Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 16:41

Maar echt........ik word soms echt moedeloos van dat soort adviezen.
Mensen met baan hebben zo weinig zich op hoe het in elkaar zit.

En werkcoach?? Nog nooit iemand gesproken, echt niet!! Al ruim een jaar een uitkering........

Ik heb net weer een brief geschreven. Pokke end uit de buurt, maar voor 32 uur en in mijn vakgebied. Weliswaar P&O mdw functie, maar dan ben mooi weer bezig in mijn vakgebied. Mag ook werken aan projecten dus helemaal leuk.
Ben benieuwd. (al durf ik al bijna te zeggen dat ze me wel te oud zullen vinden etc..........)

Positief blijven :P *\o/*

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:03

Dimple schreef:
Maar echt........ik word soms echt moedeloos van dat soort adviezen.
Mensen met baan hebben zo weinig zich op hoe het in elkaar zit.


:j
Mensen die zich niet in je situatie kunnen inleven of die denken dat alles voor iedereen hetzelfde is, vreselijk.

Of je nu hoog of laaggeschoold bent, man of vrouw, 20 jaar of 50, in de stad of op het plattenland woont, nul jaar ervaring of tien...het zijn allemaal factoren die bepalen hoe gemakkelijk je werk kan vinden.

Een man van 25 heeft gemakkelijk praten tegen een vrouw van 36 met drie kinderen dat ze maar iets over moet hebben voor een job en net als hem anderhalf uur per dag enkel moet pendelen, terwijl de man des huizes ook reeds van 's morgens vroeg tot 's avonds laat weg is.
Een technisch geschoold vakman die werk in overvloed heeft kan niet van een secretaresse verlangen dat zij ook een vakman kan worden. Een man zal niet vlug op de sollicitatie een voorzichtig omhulde vaag "en, je bent 25 en heb je vriend? wat denk je van kinderen?" krijgen, een 20 jarige krijgt niet te horen dat hij te oud is...

Ik kreeg ook ooit een scheve blik van zo'n coach omdat ik zei niet te solliciteren op parttime banen. Volgens haar was werk werk en moest ik maar pakken wat ik kon krijgen. Eh ja, en als ik dat doe dan werk ik zogenaamd vrijwillig deeltijds, moet ik met zo'n 800 euro per maand rondkomen (gemiddelde huur van een klein appartement begint al vanaf 550 kaal hier), en als ik ooit terug werkloos ben krijg ik ook nog eens een klein beetje uitkering gebaseerd op mijn deeltijds loon. Werken is fijn, maar ik dacht dat het hoofddoel ervan wel was dat ik mijn rekeningen betaald krijg :Y) .

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:11

SusanH schreef:
Werk nu in de verstandelijk gehandicaptenzorg. Zoek nu iets in de richting van wijkcoach, coachen van vrijwilligers, leerlingen en/of stagiaires, of weer in de gehandicaptenzorg maar dan regelmatige uren, bijvoorbeeld dagbesteding. Ik werk nu in de woonzorg en wil geen slaapdiensten meer, liefst ook geen weekenden meer of iig veel minder weekenden. Ik heb een HBO opleiding en wil het liefst ook een functie op HBO of MBO + niveau.


Al eens bij Bartimeus gesolliciteerd, of werk je daar al?

Ineke2

Berichten: 33141
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:48

Oooo ik heb vandaag een mail gehad van het bedrijf waar ik maandag op 2de gesprek was, dat ze ivm drukte en meerdere sollicitanten uiterlijk 10 Jan (is op een zaterdag := ) wat laten weten.
De heer waarmee ik dat gesprek heb gehad "heeft het gesprek als zeer prettig ervaren"
Als ik de baan krijg kan ik per 15 Jan 2015 beginnen.

Pfff ik word gek van die onzekerheid!

Nou... eerst maar concentreren op het volgende 2de gesprek.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 16:33

Spannend joh!! We duimen rustig verder.

Hier echt een flinke dip gehad.........het thuis zitten breekt me echt op, word er ongelukkig van en steeds afwijzingen is zo slecht voor mijn zelfvertrouwen. -O-

Het is soms zo lastig positief te blijven......

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34686
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:51

MiReRe schreef:
SusanH schreef:
Werk nu in de verstandelijk gehandicaptenzorg. Zoek nu iets in de richting van wijkcoach, coachen van vrijwilligers, leerlingen en/of stagiaires, of weer in de gehandicaptenzorg maar dan regelmatige uren, bijvoorbeeld dagbesteding. Ik werk nu in de woonzorg en wil geen slaapdiensten meer, liefst ook geen weekenden meer of iig veel minder weekenden. Ik heb een HBO opleiding en wil het liefst ook een functie op HBO of MBO + niveau.


Al eens bij Bartimeus gesolliciteerd, of werk je daar al?


Daar hebben ze op dit moment geen geschikte vacatures, maar door de verhalen van een familielid van mij die er gewerkt heeft zou dat niet mijn eerste keus zijn om te solliciteren.

Voor alle wachtenden, spannend allemaal :(:) en voor de mensen met wel goed nieuws *\o/*

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:53

Dimple, heel herkenbaar! Heb ik ook gehad toen ik nog werkloos thuis zat, heb nu inmiddels een baan. Kun je vrijwilligerswerk etc gaan doen? Dan kom je toch buiten en onder de mensen en krijg je wat meer sociale contacten.

MyWishMax

Berichten: 25363
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:00

Weer even een reactie om jullie te vinden, dan kan ik weer bij gaan lezen.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:56

Iedereen een gelukkig 2015 en hopen op een baan. Ik ga in ieder geval mijn ogen en oren open houden. Zit nu nog in mijn proefplaatsing en inmiddels 90 euro reiskosten uit eigen zak moeten dokken... Dus nu maar op zoek naar een plekje dichterbij, loop erop leeg...

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 09:39

Mijn eerste post in het nieuwe topic.
Allereerst de beste wensen en hopen op een mooie baan voor iedereen in 2015. :-)

Ik ben nu inmiddels al 3/4 jaar afgestudeerd en dat vind ik al onwijs lang. Ik heb inmiddels wel een gesprek gepland staan vanuit een uzb! Dus ik ben heel benieuwd. :D

Succes iedereen met solliciteren.

MiReRe schreef:
SusanH schreef:
Werk nu in de verstandelijk gehandicaptenzorg. Zoek nu iets in de richting van wijkcoach, coachen van vrijwilligers, leerlingen en/of stagiaires, of weer in de gehandicaptenzorg maar dan regelmatige uren, bijvoorbeeld dagbesteding. Ik werk nu in de woonzorg en wil geen slaapdiensten meer, liefst ook geen weekenden meer of iig veel minder weekenden. Ik heb een HBO opleiding en wil het liefst ook een functie op HBO of MBO + niveau.


Al eens bij Bartimeus gesolliciteerd, of werk je daar al?

Wegens bezuinigingen worden daar geen nieuwe mensen aangenomen momenteel. ;-) inhiudelijke ervaringen ga ik hier niet neerzetten :D

Oehlala
Berichten: 4314
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:54

ben weer door vacatures aan het bladeren, wordt er gewoon moedeloos van. En het weer werkt ook nog niet echt mee -O-

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:20

Ik weet nu een aantal weken dat ik per Juli ook geen baan meer heb, super jammer want heb het echt naar mijn zin waar ik nu werk.

Nu veel twijfel, wat wil ik dan gaan doen, al 3 sollicitatie's verstuurd. 2 gelijk afgewezen 3de nog niets gehoort. Echt lastig maar gelukkig weet ik het optijd.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:29

Mag ik me hier ook alvast melden...

Ik ben momenteel bezig met een sprinttraject MBO4 Bedrijfsadministrateur... Dit is een MBO4 opleiding in 1 jaar... als alles goed gaat is mijn diploma uitreiking op 8 juli en weet ik ongeveer eind mei of ik dt definitief zal gaan halen...

Zelf wil ik op zoek naar een baan waar ik half juli of per augustus kan beginnen...

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:37

NenaC; ik ken het gevoel :(:)
Ik heb na veel zoeken 2 vacatures gevonden waar ik wel op wil gaan reageren, maar eigenlijk meer om maar ergens op te kunnen reageren, niet omdat ik de verwachting heb dat ik een echte kans maak :(

Oehlala
Berichten: 4314
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:24

dat soort vacatures zie ik ook best een hoop, waar ik wel op kan solliciteren, maar waar ik eigenlijk geen kans heb. Ben agrarisch opgeleid (HAS) en alle jaren op marketing gebied gewerkt, toch leg ik het altijd af tegen mensen die een echte marketing opleiding gehad hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34686
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:18

milatje: dat is bijna overal zo in de gehandicaptenzorg momenteel, overal wordt bezuinigd en gereorganiseerd.

Heb zojuist weer een brief en cv eruit gedaan. Wil eerst eens rustig afwachten wat het op gaat leveren. Brieven schrijven ben ik niet meer gewend, is echt weer even inkomen.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:37

NenaC schreef:
dat soort vacatures zie ik ook best een hoop, waar ik wel op kan solliciteren, maar waar ik eigenlijk geen kans heb. Ben agrarisch opgeleid (HAS) en alle jaren op marketing gebied gewerkt, toch leg ik het altijd af tegen mensen die een echte marketing opleiding gehad hebben.


Is dit nog wat voor je?
Werkplaats vanuit huis
http://web.altagenetics.com/netherlands/Careers/

Marcella

Berichten: 36766
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:44

Heb op het moment wel werk al een werkgever waar je om je geld moet vragen en niet aan het cao houdt. Maar voor nu vind ik het best en ga gewoon op mijn gemakkie verder kijken en ervaring op doen.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:37

SusanH schreef:
milatje: dat is bijna overal zo in de gehandicaptenzorg momenteel, overal wordt bezuinigd en gereorganiseerd.

Heb zojuist weer een brief en cv eruit gedaan. Wil eerst eens rustig afwachten wat het op gaat leveren. Brieven schrijven ben ik niet meer gewend, is echt weer even inkomen.

Ik weet er alles van. Ik ben ook werkzaam in de gehandicapten zorg. ;-)

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 02:28

Ik meld me ook weer in het nieuwe topic! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34686
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:57

Milatje: waar werk jij? Mag ook per pb als je het liever niet in het topic zet.

blingpiggy

Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:29

Hallo! Stille meelezer meld zich....

Momenteel werkzaam als administratief medewerkster via een uitzendburo. Deze durven geen fase C te geven dus dinsdag 6 januari is mijn laatste werkdag in fase B |( Erg zuur, aangezien mijn manager me graag wil houden maar van hogerhand mag het dus niet....
Dus hard aan het solliciteren en stiekem hopen dat ik gewoon terug mag na 3 maanden (wat moeilijk in te schatten is door de komst van een nieuw systeem...)

Iedereen een fijn 2015 gewenst met een mooie baan! :wave:

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:59

milatje schreef:
SusanH schreef:
milatje: dat is bijna overal zo in de gehandicaptenzorg momenteel, overal wordt bezuinigd en gereorganiseerd.

Heb zojuist weer een brief en cv eruit gedaan. Wil eerst eens rustig afwachten wat het op gaat leveren. Brieven schrijven ben ik niet meer gewend, is echt weer even inkomen.

Ik weet er alles van. Ik ben ook werkzaam in de gehandicapten zorg. ;-)



Was ik ook, idd, zo lastig om weer werk te vinden

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:27

Gelukkig nieuwjaar en gelukkig jobjaar nog iedereen :) .

Is het in de gehandicaptenzorg geen mogelijkheid om een of een paar dagen per week als vrijwilliger te werken als je al lang thuis zit? Gewoon zodat je kan aantonen dat je echt gemotiveerd bent en dat je het contact blijft onderhouden met de doelgroep.

Ik heb gisteren mijn allereerste werkdag in mijn leven als een vaste werknemer gedraaid. Ze hebben me er niet ingeluisd, er kwam niet plots een berg horrortaken op mijn af of een baas die zich plots ontpopte tot een brulaap :D . Integendeel, ik heb weer wat fijne taken bijgekregen omdat ze 'mij na de interimperiode voldoende vertrouwen dat ik ze tot een goed einde zal brengen". Vertrouwen, je wilt niet weten hoe goed dat woordje doet als je van een bazin komt die nog net geen camera op je bureau om je voor al je fouten te kunnen terechtwijzen :) .

Sure_lee

Berichten: 10413
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:17

Gisteren mijn eerste dag thuis gehad zonder werk. Ik hoop dat ik er een beetje van kan gaan genieten. Maar nu voel ik me alleen maar rot. Ik ben tot 1 maart vrijgesteld van werk. Dus mag eigenlijk niet klagen. Maar ja, heb in de afgelopen maanden wel al ongeveer 15 solliciataties verzonden maar tot nu toe allemaal afwijzingen. Dat geeft niet echt hoop.