Chauffeurs van bokt.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:48

Mooie wagen!

Balen de mensen die met panne stonden en ook hoe een collega het voortuig wegzet!

Ik heb vandaag naar Muiderslot gereden en daarna naar Almere naar een outdoor activiteit, overal niet breed :+

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 07:02

Een vraagje
Vertrouwen jullie de boordcomputer als deze zegt dat er nog x-aantal km’s te rijden is ?

hagelslag
Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:22

Ivm tanken?
Neuh ik vertrouw dat ding niet.

Of je bedoelt de navigatie?

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:25

Met tanken vertrouw ik die dingen ook niet, oliepeil op de computer vertrouw ik ook niet

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:26

Kwa tanken ja
Alweer met een andere wagen weg.
Niet afgetankt, reservesleutel heeft geen tankbadge en tankkaart ligt er ook niet in.

hagelslag
Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:39

Ohje lekker dan.
Dit is wat de mijne zegt. Als hij echt vol vol is zegt hij standaard dat hij 333 liter heeft en ik kan dik 1000 km ermee rijden volgens de BC.
Nu mist er dus ca 100 liter eruit.
Als hij met voor het rode is zegt hij dat ik slechts nog 64 km kan rijden. Maar dan staat hij nog niet in het rood.
Dan kan ik max 270 liter tanken en is hij weer vol a 333 liter.
Dus een beetje reserve rekent de mijne standaard.


Zou ik de auto niet kennen zou ik de eventueel nog mogelijk te rijden km - 100 km doen.
Oftewel dat je 100 km speling houdAfbeelding

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:04

Ik ga er nooit van uit, maar had ook geen vaste wagen.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:25

Het is gelukt
Lampje Brande pas toen ik van de snelweg naar de zaak reed
Zou volgens de computer toen nog 1060km kunnen doen. Geloof dus niks van die wagen :’)

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:15

:+ ik let alleen op rooie lampjes. Gele doe ik niks meer mee. Blijf niet bezig...
1 MAN kun je zelfs bij rode lampjes rustig doortrappen. Zodra je de snelweg af gaat is het rode lampje weer uit.

Wagenpark is toe aan de nieuwe concessie.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:30

Hoe zit dat bij jullie met schade?

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:13

Hier ist gewoon doorgeven en word gemaakt in verhouding tot belangrijkheid.
Zoals mijn gesprongen leiding was na 3 dagen gemaakt omdat ik met andere wagen op pad was zonder nachten. Deed ik mijn eigen werk was het dezelfde dag gemaakt.
In het begin bumper passagier kant kapot gereden. Is niet meer gemaakt. Auto ging er na jaar uit.
Bij teveel schadegevallen word er gesprek aangegaan hoe dit komt en samen naar oplossingen gezocht.

Bij een vriend van mij is het na 3 schade gevallen (ongeacht omstandigheden en hoelang tussen) een aangetekende waarschuwing. Daarna per schade door chauffeur een nieuwe waarschuwing. Na 3 kans op ontslag.

hagelslag
Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:40

Pfff als ik schade rijd meld ik dit meteen.
Heb 1x dee linker spiegel verloren, 1 x de achterbumper compleet eraf gejaagd. De boer had geen schade.
1x een klein deukje in een opbervak achteraan door tegen een steen te rijden. Die zie je eigenlijk niet en de boer had geen schade maar heb het gemeld.
En 1x een beetje lakschade boven aan mijn vrachtauto en bij de boer een beetje lakschade omdat ik te ver gereden was.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8294
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 17:44

Ik heb 1x een rechter spiegel aan gruzels gereden op een afslaande vrachtwagen. Hij had geen schade gelukkig. 1x een fietser tegen mijn bus door de uitzwaai van een andere bus dus niet mijn schuld.

Wij krijgen een brief met wel/geen schuld en die komt in ons 'dossier' geen idee bij hoeveel ze vragen komen stellen.

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:16

GUSTIxBILL schreef:
Bij een vriend van mij is het na 3 schade gevallen (ongeacht omstandigheden en hoelang tussen) een aangetekende waarschuwing. Daarna per schade door chauffeur een nieuwe waarschuwing. Na 3 kans op ontslag.


Ongeacht de tijd tussen twee schades? Denk niet dat er een rechter is die het daar mee eens is.
Ik heb pas weer eens een spiegel er af gereden, vorige schade was jaar of 8 terug.
Netjes gemeld, niets meer van gehoord.
Die dingen gebeuren nou eenmaal. Op een voertuig zit helaas geen Backspace knop.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:10

alex66 schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Bij een vriend van mij is het na 3 schade gevallen (ongeacht omstandigheden en hoelang tussen) een aangetekende waarschuwing. Daarna per schade door chauffeur een nieuwe waarschuwing. Na 3 kans op ontslag.


Ongeacht de tijd tussen twee schades? Denk niet dat er een rechter is die het daar mee eens is.
Ik heb pas weer eens een spiegel er af gereden, vorige schade was jaar of 8 terug.
Netjes gemeld, niets meer van gehoord.
Die dingen gebeuren nou eenmaal. Op een voertuig zit helaas geen Backspace knop.


Is een vrij groot bedrijf.
Natuurlijk zit er ook wel kleine nuance in. Maar met 250+ chauffeurs is het moeilijk iedereen persoonlijk te kennen en word er gewoon een dossier opgebouwd.
Als je het niet eens bent met die brief kan je deze altijd nog “aanvechten” bij de een van de zovele managers. Heeft mijn kameraad toen ook gedaan. Uitgelegd hoe wie wat, gesprek in gegaan. Waarschuwing is omgezet naar proefperiode van een jaar. Na een jaar schadevrij zou hij volledig van 0 terug mogen beginnen. Nodige aanpassingen zijn gedaan dat dit mogelijk was. En nu is hij al 2,5j schadevrij.

Maar die eerste brief is wel verstuurd geweest. Wel nietig verklaard door een andere brief na dat gesprek. Maar het word eerst verzonden en dan pas gesprek.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:11

Hoe gaat ie hier, meiden??
Ik ben 1 aug begonnen bij Mn nieuwe werk. Maar 4 aug afgevoerd met ambulance. Na een kleine week ziekenhuis weer thuis en maandag erna weer begonnen. Mocht gelukkig terugkomen.
Nu aan de 2e week begonnen en vond t stiekum erg leuk. Wel veel nadenken want kranen is zo makkelijk niet, maar wel heel leuk! Helemaal als je de bak gewoon zomaar goed geleegd en teruggeplaatst heb. Dan ben ik best trots op mezelf.
En lekker op tijd thuis *\o/*

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:48

Oeps wat heb je gedaan?
Leuk dat het bevalt!

Ik ga morgen vroeg op meerdaagse in Rotterdam, parkeerpendel rijden met de bus, 6 dagen:)

hagelslag
Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:00

Ohje wat had je gedaan dat je afgevoerd moest?
En nee kraanwagen is niet heel makkelijk maar wel lekker afwisselend.

Hier was vorige week mijn vrachtauto maandagochtend stuk.
22 juli had ik al problemen maar ik mocht van de planners niet naar de garage.
Vorige week maandag ben ik niet eens van het erf afgekomen.
Mijn collega had zaterdags nog ermee gereden.
Hij had vorige week vakantie dus ik heb hem vandaag pas weer gesproken.
Schijnt dat de vrachtauto zaterdag al raar aan het knakken was maar hij heeft niks gemeld.
De koppeling, differentialgetriebe en kardanwelle(voor de compressor) en co waren stuk.
Kardanwelle had hij omhooggehouden met en tystrip(sorryyyy mijn nederlands is slecht qua technische dingen omdat ik die alleen in het duits ken)

Dus had ik 2 dagen extra vakantie vorige week.
Maar ik baalde wel ervan.
Vandaag heb ik mijn collega hard aangesproken op zijn gedrag. Ook dat hij elke x de compressor onder druk uitzet. Dat is niet goed voor een compressor

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:59

Hagelslag, ook gemeld bij je leidinggevende hoop ik???

Jeanine succes

Tijdens de wasophangen moest ik op adem komen. Toen had ik zoiets van dit klopt niet. Had een hele lage Hb ( bloedarmoede 3,5) en gebruik bloedverdunners dus die combi is dodelijk blijkt. Maar goed gegaan en weer een inwendigdarm onderzoek gehad. En wat dichtgebrand en weggenomen. Nu is t over denk ik. 22ste uitslagen. ;)

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 19:11

Hier gaat het redelijk op het werk van mijn vriend.
Hij heeft veel meerdaagses naar het buitenland.
Op de planning is hef momenteel 1 zooitje dat is gewoon niet leuk meer.

Ze hebben simpelweg gezegd teveel werk en te weinig chauffeurs.
Zal mij ook benieuwen waf september ons brengt

hagelslag
Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:27

@pipo
Oh dat klinkt niet fijn.
En jaaa zekers heb ik direct bij de planners gemeld dat mijn collega schuldig geweest is.
Maar dat hadden ze gelukkig zelf ook al in de gaten.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 07:47

Ik denk na alles dat je planners ook wel weten wat ze aan wie hebben.
En daarboven op kan de garage normaal zien wanneer welke melding erin komt. En dus ook wanneer welke schade/defect ontstaan is :j

hagelslag
Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 08:19

Ik denk ook dat de planners wel weten dat hij ehhh achtelijk is <<)

Ik had zaterdag nog gereden en kon niet meer voorladen. Die van de molen waren al weg en de machines dus alles uit.
Maandag ochtend om 5 uur kun je weer laden.
Dus ik app mijn collega ik heb niet voorgeladen.
Begint hij alsnog om half 3 nachts en krijgt dus een storing en moet wachten tot 5 uur voordat hij met de storing geholpen kan worden.
Dit achtelijk gedrag heb ik ook bij de planners gemeld :Y)

Normaal als er niet voorgeladen is dan begin je maandag ochtend ongeveer om half 5 ofzo, als je dan storing krijgt dan moet je niet zo lang wachten.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 23:47

Hey dames,
Waarschijnlijk hebben jullie het verhaal van Mo ook meegekregen ?
Vroeg me af hoe jullie hierin staan...

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 01:26

Ik sta er niet van te kijken. Verzegelde vracht en niet bij het laden aanwezig geweest. Elke mogelijke manier om de overtocht te maken wordt aangegrepen. De chauffeur is de klos maar kan er niets aan doen