Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 36 [ 892 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Verpleegkundige in opleiding!

 
Profiel   

Jongens even snel tussendoor. Vrijdag heb ik mijn verpleegkundig rekenen en heb nu EINDELIJK 100% gehaald op een oefentoets. Willen jullie mij helpen dat ik maar goed mag lezen en mijn tijd neem zodat ik ook dit in één keer haal?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 09:33 



 
Profiel   

Bedankt voor je antwoord!

Ik vroeg mij inderdaad af of de diploma’s gelijk worden behandeld (hebben instellingen die verpleegkundige zoeken een voorkeur voor bijv. studenten van de HvA?).
En inderdaad hoe goed alles geregeld is (lessen stages, studiemateriaal).

Ik denk dat ik voor de meest efficiënte optie ga (Alkmaar dus), want aan het einde van de rit heb je toch hetzelfde diploma.
Eerst natuurlijk nog de openavond bezoeken en de voor- en nadelen tegenover elkaar zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 09:36 



 
Profiel   

daphne_xxx schreef
Jongens even snel tussendoor. Vrijdag heb ik mijn verpleegkundig rekenen en heb nu EINDELIJK 100% gehaald op een oefentoets. Willen jullie mij helpen dat ik maar goed mag lezen en mijn tijd neem zodat ik ook dit in één keer haal?


ik ga duimen voor je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 12:31 



 
Profiel   

Hooi, ik kom ook even meelezen! Ik volg momenteel een opleiding, die bijna is afgerond. Nu wil ik hierna een HBO deeltijd gaan kiezen. Een mogelijke optie is HBO-v. Ik ben erg benieuwd naar wat jullie drijft om dit te doen. Welke werkzaamheden je het vaakst tegenkomt. Wat je de leuke en de minder leuke kanten vindt van het vak. Ook ben ik benieuwd naar de werkgelegenheid en de doorgroeimogelijkheden/masters.

PB's hierover zijn ook heel erg welkom :D Ik zit namelijk een beetje in een lastige situatie, dus vandaar al mijn vragen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 06:01 



 
Profiel   

MusicIsLife schreef
Hooi, ik kom ook even meelezen! Ik volg momenteel een opleiding, die bijna is afgerond. Nu wil ik hierna een HBO deeltijd gaan kiezen. Een mogelijke optie is HBO-v. Ik ben erg benieuwd naar wat jullie drijft om dit te doen. Welke werkzaamheden je het vaakst tegenkomt. Wat je de leuke en de minder leuke kanten vindt van het vak. Ook ben ik benieuwd naar de werkgelegenheid en de doorgroeimogelijkheden/masters.

PB's hierover zijn ook heel erg welkom :D Ik zit namelijk een beetje in een lastige situatie, dus vandaar al mijn vragen :Y)


Dit ligt heel erg aan de setting waar je uiteindelijk gaat werken. Een ziekenhuis is echt niet te vergelijken met een verpleeghuis. Thuiszorg is weer totaal niet te vergelijken met de ggz. Wat zou je eventueel een leuke richting lijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 21:19 



 
Profiel   

harriehoef schreef
MusicIsLife schreef
Hooi, ik kom ook even meelezen! Ik volg momenteel een opleiding, die bijna is afgerond. Nu wil ik hierna een HBO deeltijd gaan kiezen. Een mogelijke optie is HBO-v. Ik ben erg benieuwd naar wat jullie drijft om dit te doen. Welke werkzaamheden je het vaakst tegenkomt. Wat je de leuke en de minder leuke kanten vindt van het vak. Ook ben ik benieuwd naar de werkgelegenheid en de doorgroeimogelijkheden/masters.

PB's hierover zijn ook heel erg welkom :D Ik zit namelijk een beetje in een lastige situatie, dus vandaar al mijn vragen :Y)


Dit ligt heel erg aan de setting waar je uiteindelijk gaat werken. Een ziekenhuis is echt niet te vergelijken met een verpleeghuis. Thuiszorg is weer totaal niet te vergelijken met de ggz. Wat zou je eventueel een leuke richting lijken?


Dat had wel handig geweest van mij om te vermelden ja! Voor mij zou het dan het ziekenhuis worden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 21:21 



 
Profiel   

Zoekt er nog iemand een leuke stageplek in de GGZ omgeving Utrecht? Of een baan met niveau verzorgende?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 17:42 



 
Profiel   

Ik ben met vlag en wimpel geslaagd voor mijn stage in de gesloten ouderen psychiatrie :D zo happy mee.

Mijn volgende stage begint in augustus..afstudeerstage van een jaar op de HIC Deventer (high intensive care) binnen psychiatrisch centrum rielerenk. Heel veel zin in deze nieuwe uitdaging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 20:20 



 
Profiel   

Na even radio stilte vanuit mijn kant gaat a.s woensdag mijn laatste half jaar in! *\o/* *\o/* *\o/*

Gelukkig het komende half jaar nog maar 1 toets en in die toets geen anatomie, dus ik ben echt heel gelukkig. mijn motivatie is er weer volop en we gaan even knallen!

Ik moet nog 5,5 opdrachten maken. en mijn werk begeleider wilt die voor eind september hebben. vanmorgen moest ik er nog 7 dus dat komt helemaal goed! hoop vandaag nog 1 helemaal af te krijgen en het zou al helemaal perfect zijn al is er nog een af.


Hoe ver zitten jullie er in ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-19 12:03 



 
Profiel   

Ik ben nu begonnen aan mijn 4e jaar, afstuderen dus.
Helaas nu vertraging met stage omdat ik maandag opweg naar mijn 1e dienst een aanrijding heb gehad en mijn arm nu niet goed kan gebruiken. Ben er gelukkig goed vanaf gekomen

Gisteren 1e schooldag gehad, heb nu 1 dag school in de week maar ook die ging niet zo lekker door de hoofdpijn/misselijkheid. maar wel volgehouden. Heb wel veel zin om af te studeren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-19 12:23 



 
Profiel   

Ik begin dinsdag aan mijn laatste stage! Bij Buurtzorg. Daarna ben ik klaar in februari, scriptie heb ik in juli afgerond :j

Wat balen Eloya!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-19 14:18 



 
Profiel   

Jeetje balen eloya! hoop dat je evengoed in juni/juli je diploma in ontvangst mag nemen.

Yvanka, hoe vind je je stage? waar heb je je scriptie over gehouden? ik ben bezig met mn scriptie, gaat over LACCS-Methode.

Zelf loop ik geen stage ivm dat ik BBL doe, dus ga de gehele opleiding al 1 dag in de week naar school en de rest werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-19 16:15 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen week m'n eerste tentamens gehad! Het zit me nog niet zo mee, eerste toets is ongeldig verklaard ivm een ICT-storing en de rekentoets heb ik niet gehaald... :Y) Nu hopen dat ik de derde wel gehaald heb.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 21:25 



 
Profiel   

Brittjuh97, lekker joh! Bijna klaar dus! Nog gelukt met je opdrachten? :)
Eloya, wat ontzettend balen! Hoe gaat het nu inmiddels? Hopelijk heb je er niet teveel last aan overgehouden!
Yvanka, hoe bevalt je stage?
LizMD jeetje, wat een gedoe zeg! Wanneer hoor je meer over je 3e toets? En hoe gaan ze dat oplossen met die eerste dan? Moeten jullie die gewoon op een ander moment opnieuw maken?

Hier gaat het redelijk... :')
Ik ga sowieso uitloop hebben maar ik heb er vrede mee. Moet ook wel, want begin september ben ik ingestort en heb ik een maand overspannen thuis gezeten. In oktober naar een andere afdeling gegaan (stond al op de planning) en momenteel werk ik zo'n 5u per dienst waarbij we langzaam in uren aan het opbouwen zijn. En verder ben ik in contracturen omlaag gegaan. Mijn grootste opdracht van mijn vorige afdeling heb ik wel bijna af, maar ik kom er niet echt meer doorheen, ondanks dat de dataverzameling compleet is en het voornamelijk nog typwerk is wat ik eigenlijk al wel grotendeels in m'n hoofd heb zitten. Maargoed, probeer me er vooral maar niet te druk om te maken... Op de nieuwe afdeling zijn ze gelukkig erg begripvol en meedenkend dus dat is superfijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 21:45 



 
Profiel   

Heftig zeg! Rustig aan doen en naar jezelf blijven luisteren dan komt het vast en zeker goed.


Hier zijn de toetsen gister gestart. Gelijk voor de eerste 77% dus dat is mooi meegenomen.
Ook heb ik nu officieel mijn P binnen met als kers op de taart: cum laude! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 21:50 



 
Profiel   

Jeetje Blacky, dat klinkt heftig allemaal. Gelukkig dat ze zo met je meedenken op je nieuwe plek.
En Daphne gefeliciteerd, super hoor cum laude!

Ik mag de toets inderdaad over 2 weken opnieuw maken. Ik twijfel nog of ik dat ga doen. Als ik voor de toets van komend blok een voldoende haal, wordt deze automatisch op een V gezet. Ik probeer nu via de examencommissie wel een score van m'n gemaakte toets te krijgen, zodat ik in ieder geval weet of ik die een beetje redelijk gemaakt heb.
M'n 3e toets heb ik vanmorgen pas gemaakt, dus even wachten tot die nagekeken is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 21:54 



 
Profiel   

Ha, ja dat naar mezelf luisteren... Dat is nog wel een dingetje _O- Gelukkig heb ik een mentor die nog harder op de rem trapt dan ik haha. Maar we werken eraan :o B-)
Maar goed bezig joh, super! Zit je trouwens ook bij de studievereniging of niet?

LizMD, oh echt joh. Ja dan snap ik helemaal dat je probeert een score te krijgen, al is het maar dat je idd een idee hebt hoe je het gedaan hebt. Maar hoe zit het als je hem nu (over 2 weken) onvoldoende hebt en de volgende wel haalt? Wordt het dan alsnog een V? Want ergens zou ik er dan miss sneller voor kiezen om m alsnog wel te maken. Mocht het een V zijn dan staat ie maar alvast :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 22:03 



 
Profiel   

Ja ook als het een onvoldoende is, wordt het gewoon een V. Bij geen score dus ook. Het kost me wel weer een halve dag om er te komen en moet dus even de afweging maken of ik het dat (weer) waard vind. Zoveel vrije tijd heb ik niet met een baan en een studie.

Dat niet zo naar jezelf luisteren ken ik wel. Is volgens mij ook inherent aan het soort mensen wat in de zorg werkt... Wijze les zo voor je denk ik!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 22:21 



 
Profiel   

Blacky94 schreef
Ha, ja dat naar mezelf luisteren... Dat is nog wel een dingetje _O- Gelukkig heb ik een mentor die nog harder op de rem trapt dan ik haha. Maar we werken eraan :o B-)
Maar goed bezig joh, super! Zit je trouwens ook bij de studievereniging of niet?

Haha ik ken het hoor. Ik loop ook altijd door :')
Nu heb ik dat een beetje afgeleerd omdat ik op de middelbare school en mbo continu 2 weken lang mijn bed niet uit kon komen van de vermoeidheid :+

Ik zat er vorig jaar wel bij. Alleen die avonden zijn telkens op donderdag en dan moet ik sporten. ga het sporten niet afzeggen omdat ik de ontspanning nodig heb. Ook vind ik een (groot) deel van het bestuur niet top..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 05:45 



 
Profiel   

Heftig blacky! Wel fijn dat je het nu op je eigen tempo kan doen, vertraging maakt niet uit :j

Wat zonde dat je die toets voor niks gemaakt hebt zeg!

Daphne wauw cum laude _/-\o_

Ik ben nu bezig met mijn laatste stage, heb mijn scriptie al afgerond. Stage loopt nu weer niet heel soepel, vandeweek gesprek gehad dat ze wel echt verbetering moeten zien.. heel erg rot allemaal maarja. Ik ga gewoon proberen te knallen en het halen, en misschien begin ik dan eerst wel op een mbo v functie ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 09:16 



 
Profiel   

LizMD, oh dan snap ik idd ook wel dat je m misschien wil overslaan. Ik zit in dezelfde situatie maar ik woon op nog geen 10 minuten fietsen van mijn school. Maar als je die luxe niet hebt dan is het idd wel anders ja :)

Daphne, het bestuur van vorig jaar of van dit jaar? Moet wel zeggen dat ik met het bestuur van vorig jaar meer had. Ik zit er dit jaar nog wel bij maar dat is ook meer om nog wat ''verbinding'' te houden met medestudenten. Volgend jaar doe ik het niet meer denk ik. Plus tijdens de kennismakingsavond kwam ik er achter dat ik de oudste was en dat veelal, vooral ook 1e jaars, tussen de 16 en 19 jaar oud zijn. En dan merk je een leeftijdsverschil van bijna 10 jaar best wel :=

Yvanka, wat balen dat het weer niet lekker loopt joh! Weet je ook waardoor dat komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 11:17 



 
Profiel   

Yvanka: dankje! Wat rot dat het niet lekker loopt. Hoe komt het dat het niet soepel gaat?

Ellen: ik ga hier verder op in via pb :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 11:37 



 
Profiel   

Combinatie van dat ze het stukje hbo overstijgende nog wat missen, ze benoemden het als dat ik de kennis wel heb, maar dat ik in de praktijk nog wat meer op mbo v niveau zit. Naast dat een stukje communicatie naar collega’s (vertellen wat ik doe/voel/waar ik mee bezig ben), en een achterstand in reflecties := Ik ben begonnen met fanatiek afvallen en ben samen gaan wonen toen ik met stage begon, dat is waarschijnlijk allemaal wat veel geworden. Ik kwam uit het ziekenhuis en heb de thuiszorg (Buurtzorg) waarschijnlijk wat onderschat, vooral omdat we nu voornamelijk basiszorg hebben. Het is niet helemaaaal wat ik verwacht had en dat zien ze dus in mijn houding/motivatie/leergierigheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 12:49 



 
Profiel   

Hmm dat is lastig en hoe nu verder?

Vandaag mijn lichamelijk functioneren toets niet gehaald met 55% (moet iets van 65%). Gelukkig hebben wij maar 6 studenten uit 3,5e klas waarvan wij weten dat zij het gehaald hebben. De rest heeft het allemaal niet gehaald en zit ook op ongeveer 55%. Dat verzacht de pijn een beetje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 13:15 



 
Profiel   

Lastig zeg Yvanka.. Qua communicatie herken ik wel een hoop, dat heeft mij ook wel eens doen twijfelen om over te stappen naar MBO-V of om straks op dat niveau te beginnen. Ik heb helaas niet heel veel tips voor je. Het enige wat ik zelf merk is dat daarom de duale route doen mij heel erg geholpen heeft, maar daar heb jij nu niet zoveel aan natuurlijk...
Ik weet niet welke richting je op wil als je afgestudeerd bent, maar ik weet wel dat mijn ziekenhuis traineeships aanbied voor mensen die HBO-V zijn afgestudeerd maar toch eerst meer ervaring willen opdoen voor ze volledig zelfstandig komen te staan. Misschien dat zoiets nog een idee is? :)

Daphne, was dat LF4? Met voornamelijk wat interne ziektebeelden etc? Ik weet wel dat dat, toen ik 2e jaars was, ook al een erg pittige toets was waarbij maar weinig mensen hem de eerste keer gehaald hadden. Ik heb even snel teruggezocht in mijn resultaten en van alle LF toetsen heb ik die ook het slechtste gemaakt :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 13:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 36 [ 892 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen