Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:57

Leuk dit topic, en kom het op het goede moment tegen want ben heel erg studieontwijkend gedrag aan het vertonen op het moment :o

Ik studeer nu de premaster A&O psychologie en ben ruim over de helft. Hoop in augustus mijn laatste 2 vakken af te ronden, en ben nu bezig met nog 2 en hoop die weer ergens in Juli klaar te hebben :D dan moet ik in september/oktober nog 3 bijeenkomsten bijwonen en dan kan ik starten met mijn master. Ondanks dat het einde in zicht voelt als ik het zo typ vind ik de motivatie met dit mooie weer heel moeilijk. Het studeren alleen vanuit samenvattingen en met een beetje online leeromgeving begint me wel echt zwaar te vallen merk ik. Leg mezelf ook veel druk op als ik thuis bezig ben en het voelt niet snel alsof ik genoeg heb gedaan eigenlijk. Hoop hier in dit topic dus een beetje mee te lezen voor vergelijkingsmateriaal zodat ik me hopelijk wat minder slecht ga voelen over mijn inzet :o

_Anne_V
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:34

Kun je niet buiten op het terras wat studeren? Ik zit er over na te denken om te starten met een cursus. Ik weet alleen nog niet goed welke of bij welke organisatie.

Met het mooie weer is het zeker lastig om de motivatie hoog te houden, dus mogelijk combineren? :D

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:34

HOP! HOP! SCHOP! ~~}>

Even dit topic weer een schop omhoog, want.. IK BEN GESLAAGD! *\o/* Vorige week heb ik bericht gekregen dat ik mijn assessment (lees: schrijven van een meesterstuk) met goed gevolg heb afgerond! :D Ik heb de feitelijke beoordeling (het formulier) met feedback nog niet terug, maar ik ben al zó blij met dit nieuws! Ben wel heel nieuwsgierig naar de feedback van mijn docent, dus ik hoop dat die niet te lang op zich laat wachten. We shall see.. Intern Begeleider kan ik in ieder geval dus op mijn lijstje afvinken. :list:

Nu ga ik deze week nog mijn portfolio afronden van Interne Coach en dan is ook die opleiding klaar. Ben ondertussen ook begonnen aan een aantal cursussen om mezelf interessanter te maken voor de arbeidsmarkt en mijn eigen ontwikkeling te spekken; die hoop ik deze zomer allemaal af te ronden. :)

Hoe gaat het met de anderen hier?

_Anne_V
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 01:26

Gefeliciteerd *\o/*

Aan welke cursussen ben je begonnen en waar volg je die?

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:20

Goed bezig Blinnii!! Gefeliciteerd!

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:34

Oh wat gaaf Blinnii, gefeliciteerd!! _/-\o_

Hier een beetje de balen. Ik wil 1 september starten met m'n opleiding bij de Open Universiteit, maar het schiet maar niet op. Ik kwam er bij toeval achter dat ik met de premaster waar ik mij voor had aangemeld niet kon doorstromen naar de master die ik wil gaan doen. God zij dank kwam ik er achter, maar dan begint de hele administratieve mallemolen.
Ik moest een schriftelijke aanvraag om restitutie doen, prima. Is ook goedgekeurd. Toen begon het getelefoneer met welke vooropleiding ik dan wel moest gaan doen. Drie keer gebeld met ze, drie keer een ander antwoord. Uiteindelijk was de conclusie dat ik me moest aanmelden voor een verkort bachelorprogramma, ondanks dat ik al een HBO bachelor op zak heb, om door te stromen naar de master. Prima, doen we dat. Beoordeling voor vrijstellingen kost €161.. :$ Toe maar, doen we dan ook wel. Lang verhaal kort. €161 en een hoop gedoe, sta ik nu ingeschreven voor de bachelor van 6 jaar (!). Dat had een verkorte bachelor van 2 jaar moeten zijn. -O-
Echt, als dit een voorbode voor m'n gehele opleiding is, dan wordt het nog leuk. Ik wacht nu maar even af of ze idd met vrijstellingen komen waardoor de opleidingsduur korter wordt, maar ik heb er een hard hoofd in. Maandag maar weer bellen. En inmiddels zitten we dan in half september om te starten, dus ik mag er hard aan gaan trekken.
Zo, dit moest ik even kwijt hoor :')

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:20

Dankjulliewel! :D
- Ik heb me via https://www.omenbijscholing.nl ingeschreven voor allerlei cursussen. Deze worden gesubsidieerd vanuit een potje van de overheid, dus kost mij niks en levert wel weer interessante diepgang op. In principe was het de bedoeling dat alles voor 31 juli aanstaande afgerond moest zijn, maar er is uitstel gekomen voor de regeling, dus iedereen heeft tot 31 oktober :)

Oh Renee, die discussie heb ik ook gehad met de OU om klinische psychologie te gaan doen :') Er is daar geen premaster voor en je moet dan inderdaad de bachelor (al dan niet met vrijstellingen) volgen. Daarom is dat mijn 'op-de-lange(re)-baan' project.. Ik heb al twee bachelors en moet dus het instellingsgeld betalen en nog 24 modules doen geloof ik van de 42.. dus maar even wachten :+ Gedoe!

Hopelijk heb jij wel snel duidelijkheid en wordt het dan gewoon goed geregeld. Ze zijn niet bijster briljant in de communicatie daar, was me al opgevallen.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:13

Dit bovenstaande gezeik heb ik ook gehad! Ik heb toen aanvullend materiaal van m'n HBO studie opgestuurd omdat dat qua inhoud echt onwijs overeen kwam met mijn premaster/master en toen is het uiteindelijk na lang beraad (volgens mij ook via de examencommissie) toch goedgekeurd dat ik direct aan m'n premaster kon starten.

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:43

Schopje! Inmiddels is er weer een nieuw 'schooljaar' begonnen, dus misschien wel meer mensen die zijn begonnen?

Bij mij is het bovenstaande gelukkig op tijd goed gekomen, dus nu begonnen met het eerste jaar *\o/* Ik word gelijk voor de leeuwen geworpen :') Super dik Engels studieboek dat we zo'n beetje helemaal doorgenomen moeten hebben :+

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:38

Mijn motivatie is in 1 klap weg om aan het laatste jaar te beginnen :+ Eerste module begonnen, het is zo enorm taai. Dus heb nu 2 van de dacht 20 hoofdstukken samengevat :') In 3 weken haha.
Succes Renee! :D

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 14:24

Jij ook succes! Wat mij heel erg helpt als het taai is, is niet het boek volledig doornemen, maar er een oefententamen bij pakken en de vragen lezend in m'n boek proberen te beantwoorden. En m'n nieuwsgierigheid daarbij de vrije loop laten. Als voorbeeld; als ik iets moet beantwoorden over het perifere zenuwstelsel, lees ik meteen wat dan het centrale zenuwstelsel doet, en waaruit het perifere bestaat, etc etc. Veel meer vanuit iets willen weten lezen. Als ik het andersom doe, denk ik aan het eind van de alinea al, wat heb ik in godsnaam gelezen? :+

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 15:46

Renee1991 schreef:
Schopje! Inmiddels is er weer een nieuw 'schooljaar' begonnen, dus misschien wel meer mensen die zijn begonnen?

Bij mij is het bovenstaande gelukkig op tijd goed gekomen, dus nu begonnen met het eerste jaar *\o/* Ik word gelijk voor de leeuwen geworpen :') Super dik Engels studieboek dat we zo'n beetje helemaal doorgenomen moeten hebben :+



Jaa hier iemand! Ben begonnen met milieu-natuurwetenschappen aan de open universiteit.
Het is wel effe inkomen, zeker gezien ik het nu helemaal alleen moet doen en studeren toch wel zo'n 4 jaar geleden is onderhand, de exacte vakken en informatie uitpluizen is best lastig. Maar ben van plan om hem half tijds te gaan doen naast dat ik gewoon werk, dus in 6 a 7 jaar de bachelor.
Maar nu ben ik al weer afgeleid want had de computer gepakt om te gaan leren _O-

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 16:02

Hahaha, herkenbaar. Maar leuk! Ik ben ook bij de OU begonnen en vind het tot nog toe heerlijk overzichtelijk allemaal :j
Maar oef, 6-7 jaar is lang joh.. Ik had geluk dat ik door m'n HBO veel vrijstellingen krijg, waardoor de WO bachelor in 2 jaar kan. Daarna nog 2 jaar een deeltijd master.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 16:37

Renee1991 schreef:
Hahaha, herkenbaar. Maar leuk! Ik ben ook bij de OU begonnen en vind het tot nog toe heerlijk overzichtelijk allemaal :j
Maar oef, 6-7 jaar is lang joh.. Ik had geluk dat ik door m'n HBO veel vrijstellingen krijg, waardoor de WO bachelor in 2 jaar kan. Daarna nog 2 jaar een deeltijd master.


De start informatie die ik verstrekt heb gekregen is ook echt heel goed en overzichtelijk geregeld inderdaad! Tot dusver over de opleider in ieder geval zeer tevreden (maar mag misschien nog niks zeggen gezien ik pas 2 weken geleden begonnen ben haha)
Ik heb helaas geen vrijstellingen, de bachelor duurt op regulier tempo 3 jaar.
Helaas ben ik heel snel vermoeid, waardoor combineren met een fulltime baan sowieso niet realistisch was, de fulltime baan op zich zelf was eigenlijk al te zwaar, dus heb besloten om terug te gaan naar 24 uur werken, daarmee zou ik het financieel net moeten redden, en dan de studie halftijds te volgen, met 30EC ipv 60EC per jaar.
Maar probeer het ook meer te zien als elke cursus/studiepunt is meegenomen en een stap vooruit, zo werk ik in ieder geval aan de toekomst. Als ik er over na denk dat ik 30 ben tegen de tijd dat ik de bachelor haal, dan haak ik meteen al af :')

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 18:52

Renee1991 schreef:
Hahaha, herkenbaar. Maar leuk! Ik ben ook bij de OU begonnen en vind het tot nog toe heerlijk overzichtelijk allemaal :j
Maar oef, 6-7 jaar is lang joh.. Ik had geluk dat ik door m'n HBO veel vrijstellingen krijg, waardoor de WO bachelor in 2 jaar kan. Daarna nog 2 jaar een deeltijd master.

Dat is lekker inderdaad! In delen van 2 jaar is gewoon perfect en te overzien.


En wat je hiervoor zegt klopt wel hoor! Alleen gaat dit over jeugd wetten bij de gemeente. En dan ook een paar hoofdstukken alleen hoe de jeugdwet in elkaar zit :+

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:41

Oef :+ Dat moet je wel allemaal in detail weten, ja..

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:07

*schopje!*

Hoe gaat het met de dames die dit schooljaar aan een nieuwe studie zijn begonnen? Hoe bevalt alles tot nu toe?

Ik ben aan het afronden met mijn 'oude' studie en heb de cursussen er ook weer bijgepakt. Privé qua omstandigheden een pittige zomer achter de rug, dus alles bleef weer liggen.. Ik ben twee weken geleden aan mijn enkel geopereerd (enkelbandreconstructie met internal brace) en ben nu tijdens het herstellen weer aan het studeren geslagen. Hoop zo een beetje momentum voor mezelf te kunnen creëren, om op die manier straks de motivatie te hebben om aan de OU te beginnen.

Dames die aan de OU zijn gestart: al het geregel gelukt?

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:20

Die vraag krijg ik in m'n omgeving best vaak, en ik vind het zo lastig om die te beantwoorden! Eerste kwartaal is voor mij vooral zelfstudie, thuis, dus voor mijn gevoel weet ik pas of ik goed bezig ben als ik m'n tentamen heb afgelegd.
Maar tot dusver houd ik me netjes aan m'n planning en verloopt dat eigenlijk best goed.

Qua inschrijving (OU) is hier alles goed gekomen en is het nu, eenmaal in de opleiding, suuuuuper netjes geregeld allemaal. Valt niets van te zeggen!

Beterschap met je enkel!

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 22:23

Logisch ook hoor dat je die vraag nu eigenlijk nog niet kunt beantwoorden, ik herken dat wel van mezelf x-aantal jaar geleden. Het is ook lastig om dat nu al te zeggen natuurlijk. Wel fijn dat de chaos die je had met inschrijven nu niet meer van toepassing is! Is het nog gelukt met het omzetten naar die verkorte bachelor? Daarmee kun je wel klinische psych gaan doen toch?

Ik zag trouwens dat je nu overal korting krijgt i.v.m. coronagelden.. Jammer dat het studeren voor mij nu net te vroeg komt :(

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 22:28

Ja klopt, ben nu bezig met de verkorte bachelor. Als het meezit dus over twee jaar de klinische master er achteraan plakken.
Klopt ja, scheelt best wel :j Balen dat het voor jou nu net niet mooi uitkomt.

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 22:52

Hoihoi! Ik mag mij ook melden hier :wave:
Ik ben 30 september begonnen met een 2 jarige mbo4 opleiding via Scheidegger. Ben bijna 32 dus school is al even geleden, maar het valt mij stiekem best zwaar :o

Doe de opleiding juridisch administratief dienstverlener trouwens!

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 17:20

Wat fijn dat dat uiteindelijk geregeld is Renee! :D
- Ik ga eens met partner in gesprek of er misschien niet toch een mogelijkheid bestaat om dit studiejaar te starten.. ergens wel zonde om die korting te laten liggen.

Welkom T3mptati0n! Het is echt weer even wennen als je de schoolbanken in moet hè naast eventueel werk? Vond ik ook hoor! Heb je al een idee wat je na de opleiding wilt gaan doen ?

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:39

Hallo!

Ik wil me graag melden in dit topic! Ik wil graag een thuisstudie doen. Niet zo zeer een volledige opleiding, maar meer om door te groeien binnen mijn huidige werkveld. Ik werk momenteel in de sport (als zwemlesgever, maar ben in dienst bij een bedrijf met heel veel sportaccommodaties etc in beheer). Nu ben ik aan het rondneuzen naar opleidingen als; sportpsychologie, sportmarketing, sportmanagement, fysiologie, bewegingsleer een beetje in die richting. Nu ben ik wat websites tegengekomen waar ze wel aanbieden wat ik zoek, maar vroeg me af; wat zijn nou goede aanbieders? Wat ik zelf heb gevonden; NTI, NCOI, LOI en NHA. Mij trekt NCOI mij het meeste op dit moment. Over LOI hoor ik af en toe wat slechte ervaringen over.

Mis ik nog (belangrijke/goede) aanbieders in mijn lijstje?

Toevoeging; niveau maakt niet zo zeer uit. Ik heb een MBO 4 diploma, maar voorkeur gaat wel naar MHBO/HBO.

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:39

@iirrssjjee welkom! Ik doe de opleiding via Scheidegger! Meerdere start periodes per jaar, en veel keuze uit deeltijd! Tot nu toe vind ik het ideaal :')


@blinnii weer naar school gaan is zeker wennen. Doe voornamelijk thuis, maar kan per module aangeven of ik liever op school les heb, of thuis. Tot nu toe bevalt het goed, pittig maar goed! Hierna hoop ik administratieve werkzaamheden te doen bij bijv een advocatenkantoor of incassobureau. Misschien, heel misschien, als de opleiding goed bevalt wil ik door richting rechten :).

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:42

Welkom iirrssjjee! Tof dat je ook gaat starten :j
Ik kan je niet adviseren helaas, geen ervaring met die aanbieders.