Afstuderen in 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:38

Gefeliciteerd Warboel!

Ik begin langzaam maar zeker dat wachten op het cijfer wel beu te worden :')

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:41

Gefeliciteerd Warboel!!!! *\o/*

En sterkte voor alle wachtenden... daar word je echt gestoord van inderdaad.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:45

Dat wachten is echt het ergste van allemaal

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:18

Ik ga nu proberen te slapen.

Ik hoop heel erg dat ik morgenavond een update kan plaatsen dat ik officieel alles afgerond heb en dus geslaagd ben..

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 05:26

Wat moeten jullie allemaal lang wachten. Ik weet woensdag gelijk of ik t heb gehaald.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 05:36

Zo vandaag een zwaar irritatie punt. Mijn supervisor was er de afgelopen weken niet om zijn PhD af te ronden, helemaal prima want ik kon mij wel prima alleen redden op het lab :D Hij komt vanmorgen terug, en het eerste wat die zegt: "All these results look crap to me". En bedankt :+ De waardes met literatuur vergeleken, en deze zijn hetzelfde. Ik kan al het werk dus opnieuw doen, waardoor ik ontzettend achter kom te lopen op m'n planning. Maar hee, dan krijgen we alles maar niet af, ga niet weer dagen maken zoals afgelopen maand van 8 tot 7, 5 dagen in de week. :o

Ik kon merken dat ik overwerkt was, afgelopen week 3 x flaugevallen, en daar heb ik normaal nooit last van.

Sorry moest dit even van mij afschrijven, irritatie level was gewoon te hoog :+

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 07:26

Elitedeux schreef:
Zo vandaag een zwaar irritatie punt. Mijn supervisor was er de afgelopen weken niet om zijn PhD af te ronden, helemaal prima want ik kon mij wel prima alleen redden op het lab :D Hij komt vanmorgen terug, en het eerste wat die zegt: "All these results look crap to me". En bedankt :+ De waardes met literatuur vergeleken, en deze zijn hetzelfde. Ik kan al het werk dus opnieuw doen, waardoor ik ontzettend achter kom te lopen op m'n planning. Maar hee, dan krijgen we alles maar niet af, ga niet weer dagen maken zoals afgelopen maand van 8 tot 7, 5 dagen in de week. :o

Ik kon merken dat ik overwerkt was, afgelopen week 3 x flaugevallen, en daar heb ik normaal nooit last van.

Sorry moest dit even van mij afschrijven, irritatie level was gewoon te hoog :+



Aaah nee dat is zwaar poedersuiker! Loop je hierdoor nu vertraging op?
Hopelijk heeft hij wel een goede reden om het af te keuren behalve te zeggen dat the results crap zijn -O-


Ik heb vanmiddag een gesprek met mijn begeleider. Op de een of andere manier ben ik zo nerveus hiervoor. Geen idee waarom. Ik weet dat wat ik heb ingeleverd nog niet helemaal voldoet. daarom wil ik ook feedback omdat ik vastloop. Maar ergens heb ik een irrationele angst dat ze het helemaal crap vind wat ik tot nu toe heb laten zien -O-

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:52

Gelukkig niet, althans dat kan niet. Ik doe mijn stage in Australië, en anders verloopt m'n visum haha. En m'n vriend + familie komt ook aan het einde van m'n stage, dus wil zeker geen uitloop hebben. Hij kon mij niet goed duidelijk uitleggen waarom het niet goed was, alleen wel dat het zeker opnieuw moest gebeuren :) Dus dat doen we dan maar, dan maar wat minder werk verrichten dat verder op de planning staat.

Ik snap dat wel dat je dat gevoel hebt, ik heb ook altijd een soort "angst" dat mijn begeleider iets afkeurt wat ik heb geschreven. Probeer het te zien als positieve feedback. Daarnaast hoef je ook niet altijd alle opmerkingen te verwerken, het is wel jouw afstudeer project :)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:56

Elitedeux: dat is inderdaad flink balen. Ook als hij dan niet duidelijk kan uitleggen waarom.

Blingh: probeer het inderdaad als positieve feedback te zien.
Dat soort tussentijdse gesprekken had ik gelukkig niet zo’n moeite mee. Maar voor het eind gesprek vanmiddag heb ik toch wel een beetje zenuwen..

Detroit: als het goed is hoor ik het vanmiddag ook gelijk of in het gehaald heb.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:06

ItsMe2 schreef:
Elitedeux: dat is inderdaad flink balen. Ook als hij dan niet duidelijk kan uitleggen waarom.

Blingh: probeer het inderdaad als positieve feedback te zien.
Dat soort tussentijdse gesprekken had ik gelukkig niet zo’n moeite mee. Maar voor het eind gesprek vanmiddag heb ik toch wel een beetje zenuwen..

Detroit: als het goed is hoor ik het vanmiddag ook gelijk of in het gehaald heb.



Normaal gesproken heb ik dit ook nooit, en omdat ik het nooit heb maak ik mij alleen maar meer zorgen :')
Ja ik zie het ook als feedback, daarom wil ik juist het gesprek aan gaan zodta ik wet waar ik aan kan werken.
Ik gooi het maar op slecht geslapen/te weinig slaap.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:01

Komt vast goed Bling!

Ondanks de lichte spanning heb ik vannacht best goed geslapen :)

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:38

Heel veel succes vanmiddag ItsMe! Hopelijk een positieve update vanavond, ik duim voor je! :):)

En jij ook succes Blingh, probeer het idd als feedback te zien die je weer verder kan helpen. Komt vast goed!

En jeetje EliteDeux, lekkere feedback waar je echt wat aan hebt maar niet heus >;) succes met alles opnieuw doen -O-

Ik was gisteren echt nog een beetje flabbergasted dat ik gewoon geslaagd ben! Het moest echt nog even landen, voelde me ook helemaal niet zo opgelucht en blij als dat ik verwacht had. Maar inmiddels is het wel aardig geland haha. Heerlijk geslapen vannacht. Volgende week hebben we nog Graduation Show (grote expo van alle geslaagden in de school waar ook altijd duizenden mensen op afkomen := ) en de week erop diploma uitreiking. Ben echt heel trots dat ik het eindelijk gehaald heb! :):)
M’n docent had nog een lekkere awkward foto gemaakt _O- duidelijk te zien dat ik me niet echt een houding wist te geven met het goede nieuws haha.

Afbeelding

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:42

Elitedeux, wat is dat nou weer? Ik weet natuurlijk niet wat je precies doet maar soms zijn de resultaten gewoon wat ze zijn, dan kun je ze toch niet aanpassen zodat ze aan je hypothese voldoen of wat?

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:15

Nummus schreef:
Elitedeux, wat is dat nou weer? Ik weet natuurlijk niet wat je precies doet maar soms zijn de resultaten gewoon wat ze zijn, dan kun je ze toch niet aanpassen zodat ze aan je hypothese voldoen of wat?


Nee precies dat dus. Ik werk met een bepaald apparaat, rheometer. Daarin verhit ik een sample tot 95 graden zodat het een gel wordt. Daarvan kunnen we erna een paar dingen meten, zodat we kunnen zien of er inderdaad een gel gevormd is etc. Nou ze hebben allemaal een gel gevormd, alleen de lijn loopt op 1 moment heel ietjes naar beneden, en daarna weer omhoog. En dat is bij alle samples zo, dus er gebeurt daar wat in het systeem. Wat is de vraag natuurlijk, maar mijn supervisor is niet overtuigd en denkt dat ik wat fout doe. Nou net de eerste meting bekeken die hij zelf heeft gestart, de afwijking in de lijn is nog steeds zichtbaar :D

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:46

Wat een eikel, gelukkig lijkt het er nu op dat ie een koekje van eigen deeg krijgt. :j

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:56

Haha wat Nummus schrijft, wou ik ook net typen!

Hier nog 45 minuten wachten voor het gesprek..

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 17:27

Het gesprek ging goed!

Krijg alleen morgen pas het cijfer.. dat is wel jammer. Maar ik heb er nu wel een goed gevoel bij. Nog even afwachten dus..

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:29

Spannend allemaal zeg! Ik hoop heel hard met jullie mee :j

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:58

Duurt lang Itsme!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:33

Dat wel.. maar het is niet anders.
Nog één nachtje slapen..

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:32

Elitedeux schreef:
Nummus schreef:
Elitedeux, wat is dat nou weer? Ik weet natuurlijk niet wat je precies doet maar soms zijn de resultaten gewoon wat ze zijn, dan kun je ze toch niet aanpassen zodat ze aan je hypothese voldoen of wat?


Nee precies dat dus. Ik werk met een bepaald apparaat, rheometer. Daarin verhit ik een sample tot 95 graden zodat het een gel wordt. Daarvan kunnen we erna een paar dingen meten, zodat we kunnen zien of er inderdaad een gel gevormd is etc. Nou ze hebben allemaal een gel gevormd, alleen de lijn loopt op 1 moment heel ietjes naar beneden, en daarna weer omhoog. En dat is bij alle samples zo, dus er gebeurt daar wat in het systeem. Wat is de vraag natuurlijk, maar mijn supervisor is niet overtuigd en denkt dat ik wat fout doe. Nou net de eerste meting bekeken die hij zelf heeft gestart, de afwijking in de lijn is nog steeds zichtbaar :D


Naah hopelijk heeft ie door dat je onderzoek dus wel gewoon klopt.
ItsMe2 schreef:
Het gesprek ging goed!

Krijg alleen morgen pas het cijfer.. dat is wel jammer. Maar ik heb er nu wel een goed gevoel bij. Nog even afwachten dus..


Fijn dat het gesprek goed ging! Spannend hoor dat laatste nachtje


Ik heb vandaag mijn begeleider ook weer gezien. Hele fijne feedback gekregen waardoor ik veel gerichter aan het werk kan gaan. Soms denk ik zo moeilijk :o

jojoleinee

Berichten: 2681
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:55

8,5 voor stage!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Daarnaast goed advies gekregen wat betreft met mijn 2 verslagen die ik nog moet halen. We gaan dus heel hard duimen de komende tijd.

Pferdelove

Berichten: 468
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Ede

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:39

Pff, ik had een nieuwe begeleider gekregen midden in mijn thesis omdat mijn huidige toendertijd ziek was. En nu gaat de eerste begeleidster mijn eindgesprek doen. Ik jank al zodra ik haar zie, ik voel me altijd zo verschrikkelijk bij haar in de buurt, ik weet niet sat het is.. Dus ik baal nogal dat zij mijn eindgesprek gaat doen :(

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:57

Jojoleine yessssss!!!! Wat goed!

Pferdelove what the fiets... Kun je niet vragen of ze 't niet samen kunnen doen ofzo? Die nieuwe heeft tenminste ook je later in het stadium meegemaakt.

ItsMe weet je het al?!

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:19

Gefeliciteerd Jojoleine *\o/*

Wat rot Pferdelove :(:) kan je inderdaad niemand anders nog aanvragen?