Chauffeurs van bokt.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 18:12

Ik ben gespot :')

Hoe hebben jullie de sneeuw overleefd? Op de weg was chaos tot en met maar ik genoot er wel van :D
Ik heb zelfs nog extra ritten gereden om bevroren mensen op te vangen die al minstens een uur stonden te wachten, die waren wel blij met me haha

@Horsie84, ik zal je zo een pb sturen als je het interessant vind :)

Anoniem

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:23

Ik meld mij als meelezer.

Zelf werkzaam/studerende in de zorgsector.

Maar mijn hele leven al gek van vrachtwagens. Ga ook elk jaar naar truckstar met een kennis

Toevallig is mijn vriend vrachtwagen chauffeur.

In de weekenden werkt hij af en toe voor een veevoerbedrijf en vind het vaak leuk om mee te gaan.

Als ik ooit de overstap maak, dan zou ik zelf als internationaal chauffeuse willen werken.

Voorlopig nog niet. Want kan niet lang zonder mijn dieren <3

Horsie84
Berichten: 550
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:33

Ik ben compleet van de wereld geweest 2 weken terug voor en na de sneeuw.
Geen idee dus...heb alleen bed en toilet gezien hahaha.

Misschien raar om te vragen wat iemand verdient per uur. Maar ik vind het idd wel interessant.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 04:30

Staat allemaal in de cao die kan je zo downloaden. Of bv in advertenties.
Ik zit in d3 en heb 2374 pmnd zonder toeslagen. Na proeftijd ga ik maar d4. Begin ook net zonder ervaring met containers dus begrijpelijk dat je lager begint.
Van bus weet ik dat je basis begint in opleiding met 13, nogwat per uur. Allemaal zo na te kijken.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:11

Ik heb volgende week de eerste 2 lesochtenden voor de bus :D
Examen D staat al gepland net zoals besloten terrein toets en de praktische toets :)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 10:27

pipo; inderdaad, alles staat in de cao. Meestal krijg je wel meer dan dat omdat dat de basisloon is en je ook nog allemaal vergoedingen krijgt voor bijvoorbeeld ploegendienst, laat en vroeg.

Jeanine; Super tof! Is je medische keuring er al door? Spannend hoor dat alles al gepland is, dan komt er eindelijk zicht op :)
Ik heb vandaag iemand die een dagje mee loopt, hij is al bezig in het BBL traject maar wacht al vanaf december op de keuring, duurt echt super lang dus.

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:35

is loonwerk ook chauffeur? :o trekkerchauffeuse? anders meld ik me graag! ben Loonwerker in opleiding en hoop heel stiekem dat ik ooit mijn vrachtwagen erbij kan halen! ga wel eens mee met een vriend van me en vind het toch altijd wel heel gaaf!

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:09

Muiz, mijn keuring is er doorheen gelukkig :D
Net voor de kerst verstuurd en vorige week bericht gehad!

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:06

Chauffeur is chauffeur , ongeacht t voertuig lijkt me. Leuk, heb ik ook gedaan trekker, maar bij t waterschap, maaipaden maaien ( klinkt logisch :D )

Spannend hoor succes alvast jeanine!

Ik kom van een vuilniswagen, maar containerwerk is toch een grote stap anders zeg. Pfff krijg de vrachtwagen nu pas een beetje onder controle met achteruitrijden. En dan de havens/ terminals pfffff chaos 1e klas!!! Weet niet goed of ik daar wel tegen kan, eerst maar s een kans geven. Oftewel even doormodderen haha

GUSTIxBILL

Berichten: 1982
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:10

Container transport moet je echt liggen :j
Maar dat is eigenlijk wel met alles
Ik zit terug aan mijn max uren, morgen pas binnen maar wel op de bulk. En zit nu dus met een lach op mijn gezicht mijn laatste vracht eruit te pompen. Wetend dat ik 30min van thuis stranden ga.

Maar als het je ligt het container transport komen die havens van zelf wel ;)
Belgische haven is in ieder geval toch vrij makkelijk uit te zoeken. Ook voor een leek

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:49

pipo schreef:
Chauffeur is chauffeur , ongeacht t voertuig lijkt me. Leuk, heb ik ook gedaan trekker, maar bij t waterschap, maaipaden maaien ( klinkt logisch :D )

Spannend hoor succes alvast jeanine!

Ik kom van een vuilniswagen, maar containerwerk is toch een grote stap anders zeg. Pfff krijg de vrachtwagen nu pas een beetje onder controle met achteruitrijden. En dan de havens/ terminals pfffff chaos 1e klas!!! Weet niet goed of ik daar wel tegen kan, eerst maar s een kans geven. Oftewel even doormodderen haha



Als je vragen hebt over terminals of containers of iets stel ze gerust. Vanaf maart ga ik ook weer de containers in dus wie weet zien we elkaar wel weer!

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:21

Lief. Maar zal het zelf moeten ondervinden. Vraag her en der hulp van anderen en moet idd mijn weg erin vinden. Zou veel makkelijker zijn als ze allemaal dezelfde opzet zouden hebben haha.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:08

Ik kan het niet. Rijden is heerlijk, maar ik raak helemaal in paniek van de havens. Ik kan er niet aan wennen. Dit in combinatie met de lange dagen ( wat niet de afspraak was, vanwege mijn zoontje) ben ik gestopt en dus op zoek naar wat Anders. ;(

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 08:13

Zonde zeg! Aan wat voor werk denk je nu?

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:35

Ik lees af en toe eens een stukje mee, want ik vind jullie zo stoer! En dus moest ik van de week aan jullie denken, want ik zag een vacature bij Potijk Paardentransport, waar ze dus een chauffeur zoeken. Het bericht staat op hun Facebook.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:45

Van alles als het maar te doen is. Zandauto lijkt me ook wel wat. Snachts werken vind ik niet erg. Dus zoeken we gewoon door.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:49

Vandaag mijn 2de blok rijles van 4 uur voor de bus :D

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 08:56

Wil je persé bij vrachtwagen blijven pipo? Zand lijkt me ook best zwaar hoor, die maken volgens mij ook best lange dagen.

En leuk Jeanine, zo komt het toch steeds dichterbij :D
Heb je iedere ochtend 1 blok? Ik had steeds 2 blokken op een dag, dat was in het begin best pittig.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:59

Bus lijkt me ook wel wat, maar kan niet zonder inkomen. En zomaar een kleine 5000 euro ophoesten kan ik ook niet.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 09:41

Snap ik, zou bij mij ook niet zijn gegaan. Ken je de trajecten van uitzendbureaus? Je kan starten met een BBL of alleen een rijbewijs halen. Ik heb het laatste gedaan, omdat het uitzendbureau zo veel afneemt van het cbr/ rijschool is het goedkoper (3500) en je krijgt een af-betaal regeling zodat je niet alles in 1x hoef te betalen. Omdat je moet afbetalen zorgen ze dus ook dat je meer dan voldoende werk hebt, best handig dus.
Met een BBL traject kan je ook aanspraak doen op de DUO omdat je op het moment dat je nog lest geen salaris ontvangt.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:06

En tankauto? Fysiek redelijk zwaar denk ik voor een vrouw maar wat ik begrijp vaak redelijk vaste tijden.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:25

pipo schreef:
Ik kan het niet. Rijden is heerlijk, maar ik raak helemaal in paniek van de havens. Ik kan er niet aan wennen. Dit in combinatie met de lange dagen ( wat niet de afspraak was, vanwege mijn zoontje) ben ik gestopt en dus op zoek naar wat Anders. ;(


He wat vervelend! Wat vond je paniekerig aan de havens? Overal verschillende regels enz?

Tankauto heb ik gedaan werkt ook niet met kortere tijden.

Maasvlakte transport heb ik gewerkt 8 uurtjes op een dag, maar ik kon na 4 jaar niet meer tegen de mentaliteit van de collega’s. En je komt soms niet eens de Maasvlakte af. Maar zoeken volgens mij nog wel mensen en als je er tegen kunt?..... wel in de havens, maar die ga je echt leren hoor en anders wil ik je echt helpen

Je kan mijn werkgever waar ik nu ga rijden eens bellen, maar denk dat hij vol zit. Is 10 tot 12 uur op een dag.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 10:26

Ik denk dat het een kwestie van afspreken is. Ik zie zat (tank) vrachtauto's rijden als ik een late of nachtdienst heb.
Toen mijn broer nog op de vrachtwagen zat reed hij alleen overdag, maar hij reed dan ook een bedrijfsvrachtwagentje wat alleen tussen eigen vestigingen reed. Was misschien wat minder uitdagend maar wel alleen overdag :)

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:43

Ik kijk wel hoe en wat. Kijk ben ook alleenstaande moeder van een knul van 14. Die gaat t niet redden zonder sturing. Heeft Pff NOS en ADHD dus lang alleen is niet zo’n best plan. Nee haven doe ik echt niet meer. Vroeger was ik niet zo hoor. Deed ik alles maar nu stukje echte paniek als ik richting havens ga en waarom??? Joost mag t weten. Slaat nergens op maar heb t wel. Joh ik zie wel. Komt vast weer iets op Mn pad.
Ga s zoeken op bbl en die duo.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:51

Laat ik me dan ook maar melden hier. Ook buschauffeur. Ik rijd voor Syntus op de Veluwe rond.