Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 33 van de 36 [ 892 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Verpleegkundige in opleiding!

 
Profiel   

Ik werk al 20 jaar in de zorg als VIG en nu laatste jaars vpk.
Ik weet niet beter dan dat onregelmatig werken er bij hoort hoor: dag-avonden-weekenden-feestdagen.
Mijn familie is er ook aan gewend.
En zolang de planning redelijk is, ga ik er akkoord mee.
Als je bijvoorbeeld een teamsport doet of iets, dan wordt dat wel lastig met een baan in de zorg ( afhankelijk van de uren, als je weinig uren werkt, is een werkgever vaak wel schappelijk met diensten)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 11:48 



 
Profiel   

Onregelmatig werk hoort erbij en ik moet persoonlijk niet denken aan regelmatige tijden. Het is fijn om ook doordeweeks vrij te zijn. Dan is het niet overal zo druk. Feestdagen is soms wat lastig. Zelf hecht ik niet veel waarde aan bijvoorbeeld kerst maar familie wel en soms ben ik dan niet aanwezig of moet ik op tijd weg. Het is niet anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 12:48 



 
Profiel   

Ik vind een avonddienst tussendoor heel fijn, maar weekenden vindt ik minder leuk. Gelukkig hoeft dat bij mijn stage nu niet. Vaak kan je bij stages wel wat onderhandelen over of je ook weekenden moet werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 13:26 



 
Profiel   

Persoonlijk maakt het me eigenlijk niet zoveel uit. Vind het idd ook lekker om door de weeks vrij te zijn maar tegelijkertijd werken bijna al mijn vriend(inn)en ook onregelmatig (de meeste niet eens in de zorg overigens) dus of we nu op vrijdag/zaterdagavond wat doen of dinsdagavond is ons echt om het even.

Feestdagen hecht ik over het algemeen ook niet zoveel waarde aan. Vaak eten we met kerst wel bij mijn schoonouders, en heb ik tot nu toe vaak dagdiensten gehad dus komt dat ook wel mooi uit, met mijn familie zoeken we vaak gewoon een dag dat iedereen kan. Soms is dat tussen kerst en O&N, soms ook pas in januari. Dus dat is echt een beetje afhankelijk van hoe je er zelf in staat maar ook wel een beetje van hoeveel uur je werkt denk ik.

In het begin keek ik er soms ook wel wat tegenop maar eigenlijk vind ik het nu wel chill. Wel heb ik tot nu toe de mazzel dat ik nog geen nachtdiensten heb, daar begin ik waarschijnlijk volgend voorjaar mee als ik afgestudeerd ben. En ik kan me voorstellen dat het soms met kinderen ook wel wat lastiger kan zijn als je geen basisrooster hebt. Maar anders zijn er idd ook genoeg andere banen in de zorg waar wel meer regelmaat in zit.

Toen ik trouwens in mijn 2e jaar stage liep binnen het ziekenhuis werd er van mij gewoon verwacht binnen het normale rooster mee te draaien. Moest toen dus ook kiezen tussen kerst en O&N. Terwijl bij mijn allereerste stage ik geloof ik veelal vrij was in weekenden en met feestdagen. Maar geloof ook dat een vriendin van mij op afdeling A gewoon met de feestdagen moest stagelopen terwijl ze op afdeling B met kerst en O&N vrij was. En dat binnen dezelfde organisatie. Dus ook dat verschilt soms nog weer heel erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 13:42 



 
Profiel   

Even een vraagje over minoren tijdens de HBO-V.

Welke minor hebben jullie gedaan of willen jullie gaan doen?
En hoe hebben jullie leerjaar 3 en 4 ingedeeld? Eerst stage of eerst minor etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:34 



 
Profiel   

Ik volg gewoon de indeling van de CHE. Nu doe ik semester minoren en daarna stage. Volgend schooljaar semester stage en dan volgens mij scriptie.

Mijn minoren zijn global health en ontwikkeling van pasgeborene tot puber.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:24 



 
Profiel   

Bij mij werd het ingedeels. Ik heb nu stage, dan minor, dan weer stage en dan scriptie.

Ik ga de critical care minor doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 17:01 



 
Profiel   

Oké! Ik moet het namelijk zelf indelen... en vind het nogal moeilijk wat nu de beste keuze is. Ik wil in ieder geval niet 2x stage achter elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 16:14 



 
Profiel   

Doedatje schreef
Bij mij werd het ingedeels. Ik heb nu stage, dan minor, dan weer stage en dan scriptie.

Ik ga de critical care minor doen

Dan zou ik deze optie kiezen als ik jou was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 16:33 



 

Nog een vraag,
Wat kan je precies als HBO-v'er gaan doen in de ouderenzorg? Want daar werken volgens mij ook heel veel VIG'ers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 13:59 



 
Profiel   

Vaak zie je dat die een wat meer leidinggevende functie krijgen, maar dat is net wat je zelf zou willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 14:04 



 

Oke, maar dan vooral wondverzorging, pillen, ADL? Weet niet zo goed hoe een dag er dan uit moet zien. Bij het verpleeghuis waar ik als woonassistent werkte waren er ook VAD(?) teams?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 14:48 



 
Profiel   

Wondverpleegkundige,
De verpleegkundige dienst (wordt je opgeroepen voor bijv. een wond of wanneer een cliënt ineens heel ziek wordt,
Ik zag ook dat een verpleegkundige de leiding had over de huiskamermedewerkers,
Stagaires begeleiden

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 15:40 



 
Profiel   

Inderdaad (complexe) wondzorg. Het team coördineren, maar ook de zorg. Triage, dus wanneer er iemand valt of ziek is. Artsenvisite, contact met disciplines, regelzaken. Opzich heel afwisselend, maar minder direct contact met de bewoners!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 21:10 



 
Profiel   

Zijn hier ook bbl verpleegkundigen? Is er goed een baan in te vinden, ook al direct als bbl werkplek?
Hoe bevalt jullie het werk als mbo verpleegkundige: wat zijn zoal jullie taken ( bv ouderenzorg)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 19:55 



 
Profiel   

Jahoor goed een baan te vinden. Ik doe mbo verpleegkunde bbl bij rijndam. Ziekenhuis revalidatie is dat. Erg leuk.
Nu bijna klaar. Straks mijn examen gesprek kwaliteitsverbetering en dan morgen de laatste twee praktijk examens.
Dan alleen nog keuzedeel HBO afronden.
Ik moet half maart alles inleveren en half april diplomeren.
Ondanks corona ruim drie maanden versneld dan.
Opleiding is goed te doen. Wel veel integrale opdrachten en praktijk examens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 12:05 



 
Profiel   

hoi!
ik ben afgelopen zomer afgestudeerd als verpleegkundige. in verband met kennis uitbreiding en kijken welke doelgroepen mij liggen binnen de ggz zou ik graag in contact komen met iemand die op dit moment werkzaam is op een HIC. zijn hier mensen waar ik een pb'tje aan zou mogen doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 21:06 



 
Profiel   

Je mag mij een pb doen

En in het nacht dienst topic zit ook nog een collega vpk die op een hic werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 18:43 



 
Profiel   

horsii schreef
Jahoor goed een baan te vinden. Ik doe mbo verpleegkunde bbl bij rijndam. Ziekenhuis revalidatie is dat. Erg leuk.
Nu bijna klaar. Straks mijn examen gesprek kwaliteitsverbetering en dan morgen de laatste twee praktijk examens.
Dan alleen nog keuzedeel HBO afronden.
Ik moet half maart alles inleveren en half april diplomeren.
Ondanks corona ruim drie maanden versneld dan.
Opleiding is goed te doen. Wel veel integrale opdrachten en praktijk examens.


Ik ben met exact dezelfde dingen bezig als jij, grappig
Maar ik moet nog wel mn praktijkexamens doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 15:20 



 
Profiel   

Ik kom dit topic even omhoog schoppen. Is er hier iemand met ervaring op de interne geneeskunde/nefrologie (binnen het ziekenhuis) met patiënten met (bij voorkeur) (chronisch) nierfalen en een vochtbeperking (wel een vereiste) die ik voor mijn GVO een paar vragen zou mogen stellen?
Ik ben momenteel met mijn laatste praktijkopdracht bezig en zoals het er nu naar uit ziet heb ik over 2,5e week mijn ''eindgesprek'' in de praktijk. En dan in mei hopelijk eindelijk écht afstuderen :z Het mocht even duren, na ziekte en in coronatijd... := Mag wel, zoals het er nu naar uit ziet, voorlopig blijven werken op de afdeling waar ik de afgelopen 1,5 jaar ook gewerkt heb dus daar ben ik wel heel blij mee Y)(^)

Verder eigenlijk nog mensen bezig hier? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 19:31 



 
Profiel   

Spannend joh
Ik moet mijn hbo-deel nog afronden (blijf hangen op een pecha kucha...) en dan mag ik ook mijn eindgesprek inplannen.
We gaan gelijk op.

Leuk dat je kan blijven werken, waar je nu werkt.
Maar dat is dan niet op interne begrijp ik?
Je mag toch GVO zelf invulling geven? ik heb het toen wel een beetje op mijn doelgroep aangepast zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 19:34 



 
Profiel   

Ooh maar dat schiet dan ook wel aardig op of niet? :D Hoop je ook in mei klaar te zijn?

Nou, ik werk normaal op de long(/cardio). Maar dat is inmiddels al weer 6 maanden non-stop de covid-afdeling. Als gevolg daarvan zitten we met de longpatienten bij de geriatrie/interne op de afdeling en de cardiopatienten zitten bij de neurologie op de afdeling. Maar de échte nierfalen patienten komen dan meestal weer niet bij ons op de interne afdeling maar gaan naar de interne/nefro.
Mijn GVO is dus gericht op een vochtbeperking. Heb daar een nieuwe vochtlijst voor gemaakt en dat ook gedeeld onder beide teams (long/cardio en geriatrie/interne - gezien ook de cardiologische relevantie) en heb daar recent ook wel wat uitvoering aangegeven bij bijv. een post-IC covid patiënt waarbij zowel acute nierfalen als cardiologische zaken een rol speelden. Maar ik ben een eerdere uitgewerkte casus aan het hergebruiken (nefrotisch syndroom/chronisch nierfalen) omdat ik de zin (en tijd) niet heb om dat verslag van 0 af aan helemaal opnieuw te schrijven. En heb ook wel echt op de interne/nefrologie stage gelopen maar dat is al weer zo lang geleden, toen zat ik nog in een andere fase van mijn opleiding en kan ik me de dingen die ik nu eigenlijk wil weten niet zo heel goed meer herinneren :') En kan me op zich nog wel goed herinneren wat ik in die casus uitgevoerd heb, en combineer dat in mijn verslag dus met zaken die ik recent heb uitgevoerd, want dat is meer dan wat ik bij de gemiddelde cardio patiënt heb uitgevoerd het afgelopen 1,5 jaar. Want met échte cardiologiepatiënten heb ik alleen afgelopen zomer een kleine 3 maanden mee te maken gehad aangezien ik in eerste instantie alleen op de longgeneeskunde kwam te werken. Eigenlijk was het ook het idee dat ik ging voor mobiliseren tijdens ziekenhuisopname bij COPD exacerbaties, maarja, die zien we nu ook niet heel veel meer want iedereen zit thuis :') En om me nu te focussen op ondervoeding bij post-IC covidpatiënten vind ik ook wat te ingewikkeld voor deze opdracht i.c.m. de hoeveelheid tijd die ik nog heb omdat daar zoveel meer omheen meespeelt. Ga nu waarschijnlijk al fiks over het max aantal woorden heen en het wordt qua tijd al krap... :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 20:16 



 
Profiel   

Pecha kucha moet je vooral niet te moeilijk over denken.
Dan komt het helemaal goed.

Ik heb versneld en gisteren hebben we gehoord dat we officieel geslaagd zijn.
As dinsdag diploma uitreiking. Samen met mijn zus en nog twee klasgenoten.
Zus en nog een klasgenoot werken ook bij mij(BBL) en wij kunnen alle drie niet blijven. Ja alleen 24 u flex, maar willen 32u blijven werken en vaste afdeling.
Ga de thuiszorg in.
Wil met de tijd het zh in of de gevangenis als verpleegkundige.
Maar hoop dit jaar eerst te verhuizen naar de andere kant van het land

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 20:19 



 
Profiel   

Blacky, ik reageer morgen even op je! Zit nu op m’n telefoon dus niet heel handig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 20:25 



 
Profiel   

Gefeliciteerd horsii! Wat fijn! :D Lijkt me wel bijzonder, dat samen met je zus kunnen doen. Wel zonde dat jullie niet kunnen blijven. Ik heb even snel teruggelezen, was dat nog bij de revalidatie? Of bij de NAH-groep?

Barbabientje schreef
Blacky, ik reageer morgen even op je! Zit nu op m’n telefoon dus niet heel handig!

Ah graag, dankje!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 20:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 33 van de 36 [ 892 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen