Eind examens 2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:26

Ik heb vandaag nederlands gehad (zit om tl trouwens)
Zat 1 opgave bij die heel raar gesteld was. Uiteindelijk heb ik hem toch goed *\o/*

Morgen wiskunde, waar ik vreselijk slecht in ben. Ben benieuwd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:38

Mag ik me hier ook melden?

Ik zit nu in 6V en heb vandaag m’n eerste examen gehad, wiskunde a. Ben daar geen ster ik (m’n gemiddelde was ooit een 2, oeps) dus heb keihard geleerd (lees 12 a 13 uur per dag). Was nogal nerveus maar het ging zo onwijs goed, volgens mij heb ik oprecht de beste toets tot nu toe gemaakt :o. Hoop dus op een goed cijfer! Had ook alles af, ik begon aan de laatste vraag met nog een half uur over dus heb die op m’n gemakje gemaakt, hopelijk heb ik daar dan ook alle punten voor haha! De antwoorden ga ik niet bekijken, enerzijds durf ik dat niet en anderzijds wil ik gewoon vertrouwen op de correctoren, die weten wel wat ze doen. Morgen GS en Frans dus ik ga nu weer even blokken in de bieb.

Hoe ging het bij jullie? Ik las al wat veelbelovende posts :D.

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:46

Ik heb vanmiddag natuurkunde gehad. Voor mij wel m'n moeilijkste vak, dus ik had veel geoefend. Ik dacht ook dat het tijdens het examen wel goed ging. Maar nu ik een beetje aan het nakijken ben, valt het echt tegen -O-

Skinfaxi

Berichten: 245
Geregistreerd: 11-05-14
Woonplaats: Aan de Rijn

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:48

Ik had net vwo wiskunde B, vonden jullie hem ook zo meevallen? Bijna geen meetkunde wat mooi is want daar ben ik erg slecht in :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:00

MillyH schreef:
Ik heb vandaag nederlands gehad (zit om tl trouwens)
Zat 1 opgave bij die heel raar gesteld was. Uiteindelijk heb ik hem toch goed *\o/*

Morgen wiskunde, waar ik vreselijk slecht in ben. Ben benieuwd..

Die vraag die raar gesteld was, ging dat over een woordgroep ofzo van iets? Dat snapte ik echt niet?

Hier ging het volgens mij wel redelijk! Heb even antwoorden opgezocht en heb best veel goed.
Morgen wiskunde, dat is wat spannender.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:00

Skinfaxi schreef:
Ik had net vwo wiskunde B, vonden jullie hem ook zo meevallen? Bijna geen meetkunde wat mooi is want daar ben ik erg slecht in :+

Veel vriendinnen van mij hebben ook wiskunde B en vrijwel iedereen zei dat ze hem goed te doen vonden en idd verrast waren over het kleine aantal meetkunde vragen!

Boras
Berichten: 9955
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:17

Heeeeel lang geleden dat ik eindexamen deed. Ik wil jullie alleen maar even heel veel succes wensen! *\o/*

TessaxQuincy

Berichten: 1040
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:21

Ik had vandaag Nederlands examen TL! Voor mijn gevoel ging het wel goed, maar ik vond 1 vraag raar gesteld van de samenvattingsopdracht en 1 vraag snapte ik niet met de woordgroep want zoiets hadden wij nooit gehad in de les. :D Morgen wiskunde waar ik heel slecht in ben en helemaal niet snap, ook al leer ik heel veel. :(

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:33

Anoniem schreef:
Skinfaxi schreef:
Ik had net vwo wiskunde B, vonden jullie hem ook zo meevallen? Bijna geen meetkunde wat mooi is want daar ben ik erg slecht in :+

Veel vriendinnen van mij hebben ook wiskunde B en vrijwel iedereen zei dat ze hem goed te doen vonden en idd verrast waren over het kleine aantal meetkunde vragen!


Dat vond ik ook idd! Heb net mezelf ff nagekeken en als ik het zo uitreken heb ik met een n-therm van 1 een 8,8!
Ik denk dat het makkelijke er ook mee te maken heeft dat de pilots van vorige twee jaren zo ontzettend moeilijk waren (n-therm van 2,4 en 1,9). Dit valt dan ontzettend mee als je eerst die andere heb geoefent.

Anoniem

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:46

Jeetje wat goed zeg! Top. Bij ons (wis a) was het ook niet al te moeilijk, ik denk dat dit een combinatie is van een veel te moeilijk examen vorig jaar (n term van 2,7) en volledig nieuwe stof (kansen zijn er helemaal uitgehaald en vervangen door e, ln en differentiëren, dat soort dingen). Wel fijn voor ons, haha.

Vond het alleen wel raar dat je bij de sinusoïde je antwoord moest toelichten. Wat valt er nou nog meer te zeggen over de evenwichtsstand en de amplitude :').

Wyb_ster

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:53

Hahaha echt hè Pernilla! Verder ging t hier ook goed :-) Op naar morgen, daar knijp ik hem wel een beetje voor, geschiedenis...

nienke555

Berichten: 4925
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:58

Ook bij mij viel wiskunde A mee :D Heb uitgerekend dat ik ongeveer een 6,5 heb. Zou heel mooi zijn, heb normaal rond de 5 :)

En morgen geschiedenis inderdaad... Niet leuk :')

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:14

Ik heb vandaag natuurkunde gehad en vond hem echt heel lastig! Ook vond ik hem aan de lange kant. Ik heb hem met extra tijd niet helemaal af kunnen krijgen helaas.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:24

Ik meld me bij deze ook nog. Ik doe eindexamen VMBO-T :)

Ik heb vorig jaar examen gedaan in rekenen, wiskunde, NL, ENG, tekenen, en ML. Dit jaar hoef ik alleen nog maar natuurkunde en bio...

Natuurkunde is nog maar de vraag of ik het ga redden. Mag me nog één 5 veroorloven....

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:32

Ik heb net even snel naar de antwoorden van wiskunde A zitten kijken maar heb toch meer fout gedaan dan ik dacht :o. Een aantal keer wel het goede uiteindelijke antwoord, maar niet de manier van uitrekenen die bij de uitwerkingen staat. Ik weet niet meer precies hoe ik alles gedaan en opgeschreven heb maar hoop toch echt dat er wel een 6'je voor me uitkomt.

Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:53

Mag ik me ook melden? :)
Morgen heb ik mijn eerste examen, Engels. Denk dat het wel goed gaat komen maar alsnog super spannend!
Hoe ging het bij jullie vandaag?

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:23

Ik heb morgen gs en en!

Ik ben heel benieuwd.....

Wat voor eten nemen jullie mee?

lies_sparkle

Berichten: 6131
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:59

emma_evg schreef:
Anoniem schreef:
Veel vriendinnen van mij hebben ook wiskunde B en vrijwel iedereen zei dat ze hem goed te doen vonden en idd verrast waren over het kleine aantal meetkunde vragen!


Dat vond ik ook idd! Heb net mezelf ff nagekeken en als ik het zo uitreken heb ik met een n-therm van 1 een 8,8!
Ik denk dat het makkelijke er ook mee te maken heeft dat de pilots van vorige twee jaren zo ontzettend moeilijk waren (n-therm van 2,4 en 1,9). Dit valt dan ontzettend mee als je eerst die andere heb geoefent.


Ik heb ongeveer 67 van de 73 punten, ik vond hem ook erg meevallen!
Ik vraag me wel af of het correctiemodel bij antwoord 4 niet een uitwerking mist.
Ik heb hier namelijk f(x) geïntegreerd met behulp van partiële integratie en het zo bewezen maar in het correctiemodel doen ze t alleen andersom :+

lies_sparkle

Berichten: 6131
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:59

Iris965 schreef:
Ik heb morgen gs en en!

Ik ben heel benieuwd.....

Wat voor eten nemen jullie mee?


Niks :+ ik eet normaal ook niet elke 3 uur dus ik kan best even zonder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:21

Ik heb vandaag een kitkat meegenomen maar niet gegeten. Neem het toch maar mee want ik ontbijt vrijwel nooit omdat ik 's ochtends geen hap door mijn keel kan krijgen. Als ik dan tegen de middag aan ineens honger krijg tijdens mijn examen heb ik in ieder geval iets om te voorkomen dat mijn buik ongewenste geluiden gaat maken :').

Hebben er al meer mensen vwo wis a nagekeken en hoe ging het? Wil het zo graag doen maar ik kan niet met mezelf leven als blijkt dat ik het helemaal niet zo goed heb gedaan als ik dacht :=.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:29

liespower94 schreef:
Ik heb ongeveer 67 van de 73 punten, ik vond hem ook erg meevallen!
Ik vraag me wel af of het correctiemodel bij antwoord 4 niet een uitwerking mist.
Ik heb hier namelijk f(x) geïntegreerd met behulp van partiële integratie en het zo bewezen maar in het correctiemodel doen ze t alleen andersom :+


Jeetje wat goed!
Ik heb een beetje hetzelfde bij opdracht 2, die heb ik ook op een totaal andere manier gedaan maar ik kwam wel goed uit. Heb nu maar 1 punt daarvoor gerekend, heb dan 63 vd 73 punten, maar als het gewoon goed is wat ik heb gedaan heb ik er dus 66.

Morgen lekker niets, dan engels, scheikunde en nederlands. Heel chill weekje voor mij, voor talen doe ik ongeveer niets en scheikunde ben ik goed in.

deksel

Berichten: 3792
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:02

Iris965 schreef:
Ik heb morgen gs en en!

Ik ben heel benieuwd.....

Wat voor eten nemen jullie mee?

Flesje water en wat brood en een appel. Ga dat niet tijdens mn examens eten hoor, erger me dood aan eetgeluiden dus hopelijk gaat niemand storend zitten eten.

Whisky00

Berichten: 92
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:13

Anoniem schreef:
Ik heb vandaag een kitkat meegenomen maar niet gegeten. Neem het toch maar mee want ik ontbijt vrijwel nooit omdat ik 's ochtends geen hap door mijn keel kan krijgen. Als ik dan tegen de middag aan ineens honger krijg tijdens mijn examen heb ik in ieder geval iets om te voorkomen dat mijn buik ongewenste geluiden gaat maken :').

Hebben er al meer mensen vwo wis a nagekeken en hoe ging het? Wil het zo graag doen maar ik kan niet met mezelf leven als blijkt dat ik het helemaal niet zo goed heb gedaan als ik dacht :=.


Ik heb het nagekeken want ik had er een goed gevoel over en dat klopte wel. Maar ik twijfelde inderdaad ook want ik wilde mijn goede gevoel niet verpesten. :D

Myrthe64
Berichten: 1014
Geregistreerd: 25-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:20

Wat betreft eten: ik had vandaag een snelle jelle mee en een flesje water. Uiteindelijk heb ik niet gegeten tijdens de toets, maar ik denk wel dat iets als een snelle jelle makkelijk is om mee te nemen. Als je van tevoren de verpakking openmaakt, kraakt de verpakking amper en ook het eten kraakt niet, dus je stoort anderen er niet veel mee.

Anoniem schreef:
Hebben er al meer mensen vwo wis a nagekeken en hoe ging het? Wil het zo graag doen maar ik kan niet met mezelf leven als blijkt dat ik het helemaal niet zo goed heb gedaan als ik dacht :=.


Ik heb het meteen om 17:00 nagekeken :P Ik kwam uit op 61 punten van de 78 en had de laatste vraag nog niet meegerekend, want het antwoordmodel was daar zo raar! Telkens was het voorschrift "de juiste ... gekozen", zonder dat ze zeiden wat de juiste dan was haha. Maar misschien krijg ik daar nog wat punten bij.

Ik vond wiskunde a vwo ook erg meevallen eigenlijk, denk dat het een lage n-term wordt, want ik hoor van veel mensen dat ze het niet heel lastig vonden. Al hoop ik op een hoge n-term natuurlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:32

Okee ik heb het toch maar gedaan en kwam met n=1 uit rond een 8.4 voor wiskunde *\o/*! Dus in ieder geval een voldoende. En ik kwam er achter dat ik een vraag niet heb gemaakt. Zag 'm ineens staan en herkende het antwoord niet, wat blijkt, ik heb die hele vraag gewoon niet gezien :'). Dom dom dom!