Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 25 [ 617 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Geneeskunde!

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Wie studeren er nog meer geneeskunde, of willen het gaan studeren? :D
Ik zit op dit moment in het eerste jaar en studeer aan het ErasmusMC.

Het lijkt me leuk om ervaringen te kunnen delen en tips te kunnen uitwisselen.

Kortom, wie o wie? *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-15 14:57 



 

Ik wil het wel gaan studeren, doe volgend jaar pas examen. Dus ik stip. :D Hoe bevalt je studie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 14:51 



 
Profiel   

Wat leuk! *\o/*

Tot nu toe bevalt de studie erg goed, het is ontzettend interessant! Het is wel hard werken, niet omdat de stof heel moeilijk is, maar vooral omdat het heel erg veel is.
Maar echt, het is zo gaaf en zo leerzaam dat hard werken helemaal zo erg niet meer is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 15:49 



 
Profiel   

Ik wil het ook gaan doen. Al twee x uitgeloot dus dit jaar probeer ik het weer maar nu decentraal. Doe nu wel al dierwetenschappen in Wageningen maar wil zo graag geneeskunde doen. Word wel lastig want moeten een kennistoets maken en die zit precies tussen 2 tentamens in...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 16:02 



 
Profiel   

Oh jeetje 2x uitgeloot, dat is naar.. :(:)
Waar ga je de decentrale selectie doen?

edit: ik ben ook via decentraal ingeloot :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 16:04 



 
Profiel   

Ik, ik, ik!!

Ik ben 2x uitgeloot en zit nu in mijn 3e jaar van mijn opleiding Gezondheid en Leven. Ik doe dit jaar mee voor het zij-instroomprogramma van Geneeskunde bij Maastricht, Groningen, UvA, VU en Leiden. En decentraal nog een laatste keer, en die in Utrecht!

Druk programma dus, maar ik hoop echt dat ik ergens in komt! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 16:11 



 
Profiel   

Hoe gaat dat zij-instroom programma? Moet je dan in jaar 1 beginnen, of stroom je later in de studie in?

Voor de decentrale selectie in Utrecht kan je overigens ook een cursus doen!!
http://www.capitaselecta.nl/universitei ... eselectie-

Die cursus wordt gegeven door Capita Selecta en verzorgen ook bij ons op de uni cursussen voor tentamens. Ik heb er nog nooit aan mee gedaan, maar het schijnt erg fijn te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 16:18 



 
Profiel   

Lauraennala schreef
Hoe gaat dat zij-instroom programma? Moet je dan in jaar 1 beginnen, of stroom je later in de studie in?

Voor de decentrale selectie in Utrecht kan je overigens ook een cursus doen!!
http://www.capitaselecta.nl/universitei ... eselectie-

Die cursus wordt gegeven door Capita Selecta en verzorgen ook bij ons op de uni cursussen voor tentamens. Ik heb er nog nooit aan mee gedaan, maar het schijnt erg fijn te zijn.


Voor het zij-instroom programma moet je een Bacheloropleiding (3 jaar) af hebben. Als je voor de zij-instroom wordt toegelaten, krijg je in dit jaar alle 3e jaars vakken en wat 2e jaars vakken van Geneeskunde. Na dit "schakeljaar" ga je de master Geneeskunde in (co-schappen). Je doet dus eigenlijk Geneeskunde, maar dan met een andere Bachelor en 1 jaar extra! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 16:35 



 
Profiel   

Oke! Bij de EUR werken we niet echt met vakken, maar heb je thema's.
Wel heel fijn dat die mogelijkheid er is om een zij-instroom te doen, het scheelt je heel wat jaar extra studeren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 16:39 



 
Profiel   

Lauraennala schreef
Oke! Bij de EUR werken we niet echt met vakken, maar heb je thema's.
Wel heel fijn dat die mogelijkheid er is om een zij-instroom te doen, het scheelt je heel wat jaar extra studeren!


Inderdaad! Al heb ik het er voor over hoor! Ik doe ook decentraal en als ik daar word ingeloot dat ga ik 3 jaar weer opnieuw studeren én instellingsgeld (à 11.000 euro/jaar) betalen... Maar als ik dan Geneeskunde kan doen, dan maakt me dat niet uit! :D

Edit: bij de EUR deden ze helaas niet aan zij-instroom :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 16:40 



 
Profiel   

Ik ga decentraal doen in utrecht haha hopelijk lukt het:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 16:45 



 
Profiel   

Dat instellingsgeld is echt belachelijk veel. Bij de EUR is het zelfs 20.700,- per jaar :roll:
Wanneer krijg je te horen of je decentraal bent ingeloot? Anders zou je bij wijze van je huidige bachelor niet af kunnen maken, dat scheelt je heel veel geld .. (want dat betaal je gewoon collegegeld toch?) Alleen ja, dan is het wel heel erg zonde van je bachelor _-:( :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 16:46 



 
Profiel   

Ik ben 4e jaars in Utrecht. Zal duimen dat jullie geplaatst worden! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 16:49 



 
Profiel   

Lauraennala schreef
Dat instellingsgeld is echt belachelijk veel. Bij de EUR is het zelfs 20.700,- per jaar :roll:
Wanneer krijg je te horen of je decentraal bent ingeloot? Anders zou je bij wijze van je huidige bachelor niet af kunnen maken, dat scheelt je heel veel geld .. (want dat betaal je gewoon collegegeld toch?) Alleen ja, dan is het wel heel erg zonde van je bachelor _-:( :=


Haha ja I know! Dat is ook een van de redenen dat ik niet voor Rotterdam heb gekozen uiteindelijk... Ja is een optie, maar voor de 5 zij-instroom programma's moet je je Bachelor wél gehaald hebben. En de uitslagdata liggen zooooo dicht bij elkaar dat ik het niet kan riskeren om nu een vak niet te halen en straks voor een zij-instroom te zijn ingeloot! Daarbij heb ik de laatste 16 weken (vanaf volgende week) alleen nog maar stage, dus er valt ook niet heel veel niet te halen zegmaar.

Dus nee, heel veel geld betalen heb ik al geaccepteerd haha! -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 17:12 



 
Profiel   

Ja ik lees ook mee, ben vierde jaars in Nijmegen en ben dus bezig met de co-schappen.

Heel veel succes met de decentrale en zij instroom!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 17:17 



 
Profiel   

Jo1994, logisch dat je dat risico niet wil nemen!

Floran en Miriam91, welke co-schappen zijn jullie nu aan het lopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 17:31 



 
Profiel   

Voor mij is het me eerste jaar bachelor dus maakt kwa geld niet echt uit en je ranking weet je april volgens mij al maar dan ligt het er nog aan hoeveel mensen met 8 ten enzo zich inschrijven dus maak dit jaar gewoon af

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 17:35 



 
Profiel   

Ik ben nu bezig met co-schap Interne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 17:42 



 
Profiel   

O, leuk! Ik praat mee. Ik ben eerstejaars aan het Radboud in Nijmegen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 17:43 



 
Profiel   

Ik meld me ook! Ben nu 6e jaars in Leiden en ik hoop in oktober/november af te studeren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 18:28 



 
Profiel   

ah leuk, ik meld me ook! Ben nu 4e jaars in Leiden en mag bijna met m'n co-schappen starten! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 18:32 



 
Profiel   

Wat leuk al die reacties :D *\o/*
Lisa, weet je al wat je hierna wilt gaan doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 18:40 



 
Profiel   

Ik denk SEH. Ga daar in ieder geval m'n semi-artsstage lopen, en als ik het dan nog steeds leuk genoeg vind wordt dat het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 18:42 



 
Profiel   

Lisa91 schreef
Ik denk SEH. Ga daar in ieder geval m'n semi-artsstage lopen, en als ik het dan nog steeds leuk genoeg vind wordt dat het!


Heel gaaf! Staat bij mij ook hoog op mijn lijstje. Maar ik heb nog aardig wat jaartjes te gaan, dus dat lijstje zal nog wel 100x veranderen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 18:57 



 
Profiel   

Dat ken ik :') Heeft bij mij ook jaren geduurd voordat ik er een beetje uit was. En ben er nog steeds niet zeker over hoor!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 19:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 25 [ 617 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen