Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 28 [ 692 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hallo Jumbo!

 
Profiel   

Hoi Bokkers!

Ik ben laatst aangenomen bij de Jumbo, ik moet nu die e-learnings gaan doen. Morgen mag ik inwerken. In mijn contract staat: functie: hulpkracht aankomend kassamedewerker.

Ik moet via www.jumbosupermarkten.nl/medewerkersportaal inloggen, maar als ik naar die site ga kom ik op jumbo.com uit. Dus dat vind ik vreemd, dan begin ik met de e-learnings :)

Ik zal mij even voorstellen :)

Ik ben Sterre, ben 16 jaar en ben sinds kort aangenomen bij de Jumbo. Ik ga dus achter de kassa werken en dat vind ik nog een spannend idee :'). Dit is ook mijn eerste echte baan, en heb een contract voor een half jaar.

Iedereen die bij de Jumbo werkt, gaat werken of heeft gewerkt: meld je maar!

Groetjes Sterre
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 14:39 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je baan! Ik ben niet werkzaam bij de Jumbo maar bij een andere supermarkt, daar zit ik soms ook kassa maar sta meer op andere afdelingen. Veel succes de komende tijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 14:51 



 
Profiel   

jumbosupermarkten.nl bestaat niet meer, dat is recentelijk veranderd in jumbo.com
Welke site je nu moet hebben, weet ik zo niet.

Ik werk er ook trouwens, in de vulploeg. Ik werk momenteel tussen de 10 en 15 uur, met als uitschieters de afgelopen weken en deze week (rond de 20 uur). Eind januari loopt mijn derde tijdelijke contract af en heb ik er drie jaar gewerkt. Helaas geen contractverlenging meer ivm verplicht vast contract, maar ik vond het wel altijd leuk! Mocht ik nog niets weer hebben gevonden na een half jaar en hebben ze een vacature voor bijvoorbeeld vleeswaren wil ik daar op gaan solliciteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 14:55 



 

Ik heb dat geboycot. Maar wist dan ook dat ik ging stoppen. Mijn vrije tijd is al schaars, dan ga ik niet zoiets nutteloos doen voor een bijbaantje (ik werkte er al bijna 7 jaar, zag er het nut dus ook niet van in). Sterkte iig ermee! :+ Mijn enige -offtopic- tip: blijf beetje rondkijken naar baantjes waarin ze je als 18+ er wel waarderen. Want na paar contracten vlieg je er in de supermarkt uit. En ken helaas aardig wat mensen die vervolgens bij solliciteren voor wat anders te horen kregen: sorry je hebt geen ervaring en andere van jou leeftijd wel dus we kiezen niet voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 15:05 



 
Profiel   

Nou ja, helemaal onzinnig is het niet toch, idinn? Je leert wel over de formule van Jumbo en de omgang met klanten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 15:06 



 
Profiel   

Nou ik ben erg benieuwd :)
Natuurlijk hoop ik dat ik hier zo lang mag werken als voor mij nodig is. Ik hoop dat ik over 2 a 3 jaar mijn diploma heb, en dat ik dan ergens kan gaan werken waar ik voor ben opgeleid, want dat doe je denk ik het allerliefst. Ik vind het nog erg spannend, maar dat is natuurlijk niet gek haha. De mensen waar ik tot nu toe mee heb gesproken lijken erg aardig dus het komt vast goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 15:20 



 
Profiel   

@TS : is het niet http://www.jumboleerplein.nl ?
Daar moest ik het doen.
Ik werk ook bij jumbo (kassa), al 4,5 jaar nu.

Het zal in het begin even wennen zijn voor je, maar voor je het weet gaat het als vanzelf ;) Je went er snel aan.
Al hoop ik wel dat je goed ingewerkt wordt eerst, dat scheelt al een hoop.


Laatst bijgewerkt door 1234 op 01-01-15 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 15:26 



 
Profiel   

Ik wil mijn ook graag melden ik ben ook werkzaam bij de jumbo waar ik op de broodafdeling sta. Die module,s die jij moet doen zijn leerzaam en verplicht om te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 15:32 



 
Profiel   

wat leuk dat er al zoveel mensen zijn die zich melden :)

Ik ben nu bezig met de 2de module: de 7 zekerheden, daarna moet ik er nog 2 doen.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik aardig verrast werd toen ik mijn bruto uurloon zag. Dat vind ik niet slecht :). Word je bij het inwerken ook al betaald?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 15:57 



 
Profiel   

Ik ben ook 'kassa-mevrouw' bij de Jumbo! Vind het een leuk baantje, en iedere keer dat ik werk gebeurt er wel iets dat ik na kan vertellen. Laatst hadden twee klanten aan mijn kassa bijna ruzie, en vergeet niet de 100 bil-spleten die je gaat zien terwijl jij achter de kassa zit :')

Tijdens het inwerken word je ook betaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 16:06 



 
Profiel   

Bij het inwerken word je ook gewoon betaald, ja! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 16:07 



 
Profiel   

Oh god :+. Dan zou je nog net niet het bij gaan moeten houden hahaha. Ik heb er zin in :D

Wat vinden jullie de leukste afdeling om te werken dan?
Mij leek kassa eigenlijk doodeng, maar nu ik die E-learning doe, lijkt het me makkelijker en leuker dan vakken vullen :)

Edit: Dat vind ik helemaal niet vervelend om dan ook betaald te worden haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 16:10 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit echt achter de kassa gezeten, maar ik vind DKW ook heel leuk om te doen, hoor! Vooral overdag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 16:16 



 
Profiel   

Weet je wat ook erg is? Van die oude mannen die over duidelijk met je flirten, haha.

Ik vond kassa verschrikkelijk eng in het begin, heb de eerste twee keer dat ik alleen moest zitten de eerste 10 min. trillend achter mijn kassa gezeten. Maar nu is dat helemaal weg! De Jumbo heeft een simpel kassasysteem en na een tijdje hoef je niet eens meer na te denken over alle handelingen.

Soms vind ik kassa wel vermoeiend hoor. Je moet álles in de gaten houden, komt er een 4e klant aan? Kan die mevrouw haar boodschappen zelf wel inpakken? Staat er iemand bij de servicebalie en wordt die nog niet geholpen? Zulke dingetjes.

Ik vind DKW en alle andere afdelingen altijd zo zielig, ze moeten altijd voor ons lopen omdat wij niet meer achter onze kassa's vandaan mogen komen :')


Laatst bijgewerkt door Werecat op 01-01-15 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 16:18 



 
Profiel   

Leuk dat je bij Jumbo gaat werken. Als je de 7 zekerheden goed in je opneemt dan zul je echt het verschil maken voor de klanten!

Overigens ben ik zelf ondernemer van een Jumbo winkel in Noord holland :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 16:20 



 

Ik vond kassa juist altijd zielig. Wij konden naar de wc wanneer we wilde. Kop koffie erbij? Ja lekker chef! :+ Oh moet je dit eens proeven dat is nieuw. Of vaste klanten ff praatje mee maken (oeps 10 min verder). Oude mensjes de hele boodschappenlijst bij elkaar winkelen. En bij de kassa zitten ze maar in hun eilandje :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 16:22 



 
Profiel   

oh god :')

Nouja als het nou dan nog eens leuke mannen (of in mijn geval jongens) zijn die flirten :P

Kijk dat geeft de burger moed :), dat het kassasysteem makkelijk is :). Ik ben heel benieuwd morgen :D

edit: Die 7 zekerheden dat komt wel goed :). Ik heb net die test gedaan en kreeg 100% *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 16:23 



 
Profiel   

idinn schreef
Ik vond kassa juist altijd zielig. Wij konden naar de wc wanneer we wilde. Kop koffie erbij? Ja lekker chef! :+ Oh moet je dit eens proeven dat is nieuw. Of vaste klanten ff praatje mee maken (oeps 10 min verder). Oude mensjes de hele boodschappenlijst bij elkaar winkelen. En bij de kassa zitten ze maar in hun eilandje :+


Oh wij mogen dat ook gewoon. Het is wel even kijken of het druk is in de winkel/bij de kassa's, maar wij mogen daarvoor echt wel opstaan. Als we maar niet de winkel in lopen om dingen te halen/weg te brengen. We moeten wel bij onze eigen afdeling blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 16:25 



 
Profiel   

Fijn dat je de link gevonden hebt, TS!
Weet niet of je ervaring hebt met terugtellen, maar oefen daar anders ook alvast mee!
9 van de 10 nieuwe caissieres hebben daar veel moeite mee in het begin en kwakken dan vaak maar gewoon het wisselgeld in de handen van de klant, terwijl klanten het juist heel fijn vinden als er wordt teruggeteld en voor jezelf ook handig/goed.

En indd er zullen een hoop leuke, gekke en grappige dingen/klanten voorbij komen bij de kassa :+

Wij mogen als het rustig is ook even naar de wc, maar dat moeten we dan wel aangeven bij de leidinggevende op dat moment. Die kijkt dan ook of het mogelijk is qua drukte. Desnoods word je dan even overgenomen door iemand anders, zodat je even naar de wc kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 16:41 



 
Profiel   

Ik heb nog geen ervaring met terugtellen, is dat in het begin lastig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 17:05 



 
Profiel   

Je moet gewoon even weten hoe het moet. En (evt. thuis) oefenen helpt daar wel bij :P In het begin zal je wat meer moeten nadenken daarbij. Dat ervoer ik zelf iig, en ook bij de caissières die ik moest inwerken.
Dus naar welk bedrag je dan moet kijken (het bedrag van de boodschappen), dat je dan moet beginnen met het kleingeld zodat je terugtelt naar hele euro's, dan afronden op 5-euro's/10-tallen (afhankelijk van het bedrag). en dan tot het bedrag wat ze geven. Zo weet je zeker dat je het wisselgeld goed hebt gepakt.
Maar dat zal vanzelf wel komen hoor, uiteindelijk gaat het vanzelf :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 17:10 



 
Profiel   

Ik ben een slagersmeisje bij de jumbo *\o/*
En draai ook weleens kassa.
Maar laat mij maar op mijn afdeling :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 17:19 



 
Profiel   

Ik werk ook bij de jumbo en heb dat hele e-learning gedoe nooit hoeven te doen haha! Ik vind t wel heel leuk, je hebt leuk contact met klanten enzo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 21:33 



 
Profiel   

Het is bijna zover :D. Ik scheit nu 7 kleuren haha, ik ben zenuwachtig hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-15 13:50 



 
Profiel   

Stelt geen hol voor hoor :+ Je gaat zitten, en je bliept alles en je leest voor hoeveel het is. Je neemt het geld aan en wisselt en 'wilt u het bonnetje?' en 'tot ziens' en de volgende. En dat miljoen keer per dag. Niets aan :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-15 13:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 28 [ 692 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen