Eindexamens 2018/2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:21

Hier ook veel huiswerk. Vooral voor economie, die docent geeft rustig 17 opgaven op voor de volgende dag. En dan niet meerkeuzevragen maar echt grote opdrachten. Mooi niet dat ik die allemaal ga maken _O- .

Verder gaat het best goed tot nu toe, ik heb zelfs het idee dat ik scheikunde een beetje begin te begrijpen :') .

DeEenhoorn
Berichten: 2937
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:57

Pindakaa7 schreef:
Hier ook veel huiswerk. Vooral voor economie, die docent geeft rustig 17 opgaven op voor de volgende dag. En dan niet meerkeuzevragen maar echt grote opdrachten. Mooi niet dat ik die allemaal ga maken _O- .

Verder gaat het best goed tot nu toe, ik heb zelfs het idee dat ik scheikunde een beetje begin te begrijpen :') .

En anders heb je altijd nog een reddende eenhoorn voor scheikunde :D

Athelas

Berichten: 1980
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:34

Scheikunde begint meteen pittig dit jaar, met DNA/RNA. NIET grappig :+

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 17:06

Heel eerlijk, ik maak een redelijk deel van het huiswerk niet eens :+ Ik weet het, niet slim.. Maar die docenten denken echt dat ik alleen hun vak heb ofzo _O-

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:23

DeEenhoorn schreef:
Pindakaa7 schreef:
Hier ook veel huiswerk. Vooral voor economie, die docent geeft rustig 17 opgaven op voor de volgende dag. En dan niet meerkeuzevragen maar echt grote opdrachten. Mooi niet dat ik die allemaal ga maken _O- .

Verder gaat het best goed tot nu toe, ik heb zelfs het idee dat ik scheikunde een beetje begin te begrijpen :') .

En anders heb je altijd nog een reddende eenhoorn voor scheikunde :D

Als ik een vraag heb zal ik het laten weten!


Een groot deel van m'n huiswerk maak ik ook niet, ik kijk altijd een beetje wat ik nodig denk te hebben om wat meer te oefenen.
Wij hebben het nu over zuren en basen bij scheikunde, gaat best oké tot nu toe.

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:30

Ik ben echt nu al woordjes aan het leren voor een groot woordjestentamen ofzo, maar hoezo is besides nou weer bovendien, en moreover, bovendien zonder komma XD

DeEenhoorn
Berichten: 2937
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:42

Athelas schreef:
Scheikunde begint meteen pittig dit jaar, met DNA/RNA. NIET grappig :+

Ooooh da's leeuk hahaha :D *\o/*

Esbjerg

Berichten: 467
Geregistreerd: 08-08-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:07

Calanthe schreef:
Horseplanet schreef:
Ik kom me ook melden! :wave:
Ik zit in havo 5 en doe E&M met wiskunde A, Frans en maatschappijwetenschappen.

Nog iemand met maatschappijwetenschappen :D
Met welk boek werken jullie bij mws?


Ik doe het oude programma, omdat ik ben blijven zitten. We zijn nu met criminaliteit en rechtsstaat bezig.

De hoeveelheid huiswerk valt me tot nu toe nog wel mee, ik krijg het grootste gedeelte wel af op school.

Ik stress ‘m wel voor geschiedenis want ik ben daar zooo slecht in en het is zo veel :=

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:15

Wij doen nu Groene Chemie met scheikunde. Zit veel herhaling in met wat nieuwe stukjes. Redox hebben we vorig jaar gehad, daar snap ik dan weer niets van.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:53

Soww gisteren ouderavond gehad met indo over VMBO4... wat een bak info en wat komt er veel op jullie bordje zeg! Naast alle perikelen van SE en CSE ook nog een reis met opdrachten, een PSW, en moet er ook gekeken worden naar vervolgopleidingen, scholen, inschrijven etc.

Gelukkig is ons nu wel duidelijk dat het PSW goed begeleid wordt en eigenlijk niet fout kan gaan, mits de leerlingen wel door blijven werken. Van zoon en vriend is het onderwerp en onderzoeksvraag in elk geval goedgekeurd. Nu nog kiezen wie hun begeleider wordt. Ik hoop mentor van zoon. hele fijne man, gaat ervoor de kinderen mee te nemen in hun hele reis. en hun te ondersteunen. Zegt niet hoe het beter MOET maar vraagt wat ze nodig hebben. Kwam erg prettig over. Verder gelukkig de brief gehad voor leerlingen met aangepaste examen-afname-mogelijkheden. Dus dat is ook in gang gezet. Ik had gisteravond even zoiets van: Mogen we dit jaar effe doorspoelen? Dan weet ik of ie geslaagd is en naar welke school hij hierna gaat...

Lestrange01

Berichten: 2809
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:54

Ik vind het qua druk dit jaar beter te doen dan 4 havo. Vooral omdat we geen tussentijdse toetsen doen en omdat het flexrooster wel super fijn is! Zit alleen een beetje met Nederlands mondeling en dat er vrijwel geen uitleg is gegeven over het pws.

We hebben nu een vraag verzonnen en een onderwerp gekregen maar daarna is er niets meer verteld. Ja iets van "informatie" opzoeken, maar ik had graag een voorbeeld van een pws gezien zodat ik weet welke info ik moet zoeken. We moeten ook referenties gebruiken maar dat is ook nog niet uitgelegd

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:12

Lestrange01 schreef:
Ik vind het qua druk dit jaar beter te doen dan 4 havo. Vooral omdat we geen tussentijdse toetsen doen en omdat het flexrooster wel super fijn is! Zit alleen een beetje met Nederlands mondeling en dat er vrijwel geen uitleg is gegeven over het pws.

We hebben nu een vraag verzonnen en een onderwerp gekregen maar daarna is er niets meer verteld. Ja iets van "informatie" opzoeken, maar ik had graag een voorbeeld van een pws gezien zodat ik weet welke info ik moet zoeken. We moeten ook referenties gebruiken maar dat is ook nog niet uitgelegd


Ja ik merk wel vaker als ik het VWO (dochter nu in derde) met het VMBO (zoon nu in de 4e dus) vergelijk dat ze in het VMBO veel meer begeleid worden dan in het VWO. Daar moet je veel zelfstandiger werken en wordt er veel meer verwacht van de leerlingen. qua hoeveelheid huiswerk maar ook dit soort dingen zelf uitzoeken. Zal bij HAVO dus ook wel al een stuk meer zijn dan VMBO

deksel

Berichten: 3790
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:25

Lestrange01 schreef:
Ik vind het qua druk dit jaar beter te doen dan 4 havo. Vooral omdat we geen tussentijdse toetsen doen en omdat het flexrooster wel super fijn is! Zit alleen een beetje met Nederlands mondeling en dat er vrijwel geen uitleg is gegeven over het pws.

We hebben nu een vraag verzonnen en een onderwerp gekregen maar daarna is er niets meer verteld. Ja iets van "informatie" opzoeken, maar ik had graag een voorbeeld van een pws gezien zodat ik weet welke info ik moet zoeken. We moeten ook referenties gebruiken maar dat is ook nog niet uitgelegd

Hey, ik wil best mijn PWS doorsturen. Dit zal vast niet op elke school hetzelfde zijn, maar ik denk voor een groot deel wel.
Of als je mensen kent die nu op een HBO zitten die ook op jouw scjool hebben gezeten een pws hebben gemaakt een berichtje sturen?

Lestrange01

Berichten: 2809
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:09

deksel schreef:
Lestrange01 schreef:
Ik vind het qua druk dit jaar beter te doen dan 4 havo. Vooral omdat we geen tussentijdse toetsen doen en omdat het flexrooster wel super fijn is! Zit alleen een beetje met Nederlands mondeling en dat er vrijwel geen uitleg is gegeven over het pws.

We hebben nu een vraag verzonnen en een onderwerp gekregen maar daarna is er niets meer verteld. Ja iets van "informatie" opzoeken, maar ik had graag een voorbeeld van een pws gezien zodat ik weet welke info ik moet zoeken. We moeten ook referenties gebruiken maar dat is ook nog niet uitgelegd

Hey, ik wil best mijn PWS doorsturen. Dit zal vast niet op elke school hetzelfde zijn, maar ik denk voor een groot deel wel.
Of als je mensen kent die nu op een HBO zitten die ook op jouw scjool hebben gezeten een pws hebben gemaakt een berichtje sturen?


Ja graag!! Ik ken helaas niemand op het hbo, dus als jij dat wil doen dan graag :)

Zilfstar schreef:
Lestrange01 schreef:
Ik vind het qua druk dit jaar beter te doen dan 4 havo. Vooral omdat we geen tussentijdse toetsen doen en omdat het flexrooster wel super fijn is! Zit alleen een beetje met Nederlands mondeling en dat er vrijwel geen uitleg is gegeven over het pws.

We hebben nu een vraag verzonnen en een onderwerp gekregen maar daarna is er niets meer verteld. Ja iets van "informatie" opzoeken, maar ik had graag een voorbeeld van een pws gezien zodat ik weet welke info ik moet zoeken. We moeten ook referenties gebruiken maar dat is ook nog niet uitgelegd


Ja ik merk wel vaker als ik het VWO (dochter nu in derde) met het VMBO (zoon nu in de 4e dus) vergelijk dat ze in het VMBO veel meer begeleid worden dan in het VWO. Daar moet je veel zelfstandiger werken en wordt er veel meer verwacht van de leerlingen. qua hoeveelheid huiswerk maar ook dit soort dingen zelf uitzoeken. Zal bij HAVO dus ook wel al een stuk meer zijn dan VMBO


Nou het ding is meerdat ze beloven uitleg te geven of ons een boekje mee te geven en het dan gewoon niet doen. Ze zeiden dat we tijdens Nederlands uitleg zouden krijgen over referenties en dat we een voorbeeld zouden mogen bekijken. Helaas nu al 3 Nederlands lessen gehad en niks gehoord :=

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:00

Bij ons ook gedoe want het is nog steeds niet duidelijk wie onze begeleider is. We hebben een concept fase 1 gemaakt maar via via hoorden we dan dat het toch iets anders inhoudt. Wordt er wel een beetje gek van want zo kunnen we niet verder.

Wat betreft vervolgopleidingen: ik ben er eigenlijk al uit, ik moet alleen nog een duidelijker beeld krijgen voor een back-up voor als ik niet binnen kom bij Geneeskunde. Ik ga binnenkort maar weer eens wat open dagen bezoeken.

Athelas

Berichten: 1980
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:29

Ik heb ook veel moeite met mijn PWS, gelukkig een goede begeleider dus ik denk dat ik er wel uit ga komen. Maar ik heb zo veel moeite met opstarten...

Qua vervolg opleiding weet ik het nog niet. Ga een aantal open dagen bezoeken. Ik tijwel nu tussen International Food- and Agribusiness, Toegepaste Biologie & Bos en Natuurbeheer. :)

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:41

Wij moeten zelf begeleiders regelen en de meeste willen pas als je zegt: Wilt u me begeleiden en mijn onderwerp wordt X

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:07

Athelas schreef:
Ik heb ook veel moeite met mijn PWS, gelukkig een goede begeleider dus ik denk dat ik er wel uit ga komen. Maar ik heb zo veel moeite met opstarten...

Qua vervolg opleiding weet ik het nog niet. Ga een aantal open dagen bezoeken. Ik tijwel nu tussen International Food- and Agribusiness, Toegepaste Biologie & Bos en Natuurbeheer. :)


In Wageningen? Ik woon er vlakbij dus ik ken het daar wel. Kan de uni zelf zeker aanraden!

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:11


Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 19:11

Handig topic! :D Ik twijfel inmiddels tussen een stuk of 15 studies _O-

DeEenhoorn
Berichten: 2937
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:15

Ik heb vandaag mijn eerste dag als TOA op een middelbare school meegelopen en wat is dat leeeuk hahaha, allemaal 15 jarige pubers met een dubbele hoeveelheid hormonen en rete druk. Loop in Amsterdam :j
Nog 17 weken iedere donderdag te gaan

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:25

Kairos schreef:
Ik ben echt nu al woordjes aan het leren voor een groot woordjestentamen ofzo, maar hoezo is besides nou weer bovendien, en moreover, bovendien zonder komma XD


Wij hebben die ook voor het eerstkomende tentamen. Gelukkig ben ik goed in Engels en zijn dit soort woordjes een eitje, maar 20 hoofdstukken Franse woorden vind ik echt een stuk minder grappig. :=

Ik probeer al het huiswerk wel te maken, maar zo nu en dan kom ik er niet aan toe of ontbreekt de motivatie me echt. Sommige vakken zijn gewoon écht saai :')

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:37

Incroyable schreef:
Kairos schreef:
Ik ben echt nu al woordjes aan het leren voor een groot woordjestentamen ofzo, maar hoezo is besides nou weer bovendien, en moreover, bovendien zonder komma XD


Wij hebben die ook voor het eerstkomende tentamen. Gelukkig ben ik goed in Engels en zijn dit soort woordjes een eitje, maar 20 hoofdstukken Franse woorden vind ik echt een stuk minder grappig. :=

Ik probeer al het huiswerk wel te maken, maar zo nu en dan kom ik er niet aan toe of ontbreekt de motivatie me echt. Sommige vakken zijn gewoon écht saai :')


Ik heb normaal geen moeite met Engels, maar ik vind het gewoon vaag dat gedoe met komma's :') Hopelijk krijg ik er wel context bij want dat zou het zoveel beter maken.

Ik ben nog niet begonnen met Franse woordjes, daar hebben wij ook zo'n soort boekje voor, omdat ik wil afwachten of die vanwege een ander tentamen later gemaakt mag worden door mij :+ Nou ja, dat ga ik morgen zeg maar navragen aan de afdelingsleider.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:21

Wij hebben voor Frans iedere week een overhoring over een hoofdstukje met woordjes uit zo'n boekje. Maakt het toch een stuk dragelijker dan alles in 1 keer. :o

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:24

Wij hebben 3 overhoringen voor Frans, maar ik zou het fijn vinden als hij het ook per blaadje opgeeft (dan typ ik het over in Quizlet en ga ik er even mee aan de slag) Anders krijg je het effect een dag van tevoren leren :')