Chauffeurs van bokt.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:16

Hoi! Sorry dat ik stoor, heb een vraagje :D
Ik heb er altijd en nog steeds aan gedacht om vrachtwagenchauffeur te worden maar heb een hond die natuurlijk niet thuis kan blijven. Paar jaar terug werd mij gezegd dat dit niet kan maar aangezien er nu zoveel vraag naar chauffeurs is vroeg ik me af of zoiets wat makkelijker is geworden?
Ik kwam van de week ook een chauffeur tegen, die was daar toch wat sceptisch over :(
Die chauffeur zei tevens dat het zwaar werk was maar het sjouwen is niet voor de chauffeurs toch? :o

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:38

Nog een vrachtwagenchauffeuse die zich meld :wave:

28 jaar en sinds 2 jaar en 3 maanden officieel chauffeur in het bedrijf van mijn ouders...helaas wegens ernstige rugklachten al wel een jaar thuis in de ziektewet maar hopelijk na februari meer uitzicht op werken...
Afbeelding
1 van onze mooie wagens waar ik me gelukkig op voel +:)+
Ik werk in het noorden van het land (omgeving drachten) als ik weer aan de rit ben, mogen er ook eventueel wel eens toekomstige chauffeurs met mij een dagje mee om te kijken hoe ze het vinden...ik doe gewoon dagritten en ben niet hele weken van huis, zo krijgen toekomstige chauffeurs wel meer beeld over het verschillende werk wat er is in de transport :j

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:50

Vrachtwagenchauffeur!!!
(Weet niet hoe ik een foto erin krijg) :')

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:52

emptyy schreef:
Hoi! Sorry dat ik stoor, heb een vraagje :D
Ik heb er altijd en nog steeds aan gedacht om vrachtwagenchauffeur te worden maar heb een hond die natuurlijk niet thuis kan blijven. Paar jaar terug werd mij gezegd dat dit niet kan maar aangezien er nu zoveel vraag naar chauffeurs is vroeg ik me af of zoiets wat makkelijker is geworden?
Ik kwam van de week ook een chauffeur tegen, die was daar toch wat sceptisch over :(
Die chauffeur zei tevens dat het zwaar werk was maar het sjouwen is niet voor de chauffeurs toch? :o


Ik kom gezellig meelezen omdat het toch wel blijft kriebelen.

Even over bovenstaande, ligt geheel aan waar je voor rijdt en wat je rijd. Ben een tijd bijrijder geweest bij een groothandel. En dat was toch best wel zwaar, ondanks dat alles op containers of pallets stond. In 95% van de gevallen moesten we wel zelf lossen.

Al heb ik eens begrepen dat zeecontainers bijvoorbeeld niet door de chauffeur gelost (mogen) worden.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:09

Is veel sjouwen en trekken en duwen. Vaak wel met een palletwagen maar t blijft best zwaar. Zelfs het zekeren van de lading kan best zwaar zijn als de palen bv niet geheel recht meer zijn

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:26

emptyy schreef:
Hoi! Sorry dat ik stoor, heb een vraagje :D
Ik heb er altijd en nog steeds aan gedacht om vrachtwagenchauffeur te worden maar heb een hond die natuurlijk niet thuis kan blijven. Paar jaar terug werd mij gezegd dat dit niet kan maar aangezien er nu zoveel vraag naar chauffeurs is vroeg ik me af of zoiets wat makkelijker is geworden?
Ik kwam van de week ook een chauffeur tegen, die was daar toch wat sceptisch over :(
Die chauffeur zei tevens dat het zwaar werk was maar het sjouwen is niet voor de chauffeurs toch? :o



Er zijn wel vrachtwagenchauffeurs die een hondje mee hebben. Vaak eigen rijders, maar heel soms staat een baas het ook wel toe, maar zonder vast contract zullen ze er niet happy mee zijn, omdat er dan misschien snel weer een andere op de auto moet.

Het is zwaar, ligt ook wel wat je wilt. Ik heb containers gereden, dat was best makkie. Goed nadenken over de gewichten van de containers en sommige deuren gaan echt heel zwaar, maar geen lading zekeren en spanbanden sjorren enz. Ik rij nu gas, leuk werk, maar die slang trekken is toch wel zwaar hoor! Sommige dagen kan je altijd netjes naast de tank staan en sommige dagen heb je 3 klanten erbij dat ik elke 60 meter slang uit moet rollen en over slootjes moet of bochten lans en dan mag ik niets stuk maken van de mensen.

Heel afwisselend werk heb je in het transport en het is wellicht handig als je al een beetje gaat rondneuzen welke richting je op wil

Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:20

Mellow schreef:
Ik werk 4 dagen maar maak gemiddeld wel zo'n 48 uur per week. Dus ga maar na. Soms sta ik om 3.15 al op, 4.30 op het werk en ben ik 18.30 klaar. Maar ik ben ook wel eens 20.30 terug en al vroeg begonnen. Ligt aan de drukte op het werk de vrachten die er zijn enz.


Zo maar dat zijn zeker lange dagen. Dat vertellen ze er op de websites waarbij ze chauffeurs willen werven niet bij, haha.

Vind ik op zich geen probleem, alleen wel maximaal 3 a 4 dagen in de week, maar dat zal wel liggen aan de werkgever denk ik.

Hoe ben jij er eigenlijk ingerold? Gewoon je groot rijbewijs halen of via een opleiding?

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:44

Ik werk gemiddeld 50uur per week in vier dagen...

Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:03

_Annemiek schreef:
Ik werk gemiddeld 50uur per week in vier dagen...


Wauw, hoe hou je dat vol? Dat is het eerste wat in mij opkomt omdat het vrij heftig klinkt,
al kan ik mij ook voorstellen dat het te doen is omdat het vooral rijden is.

Ben je de dagen dat je vrij bent dan helemaal kapot of valt dat wel mee?

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:18

Bopje schreef:
Mellow schreef:
Ik werk 4 dagen maar maak gemiddeld wel zo'n 48 uur per week. Dus ga maar na. Soms sta ik om 3.15 al op, 4.30 op het werk en ben ik 18.30 klaar. Maar ik ben ook wel eens 20.30 terug en al vroeg begonnen. Ligt aan de drukte op het werk de vrachten die er zijn enz.


Zo maar dat zijn zeker lange dagen. Dat vertellen ze er op de websites waarbij ze chauffeurs willen werven niet bij, haha.

Vind ik op zich geen probleem, alleen wel maximaal 3 a 4 dagen in de week, maar dat zal wel liggen aan de werkgever denk ik.

Hoe ben jij er eigenlijk ingerold? Gewoon je groot rijbewijs halen of via een opleiding?


Ik heb het met subsidie(SOOB) gehaald en een opleiding binnen het bedrijf waar ik werk gedaan.

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 06:43

Bopje schreef:
_Annemiek schreef:
Ik werk gemiddeld 50uur per week in vier dagen...


Wauw, hoe hou je dat vol? Dat is het eerste wat in mij opkomt omdat het vrij heftig klinkt,
al kan ik mij ook voorstellen dat het te doen is omdat het vooral rijden is.

Ben je de dagen dat je vrij bent dan helemaal kapot of valt dat wel mee?


In het begin was ik gesloopt, maar nu niet meer je went eraan en de lange ritten worden ook steeds makkelijker, ik rij nu makkelijk 3uur achter elkaar....
Je rijd in een vrachtwagen heel anders dan in personenauto, in personenauto ben ik veel sneller moe....

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 07:29

Hier ook internationaal chauffeur,
Bij de huidige werkgever vooral cement op de bulk. Maar aangezien ik op alles inzetbaar ben, met waar wij mee rijden, ben ik de laatste tijd toch vaak de pineut om met de zeilwagen, plateau, walking Floor of kipper te rijden :r
Hierdoor ook veel te wisselende dagen, maar dus ook vaak over mijn 15-13h
Hierdoor vorige week op 5 dagen 70.5h gehad (op mijn kaart, wat ik op de zaak gedaan heb zonder kaart niet meegeteld)

Wat hond aangaat: ik ken een vrouwelijke chauffeur die een Engelse stafford mee heeft. Maar bij heel veel bazen en klanten mag het niet. Bij mijn huidige baas mag het totaal niet. Bij mijn vorige na 2x op een parking lastig gevallen geweest te zijn wel. Daardoor zit mijn hond altijd bij mijn ouders. Zie ik haar toch nog als ik thuis ben.

Zelf heb ik het vooral moeilijk deze weken nu ik op alles zit behalve mijn bulk. De dagen zijn hierdoor veel te wisselend kwa uren en nachtrust. Deze week ook voor het eerst sinds ik op de wagen zit overslapen, niet uit bed geraakt en met tegenzin vertrokken.
En toch, desondanks dat het zwaar en ondankbaar werk is in 90% van de gevallen zou ik niet anders willen.

Zelf er in geraakt door met papalief mee te gaan en school moe te zijn. Advies gekregen om wetenschappen-chemie te doen, maar toch voor de chauffeurs opleiding gegaan. Via mijn vorig werk ook mijn vriend leren kennen. Wat soms wel zwaar is.

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 07:53

Citaat:
Jaaa ik rij ook bijna dagelijks met lijn 50, tussen Driebergen-Zeist en een klein dorpje op de Heuvelrug! Als ik je tegenkom zal ik dit topic wel aanhalen :D


Dan heb je kans dat ik bij jou in de bus hebt gezeten toen ik mijn rijbewijs nog niet had. :+


Oh en wat lijkt het mij heerlijk om vrachtwagenchauffeur te zijn. Het werk is echt prachtig, vind het ook geweldig om mee te gaan met mijn vriend. Vroeger ook veel met mijn vader mee geweest op de vrachtwagen. Maar dan heb je je helemaal kapot gewerkt en dan krijg je dat teleurstellende loonstrookje. Uurloon is hartstikke laag in vergelijking wat je er allemaal voor moet doen. En daarbij het verkeer zou ik echt niet aankunnen. Er wordt 0 rekening met je gehouden en mensen doen er alles aan om die vrachtwagen maar voor te zijn/in te halen... En om nou de hele dag vloekend achter het stuur te zitten is ook niet goed voor mijn hart. Dus ik houd hel wel bij de zorg, is ook leuk :D
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-04-19 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

j1988
Berichten: 126
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:45

Buschauffeur zelfde bedrijf als Muiz

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:02

Bij ons rijden er geen vrouwen, alleen ik als het nodig is.
De reden hiervoor is dat de pallets opgestapeld moeten worden, en de meeste vrouwen halen het niet qua lengte. Ook moeten wij hoezen trekken over de pallets, dit is voor een vrouw ook bijna niet te doen. Wij zitten door heel duitsland heen, en vooral in de binnensteden van Berlijn, Dresden, Keulen, Dortmund, Hannover, Frankfurt en ga zo maar door. Bij bijna elke klant moeten wij de klep onder de trailer vandaan halen en uitvouwen, soms moeten wij met de pompwagen 200 meter lopen. Pompwagen is wel electrisch. Veel klanten willen dat wij de pallet in hun winkel af stapelen. Wij maken ook bijna altijd de diensttijd van 15 uur vol, hebben we ook nodig met al die klanten op de route. Iedereen begint op zondag.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:22

Even een pluim voor alle (bus)chauffeurs en chauffeuzes hier! Top dat jullie allemaal zo je best doen met dit weer *\o/*

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 19:48

We doen het graag hoor! Hoe viezer weer hoe beter :D
(Wel bijna 2 uur vertraging nu en sta nog stil, maar ik zit warm met mijn stoelverwarming dus ik vermaak me wel)

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:12

Ik heb vandaag verkeer en techniek theorie examen gehaald :) weer een stapje dichterbij

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:14

Gefeliciteerd *\o/*

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 04:12

Gefeliciteerd!!!

Ik ben dinsdag meegeweest en heb gister mijn cargopas opgehaald en vandaag weer mee met containervervoer. Maandag starten. Zoo gaaf! Hopelijk baan voor lange tijd, we gaan het zien.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 04:21

Gefeliciteerd!!

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 08:37

Dank jullie wel!

Pipo dat klinkt ook leuk!

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:53

Bij wie ga je rijden in het containervervoer? Ik ga ook weer terug :D

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:22

Bij ponit. Klein transportbedrijf die aan het groeien is.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 07:41

Chauffeur taxi, bus soms auto.
25uur per week.
Werk meestel 34-40 uur per week.
Moet van er het zomer uit. Dan zit er 2 jaar op. Vast contract willen ze niet aan. Klein familiebedrijfje.

Wat verdienen jullie per uur?