HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:50

Ik ga stage lopen bij een organisatie die kamertraining/zelfstandigheidstraining geeft aan jongeren en jong volwassenen.
Zij kunnen problematieken hebben van lvb tot ggz.
Volgende week begin ik, ben heel benieuwd!

Mooi dat je een leuke klas hebt sophieft. Ik heb dat als heel belangrijk ervaren omdat je toch ook best heftige dingen bespreekt en er van je gevraagd word je kwetsbaar op te stellen soms!

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:53

Ik heb tot nu toe ieder jaar een compleet nieuwe klas gehad! Nu weer met mijn minor! Ik start morgen dus in het 4e jaar, minor gebarentaal!

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:41

O echt ja? Die van mij is amper veranderd sinds het eerste jaar, op wat extra klasgenoten na!

O leuke minor, ik heb ooit een cursus gebarentaal gedaan haha.
Waar heb jij stage gelopen?

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:27

Leuk!
Ik heb in mijn eerste jaar stage gelopen bij een manege voor mensen met een beperking,
tweede jaar een woongroep voor mensen met een zware verstandelijke beperking, hier heb ik na mijn stage ook nog een jaar gewerkt!
En het derde jaar bij een dagbesteding voor mensen met niet aangeboren hersenletsel. Hier heb ik inmiddels ook een klein contractje gekregen!

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 06:39

Nou dan gaat het vandaag toch echt weer beginnen hier :D wel weer even wennen aan dit vroege tijdstip :')

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:59

Hier ook, gelukkig pas om 10.15 begonnen. Morgen begint mijn stage, toch best spannend! Heb er wel zin in, maar ik weet nog niet zo goed wat ik kan verwachten van de cliënten haha, of ze mij snel gaan accepteren.

Marieke1495

Berichten: 5219
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:49

Gewoon jezelf zijn met de kennis die je hebt opgedaan tijdens je studie, meer kun je niet! Komt vast helemaal goed :D

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 20:06

Ik heb vandaag de eerste schooldag gehad, was Superleuk! Ook onze slber leren kennen, leuk mens :)

Net eerste keer geroeid bij de roeivereniging, was ook erg leuk!!

Jess_Ashlinn
Berichten: 357
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:56

Zijn er meer mensen die op Windesheim SPH doen? :).

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:30

Marieke1495 schreef:
Gewoon jezelf zijn met de kennis die je hebt opgedaan tijdens je studie, meer kun je niet! Komt vast helemaal goed :D


Dankje, is helemaal goed gekomen. Inmiddels alweer mijn tweede dag en bevalt goed!


Hoe gaat het met de rest? Allemaal nog enthousiast? :D

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:16

Ik vind het tot nu toe echt heel erg leuk, maar word wel doorwerken en leren! Over zes weken een boek van 500 bladzijden uit je hoofd weten voor een toets xd

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:16

Ken je de site studentsonly al? Daar kun je samenvattingen halen. Ik heb mijn hele opleiding met die samenvattingen gedaan :')
Nou moet ik zeggen dat ik ook wel makkelijk leer, maar die samenvattingen zijn altijd handig!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:38

Of je eigen samenvattingen maken verkopen via Stuvia. Zo heb ik 200/300 euro verdiend. :D

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:56

Je samenvatting op Stuvia zetten kan ik inderdaad aanbevelen :)) je kan er flink wat mee verdienen.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:24

Mag ik me hier ook melden? Ik ben momenteel derdejaars SPH student op het Avans in Den-Bosch! :o

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:45

Ik denk eraan om in februari te beginnen.. werk wel fulltime dus zal het tegelijk met m'n werk moeten doen. Of 32 uur gaan werken en 1 dag naar school, of 36uur en 1 avond. Werk al jaren in juiste werkveld voor de opleiding dus dat scheelt.
Het is alleen zo duur... en twijfel of ik wel weer wil gaan studeren, doe ik al 5 jaar niet meer.
Wie kan me goede tips geven of meningen?

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:43

BelleTessa schreef:
Ik denk eraan om in februari te beginnen.. werk wel fulltime dus zal het tegelijk met m'n werk moeten doen. Of 32 uur gaan werken en 1 dag naar school, of 36uur en 1 avond. Werk al jaren in juiste werkveld voor de opleiding dus dat scheelt.
Het is alleen zo duur... en twijfel of ik wel weer wil gaan studeren, doe ik al 5 jaar niet meer.
Wie kan me goede tips geven of meningen?



Wat zou het voor jou precies toevoegen? Ook omdat je al in het werkveld werkt.

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:58

LilChar schreef:
BelleTessa schreef:
Ik denk eraan om in februari te beginnen.. werk wel fulltime dus zal het tegelijk met m'n werk moeten doen. Of 32 uur gaan werken en 1 dag naar school, of 36uur en 1 avond. Werk al jaren in juiste werkveld voor de opleiding dus dat scheelt.
Het is alleen zo duur... en twijfel of ik wel weer wil gaan studeren, doe ik al 5 jaar niet meer.
Wie kan me goede tips geven of meningen?



Wat zou het voor jou precies toevoegen? Ook omdat je al in het werkveld werkt.

Heel simpel gezegd; een hbo diploma. Dit wordt steeds meer en meer gevraagd binnen de zorg en psychiatrie, het vergroot m'n kansen.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:39

Hier ook iemand met een vraag ik wil graag mwd deeltijd gaan volgen volgend jaar. Maar ben 28 werk al heel wat jaren fulltime dus kan niet zonder salaris.

Weten jullie nav stages ervaringen of er bedrijven zijn die studenten aannemen voor een betaalde stage in deze richting.

Mijn voorkeur gaat uiteindelijk uit naar gezinscoach jeugdzorgwerker niet het werken op 1 groep maar het begeleiden van de personen en families

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:04

Niemand meer actief van dit forum?

Biebz

Berichten: 5513
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:05

I ben er nog wel maar niet veel te vertellen.
Net de eerste lesweken gehad :)

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:06

Iedereen zal wel druk bezig zijn met school!

Ik hoor graag hoe de opleiding bevalt. Ik ben nu aan het twijfelen tussen Social Work en Human Resource Management.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 09:12

Ik zit nu in de 4e lesweek en ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal best zwaar vind, lange dagen en we moeten thuis ook behoorlijk veel doen. Volgende week begint mijn stage, daar heb ik wel veel zin in!

Niece
Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:22

Change3x schreef:
Iedereen zal wel druk bezig zijn met school!

Ik hoor graag hoe de opleiding bevalt. Ik ben nu aan het twijfelen tussen Social Work en Human Resource Management.


Ik lees stiekem mee, aangezien ik ook heel lang heb getwijfeld om Social Work te gaan doen. Ik doe nu het tweede jaar van HRM. HRM ervaar ik als heel zakelijk. Ik mis tot nu toe, wel echt de psychologische kant. Mocht je vragen hebben over de opleiding mag je altijd een pb'tje sturen :)

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:50

Niece schreef:
Change3x schreef:
Iedereen zal wel druk bezig zijn met school!

Ik hoor graag hoe de opleiding bevalt. Ik ben nu aan het twijfelen tussen Social Work en Human Resource Management.


Ik lees stiekem mee, aangezien ik ook heel lang heb getwijfeld om Social Work te gaan doen. Ik doe nu het tweede jaar van HRM. HRM ervaar ik als heel zakelijk. Ik mis tot nu toe, wel echt de psychologische kant. Mocht je vragen hebben over de opleiding mag je altijd een pb'tje sturen :)


Ik zou wel graag een PB’tje willen met de dingen die je moet doen! Op de site van het saxion staat dat het gecombineerd is met psychologie en vandaar ook mijn twijfel.