Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:02

limagirl schreef:
Hey, ik heb even een vraagje voor mensen die CMD studeren.

Vanwege privé-omstandigheden gaat het niet zo goed met m'n opleiding CMD in Utrecht. Ik ben nu aan het kijken voor een andere CMD opleiding maar weet dat de opleiding in de ene stad heel anders is dan in de andere stad.
Ik wil graag een hele creatieve opleiding doen, maar waar kan ik dan het beste terecht: Breda, Den Bosch of een andere stad?


Hai! Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd van Utrecht, mocht je het ergens over willen hebben kun je mij altijd even een berichtje sturen :) Zoals ik het nu hoor kun je wellicht ook even kijken naar wat studies op de HKU, die bieden ook een erg breed aanbod aan al is de intake wel een stuk zwaarder.

Ik merk wel dat er veel mensen zijn die CMD heel anders voorstellen. Neem wel mee in je beslissing dat jaar 1 echt een orientatiejaar is en je daar de basis legt voor de rest van je studie. Ik vond CMD heerlijk omdat ik lekker m'n eigen gang kon gaan binnen de beperkingen die ik van de studie kreeg. Lekker m'n eigen ding doen, toppie.

vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:49

Gegroet! Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen :j Ik moet voor mijn studie stage lopen (grafisch vormgeven). Ik ben nu halverwege mijn eerste stage en vind het best vermoeiend om heel de dag op kantoor te zitten. Weet iemand hier leuke bedrijven met wat meer diversiteit en misschien wat fotografie voor mijn 2e stage ipv alleen maar op kantoor zitten? Alvast bedankt :D

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:12

Grafisch vormgeven blijft toch wel veel kantoor werk ben ik bang. Je zou kunnen kijken naar wat meer productie gericht werk, dan ben je meer op locatie bezig. Kumpany is een goed voorbeeld daarvan.

Es_ther

Berichten: 18719
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:15

Selina schreef:
Zelf ben ik dan weer niet enthousiast over de HAN :Y)
Diepgang valt een beetje tegen. Je doet dingen, maar weet niet waarom. Maar je kan wel bepaalde richtingen op, zoals marketing, UX, interaction of meer content zoals audiovisueel.


Hier ga ik in mee..
Loop nu stage en ik merk dat ik gewoon basiskennis mis om op stage te mogen.
Ik loop stage bij een app-center, dus het designen en ontwikkelen van apps. Maar de basis over iOs regels en Android regels is ons nooit verteld en de opdrachten die we hebben gemaakt op school zijn daar nooit op beoordeeld..

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:17

Maar die had je toch zelf kunnen opzoeken als je verder wilt in stages met dat vakgebied?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:19

Het idee van stage is dat je daar leert en verder verdiept toch? Ik heb meer geleerd in de praktijk vanaf mijn stages tot heden dan dat ik leerde op CMD :))

Vigo_is_Lief, bijna alle designers zitten op kantoor, tenzij ze freelancen en lekker thuis kunnen werken / tijd kunnen indelen. Zelf werk ik nu zo'n 10 jaar op kantoor maar werk is afwisselend genoeg: beetje designen, beetje vakliteratuur lezen, beetje overleggen etc. Maar ook gebruikersonderzoeken: lekker naar buiten of in een studio. Ik ben dan wel UX'er en geen productiedesigner, onze productiedesigners gaan ook naar de fotostudio enzo.

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:58

vigo_is_lief schreef:
Gegroet! Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen :j Ik moet voor mijn studie stage lopen (grafisch vormgeven). Ik ben nu halverwege mijn eerste stage en vind het best vermoeiend om heel de dag op kantoor te zitten. Weet iemand hier leuke bedrijven met wat meer diversiteit en misschien wat fotografie voor mijn 2e stage ipv alleen maar op kantoor zitten? Alvast bedankt :D


Ik weet niet waar je woont, maar ik werk bij Bieman de Haas in Boven-Leeuwen. Wij hebben de merken ANKY, BR en Premiere. Ik ben grafisch vormgever/dtp-er en fotograaf. Hier is wel redelijk veel afwisseling in het werk, en staan regelmatig in de studio producten te fotograferen. Helaas is het inderdaad wel veel zitten op kantoor achter je laptop/computer. Hoort er helaas bij...

Stagiaires zijn we altijd opzoek naar, dus mocht ik je interesse hebben gewekt, neem even contact met het bedrijf op :).

Es_ther

Berichten: 18719
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:06

vigo_is_lief schreef:
Gegroet! Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen :j Ik moet voor mijn studie stage lopen (grafisch vormgeven). Ik ben nu halverwege mijn eerste stage en vind het best vermoeiend om heel de dag op kantoor te zitten. Weet iemand hier leuke bedrijven met wat meer diversiteit en misschien wat fotografie voor mijn 2e stage ipv alleen maar op kantoor zitten? Alvast bedankt :D


Ik heb nu een stage dat ik soms blij was dat ik op kantoor zat haha!
Ik heb weken gehad dat ik aan het testen was, testen voorbereiden, dan naar de opdrachtgever, dan weer een dagje thuiswerken, zodat ik het kantoor maar 1/2 dagen per week zag :+.

Misschien bij Bol.com?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:15

Es_ther schreef:
vigo_is_lief schreef:
-



Misschien bij Bol.com?


Hangt er vanaf wat ze wil, of bij de productiedesigners of bij de UXers (bij mij bijvoorbeeld). Wij hebben op dit moment volgens mij geen stagiares rondlopen, per september zijn er wel mogelijkheden gok ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:17


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:48

vigo_is_lief schreef:
Gegroet! Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen :j Ik moet voor mijn studie stage lopen (grafisch vormgeven). Ik ben nu halverwege mijn eerste stage en vind het best vermoeiend om heel de dag op kantoor te zitten. Weet iemand hier leuke bedrijven met wat meer diversiteit en misschien wat fotografie voor mijn 2e stage ipv alleen maar op kantoor zitten? Alvast bedankt :D


Andere richting kiezen. *D
Ik als UX'er zit vaak bij klanten, onderweg en veel testen met gebruikers.
Maar je zit natuurlijk ook veel achter je desktop/laptop te ontwerpen en schetsen.
Dat heb je nou eenmaal als je een kantoorbaan richting op gaat.

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:37

Jans schreef:
Voor de fotografen onder ons, leuke vacature :P https://banen.bol.com/vacatures/fotograaf/ (als je wil solliciteren, geef mij even een seintje, dan kan je mij als referentie opgeven)


Gave vacature.
Ontbreekt hier alleen aan een 'overtuigend portfolio' en het is een beetje ver weg *D

vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:23

Bedankt voor de reacties :D

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 23:18

Jans schreef:
Voor de fotografen onder ons, leuke vacature :P https://banen.bol.com/vacatures/fotograaf/ (als je wil solliciteren, geef mij even een seintje, dan kan je mij als referentie opgeven)


Ik voel me aangesproken :+

limagirl

Berichten: 274
Geregistreerd: 16-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:02

Hey, ik heb weer eens jullie hulp nodig.

Voor een opdracht voor school waar ik nu mee bezig ben doe ik onderzoek naar het X=Festival. Het festival wordt georganiseerd vanuit de hogeschool Utrecht. Het X=festival is bedoelt voor CMD'ers en professionals en helpt studenten in contact te laten komen met mensen uit het werkveld. Er komen elk jaar al aardig wat bezoekers, maar de organisatie wil graag meer CMD studenten trekken, ook die buiten Utrecht.

Daarom wil ik hiervoor een paar mensen interviewen die CMD studeren buiten Utrecht. Heb al eerder geprobeerd om mensen via Facebook te bereiken, maar dat wilde niet zo lukken. Vandaar dat ik aan jullie vraag, ken of ben je iemand die CMD studeert in een andere plaats dan Utrecht en heb je even tijd voor een kort interview? Stuur mij dan even een pb.
Alvast bedankt.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:53

limagirl schreef:
Hey, ik heb weer eens jullie hulp nodig.

Voor een opdracht voor school waar ik nu mee bezig ben doe ik onderzoek naar het X=Festival. Het festival wordt georganiseerd vanuit de hogeschool Utrecht. Het X=festival is bedoelt voor CMD'ers en professionals en helpt studenten in contact te laten komen met mensen uit het werkveld. Er komen elk jaar al aardig wat bezoekers, maar de organisatie wil graag meer CMD studenten trekken, ook die buiten Utrecht.

Daarom wil ik hiervoor een paar mensen interviewen die CMD studeren buiten Utrecht. Heb al eerder geprobeerd om mensen via Facebook te bereiken, maar dat wilde niet zo lukken. Vandaar dat ik aan jullie vraag, ken of ben je iemand die CMD studeert in een andere plaats dan Utrecht en heb je even tijd voor een kort interview? Stuur mij dan even een pb.
Alvast bedankt.


Kan je niet de Facebook paginas van CMD Amsterdam en dergelijke aanschrijven? Ik kan je wel koppelen met iemand die in Amsterdam gezeten heeft, wellicht heeft zij connecties.

limagirl

Berichten: 274
Geregistreerd: 16-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:32

Courses schreef:
limagirl schreef:
Hey, ik heb weer eens jullie hulp nodig.

Voor een opdracht voor school waar ik nu mee bezig ben doe ik onderzoek naar het X=Festival. Het festival wordt georganiseerd vanuit de hogeschool Utrecht. Het X=festival is bedoelt voor CMD'ers en professionals en helpt studenten in contact te laten komen met mensen uit het werkveld. Er komen elk jaar al aardig wat bezoekers, maar de organisatie wil graag meer CMD studenten trekken, ook die buiten Utrecht.

Daarom wil ik hiervoor een paar mensen interviewen die CMD studeren buiten Utrecht. Heb al eerder geprobeerd om mensen via Facebook te bereiken, maar dat wilde niet zo lukken. Vandaar dat ik aan jullie vraag, ken of ben je iemand die CMD studeert in een andere plaats dan Utrecht en heb je even tijd voor een kort interview? Stuur mij dan even een pb.
Alvast bedankt.


Kan je niet de Facebook paginas van CMD Amsterdam en dergelijke aanschrijven? Ik kan je wel koppelen met iemand die in Amsterdam gezeten heeft, wellicht heeft zij connecties.


Dat heb ik dus al geprobeerd, maar kreeg weinig reacties. En verder ken ik zelf ook niemand die CMD studeert buiten Utrecht, dus als jij mij kan koppelen aan iemand die CMD in Amsterdam heeft gestudeerd, graag.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 01:52

Mag ik hier misschien binnenvallen met een vraag? Ik ben zelf designer, maar van de programmeerkant heb ik geen verstand. Ik heb een aantal concepten (voor apps of eventueel websites) die ik graag met behulp van een programmeur uit wil werken, maar ik heb geen idee waar ik het beste zo iemand kan vinden. Kunnen jullie me helpen of kennen jullie misschien iemand?

Es_ther

Berichten: 18719
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:08

@limagirl, stuur maar door.

@storm, er zijn websites waarbij er zzp’ers reageren op een opdracht. Dan kan jij zeggen wat er moet gebeuren en dan kunnen zij reageren. Ben even de naam kwijt.. of je zou via een school contact op kunnen nemen?

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:44

Es_ther schreef:
@limagirl, stuur maar door.

@storm, er zijn websites waarbij er zzp’ers reageren op een opdracht. Dan kan jij zeggen wat er moet gebeuren en dan kunnen zij reageren. Ben even de naam kwijt.. of je zou via een school contact op kunnen nemen?


Oh zo’n site is inderdaad handig, ik zal eens googlen.
Zou dat kunnen ja, gewoon via een school?
Bedankt voor het meedenken!

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:04

Sommige HBO's werken met opdrachten uit het echte werkveld toch? Tenminste dat dacht ik.

Vandaag op mijn opleiding presentatie gehad van een studente van de HAN over hoe CMD er daar aan toe gaat. Ik weet eigenlijk nu nog steeds niet wat ik na mijn studie wil gaan doen :')

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:07

StormMilagro schreef:
Es_ther schreef:
@limagirl, stuur maar door.

@storm, er zijn websites waarbij er zzp’ers reageren op een opdracht. Dan kan jij zeggen wat er moet gebeuren en dan kunnen zij reageren. Ben even de naam kwijt.. of je zou via een school contact op kunnen nemen?


Oh zo’n site is inderdaad handig, ik zal eens googlen.
Zou dat kunnen ja, gewoon via een school?
Bedankt voor het meedenken!


Ik ben laatst door iemand benaderd of ik mij hier wilde inschrijven. Nog niet gedaan. Maar misschien vindt je hierr wel iemand: https://www.talentqrunch.com/

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:18

mnka schreef:
Ik ben laatst door iemand benaderd of ik mij hier wilde inschrijven. Nog niet gedaan. Maar misschien vindt je hierr wel iemand: https://www.talentqrunch.com/


Dankjewel, ik ga kijken!

Es_ther

Berichten: 18719
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:58

Kiki1995 schreef:
Sommige HBO's werken met opdrachten uit het echte werkveld toch? Tenminste dat dacht ik.

Vandaag op mijn opleiding presentatie gehad van een studente van de HAN over hoe CMD er daar aan toe gaat. Ik weet eigenlijk nu nog steeds niet wat ik na mijn studie wil gaan doen :')

Bij ons zijn alle projecten met echte opdrachtgevers.
Ben al bij Funda geweest, RAET (groot HR bedrijf), opdracht voor Tivoli gedaan.

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:13

Es_ther schreef:
Kiki1995 schreef:
Sommige HBO's werken met opdrachten uit het echte werkveld toch? Tenminste dat dacht ik.

Vandaag op mijn opleiding presentatie gehad van een studente van de HAN over hoe CMD er daar aan toe gaat. Ik weet eigenlijk nu nog steeds niet wat ik na mijn studie wil gaan doen :')

Bij ons zijn alle projecten met echte opdrachtgevers.
Ben al bij Funda geweest, RAET (groot HR bedrijf), opdracht voor Tivoli gedaan.


Dan heb jij volgens mij voor onze klas gestaan gisteren haha! Grappig :)