Chauffeurs van bokt.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 23:37

x_Jeanine_x schreef:
Alleen hoop ik ook wel dat het CBR een beetje opschiet met de medische keuring :+


Oef, ik hoop dat je voldoende geduld hebt... Toevallig vandaag zitten kletsen met twee nieuwe chauffeurs die al vanaf eind november op de goedkeuring van de medische keuring wachten, echt ellendig het cbr :roll:
Ik wil mijn E/ DE gaan halen maar ik denk dat ik maar even wacht :')

Sheehan schreef:
Leuk, Syntus Utrecht! Rij je wel is tussen Zeist en Utrecht Centraal? Stel je voor dat ik een keer bij je in de bus heb gezeten :+

Ik ben zelf tourmanager (muziekindustrie), ook vaak onderweg. Telt dat ook? :+ Als ik dit werk niet had gekozen was ik denk ik ook bus chauffeuze geworden!


De 50? Echt heel vaak, een van onze drukste lijnen!

Leuk ook weer veel taxi chauffeurs. Dat is toch echt een heel andere wereld geloof ik.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:41

Muiz schreef:
Sheehan schreef:
Leuk, Syntus Utrecht! Rij je wel is tussen Zeist en Utrecht Centraal? Stel je voor dat ik een keer bij je in de bus heb gezeten :+

Ik ben zelf tourmanager (muziekindustrie), ook vaak onderweg. Telt dat ook? :+ Als ik dit werk niet had gekozen was ik denk ik ook bus chauffeuze geworden!


De 50? Echt heel vaak, een van onze drukste lijnen!

Leuk ook weer veel taxi chauffeurs. Dat is toch echt een heel andere wereld geloof ik.



Ja hij zit altijd vol! Ik pak meestal 52 of 53, soms wel de 51/56/50 als ik van stal kom. Mocht je ooit een meid met veel eyeliner, paardrijkleding en lang krullend zwart haar zien ben ik het waarschijnlijk :D

Anoniem

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:53

Jaaa ik rij ook bijna dagelijks met lijn 50, tussen Driebergen-Zeist en een klein dorpje op de Heuvelrug! Als ik je tegenkom zal ik dit topic wel aanhalen :D

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:55

Nu voel ik me overal in de gaten gehouden :D Toevallig morgen aan het werk? Ik heb een fel oranje jas en dus zwart haar, moeilijk te missen 8-)

Pieneappel

Berichten: 485
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:22

Ik zie tegenwoordig steeds meer (jonge) dames als buschauffeuse, heb ik echt bewondering voor!

Hoe gaat dat in zijn werk, buschauffeur worden? Kun je via een busmaatschappij het rijbewijs halen? Is misschien nog wel iets voor mijn vriend.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:34

Afbeelding

Mag ik me ook melden??
Tot december was ik fulltime buschauffeur voor bijna 10 jaar, inmiddels werk ik op kantoor bij ons op de afdeling schade en sta ik alleen nog op de calamiteitenlijst.
Heb wel de grootste dames :D
25 meter ;)


Pieneappel schreef:
Ik zie tegenwoordig steeds meer (jonge) dames als buschauffeuse, heb ik echt bewondering voor!

Hoe gaat dat in zijn werk, buschauffeur worden? Kun je via een busmaatschappij het rijbewijs halen? Is misschien nog wel iets voor mijn vriend.


Qbuzz start in februari weer een BBL traject, sollicitaties zijn nu nog in volle gang dus wanneer hij in de buurt van Utrecht woont, kan hij zich aanmelden.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:44

Mijn vriend is zelf ook veel op de weg hij rijd vlees van slachthuis naar slagerswinkels toe :p hij rijd in bakwagens en in grote auto bus.

weet niet of dat mee telt :p

Pieneappel

Berichten: 485
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:45

Is Qbuzz Utrecht hetzelfde als Qbuzz Groningen/Drenthe? Want wij wonen in provincie Groningen

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:55

Ik ben autocarchauffeur voor toerisme, vaak leuke trips naar het buitenland, maar ook vaak saaie heen en weer trips. Beetje afwisselend dus. Tussen de grote ritten hebben we vaak scholen/verenigingen die bijvoorbeeld naar een pretpark gaan, of een museum bezoeken.
We mogen bij de meeste dingen gratis mee binnen en meestal krijgen we er ook eten of bijvoorbeeld 10 euro tegoed aan eten.

Dit is mijn bus, ik noem haar betty door de nummerplaat :+ bte

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sinds 1,5 jaar heb ik ook mijn DE rijbewijs (aanhanger achter bus)

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:08

Wat stoer allemaal!
Ik droom stiekem ook wel eens van een baan als chauffeur. Lekker rijden. Je eigen werkplekje, radio aan... Lijkt me heerlijk! <3
Maar ik doe heel iets anders :+

chanicha

Berichten: 12143
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:21

Mijn man is al jaren taxichauffeur, heeft de gouden tijden nog meegemaakt totdat er een minister het wel leuk leek om alles vrij te geven _-:(
Zij heeft echt het mooiste beroep kapot gemaakt, ik werkte zelf op de centrale.
Nu werkt mijn man al weer een paar jaar bij het regiovervoer.

Latruda

Berichten: 2096
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: De Hunnebed Hoofdstad!

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:25

Afbeelding

Hoi! Ik ben chauffeur bij taxi Dorenbos.
Mijn werk bestaat uit kinderen naar en van school brengen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 12:27

Pieneappel schreef:
Ik zie tegenwoordig steeds meer (jonge) dames als buschauffeuse, heb ik echt bewondering voor!

Hoe gaat dat in zijn werk, buschauffeur worden? Kun je via een busmaatschappij het rijbewijs halen? Is misschien nog wel iets voor mijn vriend.


Er zijn BBL trajecten via de maatschappijen maar daar weet ik niet veel van. Ik heb mijn rijbewijs via een uitzendbureau gehaald. Zelf gaan halen zou ik eigenlijk niet overwegen, het kost je dan veel meer dan via de maatschappij of via een uitzendbureau.

@corine1981, ik zie ze vaak rijden en heb er zelf veel ingezeten, de dubbele harmonica's. Maar dat zal nog niet iets voor mij zijn, laat mij maar rustig hier mee aanklooien en misschien met de 15 meters op zijn tijd :+


Leen schreef:
Ik ben autocarchauffeur voor toerisme, vaak leuke trips naar het buitenland, maar ook vaak saaie heen en weer trips. Beetje afwisselend dus. Tussen de grote ritten hebben we vaak scholen/verenigingen die bijvoorbeeld naar een pretpark gaan, of een museum bezoeken.
We mogen bij de meeste dingen gratis mee binnen en meestal krijgen we er ook eten of bijvoorbeeld 10 euro tegoed aan eten.

Ondanks dat ik heel veel horror verhalen over de tour hoor lijkt het mij wel leuk om een tijd te doen! Die verre reizen lijken mij wel wat, de schoolreisjes wat minder :')

@chanicha, De taxi sector ligt echt goed op zijn gat na uber enzo. Ergens snap ik het met het oog op het buitenland maar het is eeuwig zonde voor de mensen die zich al jaren lang inzetten hiervoor :n

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:37

Pieneappel schreef:
Is Qbuzz Utrecht hetzelfde als Qbuzz Groningen/Drenthe? Want wij wonen in provincie Groningen

In wezen wel. Maar het zijn toch ook 3 (Oude DAV gebied is erbij gekomen) verschillende bedrijven.
Al werk ik wel weer in Utrecht voor DMG :D
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 08-01-19 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:41

Muiz schreef:
Leen schreef:
Ik ben autocarchauffeur voor toerisme, vaak leuke trips naar het buitenland, maar ook vaak saaie heen en weer trips. Beetje afwisselend dus. Tussen de grote ritten hebben we vaak scholen/verenigingen die bijvoorbeeld naar een pretpark gaan, of een museum bezoeken.
We mogen bij de meeste dingen gratis mee binnen en meestal krijgen we er ook eten of bijvoorbeeld 10 euro tegoed aan eten.

Ondanks dat ik heel veel horror verhalen over de tour hoor lijkt het mij wel leuk om een tijd te doen! Die verre reizen lijken mij wel wat, de schoolreisjes wat minder :')


De schoolreisjes compenseren de drukte en het geplan wel mooi. Want verwacht niet dat je mooi uitgeschreven krijgt hoe je waar naar toe moet en waar je overal je bus kwijt kan. Dat moet je dus voor elke reis gaan uitzoeken. Heel vaak moet je echt een heel stuk voor de bus ergens te zetten. Even een voorbeeldje. In amsterdam (buitenlang voor mij :Y) ) heb je afzetplaatsen in het centrum, dus je kan je mensen wel ongeveer in de buurt van hun hotel afzetten. Maar dan moet je dus met de bus naar een betaalparking rijden, hem daar afzetten en dan kiezen of je te voet of met openbaar vervoer naar dat hotel gaat. Ik ging altijd te voet om toch wat extra beweging te hebben. Maar de afzetplaatsen en parkeerplaatsen moet je dus op voorhand zoeken. Veel via google maps en uiteraard kennis van collega's die er al 30x geweest zijn.
Als je dan 2 weken druk hebt gehad met dit soort zaken, is het even heerlijk om naar de efteling of bobbejaanland te gaan met een hoop vervelende kinderen. Gewoon even niet nadenken over hoe en wat. Alles is daar netjes aangegeven en je rijdt zo de juiste parking op. Die dagen deed ik ook meestal smiddags een dutje in de slaapcabine van mijn bus, heerlijk <3
Of eens met een stuk of 5 bussen naar de cinema met een school, dat zijn zo rustgevende momenten. Babbelen met de collega's met een koffietje erbij.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:51

Dat zou niets voor mij zijn, teveel stress waar ik terecht kom, haha.
Ik heb ook altijd een hekel gehad aan omleidingen. Zeker met een gelede of dubbel gelede bus, achteruit is op straat vaak geen optie. Straatje keren ook niet...:o


alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:15

Meld me ook maar even, al 28 jaar in het OV eerst als trambestuurder in Rotterdam en sins 2006 op de bus in het DAV/DMG gebied. Dat was Arriva en is nu Qbuzz.

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:21

Ik werk op de financiële administratie bij een transport bedrijf.
Rij dus zelf niet, maar kom veel in contact met (Poolse) chauffeurs. Het lijkt mij super gaaf om vrachtwagen te kunnen rijden.
Het werk zelf lijkt mij niet zo leuk, vanwege alle onregelmatigheden.. Maar zo’n grote, machtige wagen kunnen besturen, dat zou ik wel willen!

Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:28

Mellow schreef:
Ik weet niet waar je woont maar mocht je een keer een dag mee willen dan zou dat best een x met mij mee mogen hoor als je verder niemand weet.


Dank voor je aanbod, die houd ik in mijn achterhoofd.

Middels heb ik een aanbod gekregen om werken/lerend chauffeur te worden en dat spreekt mij wel erg aan.

Het enige wat mij nog een beetje tegenhoud is dat ik heb gehoord dat sommige werkdagen om 5 uur 's morgens beginnen en 8 uur 's avonds pas weer eindigen. Is dit elke werkdag zo of maar incidenteel?

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:38

Bopje schreef:
Mellow schreef:
Ik weet niet waar je woont maar mocht je een keer een dag mee willen dan zou dat best een x met mij mee mogen hoor als je verder niemand weet.


Dank voor je aanbod, die houd ik in mijn achterhoofd.

Middels heb ik een aanbod gekregen om werken/lerend chauffeur te worden en dat spreekt mij wel erg aan.

Het enige wat mij nog een beetje tegenhoud is dat ik heb gehoord dat sommige werkdagen om 5 uur 's morgens beginnen en 8 uur 's avonds pas weer eindigen. Is dit elke werkdag zo of maar incidenteel?


Ik werk 4 dagen maar maak gemiddeld wel zo'n 48 uur per week. Dus ga maar na. Soms sta ik om 3.15 al op, 4.30 op het werk en ben ik 18.30 klaar. Maar ik ben ook wel eens 20.30 terug en al vroeg begonnen. Ligt aan de drukte op het werk de vrachten die er zijn enz.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:44

De meeste vrachtwagenchauffeurs maken 12 of 15 uur. Dus helaas is dat niet gek die tijden. Ik ken wel bedrijven waar je minder uren kan maken, maar ze geven toch aan dat het wel heel erg moeilijk plannen is

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:45

Je zou ook kunnen kijken voor rijden op de lijnbus dan heb je regelmatige tijden, meestal :o

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 21:04

Nouja, regelmatig zijn ze niet maar vanwege de cao zijn we wel goed beschermd. Max 9 uur per dag met voldoende pauze en rust tussen door.

Daarbij werken er ook veel parttime. Kan dat op de vrachtwagen niet?

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:14

Geloof dat ze bij snel transport mensen zoeken en ook parttime...

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:19

Hier ook een chauffeuse. Zat op een vuilniswagen. Heerlijk werk!
Ook brood gereden. Vanwege lichamelijke klachten niet meer op de vrachtwagen, probeer wel weer iets te vinden, maar valt dus niet mee. ( vanwege mijn lichamelijke klachten). Heb net een sollicitatie gedaan om op de bus te gaan. Hoop dat t wat wordt. Dus ja het grote blijft trekken.