Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 32 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Verpleegkundige in opleiding!

 
Profiel   

dankjulliewel!

ik heb vandaag mijn eerste echte werkdag gehad. wat een verademing om geen stagaire meer te zijn zeg *\%/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 21:37 



 
Profiel   

LizMD schreef
Eenmaal in de GGZ wil je nooit meer anders :D Geweldig werk.
Gefeliciteerd Daantje!
Ik heb mn P gehaald. Volgende week nog even mn stage-eindgesprek, maar da's meer een formaliteit. In augustus ben ik nog 3 weken vrij en dan ga ik door naar m'n volgende stageplek.


jij ook gefeliciteerd met het behalen van je P!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 21:38 



 
Profiel   

LizMD schreef
Eenmaal in de GGZ wil je nooit meer anders :D Geweldig werk.
Gefeliciteerd Daantje!
Ik heb mn P gehaald. Volgende week nog even mn stage-eindgesprek, maar da's meer een formaliteit. In augustus ben ik nog 3 weken vrij en dan ga ik door naar m'n volgende stageplek.


Eens, ik ben ook erg blij met mijn werk in de GGZ :p
Ik ben nu ook lekker an het werk op mijn 2 oude stage afdelingen. Lekker ervaring op doen. Tot eind september een vakantie contract en dan even kijken waar ik terecht kan voor een vervolg baan

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 22:13 



 
Profiel   

Gefeliciteerd daantjuh en Liz! :D

Daphne, hoe is het uiteindelijk afgelopen met je toetsen?

Ik zeg voortaan niks meer over mijn opdrachten denk ik :')
Die ene opdracht dat gaat nog wel lukken eind volgende week, maar mijn PvA is ook weer een hoop gedoe ondanks dat iedereen vanuit het zkhs verder wel enthousiast was. Mijn examinator was dat echter iets minder dus het is even afwachten tot ik weer antwoord terug krijg op mijn mail.
Heb het een beetje gehad eigenlijk. Zeker nu iedereen om mij heen wel aan het slagen is (oud klasgenoten etc) en het hier lijkt alsof het de ene tegenslag na de andere is. En dat terwijl ik het het idee had dat het eindelijk weer een beetje liep - de werkgroep was weer opgestart, heb casussen liggen voor mijn andere opdracht - en ik veel motivatie terug had. Maargoed, we wachten het maar weer af... := :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 22:54 



 
Profiel   

Het is uiteindelijk goed verlopen met de toetsen. Omdat het Coronatijd is hebben ze mij alsnog ingeschreven voor de toets. Heb ik ook met 78% gehaald. Dus dat is lekker.

Jeetje wat een drama ook bij jou. Het zit je allemaal niet mee. Hopelijk komt er een keer weer een beetje gang voor je in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 07:52 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen die mbo-v waren en later zijn afgestudeerd als hbo-v? Wat hebben jullie toen met je big-registratie gedaan? Doorgegeven, wachten tot herregisteren? Ik ben mij erin aan het verdiepen maar was benieuwd naar jullie ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-20 02:18 



 
Profiel   

Ik schop even dit topic omhoog.
Iedereen nog gezond?

Waren er hier ook die op het Albeda in Rotterdam verpleegkunde gedaan hebben?
Voor anatomie hebben we het niveau 3 boek moeten aanschaffen, maar daar staan dus geen latijnse benamingen in. Is het dan verstandig om dit niveau 3 boek te verkopen en niveau 4 boek aan te schaffen? De reden waarom zo ons het niveau 3 boek hebben laten aanschaffen is omdat, er ook mix klassen niveau 3/4 zijn en het niveau 4 boek dan te diepgaand was.

Maar nu gaan ze wel van ons verwachten dat we de latijnse benamingen kennen. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 15:31 



 
Profiel   

Hier (nog) wel :)

Ik zit daar niet op school dus kan je daar niet direct mee helpen... Wat betreft Latijnse termen zou ik zeggen, ga voor dat niveau 4 boek. Maar ik weet ook niet of/hoe dat qua inhoud overeenkomt met het niveau 3 boek...

Ik zie trouwens dat ik het vlak hierboven had gehad over mn opdrachten. Die ik voor de zomer wilde inleveren is gelukt en heb ik gehaald en ook mijn PvA voor mn scriptie was net aan goedgekeurd :)

Inmiddels dus zowel daarmee als met een andere opdracht bezig. Die laatste loopt wel redelijk alhoewel we nu weer de 2e golf in gaan. Binnenkort worden onze gewone patiënten weer uitgeplaatst en worden we weer helemaal Covid-afdeling. Gelukkig nu wel de duidelijkheid dat ik vanaf het begin af aan op de Covid mag blijven. Hoop voor mezelf vooral dat dit niet weer teveel vertraging op gaat leveren... Wellicht dat ik toch nog maar weer even in gesprek ga met school binnenkort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 18:19 



 
Profiel   

Ha,
Ik wil me graag even aanmelden voor dit forum. Ik ben Henrieke en zit in mijn laatste jaar verpleegkunde. Heb in mijn derde jaar een fantastische stage gehad in Antwerpen (ziekenhuis) dus veel geleerd. Momenteel volg ik een HBO-doorstroom keuzedeel en moet ik kort in gesprek met een andersgelovige (bijv atheïst, Moslim, etc.) Dit kan gewoon via mailcontact. Dus mijn vraag is, wie kan mij hierbij helpen? Het is een kleine opdracht en ik moet wat vragen stellen over de levensbeschouwing, bijv. op geboorte enz. Bij interesse zie ik wel een berichtje in mn privébox verschijnen!
Groetjes Henrieke

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 14:06 



 
Profiel   

CupCakes_ schreef
Ik schop even dit topic omhoog.
Iedereen nog gezond?

Waren er hier ook die op het Albeda in Rotterdam verpleegkunde gedaan hebben?
Voor anatomie hebben we het niveau 3 boek moeten aanschaffen, maar daar staan dus geen latijnse benamingen in. Is het dan verstandig om dit niveau 3 boek te verkopen en niveau 4 boek aan te schaffen? De reden waarom zo ons het niveau 3 boek hebben laten aanschaffen is omdat, er ook mix klassen niveau 3/4 zijn en het niveau 4 boek dan te diepgaand was.

Maar nu gaan ze wel van ons verwachten dat we de latijnse benamingen kennen. :Y)


Hee, ik gebruik zelf wel een niveau 4 boek waarin Latijnse benamingen staan. Het heet:
Anatomie en fysiologie MBO niveau 4
ISBN: 9789006921915
Nieuw is hij aan de dure kant, via marktplaats aanschaffen is aan te raden. Hopelijk heb je er wat aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 14:09 



 
Profiel   

Ik val even binnen in dit topic :+

Mocht iemand moeite hebben met dingen van de opleiding nu met het thuis studeren, stuur mij dan even een pb!

Omdat ik buiten mijn werken nu toch weinig te doen heb, kan ik altijd kijken of ik wat kan helpen/bijles kan geven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 17:37 



 
Profiel   

CupCakes_ schreef
Ik schop even dit topic omhoog.
Iedereen nog gezond?

Waren er hier ook die op het Albeda in Rotterdam verpleegkunde gedaan hebben?
Voor anatomie hebben we het niveau 3 boek moeten aanschaffen, maar daar staan dus geen latijnse benamingen in. Is het dan verstandig om dit niveau 3 boek te verkopen en niveau 4 boek aan te schaffen? De reden waarom zo ons het niveau 3 boek hebben laten aanschaffen is omdat, er ook mix klassen niveau 3/4 zijn en het niveau 4 boek dan te diepgaand was.

Maar nu gaan ze wel van ons verwachten dat we de latijnse benamingen kennen. :Y)


Ik zit op t albeda in Rotterdam Rosestraat, nu 3e jaars.
Zal morgen even kijken wat wij precies hebben en de voorgaande jaren hadden. Welk jaar doe je nu? Ik dacht dat we voor het eerste jaar een heel dik boek hadden haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 01:34 



 
Profiel   

Ik zit in het eerste jaar van de bol/bbl opleiding. Het anatomie boek is best dun vond ik _O- m'n zus had hbo gedaan en dat boek was echt 4x zo dik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 08:49 



 
Profiel   

Even een vraagje voor hier! Ik ben op zoek naar het boek Klinisch redeneren bij ouderen, de derde druk. Zou ik dit boek van iemand kunnen overkopen hier? :) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 15:57 



 
Profiel   

Gummybear123 schreef
Even een vraagje voor hier! Ik ben op zoek naar het boek Klinisch redeneren bij ouderen, de derde druk. Zou ik dit boek van iemand kunnen overkopen hier? :) :)


Ik moet thuis even kijken of ik die nog heb en welke druk! Ik zal je straks even pb sturen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 15:59 



 
Profiel   

ah top!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 16:57 



 
Profiel   

Ik meld mij weer in dit topic, een tijdje geleden ook gedaan.. Ik ben van mijn opleiding in Leiden overgestapt naar de Professionele Bachelor Verpleegkunde in Antwerpen. Was wel even een grote stap, veel meer specifieke theorie die ik moest kennen/leren en veel stages in verschillende ziekenhuizen.
Ik had in Leiden al 2 jaar HBO achter de rug en ben daar begonnen in het 2e jaar, dit was ook wel nodig want op mijn eerste stage moest ik een enorme achterstand bijbenen qua technische handelingen en zelfstandigheid.
Uiteindelijk vond ik het toch wel de goede keuze.
Nu heb ik over 2 weken mijn nieuwe stage als 3e jaars student en het is 5 weken in een revalidatie centrum. Ik heb toch wel erge stress, mede omdat ik bij afgelopen stages ontzettend mijn best heb moeten doen om op niveau te blijven. Ik zie nu al op tegen de beoordeling en om dan te horen of ik het wel goed doe etc. ik moet iedere dag feedback vragen maar ik heb bij afgelopen stages gehad dat ze dan bij het eindgesprek toch nog wat negatieve dingen te zeggen hadden (waar ik bij zo'n eindgesprek veel minder aan heb dan bij de tussenevaluatie omdat ik er dan erna nog aan kan werken).
Dat zorgde dan dat mijn goede gevoel over de stage toch weer weg ging en mijn stress voor de volgende stage alleen maar groter werd.
Ook vind ik het idee om steeds meer verantwoordelijkheid te krijgen over patiënten wel eng, hebben jullie dat ook wel eens? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-20 13:04 



 
Profiel   

Ik zit in het laatste jaar mbo verpleegkunde niveau 4
Allerlei belachelijke keuzedelen te doen....nauwelijks les.....geen praktijlessen.

Ik overweeg de overstap naar HBO als ik deze opleiding heb afgerond, is rekenen dan ook nog een groot onderdeel bij bijvoorbeeld AD?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-20 13:08 



 
Profiel   

xelodi schreef
Ook vind ik het idee om steeds meer verantwoordelijkheid te krijgen over patiënten wel eng, hebben jullie dat ook wel eens? :=


Dat heb ik ook wel eens en dit heb ik met mijn stagebegeleider besproken. Die gaf als tip om het zorgplan erbij te houden. Daar staat alles in wat belangrijk is om te doen en zo vergeet ik niks (ik loop nu stage bij de thuiszorg, 3e jaar). Ook gaf ze als tip om, wanneer ik met een collega mee ben, ook te doen alsof het mijn volledige verantwoordelijkheid is, dus dan loop ik ook even bij langs of alles gedaan is. Verder kan je de cliënt nog een keer vragen of je niks bent vergeten. En houd in je hoofd dat je altijd hulp kan vragen, ook al stel je 5 keer dezelfde vraag , dan vergeet je in ieder geval geen belangrijke dingen en voer je de handeling goed uit. Het is ook wel wennen, wanneer je vaker die verantwoordelijkheid hebt, wordt het normaler en heb je minder dat gevoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-20 13:25 



 
Profiel   

@Doedatje
Wij moesten in de ziekenhuizen alles doen met het zorgplan erbij, dus met de laptop naar de kamer. Het is inderdaad wel een goed idee om sowieso al te doen alsof het mijn verantwoordelijkheid al is, dan neem ik denk ik ook meer initiatief uit mezelf (anders kijk ik vaak nog een week de kat uit de boom). Ik moest een keer een poort-a-cath aanprikken en toen heb ik me heel goed voorbereid met het protocol erbij etc. ook veel vragen gesteld aan mijn begeleider. Daarna kreeg ik feedback dat ze dacht dat ik het niet wilde doen/onzeker was -O- daar heb ik ook heel erg het gevoel van gekregen dat ik onbewust signalen afgeef die ik niet zo bedoel.
Spoiler:
en natuurlijk vond ik het wel spannend omdat het mijn eerste keer was om dat bij een patiënt te doen maar dat kwam ook niet uit onwil maar meer dat ik het graag goed wil doen zodat de patiënt niet merkt dat ik het eigenlijk wel spannend vind

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-20 13:42 



 

Hi allemaal,
Hopelijk is het niet erg om even binnen te vallen met een vraag.
Hebben jullie onregelmatig werken ooit als een negatief punt gezien? En hoe is het daadwerkelijk in de praktijk, valt het mee of tegen?
Mijn voorkeursopleiding heeft een decentrale selectie dus ik moet er rekening mee houden dat ik ook een backup moet kiezen. Verpleegkunde spreekt mij ontzettend aan (werk nu ook ivm corona in een verpleeghuis om daar extra te helpen en dat gaat me best goed af) maar zie eerlijk gezegd echt op tegen onregelmatig werken. Vraag me af of ik hier nu mijn keus op moet baseren of dat meer mensen hier tegenop zagen. Hoor graag jullie ervaringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 11:22 



 
Profiel   

Hoi Brokjes..
Waar kijk je het meeste tegen op?

Tijdens de opleiding ga je niet onder onregelmatig werken uitkomen. Maar eenmaal gediplomeerd zijn er genoeg vacatures met regelmatige werktijden (bijvoorbeeld op dagbehandeling in het ziekenhuis of dagroutes in de thuiszorg) vaak willen werkgevers nu ook wel met je meedenken ivm de vele tekorten.

Ook werken veel organisaties en teams met een basis rooster waardoor je elke 8 weken hetzelfde rooster hebt en je makkelijker dingen er om heen kan plannen.

Zelf vind ik onregelmatig werken in de basis niet zo erg. Na een vroege dienst heb ik heel fijn de avond nog vrij en voor een late dienst kan ik in de ochtend nog dingen doen.
Vaak heb ik een paar vroege of late achter elkaar of lopen vroege over in late.
Heel af en toe heb ik een laat-vroege dienst achter elkaar, dat is minder prettig maar mag volgens de CAO ook niet te vaak.

Nachtdiensten horen er ook bij. Daar heb ik meestal niet zo'n moeite mee. Alleen het switchen van ritme kost mij soms wat moeite. Na de ene reeks meer dan na de andere.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 11:52 



 

Bedankt voor je reactie!

Ik werk in het verpleeghuis nu ook wel avonden en dat vind ik niet erg. Waar ik het meest tegenop zie zijn weekenden. Een keer per maand een weekend zou ik nog wel prima vinden maar laatst zat ik in de kantine en ving ik op dat iemand zei dat ze ieder weekend werkt. Dat lijkt me helemaal niks omdat mijn vrienden en familie allemaal vrij zijn in het weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 12:09 



 
Profiel   

Meestal is het om het weekend werken, dus 2 weekenden per maand.
Maar bijvoorbeeld dagbehandelingen in het ziekenhuis zijn vaak in het weekend dicht en dan zou je het weekend vrij zijn. Of je moet onderhandelen bij een vacature dat je geen weekenden wil werken. maar de zorg gaat wel 24/7 door dus ook in het weekend.

maar er zijn wel opties.
Als stagiaire kunnen ze je volgens mij niet verplichten om weekenden te werken.
Maar later als gediplomeerd is om het weekend wel het meest "normaal" volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 12:14 



 
Profiel   

Ik werk nu al ruim 3 jaar bijna iedere zaterdag in de zorg (en al wel langer in de horeca ook in het weekend) en ik kijk er best wel naar uit om slechts om het weekend te hoeven werken. Het lijkt me een zegen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 12:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 32 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen