Eind examens 2018

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TessaxQuincy

Berichten: 1044
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:54

MillyH schreef:
TessaxQuincy schreef:
Ik ook Wisk TL, ik vond het ook moeilijk, eerste opdrachten gingen nog wel maar daarna :n . Ik ben sowieso al niet goed in wiskunde. Maar we hopen op het beste! :)


De eerste opdrachten gingen inderdaad wel erg goed, maar daarna begon het pas :+
We hopen maar op het beste


Ik vond dat met die Kubussen heel moeilijk, en dat met die frietdingen ook. :')

xpattystagor

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:55

Havo geschiedenis en havo engels gehad! ik vond geschiedenis tegenvallen, maar tijdens het nakijken viel het gelukkig allemaal mee. Nu wachten op engels, daar heb ik al mijn antwoorden (is makkelijk door al die meerkeuzevragen ed) overgenomen op een kladblaadje, dus kan daar in principe bijna al mijn punten al checken. Wel echt vet zenuwachtig! Engels moet mijn compensatie oa zijn dus hoop echt op minimaal een 7,0...

Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:58

Wij mochten helaas geen blaadjes meenemen uit de examenzaal... Ik weet mijn antwoorden nog redelijk maar of ik ze alle 42 nog weet :+
Ik twijfel sowieso heel erg of ik zal nakijken, hoe denken jullie daar over?

lies_sparkle

Berichten: 6136
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:05

Juliette schreef:
Wij mochten helaas geen blaadjes meenemen uit de examenzaal... Ik weet mijn antwoorden nog redelijk maar of ik ze alle 42 nog weet :+
Ik twijfel sowieso heel erg of ik zal nakijken, hoe denken jullie daar over?


Ik heb wiskunde wel nagekeken omdat er naar mijn idee een fout in zat :+
Er mist ook naar mijn idee een correctie dus ik ben blij dat ik die gecheckt heb.
Engels van morgen ga ik niet nakijken :)

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:13

Juliette schreef:
Wij mochten helaas geen blaadjes meenemen uit de examenzaal... Ik weet mijn antwoorden nog redelijk maar of ik ze alle 42 nog weet :+
Ik twijfel sowieso heel erg of ik zal nakijken, hoe denken jullie daar over?


Wij mogen als de langwerkerstijd is afgelopen onze kladblaadjes met eventueel antwoorden gewoon meenemen.. Best fijn bij een taalvak, kan je meteen nakijken.

Myrthe64
Berichten: 1014
Geregistreerd: 25-07-12

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:17

Poeh, ik had geschiedenis en Frans vwo, maar vond ze allebei erg pittig! Geschiedenis was vaak gewoon heel vaag en dubbelzinnig.. En ook lang trouwens. Heb er niet zo'n goed gevoel over, terwijl ik wel goed had geleerd. :x In Frans ben ik normaal wel goed, maar ik vond het ook een hele lange toets en de teksten waren inhoudelijk ingewikkeld. Ik had 'm maar net af.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:26

Ik ga me hier ook melden :D
Ik begin aan mijn eindexamens (als alles goed gaat) op 11 juni. (België) en eindig 2 weken later. Ik zit dus in mijn laatste jaar Humane Wetenschappen. Ben ook al ingeschreven voor mijn volgende opleiding, International Journalism op de hogeschool in Mechelen.
Jammer genoeg sukkel ik al 2 maanden enorm met mijn gezondheid, en zit voorlopig thuis. De afgelopen weken ging in halve dagen of 2 dagen per week. Moet de opties met mijn leerkrachten nog bespreken, want ik heb natuurlijk veel in te halen én veel leerstof gemist maar loop wel enorm te stressen. Ook thuis iets doen is niet echt een optie vanwege morfine pijnstillers.

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:31

Lauriannnn schreef:
Ik net gs havo. Ik vond hem mee vallen paar pittige vragen en (gelukkig) weinig kenmerkende aspecten. Ik ga het niet nakijken geeft voor mij alleen maar stress haha


Huh weinig kenmerkende aspecten? Ik vond het juist veel. Normaal zijn er ongeveer 4 KA en nu iets van 7 KA.

Ik heb net engels nagekeken. Ik heb ssw 27 punten, kan nog iets meer worden. Dus dan hen ik tussen de 5.2 en de 7.2, ligt aan de N-term. Als de N-term hoger is dan 0.3 heb ik een voldoende. :p

deksel

Berichten: 3812
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:55

Doedatje schreef:
Lauriannnn schreef:
Ik net gs havo. Ik vond hem mee vallen paar pittige vragen en (gelukkig) weinig kenmerkende aspecten. Ik ga het niet nakijken geeft voor mij alleen maar stress haha


Huh weinig kenmerkende aspecten? Ik vond het juist veel. Normaal zijn er ongeveer 4 KA en nu iets van 7 KA.

Ik heb net engels nagekeken. Ik heb ssw 27 punten, kan nog iets meer worden. Dus dan hen ik tussen de 5.2 en de 7.2, ligt aan de N-term. Als de N-term hoger is dan 0.3 heb ik een voldoende. :p


Hoe werkt die N-quote uberhaupt :')

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:06

Hier vandaag ( havo ) geschiedenis gehad. Ging wel ok, een aantal vragen twijfelde ik over ( oa die vraag waarom de lijn tussen GB en Indonesie goed was voor het modern imperialisme ofzo? >;) )

Engels ging bij mij goed, ik zit rond de 8, ligt aan de normering. Vond daar alleen de tekst over water en over die advocaat wat lastig :)

RomeeBalm

Berichten: 131
Geregistreerd: 19-10-14
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:11

Ik meld mij ook even! :D

Vwo examen met de pakketen NG en NT en als extra vak economie. Wiskunde vond ik goed te doen, al vond ik het juist jammer dat er weinig meetkunde in zat.

Zijn er meer mensen die opzien tegen Scheikunde? :o

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:12

deksel schreef:
Hoe werkt die N-quote uberhaupt :')


Bij toetsen op school heb je normaalgezien een N-term van 1. Dus je krijgt altijd 1 punt op je cijfer.
Bij de eindexamens wordt deze term gekozen op basis van hoe goed of slecht de toets landelijk gemiddeld is gemaakt. Als de toets erg goed is gemaakt is de term meestal 0 tot 1, en als hij slecht is gemaakt meestal tussen 1 en 2.

@Romee ja ik kijk ook tegen scheikunde op :(

deksel

Berichten: 3812
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:42

Lynnepinny schreef:
deksel schreef:
Hoe werkt die N-quote uberhaupt :')


Bij toetsen op school heb je normaalgezien een N-term van 1. Dus je krijgt altijd 1 punt op je cijfer.
Bij de eindexamens wordt deze term gekozen op basis van hoe goed of slecht de toets landelijk gemiddeld is gemaakt. Als de toets erg goed is gemaakt is de term meestal 0 tot 1, en als hij slecht is gemaakt meestal tussen 1 en 2.

OOooHH ja, ik weet het alweer!

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:59

Ik heb vandaag Havo Engels gehad. Vond m eigenlijk wel tegen vallen. Veel lange en moeilijke teksten. Daarnaast had ik ook een beetje tijd te kort. Ik heb m'n cijfer al uit kunnen rekenen en ik heb tussen de 5,0 en de 7,0. Afhankelijk van de N-term.

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:26

Het vwo geschiedenis examen was blijkbaar meme-waardig :') :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:29

Hahahah die bonusvraag is idd geweldig, delen uit het Frans examen gemengd met delen uit het GS examen.

Ik ga denk ik zo Frans bekijken :=. Als ik dat durf!

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:34

Ik durf geschiedenis echt niet te kijken, heb waarschijnlijk al die KA's fout := maar engels morgen ga ik wel nakijken, daar ben ik best goed in dus hoop wel op een 8.

Anoniem

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:37

Ai dikke prank Frans kan pas donderdag worden nagekeken haha

Nee GS durf ik ook niet hoor, vaak is het net het ene woordje dat je antwoord goed of fout maakt dus dat kun je zelf bijna niet nakijken... Laat ik liever aan de correctors over :o.

Kimmie25501

Berichten: 7584
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:40

Vandaag geschiedenis en Frans gehad (vwo). Geschiedenis vond ik ook erg moeilijk. Onze docent had gezegd dat we de titels van de ka’s beter niet moesten leren, omdat daar weinig Vrageb over zouden komen. Fijn... Verder vond ik Frans ook echt te lang en te moeilijk. Heb er ook al een klacht over ingediend bij laks haha

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:42

Zoooo dat vind ik wel slecht van je docent hoor Kimmie. KA's worden eigenlijk elk jaar wel gevraagd, toevallig dan dit jaar dat het er een stuk meer waren. Vind niet dat hij/zij had mogen zeggen dat je het beter niet kon te leren.. ik zou echt pissed zijn :')

Kimmie25501

Berichten: 7584
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:45

Ben ik ook wel een beetje. Aan de andere kant had ik ook zelf kunnen nadenken en ze wel beter kunnen leren. Het is niet anders. Nu afwachten en hopen op een hoge Nterm :')

Anoniem

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:47

Ooh jeetje dat is wel slecht idd. Onze docente zei dat we juist álle KA’s moeten leren, omdat íédere vraag terug te leiden is op een KA, als je ‘m maar ver genoeg uitkleedt. Helaas voor mij wist ik ze dus totaal niet zo goed dus rip mijn leven hahaha

deksel

Berichten: 3812
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:48

Lol :')
Edit:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:53

Oh ja als je voor heel even je miserabele toestand als gevolg van de examens wilt vergeten raad ik je ten zeerste aan om de facebookpagina's 'eindexamens' of 'centraal eindexamen 2018 vwo havo vmbo' te bekijken. De memes die worden gedeeld zijn echt goud, ik gil zo hard hahahaha

KirstenHorse

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:59

Geschiedenis nakijken kan ik iedereen echt enorm afraden. Ik dacht dat ik rond de 3,8 zou zitten en mocht uiteindelijk een 5,4 in ontvangst nemen :') Het lag niet aan de N-term, maar puur aan de interpretatie van mijn antwoorden door de docent. Ik heb vorig jaar examen gedaan!

Succes met de komende examens! Geloof mij, volgend jaar mis je het zelfs een beetje dat je geen examen meer mag doen :D

De facebookpagina's met meme's zijn ook goed voor de dagelijkse ontspanning :Y)