HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 19:04

deksel schreef:
Ik had hier al een tijdje geleden iets gezegd, volg dus al een tijd mee. Nu heb ik me ingeschreven voor de meeloopdagen op Avans en op de HAN. Wat ik me afvraag is, wat zijn nou de verschillen tussen pedagogiek en social work?


In Social Work zijn meerdere uitstroom profielen. Jeugd en Gezin heeft veel raakvlakken met pedagogiek. Pedagogiek is meer gericht op opvoedingsondersteuning, terwijl SW uitstroomprofiel Jeugd en gezin meer richting jeugdzorg/jeugdbescherming/CJG (gemeente) is.

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:53

Ik zit een beetje vast met stageactiviteiten, misschien kunnen jullie me inspireren :) Ik ben tweedejaars Pedagogiekstudente en ik loop stage bij een BSO. Ik moet nyu stageactiviteiten gaan bedenken om mijn beroepstaken aan te tonen, maar mijn hoofd lijkt volledig leeg. Hebben jullie ideeën om de volgende beroepstaken mee aan te tonen?

- Begeleiden en leiden van groepen
- Coördineren en afstemmen van zorg
- Opstellen van een pedagogisch plan
- Samenwerken en leidinggeven binnen een organisatie
- Ondersteunen van medeopvoeders

Ik mag ook meerdere taken aantonen met 1 activiteit.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 12:43

Iemand hier van de Windesheimers die weet of ze tijdens je p-uitreiking ook wat over je gaan vertellen? :')

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:47

Geen idee :') Alleen dat doet dan je IBT docent maar mijn IBT docent is er niet meer _O-

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 12:56

Melisssx schreef:
Geen idee :') Alleen dat doet dan je IBT docent maar mijn IBT docent is er niet meer _O-


Haha precies :')
Wanneer heb jij m?

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:25

Dinsdag

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:45

Iemand die toevallig op de HAN of Avans zit en morgen /27 nov meehelpt met Social work meeloopdag?:+

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:48

Ik ga mee kletsen :D ik ga binnenkort meelopen op Windesheim Social work. Heb er echt heel erg veel zin in :D

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 18:14

Sterre98 schreef:
Ik ga mee kletsen :D ik ga binnenkort meelopen op Windesheim Social work. Heb er echt heel erg veel zin in :D

Leuk, misschien kom ik je nog wel tegen.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 18:52

Oh grappig!

Ik was vrijdag nog op de opendag bij Saxion, maar op een of andere manier trok Saxion mij helemaal niet. En Windesheim voelde echt als thuiskomen. (Klinkt misschien gek :+ )

In welk jaar zit jij nou dan? En is de BSA goed te doen?

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:25

Soms heb je inderdaad gewoon scholen waar het echt voelt als thuiskomen, dan weet je meteen dat je goed zit :))

Ik ben deze week begonnen aan mijn scriptie en mygod, ik vind het doodeng :').
Heb het gevoel dat niks dat ik typ echt ‘scriptiewaardig’ is :+ en normaal heb ik nooit zoveel problemen met het in elkaar zetten van projecten etc.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 19:28

Sterre98 schreef:
Oh grappig!

Ik was vrijdag nog op de opendag bij Saxion, maar op een of andere manier trok Saxion mij helemaal niet. En Windesheim voelde echt als thuiskomen. (Klinkt misschien gek :+ )

In welk jaar zit jij nou dan? En is de BSA goed te doen?

Ik zit nu in t 2e jaar maar overweeg toch na dit jaar te switchen van opleiding.
Ik had t zelfde, vond saxion verschrikkelijk. En qua opleiding is Windesheim ook stukken beter (wat ik hoor).

De BSA is in mijn ogen goed te doen, bij ons zag je dat de mensen die ongemotiveerd waren de BSA ook niet haalden. Maar wanneer je je best doet red je t wel :)

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:51

Saxion is ook niet bepaald een aanrader vind ik, ik heb daar wel voor gekozen zodat ik thuis kon blijven wonen, zag t niet zitten om met mijn 16e uit huis te gaan. Maar als ik hierna nog verder zou willen studeren zou ik wel kiezen voor een andere school. Ik heb namelijk steeds het gevoel dat alled hier maar zo half half geregeld is..

Ik ben nu inmiddels een paar maand verder, volop bezig met mijn derdejaars stage binnen profiel welzijn en samenleving. Het bevalt echt super, maar is wel heeel druk! En ons eerste product voor een cijfer is een vlog, waar drie formatieve blogs aan vooraf zijn gegaan... :?

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:54

Ik doe ook Welzijn en Samenleving (4e jaars), maar wij hoeven gelukkig geen blogs en vlogs te maken 8)7
Wat een gekke opdracht!

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:07

Ik zit pas in het eerste jaar maar krijg ook opdrachten waarvan ik de meerwaarde niet snap. Zoals een expositie maken.

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:48

Gaat ook echt helemaal nergens over die vlog.. echt een dom idee, t voegd helemaal niks toe aan de waarde van de toets. Het zorgt er juist voor dat iedereen het niet serieus neemt en zich weinig verdiept in de stof

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:05

Gek dat er zoveel verschil in zit eigenlijk.

Windesheim trekt me ook veel meer omdat je een module als ervaringsdeskundige aan de slag kan.

Ik wil graag de jongeren richting op, en dan eigenlijk als maatschappelijk werker/coach etcetc aan de slag gaan op een vo school :j

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 22:18

Sterre98 schreef:
Gek dat er zoveel verschil in zit eigenlijk.

Windesheim trekt me ook veel meer omdat je een module als ervaringsdeskundige aan de slag kan.

Ik wil graag de jongeren richting op, en dan eigenlijk als maatschappelijk werker/coach etcetc aan de slag gaan op een vo school :j

Dat ervaringsdeskundigheid stelt niet mega veel voor hoor... zou het daarom niet laten maar ik vind over het algemeen Windesheim wel veel beter als Saxion. Bereid je wel voor op de reflecties, creatieve prestaties en het veeeele groepswerk

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 00:01

Saxion laat je echt heel veel zelf uitzoeken ja.. en als je ergens tegen aan loopt is het vaak moeilijk moeilijk omdat ze meeste mensen zelf ook geen concrete dingen weten. Saxion heeft een beetje een kastje naar de muur systeem in mijn ogen helaas..

Plus dat ze echt wel heeeel veel bezig zijn met hun ding “living technology”, zoals nu ook met die vlog.. ik bedoel als ze je nou de optie gaven om te kiezen dat je een vlog mag aanleveren of een verslag oké, maar nu moet je dus een vlog inleveren die inprincipe ook YouTube waardig is. Je moet zorgen voor voldoende entertainment waarde zonder dat het oppervlakkig word. Het moet overigens gaan over een zelfgekozen mondiaal probleem.

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:14

Oh wij moeten hier constant zo veel filmen :'). Word je helemaal gek van, vooral als een docent dan zegt; graag een beetje creatief. Uh, ja, dat lukt niet met moviemaker en verder gaat ons en jullie verstand ook niet... :roll:

Leuk dat jullie op scholen gaan kijken!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:25

Oh bah, ik doe geen grafische opleiding meer :+

Ik heb trouwens best veel kunnen knoeien met movie maker. Gebruik het 'veel' voor mijn GoPro filmpjes.

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:27

iMovie werkt het makkelijkste, maar laat ik nou geen MacBook hebben :+. Gelukkig werkt het ook prima op de iPad van mn vriend. Scheelt wat vloeken

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:27

Leuk, een social work topic :D Ik meld me ook!
Ben eerste jaars Social Work aan Windesheim.
En ik vond Saxion trouwens veeeel fijner/ beter dan Windesheim :+ Maar dat was wel TP, geen SW. Saxion laat veel aan de opleiding zelf over dus daar kan nog wel verschil in zitten.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 11:09

Eileen_ schreef:
Leuk, een social work topic :D Ik meld me ook!
Ben eerste jaars Social Work aan Windesheim.
En ik vond Saxion trouwens veeeel fijner/ beter dan Windesheim :+ Maar dat was wel TP, geen SW. Saxion laat veel aan de opleiding zelf over dus daar kan nog wel verschil in zitten.

T staat wel algemeen bekend dat in sw Windesheim veel beter is

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 11:10

Sterre98 schreef:
Oh bah, ik doe geen grafische opleiding meer :+

Ik heb trouwens best veel kunnen knoeien met movie maker. Gebruik het 'veel' voor mijn GoPro filmpjes.

Docenten zijn al blij als je een filmpje inlevert wat zij ook kunnen openen :P