Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28607
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:12

whahaha, oeps. Laten we zeggen theezakjes in het algemeen versus verse thee :D
Alhoewel een assortiment zakjes naast de verse thee ook niet verkeerd is hoor, in nederland vind ik dan smaakjes zoals honingthee, of kaneel, ... Hier in belgie kennen we dat niet :D

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:12

Die eeuwige houten kist met theezakjes van Lipton of Pickwick. vreselijk! En die hebben ze bijna overal.

Als je lekkere thee wilt, met een goede presentatie kijk dan eens bij Blanche Dael. Die hebben een houten theekist (gemaakt door mensen met een arbeidsbeperking) gevuld met 6 glazen potten met theezakjes van goede kwaliteit.
Blanche Dael heeft trouwens een compleet horeca concept.

Duhelo

Berichten: 28607
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:20

Blanche Dael ziet er inderdaad super uit! Tenminste theezakjes met echte thee en niet de afval :D

JoT

Berichten: 4016
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:47

Neeeeeee, geen Lipton. Op de groene thee met mandarijn na dan. Losse thee stel ik wel op prijs. Paar jaar geleden bij een klein hotel werd de thee op verzoek voor je klaargemaakt en naar je tafel gebracht. Dat is een klein beetje luxe waar ik best blij van word :)

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:05

Oh serieus, wordt er nog lipton en pickwick aangeboden ja? Ik zie hier alleem maar die irritante doosjes van de innocence of zoiets? Ik lust dat helemaal niet. Ik wil gewoon zwarte thee. Ontbijt thee. Liefst echte originele engele thee. PG tips of Yorkshire. Maar geen smaakjes thee.

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:09

Ik vind pickwick prima maar lipton vind ik echt niets. En bij fruit gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar salade / stukjes

yvje86

Berichten: 2704
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:16

AbbyBlues schreef:
Oh serieus, wordt er nog lipton en pickwick aangeboden ja? Ik zie hier alleem maar die irritante doosjes van de innocence of zoiets? Ik lust dat helemaal niet. Ik wil gewoon zwarte thee. Ontbijt thee. Liefst echte originele engele thee. PG tips of Yorkshire. Maar geen smaakjes thee.


Haha dat verschilt dan zo per persoon hè.
Ik wil juist smaakjes thee en absoluut geen zwarte thee.
Ik wordt juist blij van een theedoos met veel smaakjes.
Lekker neuzen tussen de mogelijkheden, vind dat in sommige restaurants al een tekortkoming als ze met 'maar' 5 verschillende soorten thee aankomen.

Verder ben ik van de kruidenthee, dat is sowieso al lastig lijkt het wel.
Veel verder dan een rooibos komt men vaak niet.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:19

yvje86 schreef:
AbbyBlues schreef:
Oh serieus, wordt er nog lipton en pickwick aangeboden ja? Ik zie hier alleem maar die irritante doosjes van de innocence of zoiets? Ik lust dat helemaal niet. Ik wil gewoon zwarte thee. Ontbijt thee. Liefst echte originele engele thee. PG tips of Yorkshire. Maar geen smaakjes thee.


Haha dat verschilt dan zo per persoon hè.
Ik wil juist smaakjes thee en absoluut geen zwarte thee.
Ik wordt juist blij van een theedoos met veel smaakjes.
Lekker neuzen tussen de mogelijkheden, vind dat in sommige restaurants al een tekortkoming als ze met 'maar' 5 verschillende soorten thee aankomen.

Verder ben ik van de kruidenthee, dat is sowieso al lastig lijkt het wel.
Veel verder dan een rooibos komt men vaak niet.


Kruidenthee ben ik ook van, maar dan wel vers! (iets met druidisme of zo, haha) Munt of kamille of brandnetel of zo. Maar dat is voor een restaurant bijna niet te doen.
Rooibos vind ik afschuwelijk en fruitthee zo vies weeig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34793
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:33

Rooibos is mijn favoriete thee, maar niet bij het ontbijt. Groene thee met citroen dan graag :j maar idd vooral keus, niet alleen earl grey en vruchtenthee wat je vaak ziet. En zeker geen lipton dan drink je vooral aroma's ipv thee.

Pandora2
Berichten: 19882
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:54

Ik zie dit topic nu pas :oo
Heb je nog testers nodig ? O:) :9

Voor mij is een simpel ontbijtje helemaal prima !
Verse pistolets en ontbijtkoeken
Kaas en wat vleeswaren, eventueel spek en bacon
Eitjes
Honing, choco en confituur
Groenten vind ik ook een prima idee ! Kleine tomaatjes, radijsjes, komkommertjes, paprika...
Vers geperst fruitsap en koffie / thee / water als drank.

Fitzroy

Berichten: 25194
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:04

Regelmatig in België overnacht dus hier mijn ervaring.
Het ontbijtbuffet bestaat meestal uit: brood in allerlei soorten, hartig beleg en zoet beleg ( chocoladepasta, jam, toch pindakaas)
Warme buffet: scrambled eggs, bacon, gebakken aardappeltjes, pancakes.
Vers fruit, yoghurt, kwark en allerlei cereals.
En dan nog een soort gebak- achtige afdeling met diverse soorten cake, pain au chocolat, koffiebroodjes (met die rozijnen erin) enz.

Als drank: diverse vruchtensappen, koffie, thee, melk.

Een eierkoker vind ik dan weer niets. Als ik in een hotel ben wil ik niet zelf moeten koken. Dat kan ik thuis ook.
Pakken en eten ;)
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 27-06-18 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:17

Ik word zelf heel gelukkig van het volgende ontbijt. Als de mogelijkheden er zijn zal ik dit altijd als ontbijt pakken en de meeste ontbijtbuffets hebben het ook wel :)

- Koffie met een beetje melk
- Sapje
- Croissantje
- Afbakbroodje
- Boter
- 2 plakken kaas
- Beetje komkommer en tomaat
- Eitje
Het ei bij voorkeur een spiegelei of zachtgekookt ei. Ik zie regelmatig bij ontbijtbuffets dat je zelf een eitje kunt bakken of koken. Er staan dan rauwe eieren, een klein kookplaatje met mini koekenpan en een eierkoker zodat je zelf je gewenste ei kunt maken. Tevens is er dan ook vaak een klein pannetje om bacon te bakken, maar zelf vind ik dat niet zo lekker.
- Een bakje vruchtenyoghurt of een stuk fruit

Iets anders eet ik eigenlijk niet bij een ontbijtbuffet. Bovenstaande is gewoon mijn ideale ontbijt! :D

Lumi

Berichten: 4442
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:18

Pandora2 schreef:
Ik zie dit topic nu pas :oo
Heb je nog testers nodig ? O:) :9

Voor mij is een simpel ontbijtje helemaal prima !
Verse pistolets en ontbijtkoeken
Kaas en wat vleeswaren, eventueel spek en bacon
Eitjes
Honing, choco en confituur
Groenten vind ik ook een prima idee ! Kleine tomaatjes, radijsjes, komkommertjes, paprika...
Vers geperst fruitsap en koffie / thee / water als drank.


Maar spek, bacon en eitjes maken het voor een vleeseter al een luxe ontbijt, maar dan heb je als vegetariër alsnog alleen kaas en jam zegmaar.

Fitzroy

Berichten: 25194
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:21

Grappig Animal, ik had toevallig net in mijn post aangepast dat ik zelf koken dus niets vind.
Wat wel fijn is, is als je een omelet of wat ook op bestelling kunt laten maken met keuze uit ingrediënten.

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:26

Lienie_F schreef:
Pandora2 schreef:
Ik zie dit topic nu pas :oo
Heb je nog testers nodig ? O:) :9

Voor mij is een simpel ontbijtje helemaal prima !
Verse pistolets en ontbijtkoeken
Kaas en wat vleeswaren, eventueel spek en bacon
Eitjes
Honing, choco en confituur
Groenten vind ik ook een prima idee ! Kleine tomaatjes, radijsjes, komkommertjes, paprika...
Vers geperst fruitsap en koffie / thee / water als drank.


Maar spek, bacon en eitjes maken het voor een vleeseter al een luxe ontbijt, maar dan heb je als vegetariër alsnog alleen kaas en jam zegmaar.


Kaas is meestal ook niet vegetarisch :+

BarbaLala

Berichten: 9621
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:27

Een vegan ontbijt:
Lekkere crackers en afbakbroodjes, croissantjes, yoghurt in naturel en fruitsmaak, veel vers fruit, noten, muesli/cruesli, eventueel vegan worstjes of scrambled tofu.

Een goed ontbijt is niet persé veel van alles of heel ingewikkeld, maar is juist simpel en bestaat uit duurzame en goede producten.

Pandora2
Berichten: 19882
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:27

Lienie_F schreef:
Pandora2 schreef:
Ik zie dit topic nu pas :oo
Heb je nog testers nodig ? O:) :9

Voor mij is een simpel ontbijtje helemaal prima !
Verse pistolets en ontbijtkoeken
Kaas en wat vleeswaren, eventueel spek en bacon
Eitjes
Honing, choco en confituur
Groenten vind ik ook een prima idee ! Kleine tomaatjes, radijsjes, komkommertjes, paprika...
Vers geperst fruitsap en koffie / thee / water als drank.


Maar spek, bacon en eitjes maken het voor een vleeseter al een luxe ontbijt, maar dan heb je als vegetariër alsnog alleen kaas en jam zegmaar.


Ik heb echt geen idee wat een vegetarier als ontbijt zou willen, maar waarom als vegetarier wel melk maar geen eieren ? Oprechte vraag, ik ken heel weinig van vegetarisch food :+
En tomaat, radijsjes, komkommer, paprika, honing... is toch ook wel vegetarisch ? Kijk, dan wordt het al wat uitgebreider :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10490
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 15:31

BarbaLala schreef:
Een vegan ontbijt:
Lekkere crackers en afbakbroodjes, croissantjes, yoghurt in naturel en fruitsmaak, veel vers fruit, noten, muesli/cruesli, eventueel vegan worstjes of scrambled tofu.

Een goed ontbijt is niet persé veel van alles of heel ingewikkeld, maar is juist simpel en bestaat uit duurzame en goede producten.

Maar in broodjes, croissants, yoghurt zit toch melk of boter? Of mag dat wel? Ik ben er niet zo in thuis haha!

troi
Berichten: 17040
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:34

Oh en wel echt sap ipv limo die smaakt naar fruit, dat tref ik nog best vaak. Is zo goor..

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:34

Op zich geen essentieel iets voor een ontbijtje, maar wat ik dan wel weer heerlijk vind aan een hotelontbijt/ buffet is als er iets van kleine cakejes liggen. Ik hou nu eenmaal van baksels haha

Voor de rest is alles wel zo'n beetje genoemd wat ik belangrijk vind. Zal dus niet in herhaling treden. :-)

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:35

Pandora2 schreef:
Ik heb echt geen idee wat een vegetarier als ontbijt zou willen, maar waarom als vegetarier wel melk maar geen eieren ? Oprechte vraag, ik ken heel weinig van vegetarisch food :+
En tomaat, radijsjes, komkommer, paprika, honing... is toch ook wel vegetarisch ? Kijk, dan wordt het al wat uitgebreider :D

Normaal eten ze ook eieren, vaak is het een kwestie van het jezelf niet te moeilijk maken. Als ze ook geen ei of melk nemen zijn ze vaak vaganistich en dan is honing ook niet geschikt.

Denk dat je het beste bij het reserveren vraagt of er eisen zijn, altijd alle plantaardige opties hebben is niet te doen denk ik.

Macs

Berichten: 7652
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:37

Ik mis heel vaak bruin/volkoren brood/harde bolletjes. Verder ben ik niet zo van het standaard beleg in de ochtend maar voornamelijk hummus, geitenkaas of huttenkase of zo. Maar kan me voorstellen dat je dat niet kwijt raakt.

BarbaLala

Berichten: 9621
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:41

Granoek schreef:
BarbaLala schreef:
Een vegan ontbijt:
Lekkere crackers en afbakbroodjes, croissantjes, yoghurt in naturel en fruitsmaak, veel vers fruit, noten, muesli/cruesli, eventueel vegan worstjes of scrambled tofu.

Een goed ontbijt is niet persé veel van alles of heel ingewikkeld, maar is juist simpel en bestaat uit duurzame en goede producten.

Maar in broodjes, croissants, yoghurt zit toch melk of boter? Of mag dat wel? Ik ben er niet zo in thuis haha!


Nee hoor, die zijn er ook vegan, gewoon bij Lidl, AH etc. te koop.

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:42

Granoek schreef:
BarbaLala schreef:
Een vegan ontbijt:
Lekkere crackers en afbakbroodjes, croissantjes, yoghurt in naturel en fruitsmaak, veel vers fruit, noten, muesli/cruesli, eventueel vegan worstjes of scrambled tofu.

Een goed ontbijt is niet persé veel van alles of heel ingewikkeld, maar is juist simpel en bestaat uit duurzame en goede producten.

Maar in broodjes, croissants, yoghurt zit toch melk of boter? Of mag dat wel? Ik ben er niet zo in thuis haha!

Ik neem aan dat BarbaLaLa doelt op de vegan varianten van al die producten ;)
Vegan croissantjes kun je bvb bij de AH halen of maken van (vegan) croissantdeeg (bvb de mini's van Danerolle). Afbakroodjes zijn vaak wel vegan. In zachte bolletjes zit dan weer wel vaak melk.
Mocht je je echt in veganistische opties willen verdiepen, zou ik eens in een vegan Facebook-groep vragen wat men graag zou willen :j

JustMyZtje

Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:01

Ohh ik zou wel graag scones bij zo'n ontbijtje willen hebben <3