en vrees dat ze steenkolen Frans niet accepteren :')

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:57

Ik zou de richting even contacteren, of eens langsgaan op de opendeurdag als die er is. Maar dat taalvak zal echt basis zijn, toegepast op je opleiding:j

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:40

Ik heb mij toch aangemeld voor een gesprek met een studieadviseur bij de HAN in Arnhem.
Ben benieuwd!

Regenpier

Berichten: 1774
Geregistreerd: 01-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:08

Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb nu een aantal keer voor mensen uit mijn omgeving bijvoorbeeld een website gebouwd, meegeholpen met Social Media opzetten, flyers maken etc. Al deze keren is dit gewoon 'zwart' gegaan. Nu krijg ik steeds vaker de vraag of ik een factuur kan maken. Wat is jullie advies: inschrijven bij de KvK of niet? Ik verdien er trouwens niet veel aan, het gaat om een paar keer per jaar een opdracht waar ik max 100 euro mee verdien.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:08

Regenpier schreef:
Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb nu een aantal keer voor mensen uit mijn omgeving bijvoorbeeld een website gebouwd, meegeholpen met Social Media opzetten, flyers maken etc. Al deze keren is dit gewoon 'zwart' gegaan. Nu krijg ik steeds vaker de vraag of ik een factuur kan maken. Wat is jullie advies: inschrijven bij de KvK of niet? Ik verdien er trouwens niet veel aan, het gaat om een paar keer per jaar een opdracht waar ik max 100 euro mee verdien.


Dan zou ik het niet doen, of je wil het uitbreiden. Je mag ‘zwart’ tot een bepaald bedrag verdienen (als je het gewoon netjes aangeeft in je belastingaangifte): weet even niet wat dat bedrag is maar staat vast op de site van de belastingdienst.

Inschrijven bij de kvk kost niet veel (50€) maar je moet vervolgens wel elk kwartaal je inkomsten opgeven aan de belasting. Ik zou het voor die paar honderd niet doen, te veel werk haha.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:15

Hoe is 't bij iedereen op werk, school of studiekeuze? :)

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:11

Op werk ontzettend leuk! Zoals eerder genoemd werk ik nu al dik 3 jaar als UX consultant maar ben sinds kort als interim PO/PM/UX designer/concepting/creative/client side rol gestapt. :) Ik zit nu in de race voor een vaste aanstelling. Super spannende tijd voor mij!

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:11

Spannend Bobje!

Hier druk op stage als UX-er :).
Nu ook ondertussen druk aan het kijken voor een afstudeerstage/opdracht op gebied van UX :).

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:22

Wat leuk! Heb je een regio/type bedrijf in je hoofd wat je wil qua afstuderen?

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:27

Uh, woon in Arnhem, dus redelijk centraal.
Voorkeur heb ik niet echt!

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:55

Ik ben gestart met een (hbo-)master na mijn opleiding CMD. De opleiding heet 'content and media strategy' en is nog nieuw. Het is pittig, maar wel erg leerzaam en leuk :D