Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat moet ik doen...

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ongeveer 4 maanden geleden ben ik gestart bij een nieuw bedrijf. Ik heb het hier enorm naar mijn zin. De arbeidsomstandigheden zijn perfect. Ook houd mijn baas rekening ermee dat ik een paard heb. Ideaal dus. Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk, echt. Ik geniet ervan. Maar nu..

Bij mijn sollicitatie is aan bod gekomen dat ik heel graag door wil groeien. Dit kon volgens mijn baas... nu was een een leuke vacature vrij intern. Dus uitteraard heb ik mijn manager een mail gestuurd ( zij gaat hierover). Ik heb deze mail een halve week geleden gestuurd. Maar hier nog geen reactie op ontvangen.

Eigenlijk zit ik er wel op te wachten. Ik wil heel graag deze functie. Over ongeveer 2 weken heb ik ook hiervoor mijn diploma als het goed is :) nou vraag ik mij af wat ik moet doen. Moet ik nou afwachten, erover beginnen?

Misschien vinden ze mij wel te jong dacht ik ook. Ik ben 20 en het gaat om een manager functie. Maar dan denk ik: ze hebben dit wel beloofd bij mijn sollicitatie.

Dus: wat denken jullie? Zou ik hiervoor te jong zijn? Werk al 6 jaar in deze sector. En ik dacht nog, misschien moet ik na mijn examen wel wat anders gaan zoeken. Maar dit wil ik eigenlijk niet. Ik wil groeien bij dit bedrijf...

Ook ben ik best verlegen, hier probeer ik al aan te werken, aangezien aanspraak genoeg is in mijn werk. Ik ben jong, maar wel fanatiek. Heb ambitie en doe alles voor deze functie. Wil ook niet drammerig overkomen naar mijn manager toe. Werk hier nogmaar vier maanden (eind september).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:06 



 
Profiel   

Ik zou het even afwachten.. een halve week is 3enhalve dag, toen was het weekend, oftewel nu weer de 2e werkdag. Ze zullen vast meer te doen hebben en meer sollicitaties binnenkrijgen voor die vacature.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:09 



 
Profiel   

Misschien nog even een paar dagen laten rusten en dan een keer over beginnen? Gewoon op de werkvloer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:11 



 
Profiel   

Ojaa dat is ook zo :p nou ben ik van mezelf heel erg onzeker. Heb helemaal geen reactie gehad. Misschien dat ik vrijdag zeg, heb namelijk 2 dagen vrij zo, of ze mijn mail nog heeft gelezen :). Ik ben gewoon bang dat ze een ander aannemen en ik wil deze functie gewoon heel graag! Okal ben ik jong. En ik wil het gewoon haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:13 



 
Profiel   

Deze vraag past beter op [STW] School, studie en werk, ik zal het topic verplaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:13 



 
Profiel   

Ze hebben je niet díe functie beloofd, let daar wel op. Het is ook niet de bedoeling dat je ze gaat opjagen. Ze gunnen je heus je positieverbetering als je goed je best doet, alleen komt het misschien niet nu. Uiteraard zoeken ze de beste kandidaat voor deze functie en als jij dat op dit moment nog niet bent, komt dat heus wel een keer goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:15 



 
Profiel   

Als je zo onzeker bent dat je 3 dagen na solliciteren je al zo druk maakt dat je er een topic over opent op bokt denk ik niet dat jij nu klaar bent voor een managementfunctie.
En idd, deze functie is niet wat jou beloofd is. Ga eerst wat jaren ervaring opdoen, leer het bedrijf kennen, maar ontwikkel vooral jezelf en ga dan kijken waar er groei mogelijk is

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:19 



 
Profiel   

Wat trekt je zo aan in deze functie? Past het bij de vaardigheden die je nu al hebt of gaat het om kwaliteiten die je zou willen ontwikkelen?
Want stel dat ze jou niet deze baan bieden, kun je wel met hen overleggen of er andere mogelijkheden zijn om je verder te ontwikkelen, ervaring op te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:20 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reactie’s. Waarom ik er een topic voor open: deze functie moet op korte termijn vervult worden: voor 1 maart. Ik kan idd ook duidelijk maken dat ik heel graag wil groeien. Moet wel het bedrijf leren kennen, maar denk dat ik dat na 4 maanden al heb gedaan eigenlijk. Ik bem gewoon heel enthousiast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:22 



 
Profiel   

Inderdaad niet te hoge verwachtingen hebben ts. Misschien is er wel iemand die er nu 3 jaar werkt en het ook graag wil en die nu de functie krijgt. Dat betekend niet dat ze jou niet willen hebben.

Je werkt er nog maar net. Dus verwacht nog niet te veel. Maar niet proberen is nog slechter. Je laat zo goed zien dat je ambitieus bent.

Loop vrijdag of volgende week indd even bij haar binnen. En dan niet van 'heb je mijn mail gezien'. Maar meer van ik heb gesolliciteerd en ik wou nogmaals benadrukken dat ik echt geinteresseerd ben!

Verder misschien aan je onzekerheid werken als je een leidinggevende functie wilt? Dan moet je soms ook hard optreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:23 



 
Profiel   

Dat is een goede! En ja ik werk er nog maar net. En had ook niet verwacht dat die functie nu al zou vrijkomen. Maar omdat dat zo is dacht ik: nu moet ik echt mijn kans pakken! En idd mag ik wel wat harder optreden.. misschien dat ik vrijdag wel even binnenloop. Wij werken 24/7 dus weekend maakt niks uit voor ons bedrijf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:28 



 
Profiel   

Je werkt er nog maar 4 maanden. Dat lijkt lang maar is het niet ;)

Aan de ene kant is het mooi om te zien dat je ambitie hebt maar aan de andere kant moet je ook opasseb dat je niet begint door te drammen.
Ze hebben gezegd dat er kans is op doorgroeien maar dat wil niet zeggen dat je elke 3 maanden promotie kan maken.

Sowieso kan je altijd eens vragen of ze je mail heeft ontvangen maar als het antwoord op je sollicitatie negatief is, vraag waarom en ga er mee aan de slag i.p.v. zoals je hier zegt een andere job te zoeken want ze maken niet waar wat ze beloven.

Wie weet is er iemand anders binnen of buiten het bedrijf die net wat meer ervaring heeft of net een iets juiste ingzsteldheid voor die functie. Til er noet te zwaar aan en geniet van je fijne werkplek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:33 



 
Profiel   

Dankjewel! Goede advies, ik wil ook niet drammerig overkomen! Tis idd dat ik er nog kort werk denk ik... okal moet ik nu niet gaan speculeren. Ik zal er eind van de week is naar vragen. Of ze mijn mail al heeft ontvangen. En misschien is het ook een idee om over mijn huidige functie feedback te vragen. En hiermee aan de slag te gaan. Dankjewel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 21:09 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe het in jouw branche is, maar hier heb je toch wel een behoorlijk aantal jaren ervaring nodig wil je in aanmerking komen voor een management functie. Misschien is dat nij jou anders. En doorgroeien betekent niet direct een managementsfunctie. Je kunt ook horizontaal groeien ipv verticaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-18 20:06 



 
Profiel   

20, onzeker, net begonnen en dan een managementfunctie??? Misschien kun je het maar je legt wel een gigantische druk op jezelf op die leeftijd. Je huidige functie bevalt blijkbaar ook goed dus misschien het eens aanzien. Ga managementcursussen volgen, groei, leer en dan kom je vanzelf op de juiste plek terecht. Management betekend vooral leiding geven en of je daar aan toe bent??

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-18 20:16 



 
Profiel   

Ik heb er mijn diploma voor :) dat is het niet, mijn baas heeft me beloofd door te groeien bij mijn sollicitatie. Maar wist niet dat binnen zo kort de functie beschikbaar kwam. Wat ik nu doe is trouwens ook prima :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-18 17:27 



 
Profiel   

Inmiddels is het 5 maart, dus 1 maart is verstreken.
Heb je nog wat gehoord?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 11:22 



 
Profiel   

Nee niks meer gehoord... ik ben inmiddels heel druk met mijn huidige functie. Dus probeer dan ook mij hierop volledig in te zetten en hard te werken! Ik geniet er vollop van :) misschien bij mijn contract verlenging :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 16:40 



 
Profiel   

Ik denk dat het voor het bedrijf zeker een aanwinst is dat je zo enthousiast bent. Echter; bij veel bedrijven betekend "kans om door de groeien" een meerjarenplan niet dat je na een paar maanden al een management functie kunt gaan bekleden. Dat je een diploma hebt zegt tegenwoordig lang niet meer alles: het gaat vooral om ervaring en dat heb je juist nog niet zo veel :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 16:46 



 
Profiel   

Sidney1833 schreef
Ik heb er mijn diploma voor :) dat is het niet, mijn baas heeft me beloofd door te groeien bij mijn sollicitatie. Maar wist niet dat binnen zo kort de functie beschikbaar kwam. Wat ik nu doe is trouwens ook prima :)


Je hebt net je diploma gehaald, dus je hebt theoretische kennis. Nu moet je eerst eens praktijkervaring opdoen, zeker als je nog zo jong bent en intern wilt doorstromen naar een managementfunctie.
Wat houdt de functie precies in? Aan hoeveel mensen moet je leidinggeven? Waar ben je verantwoordelijk voor? Heb je financiële verantwoordelijkheid? Aan wie moet je verantwoording afleggen? Hoe groot is het bedrijf?
Misschien zijn er nog wel meer interne sollicitanten? Die dezelfde opleiding hebben, maar meer ervaring?

PS: een hond heeft een baas ;), als aankomend manager zou ik spreken over mijn leidinggevende/manager :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 20:45 



 
Profiel   

Inmiddels ben ik gewoon blij met de functie die ik nu heb. Een goede baas, die eerlijk is in mijn sector is ook niet altijd te vinden. Zelf vind ik het nu wel prima. Mijn inzet tonen is het belangrijks:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 14:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen