Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:32

Als meelezer: ik zou dan wel afspreken dat ze maandelijks betaalt. Het is ook zo vervelend als ze de hond na een jaar niet komt ophalen en niet betaald heeft. Ik vind het best een vreemde situatie om eerlijk te zijn. Het lijkt me dat je opvang voor je hond regelt voor je daadwerkelijk naar het buitenland gaat.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:48

Haar man is nog in Nederland.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:53

Ik ben wel benieuwd waarom haar man niet oppast? (Niet dat dat mij wat aangaat :') Maar geeft misschien wat inzicht in waarom ze oppas zoekt)

Ik zou erg voorzichtig zijn hiermee. En inderdaad maandelijks laten betalen. Nu scheelt het wel dat het je werk is hoor en als je het vertrouwt zou ik het ook zeker doen maar het is wel enorm risicovol.

Ik heb hier nu de boxer en de mix zitten, gaat super! We doen nu wel aan crate and rotate want de boxer is net één en onze hond net acht maanden dus die laten elkaar hier niet met rust := Gelukkig is het hier heerlijk afgekoeld dus kunnen we onbeperkt naar buiten <3

Macs

Berichten: 7642
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:02

Ik zou haar het bedrag in een keer laten betalen, dan heb je het in ieder geval. :P

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:12

Ik heb nog nooit een boxer in de opvang gehad, hier in de omgeving zie je zo is zo weinig boxers.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:34

Nadeel van vooraf is dat je die hond ook het hele jaar meteen moet houden. Of je moet terugbetalen. Maar stel dat je per maand doet en ba zeven maanden zegt die eigenaar 'Ja, die antibiotica die ze nodig had is niet mijn schuld. Betaal zelf maar.' Kan je 'm zonder pardon of bij de man afzetten of naar het asiel brengen (als je dat wil natuurlijk).

Ik ken wel redelijk wat boxers en deze voldoet precies aan de standaard van onstuimig en onbezonnen _O- Tis wel een kleintje gelukkig. Gok nog geen 20kg. Echt een schatje <3

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:47

Ja ik denk dat per maand betalen ook beter is, ik hoor het morgen wel wat ze te vertellen heeft. Hier is vandaag een klein hondje weggegaan, er lopen er nog 5. Donderdag gaat het oudje weg en vrijdag komen er 2 beagels. Mijn dochter moest huilen toen hij bijna werd opgehaald, het was echt een schatje.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:09

Ik krijg opeens veel reacties via mijn website, iemand heeft een hondje met zwaar suiker en dat hondje komt in september.

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 08:18

Man het is hier zo’n verschrikkelijke ramp geworden, ik weet echt niet meer wat ik moet doen :’( het tweede hondje is er inmiddels ook. De twee oppashondjes zijn heel veel en druk met elkaar aan het spelen. Maar om de een of andere reden is mijn eigen hond (m’n ouders hond) nu extreem gefixeerd op het nieuwe hondje, hij moet en zal op hem rijden. Hij loopt alleen maar te hijgen en druk te doen, maar hij is 14 en heeft een vergroot hart dus ik ben bang dat hij het zo niet overleeft. Wandelen is ronduit rampzalig want de ene oppashond durft niet te lopen en mijn eigen hond blijft dus op de andere hond springen en er wordt aan alle kanten aan me getrokken. Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was. Er is ook niemand in mijn omgeving die een week op mijn eigen hond kan passen, iedereen is op vakantie. Is er iemand die een gouden tip voor me heeft? Ik weet het gewoon niet meer...

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 08:34

Ik zou ze dan toch proberen uit elkaar te houden in huis. Je hebt vast wel ruimtes die je kan afsluiten lijkt me? En dan apart gaan lopen met de oppashondjes en je eigen hond.

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:12

Ze kunnen alledrie niet alleen blijven en gaan aan een stuk zitten blaffen als ze niet bij mij in de buurt zijn. Ik heb gisteren de woonkamer in twee stukken opgedeeld door de benches in de doorgang bij de bank te zetten maar dan gaan ze ook aan allebei de kanten tegen de benches op springen en staan blaffen. Als mijn ouders vrijstaand hadden gewoond had ik dat een paar uur vol kunnen houden maar hier heb ik het na 40 minuten opgegeven omdat ik dat niet kan maken naar mijn buren toe en ze zich allemaal alsnog enorm druk liepen te maken

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:17

Maar dan konden ze je zien? Blijven ze ook blaffen als je bijvoorbeeld de 2 logees in de slaapkamer zet en het blaffen negeert? Ik heb weleens een staffordpup te logeren gehad die ging piepen en blaffen toen ik haar even in de bench deed. Na een kwartier had ze door dat het geen zin had en viel ze in slaap. De rest van de tijd geen kind meer aan gehad

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:17

Zijn ze een bench gewend? Dan omwisselen zodat er steeds eentje in de bench zit.

Hier gaan ze twee om twee nu. Mn pup wil met de kleine spelen, wil de kleine niet. De boxer wil met de pup spelen, wil de pup niet. De kleine wil met de rooie spelen, wil de rooie niet. Dus dan maar de crate and rotate. Geeft heel veel rust. Maar dan is het natuurlijk wel handig als ze een bench gewend zijn.

Verder hebben wij zo'n konijnenren die je dan in heel veel hekjes kan delen. Kan je je woonkamer bijvoorbeeld in tweeën delen zonder dat je hond echt alleen zit.

De boxer en boomer worden zo opgehaald. Dan komt er vanmiddag een keeshond :D

Edit: oké even beter lezen :') Ik zou alsnog die konijnenren wel proberen. Ondertussen afleiding geven door een bevroren Kong met vers vlees te geven bijvoorbeeld.

Hier moeten de honden binnen ook rustig doen. Ze lopen ruim drie uur per dag dus in huis moeten ze kalm zijn. Als ze dat niet ķunnen gaan ze maar in de bench of apart.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:24

Idd als ze zich niet kunnen gedragen dan 'straf' je ze door iets van ze af te nemen.

Wij wonen in een appartement en ik wil ook geen gespeel en druk gedoe in huis als ik een logeetje heb. We zijn erg duidelijk tegen onze hond en die weet dat perfect. We gaan met oppashondjes hetzelfde om en die hebben het eigenlijk dag 2 al helemaal onder de knie. Ze gaan er overdag regelmatig met mijn vriend of mij naar buiten en dan kunnen ze rennen en spelen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:31

Ik merk met de oppashonden die we hier steeds krijgen sowieso enorm hoe rustig die van ons zijn. Zodra je binnen bent ploffen die neer op de bank en staan ze niet meer op tenzij het moet. En dan zeggen ze dat dit soort honden absoluut nooit in een appartement moeten wonen :=

Lijkt me voor de hond ook veel fijner om binnen gewoon te slapen en dan buiten of in de tuin als je die hebt te rennen en vliegen.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:36

Herkenbaar :D
We hebben een camera gekocht voor onze hond. We wisten niet hoe ze zou reageren als ze alleen was. Nou niet dus. Je moet goed kijken of je beeld wel loopt want madam ligt gewoon heel de dag te slapen :') heel af en toe zie je dat ze gedraaid is op de bank :')

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:02

Bedankt voor het meedenken! Ik heb nu de twee oppashondjes in de slaapkamer in de bench gezet. Een van de twee (de rooie) zit te piepen en te blaffen, de ander (de grijze) is volgens mij stil. Ik zal ze even een tijd negeren. Met mijn eigen hond (max) werkt negeren helaas niet, die blijft de hele dag door blaffen als je hem laat zitten. De grijze heeft inmiddels ook al fijn in huis geplast en gepoept, waarschijnlijk omdat het wandelen vanochtend superchaotisch was. Dat ga ik ook wel apart doen dan, al houdt max dus niet op met blaffen als ik hem daarvoor in de bench stop. Dat vier keer per dag is ook zo wat. Ik ben maar op zoek naar iemand om max deze week onder te brengen maar dat wil nog niet zo.
Ik denk dat ik de benches maar in de woonkamers ga zetten en op de bank ga slapen (de rooie houdt ‘s nachts iig niet op met blaffen) want iedere keer die honden de trap op en af tillen schiet ook niet erg op.
Crate and rotate klinkt als een fijne oplossing, alleen heb ik hier dus als ik max in de bench zet om de grijze en de rooie te laten spelen hij of gaat zitten blaffen (als hij hen en mij niet ziet), of opgefokt ligt te zijn als hij ze wel ziet.
Buiten kan de rooie zijn energie niet kwijt omdat hij werkelijk alles eng vindt, dus op de heenweg weigert hij te lopen en op de terugweg hangt hij in zijn tuig om zo snel mogelijk weer naar huis te kunnen. Jammer, want hoe ik het voor me zag was max in zijn karretje en die andere twee lekker een flink stuk lopen. Maar dat is dus geen optie.
Wat ik nu in ieder geval ga doen is mijn tuin proberen beter af te zetten zodat die twee wel weer buiten kunnen spelen. En maar verder op zoek of mijn eigen hond ergens anders kan logeren tm zaterdag

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 10:05

Ik heb even geen tijd om veel te reageren, maar wat ontzettend vervelend Ellen! Ik hoop dat je ergens een oplossing in vindt.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:09

Is hij dat wel gewend om ergens anders te zijn? Anders is dat niet optimaal met zijn leeftijd lijkt me. Welke regio zit je?

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:12

Ja hij heeft vroeger wel veel bij mijn opa gelogeerd en hij logeert wel eens bij een vriendin van mijn moeder maar dat is nu allebei geen optie. Hij vind het absoluut niet erg om bij andere mensen te zijn, als hij maar niet alleen is. En dus geen drukke honden om zich heen. Ik zit in de bollenstreek maar op zich kan ik hem overal naartoe brengen

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:27

Ben je er zelf erg door gestrest want dat voelen ze snel. Maar ik snap je wel hoor, ik hoop dat je een oplossing vind.Ik zit helaas vol anders was het hondje welkom.

Ik ben bezig met een honden loop band, voor overprikkeld honden en honden die moeten afvallen.

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:50

Ja behoorlijk, ik ben zowat misselijk van de stress. Maar als ik met de oppassers buiten zit zijn ze lekker relaxed en als ik met max binnen zit is hij ook relaxed, het probleem is dat degene waar ik niet bij ben voor de deur gaat zitten blaffen. Volgens mij hebben ze alledrie verlaatingsangst

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:09

Wat voor rassen heb je nu zitten? Niet dat het heel relevant is maar dan kan ik het even voor me zien.

Apart wandelen doe ik hier ook wel vaak. Als het een rustige, saaie hond is die graag zn eigen ding doet mag ie samen met de rooie lopen en doen ze elk hun dingetje. Als het een enthousiaste speler is mag hij met de pup lopen. Maar dan moeten je honden natuurlijk wel alleen thuis kunnen zijn.

Ik merk hier dat oppashonden wel makkelijk in huis plassen _-:( Alsof ze dan andermans huis niet herkennen als huis en dus niet in mogen plassen? De honden die vaker uit logeren gaan plassen dan weer nooit in huis.

Edit: je oudje is hier wel welkom maar ik woon helemaal in Friesland...

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:12

Klinkt meer als een stukje gemis in de opvoeding. Er bestaan hondjes die zelfs na goede training niet alleen kunnen blijven maar meestal is het echt wel te trainen dat ze rustig een paar uurtjes alleen kunnen zijn

In huis plassen kan ook stress zijn. Onze oppas pitbull laila plaste de eerste dag ook twee keer in huis terwijl ze zindelijk was volgens haar baas en we net nog met de naar buiten zijn geweest. In de 3 weken erna heeft ze het niet meer gedaan

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:14

Maar op vloerbedekking of tapijt is dat toch wat vervelender :=

Ik vind in huis plassen niet zo erg maar toen hier laatst een hond tegen de bank aan piste heb ik hem toch even laten merken dat we dat echt niet doen. Was binnen 30 seconden nadat hij de deur doorliep.