Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 12:53

Dat is zeker waar!
Ik heb een keer gehad dat ik te laat was en toen werd mijn profiel meteen op oranje gezet dat vond ik wel jammer

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 16:38

Ik krijg best regelmatig aanvragen voor puppy's.
Deze wijs ik eigenlijk altijd af, heb ook in mijn profiel staan alleen honden ouder dan 1 jaar.
Passen jullie wel op puppy's? Ik merk dat het mij altijd meer energie kost dan ik wil geven op zo een dag en je kan ook niet even makkelijk weg voor een boodschapje of iets.
Of geplas in het huis, dat is echt een no go voor mij.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:51

Waar het bij mij heel erg druk was is er al een aantal weken geen enkele reservering. Erg jammer :( Volgende week wel 3 dagen een kat.
Puppy's doe ik alleen uitlaten. Ik kan helaas geen honden bij mij thuis opvangen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:56

Hier is het sinds augustus muisstil ...

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:13

Ex en ik hebben regelmatig op pup van vrienden gepast. Maar de pup sliep in de bench aangezien hij anders geen rust nam en alleen maar wilde spelen met zina. Op zo'n moment konden we even snel boodschappen doen

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:17

Hier is het ook stil.. Maar ik vind t even niet zo erg.. ;)
Maar voor wie er van afhankelijk is is t rot tijd!

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 08:26

Om 23:19 vrijdag een aanvraag versturen voor zondag {:)-:(

American bully (Bulldoggen of pitbull? Vermoed het laatste)

Pup van 12 weken oud, moet "plotseling" oppas hebben.

Ik heb het redelijk afgeketst.

Enige reden dat ik een American bully zou accepteren is juist een pup, maar vandaag komen mijn ouders en gaan we beneden de wc slopen. Dus eigenlijk geen zin/ tijd voor een pup.

Gaat al lastig genoeg worden om mijn 2,5 jarige uit de buurt te houden.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 08:40

Mensen kunnen toch last minut wat plannen. Vind je bericht nogal negatief richting baasje en hond.

Bullys zijn heerlijke honden. Ben alleen nog maar schatten tegen gekomen. Beste vriend van hond van ex was een bully. Die heeft een paar weken bij ons gelogeerd wegens omstandigheden. Knuffel was dat zeg. Alleen maar kusjes geven als het aan hem lag

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 08:55

mvdende schreef:
Om 23:19 vrijdag een aanvraag versturen voor zondag {:)-:(

American bully (Bulldoggen of pitbull? Vermoed het laatste)

Pup van 12 weken oud, moet "plotseling" oppas hebben.

Ik heb het redelijk afgeketst.

Enige reden dat ik een American bully zou accepteren is juist een pup, maar vandaag komen mijn ouders en gaan we beneden de wc slopen. Dus eigenlijk geen zin/ tijd voor een pup.

Gaat al lastig genoeg worden om mijn 2,5 jarige uit de buurt te houden.


Er kan toch altijd iets gebeuren dat iemand last minute een oppas nodig heeft.. Misschien is hun oppas wel ziek geworden, of moeten ze ineens ergens naar toe.

Je kan gewoon netjes weigeren dat je niet kan of niet wil..
Dat je gaat slopen of niet van het ras houdt kan de aanvrager niet ruiken.

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:02

capopjekop schreef:
Mensen kunnen toch last minut wat plannen. Vind je bericht nogal negatief richting baasje en hond.

Bullys zijn heerlijke honden. Ben alleen nog maar schatten tegen gekomen. Beste vriend van hond van ex was een bully. Die heeft een paar weken bij ons gelogeerd wegens omstandigheden. Knuffel was dat zeg. Alleen maar kusjes geven als het aan hem lag


Als het om een dag cursus gaat, komt dat niet uit de lucht vallen lijkt mij?

En natuurlijk kan het heel goed om last minuut een oppas nodig te hebben.

Ik heb zelf natuurlijk ook een hond, dus ik weet hoe en wat.

Alleen probeer ik ten alle tijden een vast adres te hebben waar mijn hond heen kan in een noodgeval of gaat hij gewoon mee.

Wil ik een dagje uit en kan ik geen oppas vinden, dan gaat dat dagje uit niet door.

Deze aanvraag komt een beetje op mij over als: als jij niet op onze pup past, hebben wij een héél groot probleem!

Komt op mij een beetje dwingend over ofzo.

En sorry voor de liefhebbers, maar ik heb een gruwelijke hekel aan pitbull, Stafford enz.

De enigste honden die ooit serieus geprobeerd hebben mijn hond te verwonden, zijn tot nu toe altijd HR honden geweest.

Ook mijn oma is 2 weken geleden uit het niets met wandelen flink in haar vingers gebeten door zeer waarschijnlijk (na sturen van meerdere foto's pikte oma de Engelse Staff eruit) een Engelse Stafford.

Als oppas hond hoef ik ze niet in huis, eventueel alleen als pup tot 16 weken. Daarna ga ik het risico niet lopen dat mijn hond gegrepen wordt.

marleen_usar

Berichten: 24657
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:30

Hier ook wel eens een aanvraag last minuut,vind ik niet vreemd.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:39

Idd ook een vaste oppas kan ziek worden. En als je dit als je werk doet moet je gewoon klantgericht werken en niet zo over baasjes praten. En al helemaal niet op een openbaar forum.

Ik ben postbode en ik kom liever de staffies en pitbulls tegen. Ik word juist vaak agressief benadert door de zogenaamde gezinshonden. Maar goed. Laten we die discussie hier niet gaan voeren.

Wij wilden onze pitbullkruising ook niet zomaar bij iedereen onderbrengen. Je moet wel ervaring met het ras hebben. Dus goede keus dat je ze niet opvangt

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:55

Dat is jouw opvatting over hoe t te interpreteren, dat kunnen ze heel anders bedoelen dan dat jij t opvat.. ;)

Maar ik ga ook mee dat t echt niet netjes is zo over je klanten op een openbaar forum te praten..
Je kan gewoon netjes weigeren ipv in de stress te schieten over hoe t op jou overkomt wat ze wrs niet dwingend bedoelen. Ze zullen ook stress hebben omdat ze op t laatst een oppas nodig hebben..

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:13

Even een schopje en een vraagje

Met logeren, wat houden jullie dan aan kwa tijden?

Bij veel officiële pensions is een vakantie opvang 24 uur.

Dus zeg maar van 09:00 brengen tot 09:00 volgende dag is 1x logeren.

Als je dan je hond ipv om 09:00 om 18:00 wil ophalen, komt er vaak nog een halve dag / half tarief bij.

Hoe doen jullie dat?

Ook 1x logeren = 24 uur, dus in de ochtend brengen = in de ochtend halen?

Of op dag 1 in de ochtend brengen en op dag 3 in de avond halen?

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 14:27

Hoi Mvdende!

Dat zal per oppasser verschillen denk ik.
Bij mij zelf vind ik het wel zo eerlijk dat als de hond gebracht wordt om 09:00 die de volgende dag ook ongeveer rond die tijd wordt opgehaald. Dat is 24 uurs opvang en daar hangt dan een bepaalde prijs aan vast. Als dat eens een keer 12:00 wordt vind ik dat geen probleem, maar als het 18:00 zou worden zou ik daar de prijs van een dag bij op tellen. Dit zijn natuurlijk dingen die je vooraf even afspreekt zodat niemand voor verrassingen komt te staan.

Heb ik bijvoorbeeld een hond drie weken, wat ook wel eens voorkomt, dan ben ik een stuk makkelijker met de haal en breng tijden omdat het dan ook om een groter bedrag gaat.

marleen_usar

Berichten: 24657
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:57

24 uur houd ik ook aan, mocht het bv 1 of 2 uur later worden dan doe ik daar niet moeilijk over.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:30

Hoe gaat het hier met iedereen? Hier stromen de reserveringen alweer binnen voor aankomende zomer. :D Alle reserveringen zijn wel van baasjes die al eerder bij mij gereserveerd hebben.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 00:57

Ik heb 1 lange reservering ook weer binnen. Verder veel aanvragen moeten weigeren wegens mijn baan. En mensen wachten nog wel af nu.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 11:23

Hey allemaal!

Ja het begint weer door te lopen he? Bij mij ook, mensen zijn toch wel van plan om in mei/juni op vakantie te gaan dus heb al wat kattenbezoeken gepland. Ben benieuwd of deze dan ook doorgaan maar dat zien we vanzelf!

Honden thuis begint ook weer toe te nemen, gezellig weer. Heb nu een vaste labrador die komt 2 weekenden per maand; Luna

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 09:45

Ik word altijd helemaal vrolijk van dit topic! Wij hebben thuis een hele lieve kelpie <3
Echter woon ik nu tijdelijk in een appartement met balkon... Voor de meeste honden niet zo'n fantastische plek.
In november is ons huis met tuin af, dan willen we ook een keer aan Pawshake beginnen :D
Niet om er aan te verdienen, maar altijd feest als er een hondje op bezoek komt haha

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 10:50

Leuk Myrth! Ik ken Kelpie's nog niet dus heb het even opgezocht, leuke beestjes!
Ja een appartement is natuurlijk lang niet zo leuk als een huis met tuin, wat heerlijk zeg. Ik kan me voorstellen dat je daar naar uit kijkt. Als je hond goed met andere honden kan kan dat zeker een feestje zijn, ben benieuwd wat je er van vindt :D


Ik heb binnenkort een aanvraag gekregen voor een maand (!) Gelukkig ken ik dat hondje nu al een paar jaar en is dat een favoriet bij mij thuis want hij is zo braaf en lief.
Even voor de beeldvorming;


Afbeelding

Afbeelding

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:23

Haha ja Kelpies zijn superleuk en superslim! Maar ook heel actief... Nu heb ik "geluk" met de mijne want ze is een echte luierik, dus zij redt zich wel in ons appartement :) We werken hier beiden onregelmatig waardoor zij vaak lekker mee kan op lamgere wandelingen, dat scheelt!

Haha wat een leukerd!
Een maand is lang... hoe doen jullie dat dan als jullie zelf een dag weg moeten bijvoorbeeld?
Onze eigen hond gaat wel eens naar onze ouders voor een (mid)dagje, maar dat lijkt me niet per se de bedoeling van paw-hondjes?

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 17:12

Wij zijn eigenlijk nooit zomaar een dag weg, sowieso nu met corona is er niet zoveel te doen! Ik werk wel gewoon maar onregelmatige tijden en mijn vriend heeft online les. Dus er is eigenlijk altijd wel iemand thuis. Mocht het wel voorkomen dan overleg ik dat gewoon met baasjes. Die vinden dat tot zover eigenlijk niet erg, ik heb wel een keer een middag een hondje bij mijn moeder gedaan. Of dat mijn moeder even bij mij thuis kwam zitten bijvoorbeeld. In overleg vinden baasjes vaak heel veel goed

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:22

Zo is het een tijdje stil met de reserveringen en nu heb ik er 3 in 1 week. Paar weken geleden ook wat reserveringen gekregen. Allemaal huisbezoeken :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:58

Hier gaat het ook wat harder weer. De studenten zijn er ook niet dus het aanbod van oppassers is beduidend lager.