Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 19:21

Goh wat we hebben heb ik een paar keer wel laten vallen denk ik, zal het anders straks nog wel even oplijsten haha.

Muffins etc.. is heel mooi en lekker maar moeten +/- 35min in de oven en mogen ook niet heel heet zijn als je ze serveert. Dit wilt dus zeggen dat ik mijn personeel een uur vroeger naar hier moet halen dus buiten de (bijvoorbeeld) bosbessen en ingrediënten kost mij dit ook nog eens ongeveer de prijs van een ontbijt aan personeel :+ En muffins uit pakjes daar doe ik echt niet aan haha
Kan dit ook van mijn avondpersoneel niet verwachten dat zij na hun drukke service nog muffins moeten gaan bakken.


Ik ben het eens met het feit dat confituur uit weckpotten of glazen potten chique en authentiek oogt, maar het geeft echt zo'n geknoei, en een vuil ontbijtbuffet vind ik erger dan confituur uit portieverpakkingen.. En dan kan ik wel zeggen dat ze 20x het buffet moeten afvegen, maar die 2 minuten dat het er ligt en dat de ontbijtdienst het niet heeft gezien, zien de gasten het natuurlijk wel :+

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:23

Nu krijg ik spontaan zin in zo'n ontbijtbuffet :9 :')
Enkel door dit topic :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 19:24

Ik had vanmiddag als lunch spiegelei en toast met hummus door jullie _O-

Goof

Berichten: 28864
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:25

Texas02 schreef:
Voor 11 euro zou ik mooi ergens anders gaan ontbijten :O


Ik heb toevallig vandaag een hotel geboekt en kon ontbijt bijboeken voor 11 euro per persoon, dat doe ik dus ook echt niet. Ik ben geen hele grote ontbijter en al zou ik dat wel zijn vind ik het alsnog vrij duur.
Een broodje, een stukje fruit of bakje yoghurt en een kop koffie is voor mij voldoende en dat vind ik dan wel ergens bij een zaakje om de hoek.

gaucho

Berichten: 9538
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:58

Dit is mijn ontbijt morgenochtend. Geen buffet, maar wat mij betreft een prima voorbeeld van waar ik blij van ga worden.
Afbeelding

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:33

Ik ben vooral heel blij met veel keuze uit soorten broodbeleg. Ik ben helemaal geen moeilijke eter maar broodbeleg is echt drama :') Als ik naar het buitenland ga, neem ik dan ook vaak zelf een pak hagelslag mee omdat ik verder meestal niks lust. Dat verpest voor mij dan wel het hele ontbijt eigenlijk..

Verder ben ik wel snel tevreden en heb ik ook geen toevoegingen meer.

Nibbit

Berichten: 10421
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:52

Brood/broodjes, hartig en zoet beleg
Yoghurt, met evt cruesli oid
Vers fruit (salade)
Vers vruchtensap (een pak openen kan thuis ook ;) )
Eitje
Koffie en thee

Brainless

Berichten: 29751
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:19

Texas02 schreef:
Voor 11 euro zou ik mooi ergens anders gaan ontbijten :O

Ik snap dat het duur klinkt; maar een overnachting is ook niet goedkoop... dan kun je het beste thuis blijven slapen.

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:29

Voor €12 heb ik vaak:

- kommetje yoghurt met vers fruit
- ei
- croissant
- boterkoek
- 2 pistolets
- ham/kaas/choco/confituur
- koffie/thee

Vind ik meer dan voldoende! :)

Ik betaal altijd graag dit bedrag!
In NL ergens kanten Ermelo zit een B&B, daar ga ik elk jaar weer heen met Equiday, puur omdat zij ook flensjes met honing geven bij het ontbijt O:)

Texas02

Berichten: 4655
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:40

Brainless schreef:
Texas02 schreef:
Voor 11 euro zou ik mooi ergens anders gaan ontbijten :O

Ik snap dat het duur klinkt; maar een overnachting is ook niet goedkoop... dan kun je het beste thuis blijven slapen.


Daar ben ik het niet mee eens.. Ik denk dat de prijzen van een hotel / B&B waar het ontbijt al 11 euro kost ook niet één van de goedkoopste overnachtingsadressen is, dus die sla ik dan ook al over.. Ik kijk er altijd naar dat het goed en betaalbaar is, en het ontbijt is voor mij dan niet het belangrijkste, omdat ik dat ook wel ergens anders kan halen.. En als het er bij in zit of ik het er voor een betaalbare prijs bij kan krijgen, dan is dat mooi meegenomen.. Maar ik ga niet 11 euro aan een ontbijt uitgeven als ik het ergens anders voor de helft of nog minder kan krijgen.. Toen ik laatst naar een concert was met mijn moeder, hebben we ook in een B&B overnacht, en die eigenaresse gaf zelf eerlijk aan dat haar ontbijt duurder was dan bij het verderop gelegen tuincentrum, en daar hebben we heerlijk voor 3 euro per persoon ontbeten.. Bij de B&B had het 6 euro gekost, dat is voor mij toch ook wel het maximum voor een ontbijt..

Schuur_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:44

Wat ik neem bij een ontbijtbuffet is:

Lekkere verse harde broodjes (niet alleen wit maar ook een donker met noten bv)
Kaas (en liefst meer soorten dan emmental of jonge Gouda)
Verse koffie of thee (aan tafel geschonken/in een kan gezet)
Plakjes komkommer
Gekookte eitjes!!!
Vers fruit (meloen in plakjes bv, een fruitsalade pak ik niet. Heb altijd het idee dat er gewoon wordt bijgegooid)
Water

Een extra zou voor mij een kleine muffin zijn en wat je ontbijt helemaal speciaal maakt is speciale sapjes die je wat hippe namen geeft om van dat standaard appelsiensap af te zijn.

Verder zou je wel kunnen kijken naar streekproducten, kan je voor de muffins niet horen bij een bakker? Zeker nu met de bosbessen hier?

En sorry maar 6 euro voor een ontbijt zou ik voor staan te springen hoor. 11 euro is een nette prijs, zeker voor wat ze aanbieden bij Granoek en vergeleken met concullega’s

Nog even een toevoeging: je zegt dat er veel te krijgen is op aanvraag. Misschien kan je de opties ook ergens kenbaar maken wat er aangevraagd kan worden? Ik bv kan misschien heel graag een spiegelei willen maar heb een duwtje in de rug nodig, zeker smorgens. Door bv personeel dat aan me vraagt hoe ik mijn eitje wil of door een bord met extra keuzes/menu op de tafel

Texas02

Berichten: 4655
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:47

Als ik 11 euro moet betalen en er zit echt niets anders in de buurt waar het betaalbaar is, dan ga ik zelf wel even naar de hallo jumbo :P

Jildau

Berichten: 9414
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:53

Texas02 schreef:
Als ik 11 euro moet betalen en er zit echt niets anders in de buurt waar het betaalbaar is, dan ga ik zelf wel even naar de hallo jumbo :P


Dan is jouw antwoord op haar vraag ook niet relevant omdat je niet tot haar doelgroep behoort.

Ik vind het ontbijt zo ongeveer het leukste van een overnachting in een hotel. :D Als ik naar de Jumbo moet voor ontbijt dan is het hele vakantie / even-weg gevoel direct verdwenen.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 00:04

Voor €11 is het prima te doen om het ontbijt volledig op verzoek aan te bieden. Je kan dan wat keuzes bieden, mensen bij het inchecken laten kiezen en als ze 's morgens aanschuiven dan thee/koffie/vers (!) sap aanbieden en 5 min. daarna de rest. Niks geen restjes, iedereen blij volgens mij.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 00:05

Granoek schreef:
Goh wat we hebben heb ik een paar keer wel laten vallen denk ik, zal het anders straks nog wel even oplijsten haha.

Muffins etc.. is heel mooi en lekker maar moeten +/- 35min in de oven en mogen ook niet heel heet zijn als je ze serveert. Dit wilt dus zeggen dat ik mijn personeel een uur vroeger naar hier moet halen dus buiten de (bijvoorbeeld) bosbessen en ingrediënten kost mij dit ook nog eens ongeveer de prijs van een ontbijt aan personeel :+ En muffins uit pakjes daar doe ik echt niet aan haha
Kan dit ook van mijn avondpersoneel niet verwachten dat zij na hun drukke service nog muffins moeten gaan bakken.


Ik ben het eens met het feit dat confituur uit weckpotten of glazen potten chique en authentiek oogt, maar het geeft echt zo'n geknoei, en een vuil ontbijtbuffet vind ik erger dan confituur uit portieverpakkingen.. En dan kan ik wel zeggen dat ze 20x het buffet moeten afvegen, maar die 2 minuten dat het er ligt en dat de ontbijtdienst het niet heeft gezien, zien de gasten het natuurlijk wel :+

Je kunt wel kei veel tijd besparen bij dat soort dingen door het de dag van tevoren klaar te zetten. Ik heb bij La place gewerkt en daar deden we heel veel voorbereidingen in de namiddag, oa muffins dus. Die zet je dan klaar op een bakplaat in een siliconen vorm, hele zaakje de koeling in en wanneer de eerste aankwam om 7u gelijk de oven aan en dat soort dingen erin :)
Gaat heel hard op die manier, en een oven heb je verder amper omkijken naar.
(Niet dat je het direct moet doen maar misschien heb je er ooit nog iets aan :j )

Wat jam betreft blijf ik bij de dispensertjes... Dat was zo fijn!

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 04:56

Wat ik juist aan een ontbijt heerlijk vind is als ze gebakken spek hebben. (Warme) *\o/*

In Nl zie ik dat niet zo vaak, maar in het buitenland in een hotel kom ik wel eens warm vlees tegen en word ik helemaal happy :')

Verder standaard dingen, hard broodje, ei verse sinaasappelsap. Roomboter.

Fitzroy

Berichten: 25143
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:33

Ik blijf erbij dat ik € 11,- voor een ontbijt echt niet veel vind. Maar meestal zit het in de prijs en dat lees ik bij Granoek ook. Voor mij is een ontbijt ook onderdeel van het ‘hotelgevoel’ . Ik kan me er ‘s morgens echt op verheugen als ik in een hotel zit.
Hello Jumbo hoort daar niet bij, dan kan ik wel thuisblijven of in een huisje gaan.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:41

Waar ik terug voor kom bij een hotel zijn wentelteefjes. Als die er op staan is dat altijd mijn eerste keuze. Gek genoeg maak ik ze thuis bijna nooit. Maar morgen dus wel :+ .

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 08:43

Ik zou heel graag speltbrood zien bij een ontbijt.
En een ei em verse jus d'orange is wel een must net als vers fruit.
Goede koffie, lekkere thee en cerse melk niet die ranzige houdbare
Biologisch en een streekproduct zijn ook wel een voordeel
Een goed ontbijt kan voor mij wel het verschil maken of ik ergens terug kom of niet.

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 08:44

Hilli schreef:
Voor €11 is het prima te doen om het ontbijt volledig op verzoek aan te bieden. Je kan dan wat keuzes bieden, mensen bij het inchecken laten kiezen en als ze 's morgens aanschuiven dan thee/koffie/vers (!) sap aanbieden en 5 min. daarna de rest. Niks geen restjes, iedereen blij volgens mij.

Ja voor de prijs zeker! Maar als het volzet is heb ik 43 gasten die natuurlijk allemaal om 9u willen ontbijten :+ dat wordt zo rennen, dat krijg ik zelfs niet gedaan denk ik.

Super fijn dat iedereen nog zo meedenkt! Ik heb maandag vergadering en heb alles opgelijst om te overleggen :D

Wat betref de prijs denk ik dat we het er gewoon over eens kunnen zijn dat het persoonlijke voorkeur is, te duur of niet te duur :) eet je alleen een boterham met Nutella en koffie dan is het inderdaad te duur.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:05

Wat al eerder werd genoemd: een ruime vegakeuze vind ik fijn. Ik eet ook echt geen vlees en vaak blijft er dan alleen een broodje kaas/jam en een en evt zoet broodje over. Dan vind ik 11 euro gewoon heel veel, want voor 2 euro haal ik dat zelf. Daarom vind ik wat aandacht voor vega gerechten fijn: ook vleeseters eten graag lekkere vega gerechten.

Enkele makkelijke dingen:
- verse zoete broodjes (chocoladebroodjes, croissants, koffiebroodjes)
- goed brood (bv grof volkoren zelf gesneden, ander type toastbaar brood)
- fruit (kan ook een schaal zijn met bv bananen, appels, mandarijnen)
- pannenkoekjes

Over het algemeen: iets waarms, iets fris, iets zoets, iets hartigs :)

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:15

Ik vind niet dat je een ontbijt in een hotel kan vergelijken met de prijzen van bijv de Jumbo. €11,- is een zeer nette prijs.
Als je een cola besteld op het terras ben je ook heel wat duurder uit dan als je een fles in de supermarkt koopt.
Goede service mag ook zeker beloond worden.

Zo vind ik schone borden, bestek en glazen, geen tafels met resten van de vorige ontbijter echt heel erg belangrijk net als een goed aangevuld buffet, vriendelijke personeel.

Hoe presenteren jullie het ontbijt. Als het in een donkere hoek is doet dat echt niet goed vind ik altijd. Zie ik een buffet met mooie lichte kleuren gepresenteerd dan ziet het er al smakelijker uit, bij Sostrene grene kan je voor weinig hele mooie spullen krijgen.
Zo kan je yoghurt met granola en vers fruit in een bakje gooien maar presenteer het eens anders in een leuke kom, in een glaasje op een voet of in zo'n weckpotachtig iets
Wat ook leuk en eenvoudig is: tapwater met munt en schijfjes fruit erin
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 09:31

Dat water was ik ook aan het bedenken inderdaad! Vind ik zelf erg lekker.

Magrathea, over die muffins.
Zet je dan het beslag in de vormpjes in de koelkast? Houdt dat goed?

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:43

1 ding: glutenvrije broodjes!!
Dit mis ik te vaak helaas.

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 10:33

Wat voor publiek heb je over het algemeen?
Zakelijk, families? Ouderen? Jongeren? Kinderen? Eendagsvliegen? Of mensen die er meestal meerdere dagen zitten?