Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:34

Voor de mensen met ervaring met holidog. Ik ben nu zelf op zoek naar een oppas en had iemand gevonden via holidog. Berichtje gestuurd en heel snel een berichtje terug gekregen. Nog een berichtje gestuurd maar nu staat er 'u kunt niet langer met deze oppasser communiceren'. Betekent dat dat ik ben afgewezen? Of heeft ze me geblokkeerd? Ik heb verder helemaal geen berichtje terug gehad dat ik niet meer kan communiceren...

Dan hier ook nog even een oproepje. Ik zoek een oppas voor één hond, ongeveer drie dagen per week, kop van Overijssel. Mocht je iemand weten, graag een pb :D

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:45

Bij Holidog kan je sturen en dan moet je wachten tot de ander iets terug stuurt.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:56

Maar ik heb zelf wel twee berichtjes achter elkaar aangestuurd. Dat was geen probleem.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:00

Oh normaal kan dat niet.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:13

Hoi!

Doet iemand hier nog iets mee? :)

Ik heb me enkele weken terug aangemeld. Ze reageren wel erg traag zeg. Maar goed, na 1 keer mijn profiel aanpassen staat mijn profiel nu actief. Ik wil het vooral voor de leuk, hou veel van dieren en wil graag op katten oppassen en honden uitlaten. Zit wel in een druk gebied qua oppassers dus we zien wel of het iets wordt!

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:30

Ja ik heb regelmatig aanvragen voor oppassen op katten :)
Ik doe het er echt ook alleen maar bij dus het hoeft ook niet te druk ;)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:40

Ben heel benieuwd of ik aanvragen krijg. Ik wandel erg graag dus hoop op een paar leuke honden haha.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:54

Vast wel! Soms helpt t in het begin om iets onder de prijs te gaan zitten als je veel mensen in de buurt hebt die hetzelfde aanbieden. Tot je wat recensies hebt..
Maar je kan ook eerst even afwachten of je zo al de eerste aanvragen krijgt :) want dat kan ook gewoon!

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:05

Ik sta geregistreerd op meerdere sites en via Pawshake krijg ik de meeste aanmeldingen. Dus dat moet vast wel goed komen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:09

Ben heel benieuwd nu :)

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:30

Ik krijg weinig via pawshake, ik krijg meer opdrachten via andere sites.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:34

Maar jij doet hondenppvang e? Dat gaat hier niet sowieso.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 09:43

Leuk poes! Hopelijk komt er een leuke uitlaathond voorbij.

Bij mij gaat het erg goed, ik krijg sowieso elke week wel een of twee aanvragen en er komen ook heel veel mensen terug die inmiddels vaste klant zijn zegmaar. Ik vind het nog steeds super leuk om te doen!

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:43

Hebben jullie ooit te maken gehad met klanten die iets te 'joviaal' zijn?

Vandaag heb ik iemand ontmoet om met zijn hond te gaan wandelen wanneer hij de avondshift heeft. We spraken af bij zijn thuis. Op zich wel allemaal 'oké'. Hij heeft me zelfs eten gegeven en we hebben wat zitten praten en shisha gerookt. Daarna zijn we even met de hond gaan wandelen en zei hij "It's nice to meet you." Ik vond het nogal random. :') Bij het vertrekken vond ik het ook nogal wat 'ongemakkelijk'. Ik ging nog eens na dat wanneer ik met de hond kwam wandelen hij dus niet thuis zou zijn. Hij zei dat dat niet per se altijd zo zou zijn. En toen stelde hij dus voor dat we ook 'samen konden gaan wandelen als ik tijd had'. Nuja, dat is natuurlijk ook niet echt het 'doel'. En een afscheidskus (op de wang, gelukkig) vond ik ook een beetje overbodig. :=

Nu stuurt hij mij net weer dat hij terug thuis is en 'you can join us again if you are free :p'.

Misschien probeert hij gewoon aardig te zijn en kent hij hier mogelijk nog niet zoveel mensen (hij is van Palestijnse afkomst en woont hier +- 2jaar). Al zei hij ook dat hij praktisch iedereen in de straat kent. :') Dus echt eenzaam zal hij niet per se zijn lijkt me.

Bij mensen waarbij ik al langer bij de hond wandel vind ik het zeker niet raar om eens uitgenodigd te worden. Er is een hond waarmee ik nu al een jaar wandel, de eigenaars hadden mij ook uitgenodigd bij hun thuis toen hun baby pas geboren was. Dat vond ik op zich niet raar en ook nog wel gezellig. (Of dan maakte de moeder van een van de eigenaars 'speciale' gerechtjes voor mij zodat ik eens kon proeven. Ze komen uit Servië dus het is altijd wel leuk om letterlijk eens van een andere cultuur te kunnen proeven.)
Maar dit is letterlijk de eerste keer dat ik hem ontmoet. En ja sorry, het is dan ook nog eens een alleenstaande gast. :+ Ik word er een beetje ongemakkelijk van.

Spoiler:
En ik kreeg ook nog eens bijna een halve hartverzakking toen hij wees naar mijn busje deo. Het is van Axe, in regenboogkleuren waar "Love is love" opstaat. En hij vroeg plots "Are you a lesbian?" al wijzend naar mijn deo busje. :') Because it caught me so off guard (ja sorry, Nederlands) zei ik maar heel snel [i]"Oh no... That's just a deodorant bottle!". God, misschien had ik toch maar beter ja gezegd. Aan de andere kant, ben ik er toch altijd maar wat voorzichtig mee. :o

Onderweg naar hem toe dacht ik er nog aan dat het misschien beter is om ergens openbaar af te spreken. Elkaar leren kennen is oké, maar zo'n close contact moet het ook weer niet direct zijn. En voor eigen 'veiligheid' is het misschien ook gewoon beter.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:21

Ik zou gewoon meteen duidelijk zijn. Eerlijk gezegd vind ik het ook best vreemd dat je daar gegeten hebt en shisha gerookt. Zowel het feit dat hij het aanbiedt als dat jij erop ingaat. Daarvoor ben je daar toch helemaal niet?

Ik zou dus nu per direct aangeven dat je niet mee gaat wandelen en dat je enkel je dienst aanbiedt om met de hond te wandelen als hij er niet is / niet kan.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:33

Ik zou ook duidelijk communiceren. En bij een volgende er idd niet op in gaan, eten, shisha eten. Dus ook duidelijk zijn dat je de hond uitlaat als hij weg is..

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:34

Poes, waarom vind je het vreemd dat ik erop in ben gegaan? Nuja, het eten had ik eerst wel geweigerd maarja ik moet toegeven hij bleef 'vragen' en toen heb ik maar gezegd van oké ja, sure. :+ Ik had toch nog geen middag gegeten dus kwam voor mij niet per se slecht uit. (Ik zocht er ook niet direct iets achter) Ik vind het ook niet erg om iemand gewoon te leren kennen en om eerlijk te zijn tja, ik had ook niet verwacht dat hij zo lang door zou blijven praten. Dusja, misschien had ik inderdaad nadrukkelijk kunnen vragen om meteen met de hond naar buiten te gaan.

Maar goed, daar is het nu te laat voor. :+ Ik had niet verwacht dat iemand dit misschien zou kunnen opnemen als 'laten we meer afspreken want het is gezellig' of iets in die aard. := Nu weet ik in het vervolg ook dat ik hier dus wel op moet letten. (En dat ik in eerste instantie gewoon niet bij hun thuis afspreek) Het is dat ik al met heel wat hondeneigenaren heb afgesproken en me dit nog nooit overkomen is. Want eerlijk is eerlijk, bij één van mijn favoriete "ex-hondjes" -toen ik nog in Hasselt woonde- heb ik ook zeker een uur zitten praten met die vrouw en wat frisdrank gedronken, daarna zijn we nog gaan wandelen. En dat vond ik ook gezellig.
Of met een andere honden eigenaar ben ik bij de eerste ontmoeting ook even mee geweest naar de winkel, met de auto. :') Ik had toch te veel vrije tijd dus ik tilde er op die momenten ook niet te zwaar aan. Het is misschien dat het nu een man is en hij vrij nadrukkelijk die vraag stelt dat het de situatie toch wel wat anders maakt... Ik ben het dus vrij 'gewoon' om zo uitgebreid kennis te maken, even gaan wandelen, thuis nog iets drinken,... Misschien niet de beste gewoonte dus. :+

Ik heb nu inderdaad een bericht gestuurd dat ik het liever gewoon bij een 'professionele' relatie hou en dat ik niet afspreek met 'hondeneigenaren' (weet even niet hoe ik het moet verwoorden in het NL) in mijn vrije tijd. Ik hoop dat het nu dus wel duidelijk is. :=

Mariposa11; de hond uitlaten terwijl hij er is zal ik inderdaad zeker niet doen...

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:39

Tis vreemd om erop in te gaan omdat je toch als professionel daar staat. Iets te drinken aannemen is toch net iets anders ;)
Ik pas thuis bij mensen op hun katten dus ik spreek altijd daar af om ook kennis te maken met de katten.

Maar heel goed dat je dat nu duidelijk hebt gecommuniceerd :)

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:00

Hmmn 'professioneel'. Nu was dit niet via Pawshake, maar ik zo 'hoog' zie ik het niet op een manier.

Maar goed, ik voel me er op zich al ongemakkelijk genoeg over dus het heeft niet veel zin meer om er hier verder op in te gaan. :+

En ik hoop inderdaad ook dat het duidelijk is. Communicatie verloopt iets moeilijker omdat hij geen Nederlands spreekt (ofja, de basis een beetje) en zijn Engels niet geweldig is. Maar goed, we zien wel... En anders is het gewoon gedaan.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 05:47

Je hebt nu wel duidelijk gecommuniceerd :j

Kan best dat hij het vriendschappelijk bedoelt natuurlijk maar bij een eerste ontmoeting ben ik altijd super zakelijk. Ik ben in 13 jaar werken maar met 1 klant vrienden geworden en zelfs dat is wel eens awkward geweest.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:19

Ja inderdaad... Ik moet toegeven dat ik wel nog wat ‘stress’ heb of hij niet nog eens iets zou ‘proberen’. :+ Met daarbij het gevoel dat ik iemand over mijn grenzen heen heb laten gaan, voelt een beetje idioot.

Na 13 jaar werken, dat is wel een hele tijd zeg. Maar niet tijdens je job als ‘honden wandelaar’ neem ik aan? Jij had psychologie gestudeerd als ik het goed heb?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:13

Nee bedoelde in mijn vaste jobs haha :D altijd met klanten gewerkt.
idd psychologie! Heb van pawshake nog geen enkele aanvraag helaas.

Als je het niet ziet zitten kan je hem ook gewoon afzeggen, hoeft geen uitleg bij. Gewoon doen wat voor jou goed voelt!

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 16:37

Lastig hoor DezeNaam! Maar duidelijk zijn is misschien wel de beste optie inderdaad, ook vanwege de taal als je dan vaag blijft wordt het misschien niet begrepen.

Ik heb zelf ook een keer kennis gemaakt bij een oude alleenstaande mevrouw om kennis te maken met haar kat. Ze had verschillende soorten fruit in stukjes gesneden en dat hebben gezellig op gegeten, dat doe ik normaal ook nooit. Daarna heeft ze nog af en toe gemaild met hoe het met de kat ging, en mij gelukkig nieuwjaar gewenst etc. Volgens mij vind ze het gewoon fijn om te weten dat er iemand is voor de kat als het nodig is, maar ze is altijd thuis dus tot zover is het nog nooit nodig geweest haha.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:21

Dat vind ik dan wel echt schattig!

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 22:13

Ja dat was het ook haha!