Vrouwen in de ict

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:50

De "oude" mensen zijn hier :P . Na de nieuwste collega (een omscholingsgenootje van YC) en ik, zit er een gat van zo'n 15-20 jaar met de rest van de collega's. De oudste van het team zijn voorbij de 60.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:52

Pabie, Data Science! Gaaf hoor, volgens mij wel aardig moeilijk :P Wij hebben hier ook een Data Science track, maar ik ben er niet geschikt voor denk ik haha.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:59

Ghostattack schreef:
Pabie, Data Science! Gaaf hoor, volgens mij wel aardig moeilijk :P Wij hebben hier ook een Data Science track, maar ik ben er niet geschikt voor denk ik haha.

Haha ik ben al bang.
Scheikunde ging me redelijk makkelijk af dus is nu wel echt aansporen, helaas echt pech gehad tijdens tentamens (ziek en familie omstandigheden tijdens 2 tentamen periodes..).
Maar ach ik wil dit graag dus ga gewoon knallen en dan ben ik over een jaartje of 3 gewoon data scientist lijkt me zo gaaf!

Gelukkig kan ik de uitdaging wel waarderen haha.

Echt software developer Ben ik dan denk ik weer wat minder geschikt voor haha.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:08

Pandameisje schreef:
even een hele andere vraag maar meer vrouwen die met ICT en fotografie bezig zijn. want valt mij op dat meer mensen die ik ken van ICT ook bezig zijn met fotografie ken er zo stuk of 9 nu of dat toeval is of niet ik weet het niet XD


Ik houd me hobbymatig ook bezig met fotograferen. Ben een vogelaar, dus ik ben vaak op pad met mijn camera om vogels te spotten.

Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:15

Ik baal een beetje. Via edX kun je makkelijk certificaten halen, werkte erg fijn vond ik. Je kon gewoon 'enroll' doen en de hele cursus volgen en op het eind een certificaat kopen als je dat wilde. Nu hebben ze sindskort het beleid aangepast en kun je wel de course inzien en de filmpjes kijken, maar geen assessments of oefeningen meer doen. Dat kan pas als je vooraf betaalt voor het certificaat -O-

Wat zijn nog andere goede platforms om certificaten te halen of courses te volgen?

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:29

Ik ben ook trouwens geïnteresseerd in fotografie, maar nog niet heel sterk mee bezig. Heb wel een spiegelreflex camera en maak foto's voor mijn vereniging die ik bewerk in Lightroom, maar helaas moet ik prioriteiten stellen met de drukte en komt het niet heel vaak van fotograferen

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:30

Ghostattack schreef:
Ik baal een beetje. Via edX kun je makkelijk certificaten halen, werkte erg fijn vond ik. Je kon gewoon 'enroll' doen en de hele cursus volgen en op het eind een certificaat kopen als je dat wilde. Nu hebben ze sindskort het beleid aangepast en kun je wel de course inzien en de filmpjes kijken, maar geen assessments of oefeningen meer doen. Dat kan pas als je vooraf betaalt voor het certificaat -O-

Wat zijn nog andere goede platforms om certificaten te halen of courses te volgen?

Ah zonde!!
Geen idee eigenlijk... Ik gebruikte ook altijd edX

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:31

Hier ook een hobbyfotograaf trouwens :')

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 12:43

en heb het weer bewezen internetkabels maken is niks voor mij

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:54

Iemand ervaring met Udemy courses?

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:37

Vandaag ook mijn eerste stagedag! Heb een erg leuk team om me heen :D

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 13:39

KirstenHorse schreef:
Vandaag ook mijn eerste stagedag! Heb een erg leuk team om me heen :D


leuk veel plezier :D

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:19

Veel plezier bij de stages KirstenHorse en Pandameisje! :)

Ik heb tijdens mijn studie wel hobbymatig wat met fotografie gedaan, maar nu al een hele tijd niet meer buiten zo nu en dan plaatjes van paard.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:43

Ghostattack schreef:
Iemand ervaring met Udemy courses?


Yes ik heb er een aantal gevolgd. Hoe goed ze zijn is héél sterk afhankelijk van degene waar je de cursus van volgt. Sommige zijn die 2 tientjes wel waard, maar bij sommigen kun je net zo goed een youtube tutorial opzoeken zegmaar.

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:53

Zijn er hier met veel ervaring met Vue.js die mij wat verder kunnen helpen en vragen kunnen beantwoorden? **\O/**

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:25

Sorry, werk met Angular :) Dus Vue-specifieke dingen kan ik je niet mee helpen.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:40

Rustig hier!

Hoe gaat het met de dames in de IT? Ik heb de afgelopen maanden een leuke opdracht gedaan bij een groot pensioenfonds, maar die loopt eind februari af. Vanaf maart dus weer in de beschikbaarheid en ik word nu alweer bestookt met eventuele nieuwe opdrachten :+ Binnenkort ook weer de welbekende gameavond bij ons, ook voor externen, dus mocht er iemand zin hebben in een avondje gamen, workshops, nerfgun battles etc.. :)) Let me know!

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:51

Leuk! Ik heb ook een leuke opdracht momenteel, een field service implementatie en redelijk in de buurt ook, dat is ook wel eens fijn. :) Ik ben voornamelijk functioneel aan het werk, maar wil me toch wat meer gaan verdiepen in JS om mijn kennis te verbreden.

Trouwens, nu ik jou hier zie posten valt er ineens een kwartje. Ik kreeg een deelnemerslijst van een schriktraining eind deze maand en zag een bekende naam staan, maar dat ben jij, toch? Wij hebben destijds mailcontact gehad over mijn werkgever en zijn ingedeeld in hetzelfde groepje. :P

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:54

Omg, dat valt me nu pas op! _O- Ik had de namen van mijn groepje niet zo uitgebreid doorgelezen, maar inderdaad.. Je hebt helemaal gelijk :D

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 18:44

Ik ben nu bezig met stage nu weer op helpdesk op de opleiding waar ik zit.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:00

Ik ben net met mijn computer science master begonnen *\o/*

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:11

Bij ons is het aantal dames op de afdeling verdubbeld. Heb sinds begin deze maand een stagiaire naast me zitten die ik aan het inwerken ben :')

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:07

MusicIsLife schreef:
Zijn er hier met veel ervaring met Vue.js die mij wat verder kunnen helpen en vragen kunnen beantwoorden? **\O/**


Ja, ik weet daar wel wat van.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:52

Is hier iemand met wie ik kan sparren over een vervolgstudie? :) Wat voor kandidaten de voorkeur krijgen bij een baan met betrekking tot data analytics, BI, data visualisatie etc.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:01

KirstenHorse, ik werk in die hoek en heb Medische Informatiekunde gedaan.. Dat zegt dus niet zo heel veel :P Een IT gerelateerde studie is vaak al een mooie stap in de goede richting, of dat nou Informatica is of bij wijze van Kunstmatige Intelligentie.

Hier mijn verhaal/video over mijn werk
https://www.sogeti.nl/nieuws/werken-bij ... n-met-data