Wat verdien jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:38

Ik zat altijd in de detailhandel, heel slecht en door crisis kon er ook nooit iets bij. Afgelopen 1,5 jaar van banen gewisseld en zo'n 40% omhoog gegaan.. Mag ook wel, anders werd het alleen best lastig..
Straks begin ik weer aan een nieuwe baan (hopelijk voorlopig de laatste :+ ) en ga ik van 40 naar 36 uur, dus netto iets achteruit. Maar 1-7 alweer CAO verhoging en dan kom ik voor 36 uur op hetzelfde als nu voor 40 uur. CAO welzijn schaal 7 ergens in het midden :)

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:29

Ik ben met mijn partner en familie open over loon en dat het soms krap is, maar verder hoeft niet de hele wereld dat te weten.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:56

Mijn man verdient uitstekend en ik verdiende vroeger het ene jaar heel veel en het andere jaar niets, totaal afhankelijk van de verkoop van pony's en paarden. Maar daar zaten soms wel lekkere klappers tussen. Kinderen hebben achteraf gezien altijd gratis kunnen rijden met alle kosten meegerekend. Maar mijn werkuren moest je niet rekenen want dan was het een normaal salaris.

Lolacabana

Berichten: 3359
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:58

Ik verdien nu € 14,45 per uur exclusief vakantiegeld, reiskosten en bonussen :)
Vorig jaar verdiende ik € 11,43 per uur exclusief, maar ik heb loonsverhoging gevraagd en gekregen per 1 januari *\o/*

linnnde

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:12

Ik ben 20, heb een bijbaantje bij een uitzendbedrijf in de horeca en verdien 9,07 per uur. Wat er per maand binnen komt is dus afhankelijk van hoeveel ik werk. gem. tussen de 300-700 euro

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:23

Ik ben voor mijn huidige baan onder mijn ww gezakt omdat het werk me zo aantrok. Inmiddels zitten we hier in een reorganisatie en daarbij is mijn functie al komen te vervallen (minder dan 2 jaar in dienst.. dus geen vast contract).

In mijn vrije tijd geef ik nog training, daar krijg ik een vergoeding voor. En ik kan bij die club zelf onbeperkt gratis sporten. (ipv 37,50 per maand).

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:02

Doet me denken aan vandeweek op Facebook, een kennis had iets gekocht en daarbij gezet hoeveel dat had gekost. Die kreeg gelijk een hele sh*tload commentaar over zich heen dat het echt niet nodig was even te laten zien dat ze veel geld had :+

Nu ik erover nadenk.. ik ben daar ook niet open over. Imo gaat het niemand wat aan gewoon :') degene die het wat aan gaat (mijn partner eigenlijk alleen) weet het precies maar de rest van de wereld nee.. Niet mee opgevoed ook. Ik heb ook nooit geweten wat mijn ouders precies verdiende. Nooit nieuwsgierig naar geweest ook. (Ik ben ook nooit wat tekort gekomen dat scheelt :D )

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:59

Ik snap de geheimzinnigheid niet zo goed. Zeker in een gezin niet. Kinderen hoeven niet exact te weten (nog) wat er binnen komt, maar ze weten steeds meer wat er allemaal uit gaat en waaraan. Juist om ze bewust te maken dat het leven duur is en vakantie etcetera luxe is die niet iedereen zich kan veroorloven. Ik wil niet dat mijn kinderen anderen gaan veroordelen wanneer iets wel of niet kan financieel gezien, maar ik wil ook graag begrip voor het feit dat 5x per jaar met het gezin naar de Efteling voor ons onbetaalbaar is

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:06

Ik ben programmeur in de financiële sector, 25 jaar en verdien 4350 bruto. We hebben hier ook winstuitkering en vakantiegeld.

EDIT: Dit is HBO / Universitair niveau.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 08-02-18 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:23

Ik zou persoonlijk ook niet zomaar mijn financiën op het internet kwakken hoor, vind dat op de een of andere manier toch een beetje eng := Maar in een gesprek zou ik er totaal geen moeite mee hebben overigens.

Maar hé, ik heb gewoon een weekendbaantje dus ik verdien sowieso al nagenoeg niks, dus daar ben ik dan wel erg open in. Ik ben 19 en werk voor 5,32 in de dierenverzorging. Het minimumloon dus. Ik werk in een normale maand 32 uur, reken maar uit hoe weinig dat is :') Maar ik vind het echt het leukste bijbaantje ooit, dus het maakt me echt niks uit hoeveel ik dan verdien (ik doe hiernaast een hbo opleiding, dus hopelijk wordt mijn loon wel beter hierna).

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:45

Bijna 24 jaar, bruto 13,- per uur, 32 uur per week. excl vakantietoeslag.

Ik ben MBO geschoold maar mijn baan heeft niks met mijn opleiding te maken, dus dat geeft geen richtlijn. Werk ook niet onder een CAO

Anoniem

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:49

Familie en vrienden enz zou ik het wel vertellen als ze het vragen. Niet zomaar aan elk willekeurig persoon, puur omdat het ze gewoon niet aangaat, wat is er nou belangrijk aan wat ik verdien? :+
Volgens mij weet alleen m'n vriend precies wat ik verdien...

Maar ik werk als recruiter in de ICT branche, en de bedragen die je dan af en toe per uur voorbij ziet komen... :wow:

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:15

Ik wordt af en toe wel jaloers van de bedragen die hier voorbij komen :+ . Maargoed daar werkt t verschil tussen Nederland en Duitsland ook goed mee.

Ik ben heel open over mn loon en over het feit dat dat 1 van de redenen is waarom ik bij mijn huidige baan wil stopen. Ik verdien bruto 1500 per maand voor 40 uur in de week en krijg ook mijn regelmatige overuren niet uitbetaald

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:54

Als fulltime student verdien ik in de winter alleen maar een hele hoge lening. :Y)
Straks in het seizoen sta ik weer in de snackbar voor zo'n 11 euro bruto per uur. :)

Lien_

Berichten: 2497
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:01

Het maakt mij niet zoveel uit, ik snap best dat mensen het niet van de daken willen schreeuwen maar ik denk dat het welnormaal is om er in een gezinssituatie open over te zijn. Mijn huidige inkomen is een standaard beurs voor PhDers, dus dat bedrag is algemeen bekend (hier althans) :) niet zoveel om geheimzinnig over te doen. Als promovendus in London krijg ik ietsje meer dan in de rest van het land, 16,5k per jaar belastingvrij. En dat is voor full time (dus ongeveer 60 uur per week aldus mijn begeleider }:0 ).

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:00

Bij collega's onderling zijn we heel vrij, kijken ook mee naar elkaars salarisstroken als iemand iets niet snapt oid. Komt waarschijnlijk omdat iedereen met dezelfde rang in dezelfde schaal valt (tenzij veel jaren ervaring). Op het werk geen geheim dus. Voor de rest hebben er mensen weinig mee te maken.

Joltsje

Berichten: 9036
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:18

Altijd lastig die salarissen. Ik ben er met vrienden soms wel open over. Maar soms ook niet.

Het boeit me opzich iet wat iemand verdient (werk op p&o dus van alle collega's weet ik t sowieso wel).

Toch zou ik het soms wel willen weten. Op zich zouden wij nu best een paard kunnen betalen, maar dan moeten we andere dingen laten. Anderen hebben een paard en dan denk ik. Hoe dan? Dan zou ik graag een kijkje in de keuken willen zodat ik dingen misshien ook anders aan kan pakken.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:29

Altijd interessant.

Ik ben op 1 nov begonnen met mijn eerste echte baan. Ik verdien 2377 bruto obv 36u. Ik werk in de zorgbranche, maar val niet onder de cao.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:35

Joltsje schreef:
Toch zou ik het soms wel willen weten. Op zich zouden wij nu best een paard kunnen betalen, maar dan moeten we andere dingen laten. Anderen hebben een paard en dan denk ik. Hoe dan? Dan zou ik graag een kijkje in de keuken willen zodat ik dingen misshien ook anders aan kan pakken.


Vond ik op mijn vorige stal ook altijd frappant; mensen op een uitkeringkje met meerdere paarden. Stond ik dan met m'n HBO diploma en degelijk betalende vaste baan. Alles wat een beetje fatsoenlijke prijs had voor degelijk materiaal vonden ze dan wel altijd duur, maar zodra er iets met bling kon dat hadden ze de hele collectie.

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:37

Ik ben net geswitcht van werkgever, maar ook de branche. MBO diploma (die totaal niet in lijn ligt met wat ik nu doe :+ ) en dus 0,0000 ervaring in deze branche (recruitment). Alles is nieuw dus nog. Werk 36 uur en verdien 2300 euro bruto. Ik begin volgende maand met een opleiding en als ik die haal wordt het verhoogd naar 2500 euro bruto.

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:48

Hoppit schreef:
Joltsje schreef:
Toch zou ik het soms wel willen weten. Op zich zouden wij nu best een paard kunnen betalen, maar dan moeten we andere dingen laten. Anderen hebben een paard en dan denk ik. Hoe dan? Dan zou ik graag een kijkje in de keuken willen zodat ik dingen misshien ook anders aan kan pakken.


Vond ik op mijn vorige stal ook altijd frappant; mensen op een uitkeringkje met meerdere paarden. Stond ik dan met m'n HBO diploma en degelijk betalende vaste baan. Alles wat een beetje fatsoenlijke prijs had voor degelijk materiaal vonden ze dan wel altijd duur, maar zodra er iets met bling kon dat hadden ze de hele collectie.


Niet zo gek... Hoe lager het inkomen hoe hoger de toeslagen. En dat tikt soms dusdanig aan dat werken echt niet loont.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:50

Hoppit schreef:
Joltsje schreef:
Toch zou ik het soms wel willen weten. Op zich zouden wij nu best een paard kunnen betalen, maar dan moeten we andere dingen laten. Anderen hebben een paard en dan denk ik. Hoe dan? Dan zou ik graag een kijkje in de keuken willen zodat ik dingen misshien ook anders aan kan pakken.


Vond ik op mijn vorige stal ook altijd frappant; mensen op een uitkeringkje met meerdere paarden. Stond ik dan met m'n HBO diploma en degelijk betalende vaste baan. Alles wat een beetje fatsoenlijke prijs had voor degelijk materiaal vonden ze dan wel altijd duur, maar zodra er iets met bling kon dat hadden ze de hele collectie.


Dit _O-
Ik verdien op zich prima, mijn man ook. Toch allerlei afwegingen gemaakt wat betreft het kopen van een paard.
En dan zie ik zoveel mensen die paarden houden met idd een uitkering of waarbij alleen hij of zij werkt in een functie waarvan je weet dat het minder salaris oplevert. Dan denk ik 'hoe dan?'

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:58

Ik was jarenlang zo‘n ‚hoe dan‘ :D
Tussen mijn 20e-30e verdiende ik rond minimum loon. Ik kreeg geen vergoedingen ivm particuliere huur en voor zorgtoeslag zat ik net te hoog.
Het hoe zat hem in: geen auto, een 1 kamer studio in een bar slechte wijk met veel criminaliteit, alleen kleding kopen als er ergens letterlijk een gat in zit, enkel naar seizoen eten en niet op vakantie.
Maar wel een paard :J
Een uur naar stal fietsen door weer en wind voor een doe het zelf stal en vaak pas savonds om 12 uur snachts weer thuis omdat de bak pas na 22:30 vrij was.
Geen spijt van gehad :)

Ik zit er nu inmiddels beter bij maar dat is niet een euro land en niet vergelijkbaar.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:21

Tja, dat is ook zo. Iedereen maakt zijn eigen keuzes en stelt prioriteiten aan wonen, eten, kleding etc. Kan ik niet over oordelen. Ik had alleen wel eens als argument om een paard te kopen dat als mensen met een stuk minder inkomen dan wij 3 paarden konden onderhouden, dat wij dat toch ook met 1 paard zouden kunnen.. :D :+
En dat is gelukkig ook zo.
Hoewel, ik moet een nieuw zadel.. >;)

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:37

Ik merk ook vaak dat mensen het niet willen vertellen? Hoezo niet dan?
Ik ben 24 en studeer (WO), heb een bijbaantje waar ik +/-€9,50 verdien. Meestal zit ik tussen de 300/700 hangt er van af hoeveel uur ik werk. Vakantiegeld komt daar nog boven op.
Ik kan er mn paard van houden en dat is het belangrijkste voor me :D