Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 259 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Diergeneeskunde selectie 2019-2020

 
Profiel   

Hoi :D

1 oktober komt alweer dichterbij en heb voorgaande topics over de selectie van Diergeneeskunde gelezen. Ben benieuwd of er dit jaar weer Bokkers mee gaan doen!

Ik moet nog even uitzoeken of het financieel haalbaar is voor me, aangezien het mijn 2e studie zal zijn dan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 15:44 



 
Profiel   

Ik vind dit topic nu pas, maar ik ga me ook zsm inschrijven voor diergeneeskunde in Utrecht :D
Mijn plan B is om diergeneeskunde in België te doen.
Ik ben benieuwd of er nog meer bokkers zijn die zich gaan inschrijven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 11:02 



 
Profiel   

Heb je je inmiddels ingeschreven?

Ik ga eerst nog even de open dag bezoeken ☺️

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-18 06:52 



 
Profiel   

Ik ga mij ergens deze week aanmelden!
Ik twijfel nog wel tussen Dierwetenschappen en diergeneeskunde,

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-18 07:17 



 
Profiel   

Heey heey, ik zag dit toevallig staan. Ik heb vorig jaar aan de selectie meegedaan en ben nu eerstejaars. Ik ga dit topic even stilletjes volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 13:45 



 
Profiel   

Myrthe_x schreef
Heey heey, ik zag dit toevallig staan. Ik heb vorig jaar aan de selectie meegedaan en ben nu eerstejaars. Ik ga dit topic even stilletjes volgen.


Zelfde hier! Dus als jullie nog vragen oid hebben over de selectie, stuur maar een pb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 14:12 



 
Profiel   

emma_evg schreef
Myrthe_x schreef
Heey heey, ik zag dit toevallig staan. Ik heb vorig jaar aan de selectie meegedaan en ben nu eerstejaars. Ik ga dit topic even stilletjes volgen.


Zelfde hier! Dus als jullie nog vragen oid hebben over de selectie, stuur maar een pb!


Ook hallo Emma! XD

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 14:26 



 
Profiel   

Halloo, heb vorig jaar meegedaan aan de selectie, maar helaas niet doorheen gekomen. Ik ben nog aan het twijfelen om me opnieuw in te schrijven. Biologie in Wageningen bevalt me tot nu toe ook heel erg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 14:30 



 
Profiel   

Lynnepinny schreef
Halloo, heb vorig jaar meegedaan aan de selectie, maar helaas niet doorheen gekomen. Ik ben nog aan het twijfelen om me opnieuw in te schrijven. Biologie in Wageningen bevalt me tot nu toe ook heel erg :D

Ook een bekende naam. Ik zou het gewoon doen — niks te verliezen als het om meedoen gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 14:31 



 
Profiel   

emma_evg schreef
Myrthe_x schreef
Heey heey, ik zag dit toevallig staan. Ik heb vorig jaar aan de selectie meegedaan en ben nu eerstejaars. Ik ga dit topic even stilletjes volgen.


Zelfde hier! Dus als jullie nog vragen oid hebben over de selectie, stuur maar een pb!


Ook hallo Emma! XD[/quote]

Haha, hey Myrthe.

Oke, laten we nu de mogelijke nieuwe dgk studenten maar weer aan het woord laten, ipv de eerstejaars van nu :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 14:50 



 
Profiel   

Myrthe en Emma en ook Lynnepinny, leuk jullie steun. Mijn dochter gaat zich komend weekend inschrijven. En zit vermoedelijk nog vol vragen. Ze moet maar is snel haar 25 verplichte reacties plaatsen zodat ze hier zelf kan meekletsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 19:02 



 
Profiel   

leuk dat er ook wat mensen van vorig jaar reageren! Ben toch wel erg benieuwd of de selectie jullie was meegevallen? Heb er zelf alleen maar negatieve verhalen overgehoord. Ben nu druk bezig met de vragenlijst in te vullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 22:55 



 
Profiel   

Uhm tja, het deel waar je voor kon leren viel wel mee, daar was gemiddeld ook wel hoog op gescoord. Het was uiteindelijk denk ik vooral het kritisch redeneren waar je op werd geselecteerd, daar lagen de gehaalde resultaten het meest uit elkaar en die was ook best wel pittig en lang (niet iedereen had hm af). Het scheelde dus voor mij heel erg dat die inzicht vragen mij wel makkelijk afgaan, want op alleen leren had ik het misschien niet gered.

Maar andersom geldt natuurlijk ook dat je er echt vol voor moet gaan, dus echt ook super goed gaan leren. Als je daar al laag op scoort, en je moet het ophalen met het kritisch redeneren... Wordt lastig.

Jullie krijgen in december denk ik weer toegang tot de stof? Ben benieuwd wat het wordt dit jaar. Wij hadden vorig jaar over bot/kraakbeenvorming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 23:03 



 
Profiel   

emma_evg schreef
Uhm tja, het deel waar je voor kon leren viel wel mee, daar was gemiddeld ook wel hoog op gescoord. Het was uiteindelijk denk ik vooral het kritisch redeneren waar je op werd geselecteerd, daar lagen de gehaalde resultaten het meest uit elkaar en die was ook best wel pittig en lang (niet iedereen had hm af). Het scheelde dus voor mij heel erg dat die inzicht vragen mij wel makkelijk afgaan, want op alleen leren had ik het misschien niet gered.

Maar andersom geldt natuurlijk ook dat je er echt vol voor moet gaan, dus echt ook super goed gaan leren. Als je daar al laag op scoort, en je moet het ophalen met het kritisch redeneren... Wordt lastig.

Jullie krijgen in december denk ik weer toegang tot de stof? Ben benieuwd wat het wordt dit jaar. Wij hadden vorig jaar over bot/kraakbeenvorming.



bedankt voor de uitleg! Inderdaad in december toegang.. ben ook erg benieuwd waarover het gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 22:41 



 
Profiel   

emma_evg schreef
Uhm tja, het deel waar je voor kon leren viel wel mee, daar was gemiddeld ook wel hoog op gescoord. Het was uiteindelijk denk ik vooral het kritisch redeneren waar je op werd geselecteerd, daar lagen de gehaalde resultaten het meest uit elkaar en die was ook best wel pittig en lang (niet iedereen had hm af). Het scheelde dus voor mij heel erg dat die inzicht vragen mij wel makkelijk afgaan, want op alleen leren had ik het misschien niet gered.

Maar andersom geldt natuurlijk ook dat je er echt vol voor moet gaan, dus echt ook super goed gaan leren. Als je daar al laag op scoort, en je moet het ophalen met het kritisch redeneren... Wordt lastig.

Jullie krijgen in december denk ik weer toegang tot de stof? Ben benieuwd wat het wordt dit jaar. Wij hadden vorig jaar over bot/kraakbeenvorming.



Inderdaad de leertoets was niet echt waar je je kon differentiëren. De inzichttoets wel. Een goed rapportcijfer gaf je ook een gigantische voorsprong. Laagste gemiddelde dat binnenkwam was 6,1 hoorde ik laatst van die man die de selecties regelde... ben z'n naam kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 11:35 



 
Profiel   

Hoi meiden wat ontzettend leuk! Ik wil mij sowieso inschrijven voor Gent en misschien ook bij Utrecht gewoon om te proberen. Ik vind het internet alleen erg onduidelijk, kan iemand mij vertellen of er nog opendagen voor dgk in Utrecht komt?
En ik lees dat ik nu al kan inschrijven? Weet iemand wanneer de toelating toetsen gemaakt moeten worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 11:45 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen keer ook meegaan met de selectie maar helaas met plek 317 niet toegelaten.. Nu heb ik een tussenjaar en ga ik het komend jaar weer proberen :) Ik heb me al opgegeven en de vragenlijst ingevuld, over op tijd zijn gesproken :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 11:48 



 
Profiel   

Kun je misschien het inschrijflinkje delen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 12:15 



 
Profiel   

SBravour schreef
Hoi meiden wat ontzettend leuk! Ik wil mij sowieso inschrijven voor Gent en misschien ook bij Utrecht gewoon om te proberen. Ik vind het internet alleen erg onduidelijk, kan iemand mij vertellen of er nog opendagen voor dgk in Utrecht komt?
En ik lees dat ik nu al kan inschrijven? Weet iemand wanneer de toelating toetsen gemaakt moeten worden?


Er zijn wel open dagen op de uu, waarbij je ook naar een presentatie over dgk kunt gaan. Moet je op de uu site opzoeken hoe dat precies zit. Meeloopdagen worden niet georganiseerd voor dgk, omdat dat simpelweg niet te organiseren, omdat er zo veel leerlingen zijn die dat wel zouden willen. Maar als je iemand kent die dgk studeert, kun je gerust een dagje mee lopen. Heb ik toen ook gedaan, heb je wel echt wat aan.

Je kunt je idd nu al inschrijven, vanaf december krijg je toegang tot de stof en vorig jaar was midden februari de selectiedag.

Inschrijven open dagen:
https://www.uu.nl/bachelors/diergeneeskunde/open-dag

Inschrijven bachelor dgk:
https://www.uu.nl/bachelors/diergeneesk ... hrijven/nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 12:44 



 
Profiel   

Goede cijfers kunnen inderdaad enorm helpen. Als je een 8 gemiddeld staat heb je in ieder geval al erg grote kansen. Zelf stond ik een 6,7 gemiddeld en had de kennistoets boven gemiddeld gemaakt, maar ben nogal door de mand gezakt bij kritisch redeneren. Ondanks ik 3 maanden lang erg intensief aan de stof had gezeten was het hem dus niet geworden; let op dat zoiets dus ook kan gebeuren helaas. Oh en nog een tip, als je natuurkundige formules krijgt, leer ze allemaal uit je hoofd :+ Dit had ik dus niet gedaan aangezien ik veronderstelde dat de formule wel werd gegeven. Niet dus :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 23:12 



 
Profiel   

Lynnepinny schreef
Goede cijfers kunnen inderdaad enorm helpen. Als je een 8 gemiddeld staat heb je in ieder geval al erg grote kansen. Zelf stond ik een 6,7 gemiddeld en had de kennistoets boven gemiddeld gemaakt, maar ben nogal door de mand gezakt bij kritisch redeneren. Ondanks ik 3 maanden lang erg intensief aan de stof had gezeten was het hem dus niet geworden; let op dat zoiets dus ook kan gebeuren helaas. Oh en nog een tip, als je natuurkundige formules krijgt, leer ze allemaal uit je hoofd :+ Dit had ik dus niet gedaan aangezien ik veronderstelde dat de formule wel werd gegeven. Niet dus :=


Dat van de formules had ik ook, het jaar ervoor werden ze gegeven dus dacht nu ook wel :+
Ik had ook een 6.7 gemiddeld en door 1 fout te veel in de kennistoets mijn plaats misgelopen.. Ik deed toen VAVO dus kon meedoen met het gemiddelde van iedereen, komend jaar moet ik het doen met een 6.3 |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-18 00:43 



 
Profiel   

emma_evg schreef
SBravour schreef
Hoi meiden wat ontzettend leuk! Ik wil mij sowieso inschrijven voor Gent en misschien ook bij Utrecht gewoon om te proberen. Ik vind het internet alleen erg onduidelijk, kan iemand mij vertellen of er nog opendagen voor dgk in Utrecht komt?
En ik lees dat ik nu al kan inschrijven? Weet iemand wanneer de toelating toetsen gemaakt moeten worden?


Er zijn wel open dagen op de uu, waarbij je ook naar een presentatie over dgk kunt gaan. Moet je op de uu site opzoeken hoe dat precies zit. Meeloopdagen worden niet georganiseerd voor dgk, omdat dat simpelweg niet te organiseren, omdat er zo veel leerlingen zijn die dat wel zouden willen. Maar als je iemand kent die dgk studeert, kun je gerust een dagje mee lopen. Heb ik toen ook gedaan, heb je wel echt wat aan.

Je kunt je idd nu al inschrijven, vanaf december krijg je toegang tot de stof en vorig jaar was midden februari de selectiedag.

Inschrijven open dagen:
https://www.uu.nl/bachelors/diergeneeskunde/open-dag

Inschrijven bachelor dgk:
https://www.uu.nl/bachelors/diergeneesk ... hrijven/nl


Super! Heb mij ingeschreven voor de opendag. Helaas was Het mini college al vol, maar de presentatie ga ik wel bijwonen!

Heftig zo die selecties nog vlak voor examens..
Bedankt voor de natuurkunde tip!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-18 07:51 



 
Profiel   

Het is veel stof, maar je krijgt echt ruim te tijd! Als je in december meteen begin met (goed) leren en ook geen weken overslaat komt de stof voor de kennistoets wel goed ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-18 14:23 



 
Profiel   

Hier nog iemand die dit jaar was begonnen! :) Zoals Emma en Myrthe ook al hebben aangeboden, kan je je vragen bij ons kwijt ^_ ^. Ik heb ook een jaartje dierwetenschappen gestudeerd voor de liefhebbers die daar wat meer over willen weten(of vergelijkingen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 14:46 



 
Profiel   

Zit jij in Utrecht? :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 15:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 259 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen