Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:17

Toshiba :')
Had best een macbook gewild, maar dat geld was er gewoon niet.
Al zit ik wel dagelijks te vloeken vanwege windows 8.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:24

Ik moest een mac... was verplicht voor de opleiding -_- kijk als apple nou eens een goede service had had ik er niet zo heel veel problemen mee gehad. Maar ik verwacht wel als je zo'n duur product koopt dat je dan wel een BEETJE service krijgt. Tot nu toe ben ik nergens mee geholpen en moest het allemaal zelf uit zoeken en ben al meer dan 20x bij de I center langs gesweest. Onder andere omdat mijn oplader is doorgebrand waarvan apple vind dat ik dat zelf heb gedaan o_o en nog wel meer kleine probleempjes waarop ze antwoorden: ja, we kunnen het opsturen maar de kosten zijn voor jou en dan kost het 90 euro verzenden en dan nog 200 euro reparatie... jaaa daaagg.

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:38

Een oplader valt idd niet onder de garantie volgens mij, dat geldt ook voor andere merken voor zo ver ik weet, tenzij het echt een productiefout is.
Wat heb je verder dan nog voor problemen gehad?
Ik heb juist helemaal geen problemen meer.. met mijn windows computer had ik constant problemen, die moest ik elk half jaar formatteren := Mijn mac is al vier jaar oud en loopt nog net zo snel als in het begin <3

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:45

Nou als binnen een half jaar je oplader door brand moet je toch een nieuwe krijgen? Het is ook een onderdeel van je mac. Hij brand bij heel veel mensen door. Meer dan de helft van mijn klas genoten hebben een doorgebrande oplader en van buiten af hoor ik het ook regelmatig. De een krijgt het wel vergoed en de ander niet. Ik helaas niet :( heb voor 80 euro een nieuwe moeten kopen en ik moest het verder maar lekker uitzoeken in groningen -.-' wat een service

Ik heb ook een barst in mijn scherm, SPONTAAN :oo ik had mijn laptop op mijn kamer liggen ( toen was hij nog heel ) ik ben gaan eten. Heb daarna mijn laptop van boven gehaald en ben ik beneden gaan zitten en spontaan zat er een barst in. Apple zegt dat het door temperatuur verschil kan komen... maar dat moet toch helemaal niet mogen gebeuren?

En niet bij mij maar bij een vriendin van me scheurt de achterkant van de mac. Je weet wel het zwarte balkje/streep aan de achterkant van je mac. Er komen allemaal scheuren in.

Ook loopt mijn muis vast als mijn laptop leeg is en is uitgevallen als ik hem op start dan loopt hij vast en moet ik best wel lang wachten tot hij het weer doet. Ook heeft hij spontaan besloten dat hij Illustrator niet meer wil opstarten -.-'

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:58

Gydja, vanwaar een fotografie opleiding?

Ik heb zelf een Macbook Pro (was verplicht voor dit lesjaar) en sinds 2011 heb ik een iMac 21.5. Ik kan echt niet editen o.i.d op een 13' scherm dus daarom houd ik m'n oude iMacje er lekker bij. Moet er alleen nog steeds extra geheugen in gooien want hij is zo traag als maar zijn kan

Wel allebei uit eigen zak betaald uiteraard, net als mijn beide iPhone's. Mijn iPhone 3GS doet nu dienst als iPod gezien er 32GB in zit en mijn iPhone 4 heb ik 2de hands voor 200 euro gekocht. Ben best wel van de Apple producten alleen mocht ik eerst geen iMac kopen want m'n vader kon er niet mee om gaan en als ik er dan problemen mee zou hebben kon hij het niet fixen :') Hij is zelf Windows reperateur.

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:04

Die van mij is nooit echt traag geweest, maar ik heb er wel inderdaad een tijdje geleden wat geheugen bij gestopt; van 4 gig naar 10 gig. Eigenlijk vooral zodat ik meer programma's tegelijk open kan laten. Ik heb meestal photoshop, illustrator, indesign, firefox en nog wat kleinere programma's open en dat doet ie met twee vingers in z'n neus :+

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:08

8nnemiek schreef:
Werken jullie ook allemaal met een imac trouwens?
Op mijn vorige baan moest ik met windhoos 7 werken.. Jee wat een hel :=


Op het werk gewoon een Windhoos staan -O- werkgevers hebben wél een iMac allebei, maar die draaien beiden dualboot :') :') :')

Thuis heb ik wel een iMac overigens <3

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:14

Voel me buitenbeentje met m'n windows :')

xMartJuH

Berichten: 378
Geregistreerd: 25-05-11
Woonplaats: Heemskerk

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:25

Ik heb gister mijn meeloopdag gehad. En hij was erg leuk!

Dus vanaf september ben ik studente CMD :D

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:31

Was je bij mij dan? :p

DieL_Zor

Berichten: 3887
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:38

Nooit meer windhoos :') kan er echt niet meer mee omgaan.

Maccie is niet verplicht bij ons op de opleiding, maar ik ben er zo blij mee. Heb zelf Macbook pro 13".
Tijdens m'n sollicitatiegesprek voor stage kreeg ik ook de vraag waar ik liever mee werkte. Er stond op het design eiland (helaas) maar 1 mac, maar ik er zou komen werken dan zou hij kijken wat hij kon regelen. Kom ik daar een paar weken later...staan er 2 gloedjenieuwe Imac's voor mij en een andere stagiair _/-\o_

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:44

Hier gewoon Windows, dit omdat 3/4 van onze programma's niet compatibel zijn met Mac.
Vind ik niet erg, werk veel liever met mijn HP :j

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:47

Hier ook windows, dik tevreden mee :D

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:48

Al moet ik zeggen, windows 8 is waardeloos.
Ik gebruik daarom de bureaublad-versie van windows 8.
Vind ik ook veel leuker, heb ik tenminste een achtergron :D

FR_Foto

Berichten: 2485
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:50

hooi,
ik ben femke en ik ben 16 jaar en zit in klas 3 van het vmbo
ik wil na de middelbare school MBO opleiding doen grafisch vormgever aan het cibap of het deltion in zwolle

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:12

FR_Foto schreef:
hooi,
ik ben femke en ik ben 16 jaar en zit in klas 3 van het vmbo
ik wil na de middelbare school MBO opleiding doen grafisch vormgever aan het cibap of het deltion in zwolle


Kies dan zeker voor het CIBAP, Deltion is echt niks.

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:16

Jup, CIBAP :j

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12755
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:38

FR_Foto schreef:
hooi,
ik ben femke en ik ben 16 jaar en zit in klas 3 van het vmbo
ik wil na de middelbare school MBO opleiding doen grafisch vormgever aan het cibap of het deltion in zwolle



Ts van dit topic heeft op de deltion gezeten. Dus haar kun je altijd pben als je meer wil weten over die school :).

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:42

Ik heb ook op het Deltion gezeten :)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:49

8nnemiek schreef:
Die van mij is nooit echt traag geweest, maar ik heb er wel inderdaad een tijdje geleden wat geheugen bij gestopt; van 4 gig naar 10 gig. Eigenlijk vooral zodat ik meer programma's tegelijk open kan laten. Ik heb meestal photoshop, illustrator, indesign, firefox en nog wat kleinere programma's open en dat doet ie met twee vingers in z'n neus :+


Ja daar trekt die van mij al redelijk wat problemen uit dus ik ga de 4 ook even boosten :P Heb nog 2 DDR slots over dus dat komt wel goed :Y)

Tillie20

Berichten: 2844
Geregistreerd: 24-12-09

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:07

Ik heb een macbook air 11" van mid 2012. Helaas begint de SSD nu kuren te krijgen en kom ik (geen idee waarom) niet in aanmerking voor een nieuwe SSD(Die wat gebruikt zijn in mijn Macbook zijn namelijk teruggeroepen). Dus binnenkort maar eens een nieuwe SSD kopen, iemand daar ervaring mee?

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:07

Courses schreef:
Gydja, vanwaar een fotografie opleiding?


Omdat ik dol ben op fotografie :D Ik loop al sinds klein kind met een cameratje in mijn hand en ik ben dol op mooie foto's. Als ik op mijn laptop zit zoek ik ook altijd naar foto's, als ik een camera tot mijn beschikking heb zit ik buiten om foto's te maken. Ik denk dat je met deze opleiding goed kunt combineren als je ook kunt fotograferen. Als iemand bijv. een website wil hebben en hij wil er foto's op hebben van zijn bedrijf dan kan ik ook de foto's maken. Ik weet zo ook wat ik heb/krijg en ik kan maken wat ik dan in mijn gedachten heb. Als je foto's aangeleverd krijgt is dat toch wel iets anders. Maar ik ben gewoon dol op fotografie en ik zou dol graag meer willen leren :P Ik heb ook gedacht aan ICT op het HBO maar dan meer richting het coderen. Alleen ik ben niet echt een persoon die makkelijk die codes enzo leert, ik ben niet zo goed in droge stof. Dus ik denk dat ik dat zelf ga uitzoeken en cursussen ga volgen.

Ik ben 19 als ik klaar ben met de opleiding en vind dat er dan nog wel een opleiding achter aan kan :P

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:12

Ik val hier even binnen omdat ik zie dat Deltion grafisch vormgeven afgekraakt word, maar het is echt een hele toffe opleiding met hele toffe leraren en opdrachten.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:22

Dat kan ik helaas niet zeggen over het Drenthe College... de opleiding is leuk maar de school is niets. Je word in het diepe gegooid en je moet het maar uitzoeken.

FR_Foto

Berichten: 2485
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Lelystad

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:59

Ik wil het liefst ook naar het cibap omdat dat een leuke gezellige kleine(vergeleken met het Deltion) school is :D