Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14337
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:17

Courses schreef:
Laatst was er in onze CMD groep redelijke paniek onder een mede-1ste jaars, want ze had feedback gekregen dat haar verslag meer CMD waardig moest. Uiteraard was de eerste en beste reactie dat ze alles beter in Comic Sans kon maken zodat ze haar cijfer wat kon opkrikken :')


Hahahaha.

Werkte het? :P

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:36

Ik weet niet, volgens mij is ze gestopt :')

Ik moet wel lachen, zit hier een verslag in elkaar te draaien wat 50/50 door mij en een klasgenootje is gedaan. Nu wil ik absoluut niet uit de hoogte doen maar ik lever altijd vrij goed theoretisch werk af (en dat met mijn MBO achtergrond) en ik lees hier nu serieus in een zin 'En ze maakt een bammetje klaar' (in een scenario opdracht).


Wat … I don't even .. never mind :')

Selina

Berichten: 14337
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:43

Courses schreef:
Ik weet niet, volgens mij is ze gestopt :')

Ik moet wel lachen, zit hier een verslag in elkaar te draaien wat 50/50 door mij en een klasgenootje is gedaan. Nu wil ik absoluut niet uit de hoogte doen maar ik lever altijd vrij goed theoretisch werk af (en dat met mijn MBO achtergrond) en ik lees hier nu serieus in een zin 'En ze maakt een bammetje klaar' (in een scenario opdracht).


Wat … I don't even .. never mind :')


Haha lol ;o

Ik geluk dat ik nu in een groepje zit dat heel chic kan typen.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:26

Vandaag een 'kunst' opdracht ingeleverd. Thema 'vervreemding'. Blij dat ik van die opdracht af ben.


Moet nu een opdracht voor de bachelor proof doen rondom beeld analyse en nu moet ik gaan provoceren voor een reclame statement rondom naaktheid van vrouwen en het misbruik ervan. Ik dacht dus een poedelnaakte vrouw een product te laten presenteren maar dan ongenegeerd alles bloot. Dat gaat keihard te ver en dat is net de bedoeling, maar vind maar eens een naakt model die dat niet erg vindt :')

Selina

Berichten: 14337
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:27

chimello schreef:
Vandaag een 'kunst' opdracht ingeleverd. Thema 'vervreemding'. Blij dat ik van die opdracht af ben.


Moet nu een opdracht voor de bachelor proof doen rondom beeld analyse en nu moet ik gaan provoceren voor een reclame statement rondom naaktheid van vrouwen en het misbruik ervan. Ik dacht dus een poedelnaakte vrouw een product te laten presenteren maar dan ongenegeerd alles bloot. Dat gaat keihard te ver en dat is net de bedoeling, maar vind maar eens een naakt model die dat niet erg vindt :')


Ik pas :=

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:29

Echt? Wat jammer! :')

Selina

Berichten: 14337
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:30

chimello schreef:
Echt? Wat jammer! :')


Heb natuurlijk wel een prachtig lichaam, dus is heel spijtig voor jou.
Succes ermee :') Kan je zelf niet?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:34

Modellengroep op Facebook gebruiken, heb je zo naaktmodellen :P

lieke123

Berichten: 2520
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:42

Ja denk ik ook! Heftige opdracht! :D En bammetje ? _O-

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:49

:') I don't know, dunno. dunno …


Ik mag morgen aspirant CMD'ers van de HU begeleiden …….








~~}>

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:52

Zeg je dat een van je taken als begeleider is naaktmodellen te zoeken voor iemand van een andere opleiding :D


Hahaha nou, ik moet er niet aan denken in lingerie al foto's te maken en aan docenten te laten zien laat staan full on nude

lieke123

Berichten: 2520
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:55

aspirant? zijn dat eerste jaars? :+ Ik heb een keer een proefstudeerdag begeleid haha en intro mama geweest :D

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:26

Bij ons op school was zondag open dag. ALLES was mooi, plantjes, bloemetjes, overal mooi netjes gemaakt. Kom maandag op school, ALLES weer weg :')

lieke123

Berichten: 2520
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:34

haha zo lekker scheef he

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:41

Hier ook altijd :p Aspirant is volgend jaar 1ste jaars inderdaad, laat ze lekker de opdracht doen en ik zit er wel bij met 'goed' advies :p

Castellon

Berichten: 1803
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 02:50

Hier een illustrator, de eerste in dit topic als ik het zo lees ;)

Ik heb op de HKU gestudeerd en studeerde vier jaar geleden af als grafisch ontwerper. Mijn hart lag altijd bij illustreren, en na mijn afstuderen heb ik het grafische en het illustratieve gecombineerd en ben mijn eigen bedrijf begonnnen.

Hier in Nederland maak ik regelmatig illustraties voor tijdschriften, zoals Bit, Roots, Margriet, Flair en andere tijdschriften, om er maar een paar te noemen.
Ik werk ook voor buitenlandse opdrachtgevers voor bijvoorbeeld apps, illu's voor websites, maar ook daar komen tijdschriften voorbij.

Daarnaast werk ik aan persoonlijke projecten, zo heb ik pasgeleden een boek laten drukken (thema: ambitie en inspiratie) dat ik verkoop, net als ansichtkaarten, en werk ik aan uitbreiding hiervan :)

8nnemiek

Berichten: 43428
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 07:33

Jee wat gaaf raya!
Ik teken ook veel, maar vooral voor mezelf helaas, ik heb er nooit werk in kunnen vinden. Wel zet ik regelmatig foto's om in silhouetten (in vectoren dus) om te plotten. En ik maak pasteltekeningen en naamborden.. maar illustraties voor bedrijven maken lijkt me echt super!
Gaaf dat je je eigen bedrijfje hebt! En dan wordt je echt door tijdschriften benaderd voor een illustratie?

Annepanne92

Berichten: 338
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:30

Gaaf! Kun je eens wat laten zien? :)

Op mijn stage ben ik nu ook veel aan het illustreren en animeren maar merk toch dat ik dat puur bij een hobby wil houden en het niet 40 uur in de week wil doen :(

Oh, open dagen, proefstudeerdagen, intro's, you name it...ik heb niet alleen meegeholpen hieraan maar ook heel de organisatie op me genomen. Ik wilde ook altijd al iets met event management, toch een beetje gelukt haha :')

Valanee

Berichten: 829
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:37

Jeeetje wat gaan jullie hard! Kan het bijna niet bijhouden, hoe graag ik ook wil :')

Het valt mij op dat echt behoorlijk veel mensen CMD hebben gestudeerd of studeren. Kan iemand mij misschien uitleggen wat dat nou precies inhoud/ wat je kan verwachten? Ben zelf opzoek naar een vervolgstudie... vandaar :P

Haha Courses, bammetje ook echt xD
Vind het altijd heel opvallend hoe groot het verschil van zinsopbouw en woordkeuze kan zijn binnen een projectgroep. En soms kan dat heel prettig zijn... maar soms... arrggg. Heb ooit een keertje gehad dat iemand in een projectverslag alles heel informeel en met smileys had geschreven.

chimello; wel een heel gaaf idee! Zou het inderdaad gewoon rondvragen op de modellen facebook.

Raya: Gaaf zeg! Heb je een website die ik kan bekijken? ^^

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:44

Leuk dit topic!

Heb een MBO diploma ROC vormgeving interactief, en nu een HBO studie Human Information Design Strategy.

En ben webdesigner in mn vrije tijd :).

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:47

Slim idee, zal zeker eens proberen op zo'n modellen pagina!


Wauw, mogen wij ook een paar illustraties zien? Lijkt me vet. 2 an m'n vriendinnen zijn nu 3e jaars illustratief. Ik heb in m'n eerste jaar ook een half jaar illustratie gevolgd maar ben met reclame verder gegaan ik had er geen zin meer in x)

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:57

Dat klinkt heel tof Raya! Ben ook benieuwd naar wat voorbeelden :D
Vind tekenen ed. ook altijd erg leuk maar ik gun me er zelf de rust en tijd niet voor (of ik heb weer geen idee wat ik moet gaan tekenen) dus het schiet niet erg op -O-

Verslagen, praat me er niet over. Helemaal inderdaad als het groepswerk is :+ Ik zal zelf ook echt niet altijd alles goed doen, maar er zitten er regelmatig wat medestudenten tussen die er ook totaal geen moeite voor doen (überhaupt voor projecten niet).

Chimello, dat klinkt inderdaad wel tof! Rondvragen en facebookpagina's ed. spammen. Er moet vast wel iemand te vinden zijn :)

8nnemiek

Berichten: 43428
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:02

Blijven jullie eigenlijk ook cursussen volgen om bij te blijven? Kunnen jullie bijvoorbeeld ook apps maken? (bv de mensen die ook zijn afgestudeerd voordat er smartphones waren)
Ik zit er nl aan te denken om een cursus dreamweaver of webdesign te gaan doen, om wat breder te kunnen solliciteren. Een webpagina maken lukt wel, maar php en cms enzo daar weet ik weinig vanaf, dat werd bij ons op school maar heel oppervlakkig behandeld.

QueLee

Berichten: 301
Geregistreerd: 30-09-05
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:19

Hier hetzelfde 8nnemiek, toen ik nog op school zat hebben we een keer een semester les gehad in dreamweaver.. Fijn die groepslessen waarvan de helft niet oplet en dus aan het einde alle aandacht van de leraar opeist terwijl ik het super graag wilde leren, maar geen snars verder kwam omdat ik de leraar geen tijd meer had voor mij :(

Ik heb mezelf joomla aangeleerd, via het programma Artisteer maak ik nu website templates voor joomla.. Heb wel gekeken voor cursussen, maar die zijn best prijzig en ik vraag me af of dat dan niet hetzelfde gaat als tijdens mijn schoollessen..
Ik ben continue bezig om mijzelf verder te ontwikkelen op dit gebied.. Lang leven google als ik er niet uitkom ;)

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:23

Een een stipje.