Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:22

Pff wat lastig mvdende. Ik zou als ik jou was hele duidelijke afspraken maken met breng- en ophaaltijden. Stel je voor dat dit vaker gaat gebeuren. Ik zou mij echt gaan ergeren.
Als het weer gebeurd gewoon een extra factuurtje klaarleggen voor als ze Leo op komen halen :o

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:29

Hier een spoedvraag via marktplaats het ging om een Maltezer. Haar moeder waar de hond van is moest langer in het zorg hotel blijven. Dus heen en weer berichten gestuurd, en haar broer zou de hond in de avond brengen.
Nu stuurt ze net dat haar broer de hond in huis neemt, echt jammer want het is al rustig vanwege Corona.

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:50

Maureen95 schreef:
Pff wat lastig mvdende. Ik zou als ik jou was hele duidelijke afspraken maken met breng- en ophaaltijden. Stel je voor dat dit vaker gaat gebeuren. Ik zou mij echt gaan ergeren.
Als het weer gebeurd gewoon een extra factuurtje klaarleggen voor als ze Leo op komen halen :o


Hij is ondertussen lekker weer naar huis.

Ik vond het aan de ene kant wel leuk, maar aan de andere kant ook wel lastig, ineens 2 honden. Ook durfde ik Romeo niet uit het oog te verliezen thuis omdat hij direct na thuiskomst van de wandeling in de tuin stond te markeren. Waarna Skip er natuurlijk overheen moest plassen, want zijn tuin. Ik was bang dat hij op meer plekken wilde gaan markeren en dat heb ik liever niet.

Ook wist hij al binnen 1 minuut de prullenbak te enteren, ook iets waarvan ik dacht: mmm geen opvoeding gehad?

Ik mag gewoon echt ontzettend blij zijn met Skip, dat is echt een goedheiligman wat betreft eten, prullenbakken en stelen enzo.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:52

Dat lijkt mij ook wel het lastige aan honden bij jezelf thuis opvangen. Ondanks dat de eigenaar zegt dat het een engel is weet je nooit wat je in huis haalt... Maar fijn dat het over het algemeen wel goed is gegaan! Was de eigenaar ook blij? Wilt hij nu ook vaker gaan boeken bij je?

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:33

Maureen95 schreef:
Dat lijkt mij ook wel het lastige aan honden bij jezelf thuis opvangen. Ondanks dat de eigenaar zegt dat het een engel is weet je nooit wat je in huis haalt... Maar fijn dat het over het algemeen wel goed is gegaan! Was de eigenaar ook blij? Wilt hij nu ook vaker gaan boeken bij je?


Ja, de eigenaresse was ook blij.

Volgens mij wil ze wel vaker gaan boeken, ik weet alleen niet of ik elke boeking ga accepteren.

Ik kon de hond echt geen seconde alleen laten omdat hij dus 1 overal inbreekt en 2 omdat hij al begint te gillen als ik alleen maar de auto uit stap. Kan echt absoluut niet alleen blijven.

Dat is voor zo 1 dagje niet zo erg, maar ik zou deze hond waarschijnlijk niet meerdere dagen te logeren willen hebben. Want ik kan niet 24/7 per dag mn ogen op hem gericht houden.

Daarnaast vraag ik me af of hij het zal accepteren dat Skip en ik boven slapen en hij dan beneden moet blijven. Denk niet dat hij dat heel tof gaat vinden.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:45

Voor hondjes die niet alleen willen zijn s'nachts dan slaapt mijn dochter op de bank. Dat vind ook leuk.

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:10

marleen_usar schreef:
Voor hondjes die niet alleen willen zijn s'nachts dan slaapt mijn dochter op de bank. Dat vind ook leuk.


Hihi.

Ik woon alleen. Mn bank is wel een slaapbank, maar toch ben ik liever vrij in mn keuze waar ik slaap.

Ik kan met Romeo thuis bijvoorbeeld ook geen boodschappen doen. En dat is voo zn dagje helemaal niet erg, maar als een hond langer komt logeren, dan wil ik wel mn kont wat meer kunnen draaien dan alleen dáár zijn waar de hond ook is en niet ff boven kunnen douchen bijvoorbeeld.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:50

Maar als hij gewend is kan hij ook niet even alleen zijn? Anders doet je ze toch even apart als je wat wil doen

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:18

capopjekop schreef:
Maar als hij gewend is kan hij ook niet even alleen zijn? Anders doet je ze toch even apart als je wat wil doen


De honden appart zou ik sowieso doen, mijn Skip snapt niet dat er niet de hele dag gekliert mag worden.

En als Romeo hier gewend zou zijn, misschien dat hij dan wel even alleen kan..

Maar volgens mij heeft hij daar moeite mee, zn baasje gaf ook aan dat hij niet alleen kan.

We zien het wel. Eventueel de volgende keer wil ik wel duidelijke afspraken maken. Wat kan hij wel en wat kan hij niet.

Want dit ging wel heel erg snel. Natuurlijk pas zondag avond een berichtje en vandaag was hij er gelijk.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:57

Heb je ook het formulier van Pawshake ingevuld met het baasje? Daar kan hij ook alle informatie op zetten :)

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:23

Maureen95 schreef:
Heb je ook het formulier van Pawshake ingevuld met het baasje? Daar kan hij ook alle informatie op zetten :)


Nee. Is er een formulier dan?

Er was ook niet veel tijd. Baasje komt aan, dropt hond. Met ophalen hetzelfde, baasje komt binnen, even 5 minuten wat vertelt over de dag, baasje weer weg.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:30

Wij spraken vooraf altijd af met baasje en honden om te zien of er een klik is tussen de honden en ons. Als de honden elkaar niet moeten is dat fijn om dat vooraf al te weten en je kunt vragen stellen en afspraken maken

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:20

mvdende schreef:
Maureen95 schreef:
Heb je ook het formulier van Pawshake ingevuld met het baasje? Daar kan hij ook alle informatie op zetten :)


Nee. Is er een formulier dan?

Er was ook niet veel tijd. Baasje komt aan, dropt hond. Met ophalen hetzelfde, baasje komt binnen, even 5 minuten wat vertelt over de dag, baasje weer weg.

Onderaan deze pagina staat het downloadbare formulier: https://pawshake.zendesk.com/hc/nl/arti ... nnismaking

Er zijn verschillende formulieren voor alle diensten. Hier moet het baasje alle informatie invullen over het dier, welke dierenarts het dier heeft, welke commando's het dier kent ( bij uitlaten) en nog veel meer informatie. Ook staat er een sleuteloverdrachtsformulier tussen voor huisbezoeken.
Ik laat elk baasje het formulier invullen. Als ik even iets niet meer weet kan ik spieken hoeveel eten het dier bijvoorbeeld nodig heeft. Ook is het handig voor mijn eigen administratie mocht ik nog een keer op het dier passen. :)

Ik ben misschien pietje precies. Maar als de eigenaar weinig tijd heeft bij het afzetten, zou ik een telefonisch afspraak maken om elkaars wensen door te spreken en alle ins en outs van de hond door te spreken. Maar dat zal wel mijn pietje precies redenatie zijn. Ik wil het liefst alles weten zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:56

Maureen95 schreef:
mvdende schreef:


Nee. Is er een formulier dan?

Er was ook niet veel tijd. Baasje komt aan, dropt hond. Met ophalen hetzelfde, baasje komt binnen, even 5 minuten wat vertelt over de dag, baasje weer weg.

Onderaan deze pagina staat het downloadbare formulier: https://pawshake.zendesk.com/hc/nl/arti ... nnismaking

Er zijn verschillende formulieren voor alle diensten. Hier moet het baasje alle informatie invullen over het dier, welke dierenarts het dier heeft, welke commando's het dier kent ( bij uitlaten) en nog veel meer informatie. Ook staat er een sleuteloverdrachtsformulier tussen voor huisbezoeken.
Ik laat elk baasje het formulier invullen. Als ik even iets niet meer weet kan ik spieken hoeveel eten het dier bijvoorbeeld nodig heeft. Ook is het handig voor mijn eigen administratie mocht ik nog een keer op het dier passen. :)

Ik ben misschien pietje precies. Maar als de eigenaar weinig tijd heeft bij het afzetten, zou ik een telefonisch afspraak maken om elkaars wensen door te spreken en alle ins en outs van de hond door te spreken. Maar dat zal wel mijn pietje precies redenatie zijn. Ik wil het liefst alles weten zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.

capopjekop schreef:
Wij spraken vooraf altijd af met baasje en honden om te zien of er een klik is tussen de honden en ons. Als de honden elkaar niet moeten is dat fijn om dat vooraf al te weten en je kunt vragen stellen en afspraken maken


Dit ging allemaal zo snel... echt nog geen 14 uur voordat de hond gebracht ging worden, kreeg ik de reservering.

Ik heb echt het gevoel dat ze een noodoppas nodig had. Ze heeft nl 2 honden, een kleintje en dan Romeo. Moest voor werk in Brussel zijn, de kleine mocht mee, Romeo niet. (En ik snap nu dus heel goed waarom, totaal onopgevoed...)

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:10

Ik had 2 jaar geleden via marktplaats nep reacties, en nu weer 2 reacties waar van ik zo iets heb van dit is weer nep. Ze hebben met spoed oppas nodig, en dan sturen we over en weer berichten en dan is het opeens niet meer nodig.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:20

Ik heb het echt druk. Loopt wel goed allemaal. En veel mensen die aangeven dat ze opnieuw gaan boeken.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:28

Hier ook lekker druk :) Ik heb inderdaad ook al een aantal mensen die zeggen dat ze opnieuw gaan boeken. Ben benieuwd of ze dat ook echt gaan doen :P
Vanavond ook nog kennis gemaakt voor een reservering van 2 weken. Voor een volwassen kat en een kitten :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:49

Ik logeer vandaag bij een hond en hij is zó leuk. Pas gisteren kennis gemaakt heel erg last minute dus. Toen was hij erg druk maar wel vriendelijk.
Toen ik vnv alleen binnenkwam kwam hij super voorzichtig hallo zeggen. Hij is zo braaf! We zijn samen gaan rennen en wandelen en zitten nu in de tuin te spelen. Echt leuk dit!


Afbeelding

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 22:23

Wat een schatje zeg!
Hoe heet hij?

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:24

Daarom is dit werk ook zo leuk, ik vind het ook dankbaar.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 05:11

Elliot! Heeft heel braaf boven in zijn mandje geslapen.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:39

Dan is Elliot een brave hond hoor, bij mij begint volgend weekend het hoogseizoen zoals ik dat noem.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:55

Wat fijn dat het goed gegaan is!

Hebben jullie ook wel eens eigenaren die een bericht sturen en dan opeens niets meer van zich laten horen?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:15

Tot nu toe nog niet gehad!

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:39

Ja ik krijg veel reacties van verschillende sites, dat iemand oppas zoekt en langs wil komen. En dan reageer ik terug en dan hoor ik niks meer.