Eindexamens 2018/2019

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Athelas

Berichten: 1994
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:08

deksel schreef:
Athelas schreef:
Lekker bezig zo te horen!
Ik heb over 2 weken mijn SE week, heb er voor zommige vakken wel vertrouwen in. Andere niet.... :+
Ben vandaag begonnen met leren, dus lekker optijd.

Heb je toevallig vertrouwen in Nederlands? :Y)


:') _O- :=

Toevallig niet nee, voor mijn proefbeschouwing had ik een 4. -O- Waarvan de meeste punten aftrek kwamen door....je raad het al: spelling & zinsopbouw. |o

Lestrange01

Berichten: 2827
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:33

Ik heb een 7.5 voor mijn mondeling Nederlands, ben er niet echt tevreden over. Ik wilde graag een 8. Eigenlijk kon ik alle vragen (op een na) beantwoorden dus ik vind het ook nogal zonde... "ja je hebt het goed gedaan, niets op aan te merken" :roll:

Man, ik heb bloed zweet en tranen gelaten om 12 boeken uit te lezen.

Anoniem

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:44

Gaat heel goed hier. 1 onvoldoende gehaald en heb er waarschijnlijk nog eentje, maar je mag 2 herkansingen per periode en ze zijn beiden herkansbaar.
Duits sta ik nog maar een 6 voor, maar ik hoop dat het na de herkansing een 7 is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:45

Lestrange01 schreef:
Ik heb een 7.5 voor mijn mondeling Nederlands, ben er niet echt tevreden over. Ik wilde graag een 8. Eigenlijk kon ik alle vragen (op een na) beantwoorden dus ik vind het ook nogal zonde... "ja je hebt het goed gedaan, niets op aan te merken" :roll:

Man, ik heb bloed zweet en tranen gelaten om 12 boeken uit te lezen.

Als je maar 1 fout had vind ik eigenlijk dat je wel iets hoger verdiend hebt, maar ik was er natuurlijk niet bij.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:38

Komen goeie cijfers voorbij!
Succes iedereen met de komende toetsen.

Ik had vandaag wiskunde en aardrijkskunde, wiskunde ging boven verwachting goed! Dus nu hoop ik maar dat het cijfer overeenkomt met m'n gevoel haha.
Aardrijkskunde viel echt zwaar tegen. Ik leer nooit voor Ak, dan haal ik meestal tussen de 6 en 7. Nu dacht ik, laat ik eens gaan leren! Maar dat had ik beter niet kunnen doen :').
Nu zie ik vooral nog op tegen economie en maatschappijleer (heeft iemand nog tips hoe je je daar voor kunt voorbereiden? Ik weet niet echt wat ik kan verwachten van de toets namelijk). Bio gaat denk ik wel lukken en voor Nederlands moeten we een betoog schrijven wat me opzich gemakkelijk afgaat (behalve dat m'n werkwoord spelling nogal slecht is := )

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:58

Nederlands en Scheikunde gingen best lekker vandaag! Waarschijnlijk dus een wisB toets van vorig jaar en de Bio toets van deze periode herkansen. Wij krijgen verder helaas 'maar' 1 herkansing per periode..

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:36

Wij krijgen 1 herkansing per se week, was vroeger altijd tijdens de volgende se week en dan moest je dus van de se week ervoor herkansen. Sinds dit jaar is alles in april en mag je dus ook bijvoorbeekd 2 dingen uit deze se week

Kairos
Berichten: 2736
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:03

Pindakaa7 schreef:
Komen goeie cijfers voorbij!
Succes iedereen met de komende toetsen.

Ik had vandaag wiskunde en aardrijkskunde, wiskunde ging boven verwachting goed! Dus nu hoop ik maar dat het cijfer overeenkomt met m'n gevoel haha.
Aardrijkskunde viel echt zwaar tegen. Ik leer nooit voor Ak, dan haal ik meestal tussen de 6 en 7. Nu dacht ik, laat ik eens gaan leren! Maar dat had ik beter niet kunnen doen :').
Nu zie ik vooral nog op tegen economie en maatschappijleer (heeft iemand nog tips hoe je je daar voor kunt voorbereiden? Ik weet niet echt wat ik kan verwachten van de toets namelijk). Bio gaat denk ik wel lukken en voor Nederlands moeten we een betoog schrijven wat me opzich gemakkelijk afgaat (behalve dat m'n werkwoord spelling nogal slecht is := )

Wij kregen bij maatschappijleer echt vragen over alles :+ (weet niet of je ook Thema's heb als methode? Hier zo hadden ze dus ook hrt introductie hoofdstuk er in verwerkt, voornamelijk dat hoor, wederhoor, belangen en waarden etc) dus ik zou dat gewoon goed samenvatten en dat leren :) ^^

deksel

Berichten: 3810
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:46

Pindakaa7 schreef:
Komen goeie cijfers voorbij!
Succes iedereen met de komende toetsen.

Ik had vandaag wiskunde en aardrijkskunde, wiskunde ging boven verwachting goed! Dus nu hoop ik maar dat het cijfer overeenkomt met m'n gevoel haha.
Aardrijkskunde viel echt zwaar tegen. Ik leer nooit voor Ak, dan haal ik meestal tussen de 6 en 7. Nu dacht ik, laat ik eens gaan leren! Maar dat had ik beter niet kunnen doen :').
Nu zie ik vooral nog op tegen economie en maatschappijleer (heeft iemand nog tips hoe je je daar voor kunt voorbereiden? Ik weet niet echt wat ik kan verwachten van de toets namelijk). Bio gaat denk ik wel lukken en voor Nederlands moeten we een betoog schrijven wat me opzich gemakkelijk afgaat (behalve dat m'n werkwoord spelling nogal slecht is := )

Bij mij was maatschappijleer echt super makkelijk, 40/60 meerkeuze en nog wat open vragen met a b en c vragen. Heb wel altijd samenvattingen gemaakt en die goed doorgenomen.
Ik zou gewoon samenvattingen maken en die leren of zelf een toetsje in elkaar zetten?

Lestrange01

Berichten: 2827
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:29

*\%/* *\%/* de eerste toets van de toets week (Engels) ging echt super goed. We moesten een essay schrijven over een van de vier onderwerpen die de leraren aan ons gaven. Alleen had ik van 3 van de 4 onderwerpen al eerder een essay gemaakt om te oefenen.

Ik heb het nog wel gevraagd aan de leraar of dat oké was, dat ik niet straks een onvoldoende krijg omdat ik er eerder een essay over heb gemaakt, maar hij zei dat het mocht. Dus ik heb gewoon het onderwerp gepakt waar ik drie weken terug over geschreven heb en kon al die argumenten weer gebruiken :D

Ik was binnen een half uurtje klaar

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:03

Lestrange, fijn dat Engels zo goed ging!

Wij hebben Dilemma als methode voor maatschappijleer. Er staan ook geen opdrachten in het boek dus niks om te oefenen. Ik wil eigenlijk wel een goed cijfer halen omdat die docent steeds zeurt dat ik niet goed oplet (klopt ook :Y) ) maar ik had dan eigenlijk wel wat eerder moeten beginnen haha.

Economie vandaag viel best wel mee! Ik had echt een drama verwacht maar het ging best goed. Bio ging niet super, ook niet heel slecht.

deksel

Berichten: 3810
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:14

Ik had wiskunde vandaag, nou echt wat een vreselijke poedersuiker toets. Echt. Ik heb sowieso een onvoldoende, ik gok op een 2 of 3. Kan je wiskunde er nog uitgooien??? Want zo ga ik het nooit halen.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 16:18

Dat gevoel had ik dus ook bij wiskunde, maar blijkbaar heb ik een 6,4 dus mij hoor je niet klagen _O-

Athelas

Berichten: 1994
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:29

Balen Deksel! :(:) Wiskunde is ook gewoon een poedersuiker vak.
Goede cijfers allemaal!
Ik heb morgen Spaans woordjes toets (ook voor SE) en over 1,5 week SE week. Hard aan het leren dus...

Kairos
Berichten: 2736
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:14

Scheikunde viel ook weer mee, 6,6. Al moet ik me waarschijnlijk bergen voor mijn biologiecijfer, want heb daar geloof ik echt alles fout wat ik fout kan doen :')

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:37

:)) Tijdens Engels let ik ook nooit op. Ik ben het totaal niet eens met hoe mijn docente (verder een super lief mens) de lessen invult, want het is gewoon ontzettend saai en passief. Ik heb dus de afgelopen maanden mijn eigen ding gedaan in mijn lessen (wat niet betekent dat ik niks heb zitten doen dus). Van de week kwam ik haar tegen op de gang, ze was helemaal verbaasd hoe goed ik was voorbereid en hoe hoog ik had gescoord. _O-

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 20:47

hebben jullie ook waspreporter? :')

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:26

Volgende week donderdag begint mijn toetsweek, Ja leuk vrijdag om 8.20 beginnen met WisA en daarna om 13.40 pas Nederlands :')
Ben ik de enige die wiskunde nou écht zo makkelijk vind? Al die onderwerpen die in het examen terugkomen kan ik met gemak, en ik zie niks bepaalds moeilijks terugkomen (want gelukkig komt kansberekening niet in het examen)
Maar ik moet ook zeggen dat ik een hoofdstuk voorloop met wiskunde + ik sta dan wel extreem hoog tbh :+ (8,5)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:34

Bij ons op school is het wiskunde B niveau boven het examen niveau, op universitair. Dus ja, het is moeilijk..

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:45

Calanthe schreef:
Volgende week donderdag begint mijn toetsweek, Ja leuk vrijdag om 8.20 beginnen met WisA en daarna om 13.40 pas Nederlands :')
Ben ik de enige die wiskunde nou écht zo makkelijk vind? Al die onderwerpen die in het examen terugkomen kan ik met gemak, en ik zie niks bepaalds moeilijks terugkomen (want gelukkig komt kansberekening niet in het examen)
Maar ik moet ook zeggen dat ik een hoofdstuk voorloop met wiskunde + ik sta dan wel extreem hoog tbh :+ (8,5)


Ik heb wiskunde B. Daar gaan we op veel vlakken wel even wat verder dan WisA. Dus ja, wiskunde is voor mij soms best pittig. Echter, mijn grootste probleem ligt in kleine rekenfoutjes. Het niveau kan ik prima aan.

deksel

Berichten: 3810
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:05

Calanthe schreef:
Volgende week donderdag begint mijn toetsweek, Ja leuk vrijdag om 8.20 beginnen met WisA en daarna om 13.40 pas Nederlands :')
Ben ik de enige die wiskunde nou écht zo makkelijk vind? Al die onderwerpen die in het examen terugkomen kan ik met gemak, en ik zie niks bepaalds moeilijks terugkomen (want gelukkig komt kansberekening niet in het examen)
Maar ik moet ook zeggen dat ik een hoofdstuk voorloop met wiskunde + ik sta dan wel extreem hoog tbh :+ (8,5)

Kansberekening kan ik volgens mij dan weer wel :'). Maar is lang geleden dat ik dat heb gehad dus pin me er niet op vast :+.
Ik vind wisA echt heel lastig ja, ik snap het gewoon echt echt echt niet. Ik zie de logica er niet van in. Het is gewoon lastig. Maar ik ben weer goed in andere dingen (geschiedenis en taalvakken enzo *D).

Kairos
Berichten: 2736
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:14

Calanthe schreef:
Volgende week donderdag begint mijn toetsweek, Ja leuk vrijdag om 8.20 beginnen met WisA en daarna om 13.40 pas Nederlands :')
Ben ik de enige die wiskunde nou écht zo makkelijk vind? Al die onderwerpen die in het examen terugkomen kan ik met gemak, en ik zie niks bepaalds moeilijks terugkomen (want gelukkig komt kansberekening niet in het examen)
Maar ik moet ook zeggen dat ik een hoofdstuk voorloop met wiskunde + ik sta dan wel extreem hoog tbh :+ (8,5)

Ik raak altijd in de war met al het statisiek gebeuren :+

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:36

Ik heb wiskunde A, tot nu toe echt geen enkele moeite voor hoeven doen. Maandag heb ik echter een se wat meer richting wisb gaat qua stof en dan niet de dingen die ik bij natuurkunde gehad heb dus daar moet ik echt wel even voor leren nog haha!

Lestrange01

Berichten: 2827
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:28

Jongens mijn eco toets begint over 10 minuten. Ik ga dood hier |( |(

Anoniem

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:56

Succes, je kan het!