Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 263 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

 
Profiel   

Omdat ik een beetje tijd heb en het ontbijt in volle gang is hier in de zaak ben ik wat gaan rondneuzen
naar hotelontbijten en wat er aangeboden wordt. Dit omdat ik denk dat wij met kleine aanpassingen het ontbijt nog aantrekkelijker kunnen maken.

Ik ga nog even niet zeggen wat er momenteel allemaal aangeboden wordt omdat ik uit ervaring weet
dat er dan mogelijks te veel moeite gedaan wordt om allemaal extra's etc.. te bedenken en ik wil
gewoon even weten wat bij jullie top of mind is :) Dus de eerste zaken waar jullie aan denken.

Het is geen fancy 5* hotel, we zijn een gezellig familiebedrijf, het moet vlot te realiseren zijn (dwz ofwel gemakkelijk voor te bereiden de avond voordien, ofwel gemakkelijk uit te leggen aan onze housekeeping) en natuurlijk economisch interessant (wat niet wilt zeggen dat we de goedkoopste oplossingen zoeken).

Een ontbijt kost € 11, heel benieuwd naar wat jullie graag zien!
Speciale oproep aan mensen met allergieën, intolleranties of andere speciale wensen; hier wil ik graag rekening mee houden :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:16 



 
Profiel   

Voor 11 euro verwacht ik broodjes, vlees, kaas, zoetbeleg, een eitje, roomboter koffie, thee, melk of sap en evt fruit en yoghurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:24 



 
Profiel   

Verse croissantjes zie ik graag (en dan natuurlijk niet die afbakdingen uit de supermarkt) en ik vind het fijn als ik sneetjes brood kan toasten. Vers fruit vind ik belangrijk en sapjes kan ik ook altijd wel waarderen. Vers geperst sinaasappelsap is een pré.

Ik geef niet heel veel om een warm ontbijt, maar een eitje kan wel lekker zijn. Vwb gebakken eieren etc, liever wel doorgebakken, niet dat het eiwit nog snot is :=

En als er dan qua beleg zowel hartig als zoet beschikbaar is ben ik allang tevreden :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:26 



 
Profiel   

Verschillende soorten brood/broodjes/croissant
Ham
Kipfilet
Jonge kaas
Oude kaas
Mandje met zoetbeleg
Bak met gekookte eieren
Bak met roerei
Bak met spek
Mand met diverse fruit
Yoghurt
Muesli/cruesli

Melk
Jus
Appelsap
Koffie
Thee
Water

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:26 



 
Profiel   

Ik zie altijd graag de mogelijkheid om brood te roosteren ! Erg lekker met een eitje

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:27 



 
Profiel   

Ik zie graag wat specialere dingetjes, een pistolet en een kom yoghurt kan je thuis ook eten. Maar bv poffertjes, roerei, american pancakes, dergelijke dingen zijn altijd een hit.
Dingen als écht lekkere confituur (en geen van die onnozele vlootjes), fruitsalade, briochebrood etc doen het ook altijd goed.
Ontbijtgranen die in zon doorzichtige buizen staan zal ik persoonlijk nooit nemen, je weet nooit hoe lang dat spul er al zit en wie er al aangezeten heeft :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:27 



 
Profiel   

Eitje (met spek of kaas), iets als pannekoeken of bananenbrood of cakejes/muffins op basis van boekweit (ivm allergie voor tarwe en mais), yoghurt (of sojayoghurt) met fruit (en muesli en cruesli enzo maar daar ben ik niet zo bekend met tarwevrije en maisvrije alternatieven.)
Goed labelen van ingredienten is top, en verder waardeer ik biovriendelijk. (Zelfs al ben ik helaas nog niet overgegaan op vegetarisch.)

Oh ja, en water dat echt heet genoeg is om thee te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:30 



 
Profiel   

Oké volgens mij doen we het lang zo slecht niet als ik dit lees haha :D Super bedankt alvast voor jullie moeite! Ik merk dat er vooral in de sapjes meer variatie gewenst is.
Snot op de eieren is inderdaad super ranzig haha, spiegelei geven wij daarom enkel als er om gevraagd wordt, als standaard houden we roerei aan.

Poffertjes en pannenkoekjes zijn inderdaad erg lekker maar dat is voor ons binnen die € 11 heel moeilijk te realiseren. En prijzen omhoog schroeven doen we liever niet omwille van onze locatie.

Hoe zien jullie ontbijtgranen, fruit en hartig beleg het liefst gepresenteerd? Hele stukken fruit, of fruitsalade?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:31 



 

Lekkere verse broodjes (verschillende soorten, hard, zacht, wit, volkoren)
Crackers, beschuit.
Verschillende verse vleeswaren.
Verschillende soorten kaas.
Zoet.
Gekookt eitje.
Roomboter.
Vers sapje.
Koffie / thee.
Yoghurt met toebehoren.
Vers fruit.

Het hoeft niet ontzettend uitgebreid te zijn voor mij, als de kwaliteit maar goed is.
Ik zeg liever: er was niet veel keus, maar wat er was was echt goed.
Dan dat ik moet zeggen: er was zoooo veel keus, maar het was het allemaal net niet. (oud brood, oude koffie, sap uit pak)

Overigens heb ik het liefst dingen portie verpakt, ik heb het niet op spullen waar anderen al aangezeten (kunnen) hebben of wat er misschien al tijden staat.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-18 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:32 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Eitje (met spek of kaas), iets als pannekoeken of bananenbrood of cakejes/muffins op basis van boekweit (ivm allergie voor tarwe en mais), yoghurt (of sojayoghurt) met fruit (en muesli en cruesli enzo maar daar ben ik niet zo bekend met tarwevrije en maisvrije alternatieven.)
Goed labelen van ingredienten is top, en verder waardeer ik biovriendelijk. (Zelfs al ben ik helaas nog niet overgegaan op vegetarisch.)

Oh ja, en water dat echt heet genoeg is om thee te maken.


Thanks! Dit is zeker handig. Het komt steeds vaker voor dat gasten bepaalde zaken niet mogen. Soja is hier zeker een goede om in de gaten te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:32 



 
Profiel   

Voor 11 euro verwacht ik geen heel uitgebreid ontbijt, bij de meeste hotels betaal je veel meer.

Zelf ben ik veganist, wat betekent dat ik bij de meeste hotels maar weinig kan eten. Wat ik echt heel prettig zou vinden is als er bij het buffet wordt aangegeven welke producten vegan zijn. (En evt. ook welke andere allergenen ze bevatten, maar dat is voor mij persoonlijk minder relevant.) Verder vind ik het altijd fijn als een hotel bvb soja- of havermelk heeft (bvb voor in de koffie) en een goede fruitsalade. Plantaardige yoghurt zou ik helemaal top vinden, maar kan me voorstellen dat dat voor het bedrag dat jij vraagt niet uit kan.
Oh, en een ruime keuze aan fruit-/groentesappen vind ik ook zeker een plus!

Edit: nog even een toevoeging: voor veganisten of mensen met lactose-intolerantie, zou je afbakcroissantjes van AH Basic kunnen nemen. Die zijn relatief goedkoop en ik denk dat je mensen met een allergie er heel blij mee maakt. (Croissantjes in een hotel of restaurant zijn vaak met roomboter en dat betekent dat je ze moet laten liggen.)


Laatst bijgewerkt door xSwanHeart op 27-06-18 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:32 



 
Profiel   

Geen vlees en kaas op hetzelfde blad. Wordt vaak zo half over elkaar gelegd -O-

Ik heb het liefst een fruitsalade maar vind het ook niet erg om mijn eigen fruit te pellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:33 



 
Profiel   

Oh misschien ook handig; wij hebben 23 kamers.
Wat vinden jullie van groenten bij het ontbijt? Bv; verse schijfjes tomaat?
Ik lust het zelf absoluut niet maar zag het op mijn google zoektocht wel eens voorbij komen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:35 



 
Profiel   

Ik ben helemaal geen ontbijter maar als ik in een hotel verblijf heb ik s'ochtens altijd honger. Vraag me niet waarom. :')

Voor het buffet toch? Dus wat je zelf zou kunnen opscheppen.
Top of mind:

Koffie en thee
Sinaasappelsap, melk en karnemelk

Witbrood/bruinbrood
zachte witte/bruine broodjes
Kaiserbroodjes (die kleine harde broodjes, geen idee of jullie die hebben) en/of parsiennes
Croissantjes met aardbeienjam en echte roomboter :o
Suikerbrood

Yoghurt
musli/crusli (graag ook zonder krenten/rozijnen want dat vind ik zo ranzig... -O- )
vers gesneden fruit voor in de yoghurt
appels, peren en bananen in een fruitmand

minstens 4 soorten jam (van die kleine bakjes)
hagelslag, pindakaas, nutella (van die kleine bakjes)
oude kaas en jonge kaas, evt komijnekaas
ham, sjink (voor de niet Limburgers, das hele dun gesneden gezoute achterham)

gekook eitje (zacht!!!! en aub nog warm.... -O- )
omelet zonder spek
spek apart gebakken voor de gene die wel omelet met spek willen (ik dus :+ )

Wat ik in Parijs heel erg leuk vond was dat je een ontbijtje to go kon nemen. Was dan goedkoper dan buffet en je kreeg een tas mee met 1 croisantje, een bakje aardbeienjam en roomboter, een wit of bruin broodje, plakje kaas en plakje ham, een stuk fruit, gekookt eitje, een flesje sinaasappelsap en een flesje melk. Voor als je lekker onder de Eifeltoren wilde ontbijten. <3 (niet gedaan hoor, waren wij te lui voor, wij hadden ontbijt op bed iedere ochtend :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:36 



 
Profiel   

Pindakaas hebben we geprobeerd maar dat werd slecht, zelfs de kleine pakjes := We zitten in België hé :D
Zacht gekookte eitjes is riskant, wordt verrassend weinig gevraagd en moet vaak weggegooid worden. Kan ook niet gebruikt worden bij de lunch als garnituur op de borden, dit kan met een hardgekookt eitje wel.. (ik hou graag rekening hiermee omdat ik het echt super zonde vind om dingen weg te gooien).
Ham en sjink is voorzien :+
Jouw ontbijt on the go is hier eigenlijk een soort lunchpakket, dat kan ook :j

Croissantjes en chocoladebroodjes worden afgewisseld, spek en ei is altijd apart.
Is karnemelk echt zo gewenst? Ik vind het zo vies hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:41 



 
Profiel   

Als ik een ontbijt in een hotel neem dan wil ik dat dit een beleving is.
Ik bedoel, ik boek niet voor niets een ontbijt bij. Anders kan ik net zo goed ergens een broodje gaan halen.
Wat ik dus belangrijk vind is dat het echt! vers is, wat ik verder leuk vind is dat ik streekproducten kan proberen.
Het hoeft niet veel of uitgebreid te zijn, daar is de prijs namelijk ook naar dat snap ik.
Maar wat verse broodjes waar ik kaas (geen supermarkt plakken) of vleeswaren op kan doen, jus d'orange en een croissant. Eventueel nog iets van de streek waar jullie zitten, dat vind ik altijd 'extra'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:41 



 

Als wij in onze B&B ontbijt serveren dan bevat dat inderdaad hetgeen wat in de eerste reactie staat, en wij hebben ook iedere dag één speciaal ding erbij. De ene dag bijvoorbeeld cinnamon rolls, de volgende dag pancakes. Die maken we gewoon zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:42 



 
Profiel   

Granoek schreef
Oké volgens mij doen we het lang zo slecht niet als ik dit lees haha :D Super bedankt alvast voor jullie moeite! Ik merk dat er vooral in de sapjes meer variatie gewenst is.
Snot op de eieren is inderdaad super ranzig haha, spiegelei geven wij daarom enkel als er om gevraagd wordt, als standaard houden we roerei aan.

Poffertjes en pannenkoekjes zijn inderdaad erg lekker maar dat is voor ons binnen die € 11 heel moeilijk te realiseren. En prijzen omhoog schroeven doen we liever niet omwille van onze locatie.

Hoe zien jullie ontbijtgranen, fruit en hartig beleg het liefst gepresenteerd? Hele stukken fruit, of fruitsalade?


ontbijtgranen hoeven van mij niet, in grote verpakkingen / tubes zijn ze vaak net niet vers (ik denk niet dat mensen veel ontbijgranen nemen, uitgezonderd kinderen dan misschien?)
Eventueel van die kleine pakjes van kellogs? maar ik kan me voorstellen dat dat duur uitkomt.

groenten hoeven van mij ook niet, maar kan je eventueel ook op aanvraag doen?

Pannenkoekjes kan je eventueel aanbieden op aanvraag? het beslag is in een shaker zo gemaakt, en dan heb je niet teveel overschot.

Fruit heb ik graag in een fruitsalade (of het fruit gesneden en apart in kommetjes, om te voorkomen dat er veel verspild wordt als er iemand iets niet lust, anderszijds heb je dan de kans dat de aardbeien en de kersen gebunkerd worden en appel en peer blijft staan. dus gemengd is misschien interessanter commercieel gezien.)
hartig beleg inderdaad kaas en vlees op aparte schaaltjes (al is het maar om kruisbesmetting te voorkomen en voor vegetariers.).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:43 



 

Is een eierkoker een idee? Mandje verse eitjes uit de buurt er naast, dan kan men zelf zijn eitje koken naar wens. :9

Ik verwacht bij een klein familiehotel wel iets anders, minder dan bij een Van der Valk of een of ander 5 sterren hotel. Bij een groot hotel wil ik eigenlijk keuzestress hebben om het zo maar te zeggen en bij een klein hotel hoeft dat echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:44 



 
Profiel   

Streekproducten zou ik ook echt leuk vinden! Misschien met een apart bordje erbij waarom dit een bijzonder product is, bijvoorbeeld bij de sjink?

Of producten van een lokale boer, imker, enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:46 



 
Profiel   

Ik vind groenten wel lekker bij het ontbijt, maar dan inderdaad niveau plakjes komkommer en tomaat. Lekker op een broodje kaas.

Verder ben ik gek op ei in alle vormen. Groot was dan ook de teleurstelling toen ik eens bij een ontbijt buffet enkel roerei kon krijgen waar meer spek doorheen zat dan ei. Ik eet namelijk geen varkensvlees. Dus inderdaad graag apart van elkaar serveren.

En voor de rest is alles waar ik blij van wordt eigenlijk wel al benoemd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:47 



 
Profiel   

bij een klein hotel zou het ook fijner zijn als er meer met streekproductjes / verse dingetjes gewerkt wordt dan de keuze in een groot hotel idd.

Onlangs zijn we naar een b&b geweest, er was een assortiment broodjes, hartige en zoete. 4 soorten zelfgemaakte confituur, verse kersen en aardbeien uit eigen tuin, wat zoet beleg en plakken kaas en vlees.
Er kon een gekookt of een gescrambled/ spiegelei op vraag gekregen worden, alsook fruitsap, melk, koffie en een assortiment thee.
nu is 23 kamers al niet meer helemaal klein, dus als je zoiets kan aanbieden met iedere dag een special en bv wat speciaal streekbeleg, zou dat meer dan top zijn!
(ps: nou verwachten we wel een foto van jullie ontbijtbuffet :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:48 



 
Profiel   

Granoek schreef
Oh misschien ook handig; wij hebben 23 kamers.
Wat vinden jullie van groenten bij het ontbijt? Bv; verse schijfjes tomaat?
Ik lust het zelf absoluut niet maar zag het op mijn google zoektocht wel eens voorbij komen :+


Niet mijn ding. Tomaat en komkommer kan ik me nog voorstellen voor het maken van een boterhammetje gezond, maar dan moet er ook remouladesaus of mayonaise bij.


Granoek schreef
Hoe zien jullie ontbijtgranen, fruit en hartig beleg het liefst gepresenteerd? Hele stukken fruit, of fruitsalade?


Ontbijtgranen liefst in schaaltjes zodat je weet dat het vers is (idd die torens hoef ik ook niet). Fruit sowiso appels, peren en bananen om mee te nemen. Kiwi's zie ik ook veel. Voor in de yoghurt zou ik wat gesneden fruit neer zetten. Kan een gemengde salade zijn of iets anders dan het stuk fruit dat je al hebt. Hartig beleg in gekoelde afgesloten bakken zodat het niet droog of juist vochtig wordt en er geen vliegen aan kunnen. Idd liefst vlees en kaas op aparte schalen.


Granoek schreef
Pindakaas hebben we geprobeerd maar dat werd slecht, zelfs de kleine pakjes := We zitten in België hé :D
Zacht gekookte eitjes is riskant, wordt verrassend weinig gevraagd en moet vaak weggegooid worden. Kan ook niet gebruikt worden bij de lunch als garnituur op de borden, dit kan met een hardgekookt eitje wel.. (ik hou graag rekening hiermee omdat ik het echt super zonde vind om dingen weg te gooien).
Ham en sjink is voorzien :+
Jouw ontbijt on the go is hier eigenlijk een soort lunchpakket, dat kan ook :j

Croissantjes en chocoladebroodjes worden afgewisseld, spek en ei is altijd apart.
Is karnemelk echt zo gewenst? Ik vind het zo vies hahaha


Jullie belgen zijn echt raar volk :') word pindakaas daar niet gegeten?
Ik vind hardgekookte eitjes altijd zo net niet, maar ik snap je redenering helemaal!
En ik vind karnemelk juist heel lekker. Ik koop het zelf nooit omdat het bij mij niet op komt (echt alleen ontbijt drankje).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:48 



 
Profiel   

Bij een klein hotel vind ik vooral verse broodjes (liefst ook bijv. croissant of hard broodje), fatsoenlijke koffie / thee, fruitsap en 'gewoon' beleg (ham, kaas, jam). Liefst met een gekookt of gebakken eitje. Spannender hoeft het écht niet, máár wel echt vers brood.

Bij een groot hotel verwacht ik meer variatie, ook cappuccino, vers fruit, yoghurt. Zulke dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:49 



 
Profiel   

Melkvrij brood, eventueel rijst of amandelmelk en muesli zodat er wat te eten is ook voor lactose en soya allergien. Eventueel parma of serano ham want die is ook melk vrij. Verder vers fruit en groente zoals komkommer en tomaat, eventueel havermout met water. Warm eten houd ik niet van zo vroeg. Verse fruitsappen. Nootjes

Maar 11 euro zou voor mij reden zijn elders te gaan ontbijten :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 09:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 263 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen